Igualtat inclourà en la llei de l’avortament una baixa laboral per regles doloroses

El Ministeri d’Igualtat continua treballant en la reforma de la Llei de l’avortament i ja ha assenyalat algunes mesures noves amb les quals l’equip d’Irene Montero ja compta. En aquesta nova llei s’inclouran baixes laborals per a les dones que patisquen regles doloroses i per a aquelles que avorten, tant de manera voluntària com d’espontània.


Montero vol que la futura Llei de l’avortament vaja “més enllà del que es va plantejar en 2010”


Baixes retribuïdes per a dones que pateixen regles doloroses i permisos temporals per a aquelles que avorten de manera voluntària o no. Aquestes dos noves mesures estan ja incloses en l’esborrany de reforma de la Llei de l’avortament que prepara el Ministeri d’Igualtat. Així ho ha confirmat la secretària d’Estat d’Igualtat i contra la Violència de gènere, Ángela Rodríguez, en una entrevista a ‘El Periódico de España’.


Amb aquestes noves normes, el ministeri de Montero ha assenyalat que el seu desig és que la futura Llei de l’avortament vaja “més enllà del que es va plantejar en 2010”.


La secretària de l’Estat ha assegurat que és “assenyat plantejar un permís (…) dins de l’enquadrament sanitari”, ja que “moltes dones que han hagut d’avortar perquè han volgut o ha sigut involuntari s’hauran trobat amb què l’endemà havien de recuperar-se, malgrat patir sagnats o efectes psicològics”.


El Ministeri d’Igualtat assenyala que el 53% de les dones tenen regles doloroses


La salut menstrual s’ha convertit en un tema actual molt demandat, ja que moltes dones han mostrat el seu descontentament davant les poques facilitats per part de les seues empreses a l’hora d’acudir al treball en situacions crítiques. De fet, el Ministeri d’Igualtat ha afirmat que el 53% de les dones tenen regles doloroses i la xifra puja al 73% en joves menors de 25 anys.


La mà dreta de Montero, Rodríguez, ha destacat que no es tracta de “lleus incomoditats” sinó de “símptomes greus com a diarrees, cefalees i febre” i sempre que el problema “no es puga solucionar mèdicament”. Ha resolt el tema amb la idea que la dona puga quedar-se a casa en el cas que tinga una regla molt dolorosa.


La nova Llei de l’avortament inclou finançar elements anticonceptius gratuïts als menors de 25 anys


Dins de les idees incloses en la nova reforma de la Llei de l’avortament, Rodríguez ha assegurat que el Ministeri d’Igualtat es planteja a més que els anticonceptius puguen ser gratuïts per als menors de 25 anys, una mesura ja instaurada a França. “Un dels elements que hem de discutir és finançar elements anticonceptius gratuïts als menors de 25 anys. És important que s’òbriga un debat al nostre país sobre aquests”, assenyalava.


Al fil, ha indicat que França ha sigut un país molt «inspirador» per a plantejar aquesta iniciativa que aniria recollida en la bateria de mesures per a la reforma de la llei de l’avortament. «La nostra intenció és que hi haja aquest tipus d’anticonceptius gratuïts», ha indicat Rodríguez en referència a mètodes anticonceptius com a preservatius o pastilles anticonceptives, entre altres.


Això sí, ha matisat que en l’anticoncepció ha d’haver-hi «una mica de corresponsabilitat«, ja que, al seu judici, sempre són les dones les que assumeixen aquesta barrera i és un dels assumptes on més «bretxa de gènere existeix», ha postil·lat.


Així, ha defensat que el text de la reforma de la Llei de l’Avortament, liderada per Irene Montero, està “molt treballat” i és una proposta sòlida que “respon a demandes molt concretes”. Per això, s’ha mostrat convençuda davant la possibilitat d’acords amb els diferents ministeris implicats, sobretot el d’Hisenda.

Últimes notícies

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha aportat tota la informació sobre les vivendes públiques de Les Naus i critica la gestió del PSOE a Alcoi en un cas d’irregularitats administratives.

Villar defensa que a Alacant hi ha transparència en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP està col·laborant amb transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta actitud amb la del cas d'Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus i assenyala el PSOE dAlcoi per la gestió dun expedient disciplinari. El cas ha obert un enfrontament polític entre PP i esquerra al voltant de la transparència en ladministració local.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP ha actuat amb transparència i col·laboració en la comissió municipal que investiga la promoció de vivendes públiques de Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant Manuel Villar defensa que el govern del PP està aportant tota la informació en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la platja de San Juan, i compara esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha complit amb la transparència i la col·laboració en la comissió que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de San Juan, i compara esta actuació amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre Les Naus i critica el PSPV-PSOE per l'expedient a una tècnica a Alcoy.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.