17.8 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Barrachina acusa a Sánchez de donar a les víctimes valencianes de la dana només la tercera part en ajudes

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha acusat el president del Govern, Pedro Sánchez, de valorar menys a les víctimes valencianes de la dana en rebre, segons ha exposat, ajudes molt inferiors a les concedides en altres casos. Al seu juí, eixe desequilibri confirma un tracte que considera injust i que agreuja la situació dels afectats.

Barrachina s’ha pronunciat així en la roda de premsa posterior al ple del Consell, en ser preguntat per les ajudes als damnificats per la dana i per les destinades als afectats per l’accident de trens de Adamuz. Ha emmarcat les seues crítiques en la comparació entre quanties i en el distint ritme de tramitació que, segons ha assenyalat, ha observat en els dos supòsits.

Comparació d’ajudes

Segons ha afirmat, ‘les víctimes valencianes han rebut 72.000 euros pels 210.000 euros de les víctimes de l’accident ferroviari. El comportament de Pedro Sánchez és el que sembla: una víctima valenciana per a ell val la tercera part que qualsevol altra víctima’. Amb eixa referència, ha buscat evidenciar una diferència que considera injustificada i que, en la seua opinió, col·loca als afectats per la dana en desavantatge respecte a altres col·lectius.

Ha afegit que ‘el comportament de Pedro Sánchez és el d’accelerar en alguns casos les ajudes i anticipar ajudes i en el cas de la Comunitat Valenciana retardar, demorar ajudes fins a l’infinit’. Amb això, ha criticat tant la quantia com el calendari de pagaments, en entendre que la demora prolonga la incertesa i dificulta que els damnificats recuperen amb rapidesa una normalitat bàsica.

A partir d’eixa comparació, el portaveu ha sostingut que el desfasament en imports i terminis té efectes directes sobre les famílies, perquè condiciona gastos urgents i la reposició de béns essencials. En el seu plantejament, un tractament desigual es traduïx en més temps d’espera i en majors costos per als qui encara arrosseguen les conseqüències materials de la dana.

Barrachina ha subratllat a més que ‘fa més d’un any que hi ha un 82% de les famílies valencianes víctimes de la dana esperant els 500 milions pendent d’ajudes de primera necessitat’. Ha vinculat eixa dada a la queixa principal del Consell: sense un calendari clar, la majoria dels afectats seguix pendent d’ajudes compromeses per a cobrir necessitats bàsiques.

Per tot això, ha qualificat el tracte a les víctimes valencianes de ‘absolutament injust’ i ha reiterat que ‘sempre’ reclamen el mateix: ‘igualtat de tracte, cosa que en este cas no es produïx’. En eixa línia, ha demanat que s’equiparen les ajudes i que s’acceleren els pagaments per a evitar que el greuge comparatiu es consolide en el temps.

Últimes notícies

L’acusat nega l’assassinat del canonge i admet que va traure diners amb les seues targetes

El processament per l'assassinat del canonge emèrit a València ha negat l'homicidi davant el jurat i ha reconegut retirades i pagaments amb les targetes del sacerdot. El fiscal sosté que va estar en tot i que la desaparició de proves impedix corroborar la seua versió.

Detingut per robar més de 7.000 euros en tabac en botigues dels aeroports d’Alacant, València i Tenerife

Un home de 38 anys ha sigut detingut a Alacant-Elx per almenys una desena de furts en duty free d'Alacant, València i Santa Cruz de Tenerife. El botí en tabac va ascendir a 7.179,20 euros i l'operació seguix oberta amb mesures cautelars d'allunyament.

L’alcalde afirma que l’edil d’Urbanisme va ser adjudicatària d’una vivenda social abans d’entrar en política

Barcala ha sostingut que Rocío Gómez va obtindre la condició d'adjudicatària en 2018, cinc anys abans de ser regidor, i ha ordenat un expedient per a aclarir l'ocorregut. Ha promés màxima contundència i transparència, amb informació a l'oposició i possibles actuacions davant fiscalia.

Llopis apunta al rècord d’Espanya a València però evita la pressió

Quique Llopis competix este dissabte en el GP Internacional València 2026 amb el rècord nacional de 60 m barres en el punt de mira. Compartix la plusmarca de 7.48 amb Orlando Ortega i assegura que arriba sense pressió.

Costello estarà deu dies de baixa i el València Basket confia que arribe a la Copa

L'interior patix molèsties en el genoll esquerre i es detindrà uns deu dies. El club confia que estiga llest per a la Copa del Rei del 19 de febrer en el Roig Arena.

Marató València patrocinarà el Gran Premi Internacional de València d’atletisme

Marató València patrocinarà des de 2026 el Gran Premi Internacional de València d'atletisme. L'objectiu és elevar el míting 'indoor' fins a l'elit, amb possibles canvis de data per a atraure a les grans figures.

La Generalitat defén que lidera amb serietat el Pla Endavant i reclama corresponsabilitat al Govern

Martínez Mus ha assegurat que la reconstrucció després de la DANA avança amb 176 de 343 actuacions en marxa o completades i el ritme d'execució duplicat. Ha reclamat corresponsabilitat i comissió mixta al Govern.

Gortázar afirma que la renovació de Fainé aporta estabilitat a la Fundació La Caixa

Gonzalo Gortázar ha recolzat la continuïtat d'Isidre Fainé al capdavant de la Fundació La Caixa i ha remarcat que aporta estabilitat i continuïtat. També ha subratllat el pes de l'Obra Social i el caràcter fundacional de CaixaBank.