Barrera recuperarà les subvencions a Lo Rat Penat i la Real Acadèmia de Cultura Valenciana

El Consell ha confirmat que recuperarà les subvencions a Lo Rat Penat i la Real Acadèmia de Cultura Valenciana, defensora d’una normativa sobre el valencià diferent de l’oficial de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL), la institució científica normativa, segons l’Estatut d’Autonomia.

Així ho ha anunciat el nou vicepresident primer i conseller de Cultura i Esports, Vicente Barrera, a la seua estrena a les Corts este dimecres per fer una crida a combatre el ‘pancatalanisme cultural’ que busca eliminar la nostra “singularitat, identitat pròpia i diferenciació” de la resta de regions que conformen Espanya. Busca «separar-nos dels nostres compatriotes de la resta d’Espanya, fent-nos creure que no som branques del mateix arbre o del mateix front comú», ha al·legat.

En paraules de Barrera, es tracta per tant, “de robar-nos la nostra identitat espanyola i valenciana, quan no es concep València sense Espanya, ni Espanya sense València”. Així mateix, ha posat èmfasi que este concepte pretén “erradicar” la nostra pròpia “identitat cultural valenciana i que ens vol convéncer que a la nostra comunitat es parla el Català”.

En esta línia, ha assegurat que «hem viscut anys» d’una «estratègia cultural» que tracta de «polititzar-ho tot», soscavant «la nostra identitat cultural espanyola i valenciana”. Referent a això, ha avançat que este nou equip de govern “rebutjarà i combatrà esta estratègia política i cultural que ens vol assimilar a este pancatalanisme supremacista, que vol erradicar la nostra pròpia identitat”.

Per això, el conseller advoca per promoure una cultura “per a tots”, ja que este món “ha estat silenciat, menyspreat, perseguit, maltractat i criticat”. Per este motiu, ha plantejat tres criteris que guiaran esta conselleria i que són la “llibertat, respecte a la llei i ús racional dels fons públics”.

En base a estos tres principis “explotem la riquesa de la nostra cultura, amb tota la singularitat de les nostres tradicions i festes a les nostres tres províncies”. Alhora, que defensaran, assegura, “la cultura que tenim com a espanyols i la que tenim com a valencians”.

Per impulsar tot això, el conseller advoca per fer un “ús racional dels fons públics” que provenen del “treball i esforç dels contribuents”. Per això, al·lega que les institucions públiques “no han d’absorbir el sector privat i tampoc en cultura” i per este motiu es comprometen a “fer sinergies entre el sector públic i privat” que fomenten “iniciatives amb criteris de talent, qualitat i treball”.

Censura cultural i exempció de la veritat oficial

En este sentit, Barrera ha posat èmfasi que “defensarà la llibertat cultural, sense que els gustos o inclinacions particulars puguen retallar els drets i llibertats culturals”, bandejant per a això “l’antidemocràtica actitud” que ha sigut “massa garrofes practicada” durant aquests anys que es “la de la censura cultural i la de l’exempció de la veritat oficial”.

Així mateix, ha defensat que defensaran una conselleria «sense bons ni dolents, perquè ningú se senta discriminat» així com la igualtat de tracte “perquè cap artista siga discriminat, els temps de la cancel·lació i de la cultura selectiva arriba al final”. 

Dividir la conselleria de cultura en una àrea

Pel que fa a les línies principals d’este govern en relació amb els aspectes organitzatius, el conseller ha advocat per “eradicar aquesta divisió de les dues àrees” és a dir, actualment aquesta entitat està distribuïda en una direcció general de cultura i una direcció general de patrimoni cultural. Per a això advoquen per “revertir progressivament” el desequilibri entre aquestes dues grans àrees que “heretem del Botánic”

Referent a això, afirma que «això no és casual», ja que a l’esquerra, «l’únic que li interessa és servir-se de la cultura com a eina d’enginyeria social». En este sentit “el nostre patrimoni no sembla servir-lo d’interés, fins i tot pot resultar un poc incòmode en este món nou que pretén inventar”, afirmen.

Últimes notícies

Nova guia web de València per a seguir l’eclipsi solar del 12 d’agost amb tota seguretat

La web municipal de València ha obert un espai específic amb horaris, punts d’observació, consells de seguretat, transport i activitats per a gaudir de l’eclipsi solar del 12 d’agost.

Una nova formulació valenciana promet protecció davant la radiació ionitzant

L’Institut d’Investigació Sanitària La Fe i la Universitat de València han desenvolupat una formulació innovadora que combina compostos bioactius per a protegir l’organisme davant la radiació ionitzant i reduir-ne els danys després de l’exposició.

Rescatats amb helicòpter quatre senderistes deshidratats al barranc de l’Encantà

Quatre senderistes han sigut evacuats amb l’helicòpter del Consorci Provincial de Bombers al barranc de l’Encantà, entre Planes i l’embassament de Beniarrés, després de patir esgotament i deshidratació en una zona de difícil accés i amb altes temperatures.

Quatre detinguts per una onada de robatoris en empreses de la Comunitat Valenciana i Cuenca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens, tots de nacionalitat romanesa, acusats d’onze robatoris en empreses de la Comunitat Valenciana i de Cuenca mitjançant el mètode del butró. En els registres a València s’han recuperat un arma de foc, joies, diners en efectiu i ferramentes robades.

Detingut a Oriola un membre d’una banda que atracava joieries a França

La Policia Nacional, els Mossos i la Gendarmerie han desmantellat una organització transfronterera que assaltava joieries a França, amb operatius a Barcelona, Tarragona, Oriola i Suècia.

L’equip de la UPV arrasa a la Formula Student Austria i manté el lideratge mundial

L’FSUPV Team de la Universitat Politècnica de València ha guanyat la Formula Student Austria 2026, revalida el títol i consolida el seu lideratge mundial en la categoria de combustió.

A presó un jove per una onada de robatoris a la AP-7 en Castelló

Un home de 27 anys ha ingressat a presó acusat d’una quinzena de robatoris en vehicles a àrees de servici de l’AP-7 a Castelló, després d’embestir un cotxe de la Guàrdia Civil en la seua fugida. La investigació ha permés recuperar més de 3.400 euros, joies i documentació falsificada.

Desmantellat a Sant Vicent del Raspeig un entramat de vehicles robats amb un detingut

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 39 anys a Sant Vicent del Raspeig acusat de gestionar un entramat de vehicles robats, després de recuperar un cotxe, una embarcació i un remolc sostrets al port d’Águilas.
FILMOTECA D'ESTIU