Barrera recuperarà les subvencions a Lo Rat Penat i la Real Acadèmia de Cultura Valenciana

El Consell ha confirmat que recuperarà les subvencions a Lo Rat Penat i la Real Acadèmia de Cultura Valenciana, defensora d’una normativa sobre el valencià diferent de l’oficial de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL), la institució científica normativa, segons l’Estatut d’Autonomia.

Així ho ha anunciat el nou vicepresident primer i conseller de Cultura i Esports, Vicente Barrera, a la seua estrena a les Corts este dimecres per fer una crida a combatre el ‘pancatalanisme cultural’ que busca eliminar la nostra “singularitat, identitat pròpia i diferenciació” de la resta de regions que conformen Espanya. Busca “separar-nos dels nostres compatriotes de la resta d’Espanya, fent-nos creure que no som branques del mateix arbre o del mateix front comú”, ha al·legat.

En paraules de Barrera, es tracta per tant, “de robar-nos la nostra identitat espanyola i valenciana, quan no es concep València sense Espanya, ni Espanya sense València”. Així mateix, ha posat èmfasi que este concepte pretén “erradicar” la nostra pròpia “identitat cultural valenciana i que ens vol convéncer que a la nostra comunitat es parla el Català”.

En esta línia, ha assegurat que “hem viscut anys” d’una “estratègia cultural” que tracta de “polititzar-ho tot”, soscavant “la nostra identitat cultural espanyola i valenciana”. Referent a això, ha avançat que este nou equip de govern “rebutjarà i combatrà esta estratègia política i cultural que ens vol assimilar a este pancatalanisme supremacista, que vol erradicar la nostra pròpia identitat”.

Per això, el conseller advoca per promoure una cultura “per a tots”, ja que este món “ha estat silenciat, menyspreat, perseguit, maltractat i criticat”. Per este motiu, ha plantejat tres criteris que guiaran esta conselleria i que són la “llibertat, respecte a la llei i ús racional dels fons públics”.

En base a estos tres principis “explotem la riquesa de la nostra cultura, amb tota la singularitat de les nostres tradicions i festes a les nostres tres províncies”. Alhora, que defensaran, assegura, “la cultura que tenim com a espanyols i la que tenim com a valencians”.

Per impulsar tot això, el conseller advoca per fer un “ús racional dels fons públics” que provenen del “treball i esforç dels contribuents”. Per això, al·lega que les institucions públiques “no han d’absorbir el sector privat i tampoc en cultura” i per este motiu es comprometen a “fer sinergies entre el sector públic i privat” que fomenten “iniciatives amb criteris de talent, qualitat i treball”.

Censura cultural i exempció de la veritat oficial

En este sentit, Barrera ha posat èmfasi que “defensarà la llibertat cultural, sense que els gustos o inclinacions particulars puguen retallar els drets i llibertats culturals”, bandejant per a això “l’antidemocràtica actitud” que ha sigut “massa garrofes practicada” durant aquests anys que es “la de la censura cultural i la de l’exempció de la veritat oficial”.

Així mateix, ha defensat que defensaran una conselleria “sense bons ni dolents, perquè ningú se senta discriminat” així com la igualtat de tracte “perquè cap artista siga discriminat, els temps de la cancel·lació i de la cultura selectiva arriba al final”. 

Dividir la conselleria de cultura en una àrea

Pel que fa a les línies principals d’este govern en relació amb els aspectes organitzatius, el conseller ha advocat per “eradicar aquesta divisió de les dues àrees” és a dir, actualment aquesta entitat està distribuïda en una direcció general de cultura i una direcció general de patrimoni cultural. Per a això advoquen per “revertir progressivament” el desequilibri entre aquestes dues grans àrees que “heretem del Botánic”

Referent a això, afirma que “això no és casual”, ja que a l’esquerra, “l’únic que li interessa és servir-se de la cultura com a eina d’enginyeria social”. En este sentit “el nostre patrimoni no sembla servir-lo d’interés, fins i tot pot resultar un poc incòmode en este món nou que pretén inventar”, afirmen.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

SISPYL, el sistema que fa més segurs els barandats d’algeps laminat en un terratrémol

La UPV ha patentat SISPYL, un aïllament sísmic per a barandats d'algeps laminat que ha sigut validat a escala real i reduïx danys en desacoblar-los de l'estructura. El sistema manté les prestacions enfront del foc i ha despertat l'interés de multinacionals.

La Comunitat Valenciana inicia març amb núvols, temperatures sense canvis i pluges febles

L'inici de març arriba amb intervals nuvolosos i possibles pluges febles en el sud de València, que poden aconseguir el nord d'Alacant, amb pols en suspensió en el sud. Demà la nuvolositat augmentarà de sud a nord i les precipitacions podrien ser més persistents en el sud de València i nord d'Alacant.

Detinguts dos promotors a Elx per estafar més de 163.000 euros en reformes sense executar

La Policia Nacional ha detingut a Elx a dos administradors d'una empresa de reformes després de cobrar més de 163.000 euros i executar menys del 18% de dos obres. Una de les vivendes va quedar sense sostre.

Manuel González guanya en Moto2 de Tailàndia per 0,099 s; Folgat tercer i García Dols evacuat

Manuel González ha aconseguit la seua primera victòria de la temporada en el GP de Tailàndia de Moto2 després d'un final resolt per 99 mil·lèsimes. Izan Guevara va ser segon i Daniel Holgado, tercer, en una carrera amb dos banderes roges i evacuació de Sergio García Dols.

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.