16.8 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Barrera recuperarà les subvencions a Lo Rat Penat i la Real Acadèmia de Cultura Valenciana

El Consell ha confirmat que recuperarà les subvencions a Lo Rat Penat i la Real Acadèmia de Cultura Valenciana, defensora d’una normativa sobre el valencià diferent de l’oficial de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL), la institució científica normativa, segons l’Estatut d’Autonomia.

Així ho ha anunciat el nou vicepresident primer i conseller de Cultura i Esports, Vicente Barrera, a la seua estrena a les Corts este dimecres per fer una crida a combatre el ‘pancatalanisme cultural’ que busca eliminar la nostra “singularitat, identitat pròpia i diferenciació” de la resta de regions que conformen Espanya. Busca “separar-nos dels nostres compatriotes de la resta d’Espanya, fent-nos creure que no som branques del mateix arbre o del mateix front comú”, ha al·legat.

En paraules de Barrera, es tracta per tant, “de robar-nos la nostra identitat espanyola i valenciana, quan no es concep València sense Espanya, ni Espanya sense València”. Així mateix, ha posat èmfasi que este concepte pretén “erradicar” la nostra pròpia “identitat cultural valenciana i que ens vol convéncer que a la nostra comunitat es parla el Català”.

En esta línia, ha assegurat que “hem viscut anys” d’una “estratègia cultural” que tracta de “polititzar-ho tot”, soscavant “la nostra identitat cultural espanyola i valenciana”. Referent a això, ha avançat que este nou equip de govern “rebutjarà i combatrà esta estratègia política i cultural que ens vol assimilar a este pancatalanisme supremacista, que vol erradicar la nostra pròpia identitat”.

Per això, el conseller advoca per promoure una cultura “per a tots”, ja que este món “ha estat silenciat, menyspreat, perseguit, maltractat i criticat”. Per este motiu, ha plantejat tres criteris que guiaran esta conselleria i que són la “llibertat, respecte a la llei i ús racional dels fons públics”.

En base a estos tres principis “explotem la riquesa de la nostra cultura, amb tota la singularitat de les nostres tradicions i festes a les nostres tres províncies”. Alhora, que defensaran, assegura, “la cultura que tenim com a espanyols i la que tenim com a valencians”.

Per impulsar tot això, el conseller advoca per fer un “ús racional dels fons públics” que provenen del “treball i esforç dels contribuents”. Per això, al·lega que les institucions públiques “no han d’absorbir el sector privat i tampoc en cultura” i per este motiu es comprometen a “fer sinergies entre el sector públic i privat” que fomenten “iniciatives amb criteris de talent, qualitat i treball”.

Censura cultural i exempció de la veritat oficial

En este sentit, Barrera ha posat èmfasi que “defensarà la llibertat cultural, sense que els gustos o inclinacions particulars puguen retallar els drets i llibertats culturals”, bandejant per a això “l’antidemocràtica actitud” que ha sigut “massa garrofes practicada” durant aquests anys que es “la de la censura cultural i la de l’exempció de la veritat oficial”.

Així mateix, ha defensat que defensaran una conselleria “sense bons ni dolents, perquè ningú se senta discriminat” així com la igualtat de tracte “perquè cap artista siga discriminat, els temps de la cancel·lació i de la cultura selectiva arriba al final”. 

Dividir la conselleria de cultura en una àrea

Pel que fa a les línies principals d’este govern en relació amb els aspectes organitzatius, el conseller ha advocat per “eradicar aquesta divisió de les dues àrees” és a dir, actualment aquesta entitat està distribuïda en una direcció general de cultura i una direcció general de patrimoni cultural. Per a això advoquen per “revertir progressivament” el desequilibri entre aquestes dues grans àrees que “heretem del Botánic”

Referent a això, afirma que “això no és casual”, ja que a l’esquerra, “l’únic que li interessa és servir-se de la cultura com a eina d’enginyeria social”. En este sentit “el nostre patrimoni no sembla servir-lo d’interés, fins i tot pot resultar un poc incòmode en este món nou que pretén inventar”, afirmen.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut a València per emprar de manera irregular a estrangers i usurpar identitat

La Policia Nacional ha detingut a València a un empresari de 49 anys per emprar estrangers de manera irregular usant la identitat d'una altra persona. La investigació va acreditar amenaces, pagaments en mà de 50 euros i suplantació per a eludir controls.

El Consell aprova ajudes de 80.000 € per a famílies de víctimes i persones amb incapacitat absoluta per la DANA

El Consell ha aprovat este divendres un decret que concedix una ajuda directa de 80.000 euros a famílies de víctimes de la DANA d'octubre de 2024 i a persones amb incapacitat absoluta i permanent. El termini per a demanar-la serà de tres mesos des de la seua publicació en el DOGV, amb tramitació telemàtica o presencial i possibilitat de fer-ho mitjançant representant.

A disposició judicial el detingut pel doble crim masclista de Xilxes

El detingut pel presumpte doble assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes va passar a disposició judicial a Vila-real. La causa està sota secret i s'investiguen el trencament de l'orde d'allunyament i els fets.

Mor l’actor Eric Dane als 53 anys després de lluitar contra l’ELA

L’intèrpret, conegut per interpretar Mark Sloan a Anatomia de Grey, havia fet públic el diagnòstic fa menys d’un any

El xofer de Mazón declara que l’És-Alert va sonar quan anaven cap al Cecopi

El conductor del llavors president va afirmar davant la jutgessa que l'alerta va sonar a les 20.11 quan es dirigien a L'Eliana per al Cecopi i encara no havien eixit de València. Va reconstruir la seua ruta i va assegurar que no va percebre senyals previs de gravetat.

Detinguts tres narcos després de la ‘bolcada’ d’un carregament d’haixix a Elx

La Policia Nacional ha detingut en Navalcarnero i Fuenlabrada a tres membres d'una banda de narcos després de l'assalt a la seua partida a Elx. Se sospita simulació de delicte i es van confiscar 34.000 euros, cotxes 'llançadora' i dispositius; la investigació seguix oberta per a detindre als assaltants.

El xofer de Mazón diu que quan va sonar l’És-Alert anaven cap al Cecopi

El conductor de Carlos Mazón ha declarat que el primer És-Alert, a les 20.11, els va sorprendre en ruta cap al Cecopi a l'Eliana i que no va percebre la gravetat fins a ser allí. El seu testimoniatge s'emmarca en la investigació judicial sobre la gestió de la dana del 29 d'octubre de 2024.

Passa a disposició judicial el detingut pel doble crim masclista de Xilxes

El sospitós ha entrat en els jutjats de Vila-real per a declarar pel presumpte assassinat de la seua exmuller i la seua filla. La causa està sota secret i s'investiguen el trencament de l'orde d'allunyament i els fets ocorreguts en la vivenda familiar.