Barrera recuperarà les subvencions a Lo Rat Penat i la Real Acadèmia de Cultura Valenciana

El Consell ha confirmat que recuperarà les subvencions a Lo Rat Penat i la Real Acadèmia de Cultura Valenciana, defensora d’una normativa sobre el valencià diferent de l’oficial de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL), la institució científica normativa, segons l’Estatut d’Autonomia.

Així ho ha anunciat el nou vicepresident primer i conseller de Cultura i Esports, Vicente Barrera, a la seua estrena a les Corts este dimecres per fer una crida a combatre el ‘pancatalanisme cultural’ que busca eliminar la nostra “singularitat, identitat pròpia i diferenciació” de la resta de regions que conformen Espanya. Busca “separar-nos dels nostres compatriotes de la resta d’Espanya, fent-nos creure que no som branques del mateix arbre o del mateix front comú”, ha al·legat.

En paraules de Barrera, es tracta per tant, “de robar-nos la nostra identitat espanyola i valenciana, quan no es concep València sense Espanya, ni Espanya sense València”. Així mateix, ha posat èmfasi que este concepte pretén “erradicar” la nostra pròpia “identitat cultural valenciana i que ens vol convéncer que a la nostra comunitat es parla el Català”.

En esta línia, ha assegurat que “hem viscut anys” d’una “estratègia cultural” que tracta de “polititzar-ho tot”, soscavant “la nostra identitat cultural espanyola i valenciana”. Referent a això, ha avançat que este nou equip de govern “rebutjarà i combatrà esta estratègia política i cultural que ens vol assimilar a este pancatalanisme supremacista, que vol erradicar la nostra pròpia identitat”.

Per això, el conseller advoca per promoure una cultura “per a tots”, ja que este món “ha estat silenciat, menyspreat, perseguit, maltractat i criticat”. Per este motiu, ha plantejat tres criteris que guiaran esta conselleria i que són la “llibertat, respecte a la llei i ús racional dels fons públics”.

En base a estos tres principis “explotem la riquesa de la nostra cultura, amb tota la singularitat de les nostres tradicions i festes a les nostres tres províncies”. Alhora, que defensaran, assegura, “la cultura que tenim com a espanyols i la que tenim com a valencians”.

Per impulsar tot això, el conseller advoca per fer un “ús racional dels fons públics” que provenen del “treball i esforç dels contribuents”. Per això, al·lega que les institucions públiques “no han d’absorbir el sector privat i tampoc en cultura” i per este motiu es comprometen a “fer sinergies entre el sector públic i privat” que fomenten “iniciatives amb criteris de talent, qualitat i treball”.

Censura cultural i exempció de la veritat oficial

En este sentit, Barrera ha posat èmfasi que “defensarà la llibertat cultural, sense que els gustos o inclinacions particulars puguen retallar els drets i llibertats culturals”, bandejant per a això “l’antidemocràtica actitud” que ha sigut “massa garrofes practicada” durant aquests anys que es “la de la censura cultural i la de l’exempció de la veritat oficial”.

Així mateix, ha defensat que defensaran una conselleria “sense bons ni dolents, perquè ningú se senta discriminat” així com la igualtat de tracte “perquè cap artista siga discriminat, els temps de la cancel·lació i de la cultura selectiva arriba al final”. 

Dividir la conselleria de cultura en una àrea

Pel que fa a les línies principals d’este govern en relació amb els aspectes organitzatius, el conseller ha advocat per “eradicar aquesta divisió de les dues àrees” és a dir, actualment aquesta entitat està distribuïda en una direcció general de cultura i una direcció general de patrimoni cultural. Per a això advoquen per “revertir progressivament” el desequilibri entre aquestes dues grans àrees que “heretem del Botánic”

Referent a això, afirma que “això no és casual”, ja que a l’esquerra, “l’únic que li interessa és servir-se de la cultura com a eina d’enginyeria social”. En este sentit “el nostre patrimoni no sembla servir-lo d’interés, fins i tot pot resultar un poc incòmode en este món nou que pretén inventar”, afirmen.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.