El barri d’Orriols tindrà policia les 24 hores del dia

La Policia Local de València i la Policia Nacional s’han reunit amb representants veïnals d’Orriols per fer un seguiment de les actuacions policials a la zona més conflictiva del barri.

La reunió, que s’ha celebrat a la Subdelegació del Govern, ha estat presidida pel subdelegat del Govern, Luis Felipe Martínez, i el regidor de Protecció Ciutadana, Aaron Cano, que ha indicat que “el barri ha entrat en una nova fase amb el reforçament de la presència policial, els dispositius conjunts, la comunicació amb els propietaris d’immobles ocupats il·legalment que estan darrere dels problemes que han alterat la convivència al barri i les actuacions que s’estan impulsant des de diferents àrees de l’Ajuntament de València”.

 

Concretament, la Policia Local de València ha incorporat en l’últim mes dos agents de proximitat al torn de matí i dos més al de vesprada que estan recolzats per la Unitat de Convivència i Seguretat (UCOS), “la franja horària a la qual s’han registrat més aldarulls, i durant la nit”. Tot el dispositiu està coordinat amb la Policia Nacional.

I l’objectiu és “mantenir una presència policial constant durant les 24 hores als carrers que han registrat més problemes de convivència fins ara”.

“Entrem en una nova fase al barri, hem trepitjat l’accelerador creant una nova estructura policial per al barri especialment a la zona on més problemes de convivència està havent-hi pel que podem dir que comencem una nova fase de treball policial” ha assenyalat el regidor Aarón Cano després de la trobada.

De fet, “l’augment en el nombre d’actuacions al barri és significatiu, conseqüència de l’augment d’efectius i de la presència policial més gran al barri des de fa uns mesos”.

Aarón Cano ha informat que la 6a Unitat de Districte de la Policia Local de València ha realitzat 312 identificacions i ha immobilitzat 14 patinets a l’últim mes, igual que Policia Nacional que ha augmentat també “considerablement” les seues actuacions al barri, 563 identificacions i 300 vehicles identificats al mateix període. “Ens hem bolcat al barri amb una important presència policial” ha manifestat Luis Felipe Martínez, subdelegat del Govern a la Comunitat Valenciana.

“Hi ha més policia de barri i hi ha també més presència policial a la nit, s’està desenvolupant molt més la col·laboració ciutadana de manera que aquesta nova fase generarà un major impacte” ha manifestat també el responsable de Protecció Ciutadana a l’Ajuntament de València que ha precisat que es tracta d’“una estructura modificable atenent les diferències que poden succeir en cada moment però que creiem que serà oportuna i generarà un impacte positiu al barri en un mitjà termini”.

Finalment, el regidor Aarón Cano ha abordat també l’ocupació d’immobles i ha informat d’una reunió recent amb Fiscalia “per impulsar una nova fase amb els titulars dels pisos ocupats on es registren més problemes però també amb particulars que són els propietaris també de molts immobles ocupats que estan registrant problemes actualment”.

El regidor de Protecció Ciutadana ha posat un termini per estabilitzar els carrers més conflictius: aproximadament en menys d’un any o un any estarem veient els fruits d’aquest treball policial però també d’aquest treball social i del treball de diferents delegacions que impactarà i està impactant directament al barri d’Orriols”; mentre que el cap de la Policia Local, José Vicente Herrera ha reiterat el compromís amb el barri i ha recordat que, tal com es va anunciar, els primers agents de l’última incorporació han anat al barri d’Orriols.

Queden encara coses per fer que cal millorar molt no podem adormir-nos als llorers però és clar que anem pel bon camí, moltes solucions queden per fer, per donar-se però jo crec que hem de seguir treballant amb la intensitat amb què ho estem fent”, ha dit.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Consell reactivarà la comissió d’experts per a recuperar el Dret Civil valencià

El Consell reactivarà la comissió assessora de Dret Civil valencià, paralitzada des de 2006, per a estudiar les vies jurídiques que permeten recuperar esta competència lligada a l'autogovern.

L’Oviedo es queda curt davant el Vila-real després d’un empat marcat per un penal repetit

Real Oviedo i Vila-real empaten 1-1 en el Tartiere en un dol condicionat per la repetició d'un penal i que deixa als asturians a sis punts de la permanència mentres reforça l'avantatge groc en la part alta.

La Generalitat reactiva la comissió assessora per recuperar el Dret Civil valencià

La consellera de Justícia anuncia la reactivació d’un òrgan paralitzat des de 2006 i defensa que permetrà avançar en l’autogovern valencià

Morant reafirma que el Govern no aplicarà un marc inconstitucional, xenòfob i racista impulsat per Vox

La ministra Diana Morant assegura que el Govern recorrerà davant el Tribunal Constitucional qualsevol intent d'aplicar la prioritat nacional en ajudes i servicis públics, i acusa a Vox i al PP de promoure un model excloent i contrari a la igualtat.

Detinguts dos jóvens per delictes d’odi en tirar a migrants dels seus patinets a Aldaia

Dos jóvens espanyols de 18 i 20 anys van ser detinguts a Aldaia per presumptes delictes d'odi, lesions i contra la seguretat viària després de tirar a migrants dels seus patinets i gravar les agressions en vídeo.

Detinguda una cuidadora per traficar amb drogues a la casa de l’anciana a la qual assistia

La Policia Nacional ha detingut a València a una dona de 32 anys acusada de traficar amb diverses drogues en el domicili de l'anciana amb deterioració cognitiva a la qual cuidava.

El Vila-real busca ampliar la seua ratxa de quatre victòries seguides davant el Celta en La Ceràmica

El Vila-real rep al Celta en La Ceràmica en la jornada 32 de Lliga després d'encadenar quatre triomfs seguits a casa davant l'equip gallec, l'últim amb un 4-3 ple de gols i tensió fins al final.

Immobilitzen un autobús a València després de donar positiu en cocaïna el xofer que esperava a 25 turistes

La Policia Local de València immobilitza un autobús turístic el conductor del qual va donar positiu en cocaïna en un control rutinari quan es disposava a arreplegar a 25 turistes xinesos. El vehicle estava carregat d'equipatges i els viatgers van haver de continuar la seua ruta en taxis fins a Benicàssim.