El barri d’Orriols tindrà policia les 24 hores del dia

La Policia Local de València i la Policia Nacional s’han reunit amb representants veïnals d’Orriols per fer un seguiment de les actuacions policials a la zona més conflictiva del barri.

La reunió, que s’ha celebrat a la Subdelegació del Govern, ha estat presidida pel subdelegat del Govern, Luis Felipe Martínez, i el regidor de Protecció Ciutadana, Aaron Cano, que ha indicat que “el barri ha entrat en una nova fase amb el reforçament de la presència policial, els dispositius conjunts, la comunicació amb els propietaris d’immobles ocupats il·legalment que estan darrere dels problemes que han alterat la convivència al barri i les actuacions que s’estan impulsant des de diferents àrees de l’Ajuntament de València”.

 

Concretament, la Policia Local de València ha incorporat en l’últim mes dos agents de proximitat al torn de matí i dos més al de vesprada que estan recolzats per la Unitat de Convivència i Seguretat (UCOS), “la franja horària a la qual s’han registrat més aldarulls, i durant la nit”. Tot el dispositiu està coordinat amb la Policia Nacional.

I l’objectiu és “mantenir una presència policial constant durant les 24 hores als carrers que han registrat més problemes de convivència fins ara”.

“Entrem en una nova fase al barri, hem trepitjat l’accelerador creant una nova estructura policial per al barri especialment a la zona on més problemes de convivència està havent-hi pel que podem dir que comencem una nova fase de treball policial” ha assenyalat el regidor Aarón Cano després de la trobada.

De fet, “l’augment en el nombre d’actuacions al barri és significatiu, conseqüència de l’augment d’efectius i de la presència policial més gran al barri des de fa uns mesos”.

Aarón Cano ha informat que la 6a Unitat de Districte de la Policia Local de València ha realitzat 312 identificacions i ha immobilitzat 14 patinets a l’últim mes, igual que Policia Nacional que ha augmentat també “considerablement” les seues actuacions al barri, 563 identificacions i 300 vehicles identificats al mateix període. “Ens hem bolcat al barri amb una important presència policial” ha manifestat Luis Felipe Martínez, subdelegat del Govern a la Comunitat Valenciana.

“Hi ha més policia de barri i hi ha també més presència policial a la nit, s’està desenvolupant molt més la col·laboració ciutadana de manera que aquesta nova fase generarà un major impacte” ha manifestat també el responsable de Protecció Ciutadana a l’Ajuntament de València que ha precisat que es tracta d’“una estructura modificable atenent les diferències que poden succeir en cada moment però que creiem que serà oportuna i generarà un impacte positiu al barri en un mitjà termini”.

Finalment, el regidor Aarón Cano ha abordat també l’ocupació d’immobles i ha informat d’una reunió recent amb Fiscalia “per impulsar una nova fase amb els titulars dels pisos ocupats on es registren més problemes però també amb particulars que són els propietaris també de molts immobles ocupats que estan registrant problemes actualment”.

El regidor de Protecció Ciutadana ha posat un termini per estabilitzar els carrers més conflictius: aproximadament en menys d’un any o un any estarem veient els fruits d’aquest treball policial però també d’aquest treball social i del treball de diferents delegacions que impactarà i està impactant directament al barri d’Orriols”; mentre que el cap de la Policia Local, José Vicente Herrera ha reiterat el compromís amb el barri i ha recordat que, tal com es va anunciar, els primers agents de l’última incorporació han anat al barri d’Orriols.

Queden encara coses per fer que cal millorar molt no podem adormir-nos als llorers però és clar que anem pel bon camí, moltes solucions queden per fer, per donar-se però jo crec que hem de seguir treballant amb la intensitat amb què ho estem fent”, ha dit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Potries farà realitat el seu projecte cultural malgrat quedar fora de la Capital Europea de la Cultura 2031

Potries no va passar a la fase final per a 2031, però mantindrà el pla cultural dissenyat durant la candidatura. El consistori reivindica el paper dels pobles xicotets.

Bernabé demana que Policia Local i bombers definisquen aforaments davant les mascletaes a València

La delegada del Govern recorda que el Pla d'Autoprotecció l'elaboren Policia Local i bombers i que serà la Junta Local de Seguretat qui fixe els aforaments. L'òrgan valorarà el possible retorn de les línies C-1 i C-2 a l'Estació del Nord durant les mascletaes.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

Dos menors de 16 i 17 anys han sigut detinguts a Alacant per un assalt amb arma blanca a dos jóvens. Una de les víctimes, de 19 anys, va ser operada d'urgència després de patir una lesió pulmonar.

Catarroja treballa en un monument d’homenatge a les víctimes de la DANA

L'Ajuntament avança en un monument per a recordar als qui van morir en la DANA del 29 d'octubre de 2024, en coordinació amb famílies i Administracions.

Potries es queda fora; Càceres, Granada, Las Palmas i Oviedo, finalistes a Capital Europea de la Cultura 2031

Càceres, Granada, Las Palmas de Gran Canaria i Oviedo han sigut seleccionades finalistes per a 2031, deixant fora a Potries. El comité atorga nou mesos per a perfeccionar els projectes i es reunirà de nou al desembre.

El Consell mostra màxim respecte a la Justícia després de la detenció de Carlos Baño

El vicepresident José Díez ha defés el respecte del Consell a les diligències judicials i la presumpció d'innocència després de l'arrest del president de la Cambra d'Alacant. La UDEF registra entitats que van gestionar els bons consum de 2022 i 2023 per a esclarir l'ús de fons públics.

Els metges convoquen una vaga en plena setmana de Falles que inquieta a veïns i consumidors

Els metges han sigut convocats a una vaga entre el 16 i el 20 de març, coincidint amb les Falles. Associacions de consumidors i veïnals alerten de l'impacte i demanen servicis mínims.

Detingut el president de la Cambra de Comerç d’Alacant per presumpta corrupció en els bons consum

Carlos Baño ha sigut detingut per la Policia Nacional en una investigació sobre un possible frau vinculat als bons consum de 2022 i 2023. La UDEF practica registres en entitats gestores, inclosa la patronal Facpyme.