El barri d’Orriols tindrà policia les 24 hores del dia

La Policia Local de València i la Policia Nacional s’han reunit amb representants veïnals d’Orriols per fer un seguiment de les actuacions policials a la zona més conflictiva del barri.

La reunió, que s’ha celebrat a la Subdelegació del Govern, ha estat presidida pel subdelegat del Govern, Luis Felipe Martínez, i el regidor de Protecció Ciutadana, Aaron Cano, que ha indicat que “el barri ha entrat en una nova fase amb el reforçament de la presència policial, els dispositius conjunts, la comunicació amb els propietaris d’immobles ocupats il·legalment que estan darrere dels problemes que han alterat la convivència al barri i les actuacions que s’estan impulsant des de diferents àrees de l’Ajuntament de València”.

 

Concretament, la Policia Local de València ha incorporat en l’últim mes dos agents de proximitat al torn de matí i dos més al de vesprada que estan recolzats per la Unitat de Convivència i Seguretat (UCOS), “la franja horària a la qual s’han registrat més aldarulls, i durant la nit”. Tot el dispositiu està coordinat amb la Policia Nacional.

I l’objectiu és “mantenir una presència policial constant durant les 24 hores als carrers que han registrat més problemes de convivència fins ara”.

“Entrem en una nova fase al barri, hem trepitjat l’accelerador creant una nova estructura policial per al barri especialment a la zona on més problemes de convivència està havent-hi pel que podem dir que comencem una nova fase de treball policial” ha assenyalat el regidor Aarón Cano després de la trobada.

De fet, “l’augment en el nombre d’actuacions al barri és significatiu, conseqüència de l’augment d’efectius i de la presència policial més gran al barri des de fa uns mesos”.

Aarón Cano ha informat que la 6a Unitat de Districte de la Policia Local de València ha realitzat 312 identificacions i ha immobilitzat 14 patinets a l’últim mes, igual que Policia Nacional que ha augmentat també “considerablement” les seues actuacions al barri, 563 identificacions i 300 vehicles identificats al mateix període. “Ens hem bolcat al barri amb una important presència policial” ha manifestat Luis Felipe Martínez, subdelegat del Govern a la Comunitat Valenciana.

“Hi ha més policia de barri i hi ha també més presència policial a la nit, s’està desenvolupant molt més la col·laboració ciutadana de manera que aquesta nova fase generarà un major impacte” ha manifestat també el responsable de Protecció Ciutadana a l’Ajuntament de València que ha precisat que es tracta d’“una estructura modificable atenent les diferències que poden succeir en cada moment però que creiem que serà oportuna i generarà un impacte positiu al barri en un mitjà termini”.

Finalment, el regidor Aarón Cano ha abordat també l’ocupació d’immobles i ha informat d’una reunió recent amb Fiscalia “per impulsar una nova fase amb els titulars dels pisos ocupats on es registren més problemes però també amb particulars que són els propietaris també de molts immobles ocupats que estan registrant problemes actualment”.

El regidor de Protecció Ciutadana ha posat un termini per estabilitzar els carrers més conflictius: aproximadament en menys d’un any o un any estarem veient els fruits d’aquest treball policial però també d’aquest treball social i del treball de diferents delegacions que impactarà i està impactant directament al barri d’Orriols”; mentre que el cap de la Policia Local, José Vicente Herrera ha reiterat el compromís amb el barri i ha recordat que, tal com es va anunciar, els primers agents de l’última incorporació han anat al barri d’Orriols.

Queden encara coses per fer que cal millorar molt no podem adormir-nos als llorers però és clar que anem pel bon camí, moltes solucions queden per fer, per donar-se però jo crec que hem de seguir treballant amb la intensitat amb què ho estem fent”, ha dit.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.