El barri d’Orriols tindrà policia les 24 hores del dia

La Policia Local de València i la Policia Nacional s’han reunit amb representants veïnals d’Orriols per fer un seguiment de les actuacions policials a la zona més conflictiva del barri.

La reunió, que s’ha celebrat a la Subdelegació del Govern, ha estat presidida pel subdelegat del Govern, Luis Felipe Martínez, i el regidor de Protecció Ciutadana, Aaron Cano, que ha indicat que “el barri ha entrat en una nova fase amb el reforçament de la presència policial, els dispositius conjunts, la comunicació amb els propietaris d’immobles ocupats il·legalment que estan darrere dels problemes que han alterat la convivència al barri i les actuacions que s’estan impulsant des de diferents àrees de l’Ajuntament de València”.

 

Concretament, la Policia Local de València ha incorporat en l’últim mes dos agents de proximitat al torn de matí i dos més al de vesprada que estan recolzats per la Unitat de Convivència i Seguretat (UCOS), “la franja horària a la qual s’han registrat més aldarulls, i durant la nit”. Tot el dispositiu està coordinat amb la Policia Nacional.

I l’objectiu és “mantenir una presència policial constant durant les 24 hores als carrers que han registrat més problemes de convivència fins ara”.

“Entrem en una nova fase al barri, hem trepitjat l’accelerador creant una nova estructura policial per al barri especialment a la zona on més problemes de convivència està havent-hi pel que podem dir que comencem una nova fase de treball policial” ha assenyalat el regidor Aarón Cano després de la trobada.

De fet, “l’augment en el nombre d’actuacions al barri és significatiu, conseqüència de l’augment d’efectius i de la presència policial més gran al barri des de fa uns mesos”.

Aarón Cano ha informat que la 6a Unitat de Districte de la Policia Local de València ha realitzat 312 identificacions i ha immobilitzat 14 patinets a l’últim mes, igual que Policia Nacional que ha augmentat també “considerablement” les seues actuacions al barri, 563 identificacions i 300 vehicles identificats al mateix període. “Ens hem bolcat al barri amb una important presència policial” ha manifestat Luis Felipe Martínez, subdelegat del Govern a la Comunitat Valenciana.

“Hi ha més policia de barri i hi ha també més presència policial a la nit, s’està desenvolupant molt més la col·laboració ciutadana de manera que aquesta nova fase generarà un major impacte” ha manifestat també el responsable de Protecció Ciutadana a l’Ajuntament de València que ha precisat que es tracta d’“una estructura modificable atenent les diferències que poden succeir en cada moment però que creiem que serà oportuna i generarà un impacte positiu al barri en un mitjà termini”.

Finalment, el regidor Aarón Cano ha abordat també l’ocupació d’immobles i ha informat d’una reunió recent amb Fiscalia “per impulsar una nova fase amb els titulars dels pisos ocupats on es registren més problemes però també amb particulars que són els propietaris també de molts immobles ocupats que estan registrant problemes actualment”.

El regidor de Protecció Ciutadana ha posat un termini per estabilitzar els carrers més conflictius: aproximadament en menys d’un any o un any estarem veient els fruits d’aquest treball policial però també d’aquest treball social i del treball de diferents delegacions que impactarà i està impactant directament al barri d’Orriols”; mentre que el cap de la Policia Local, José Vicente Herrera ha reiterat el compromís amb el barri i ha recordat que, tal com es va anunciar, els primers agents de l’última incorporació han anat al barri d’Orriols.

Queden encara coses per fer que cal millorar molt no podem adormir-nos als llorers però és clar que anem pel bon camí, moltes solucions queden per fer, per donar-se però jo crec que hem de seguir treballant amb la intensitat amb què ho estem fent”, ha dit.

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.