11.4 C
València
Dilluns, 22 desembre, 2025

El barri d’Orriols tindrà policia les 24 hores del dia

La Policia Local de València i la Policia Nacional s’han reunit amb representants veïnals d’Orriols per fer un seguiment de les actuacions policials a la zona més conflictiva del barri.

La reunió, que s’ha celebrat a la Subdelegació del Govern, ha estat presidida pel subdelegat del Govern, Luis Felipe Martínez, i el regidor de Protecció Ciutadana, Aaron Cano, que ha indicat que “el barri ha entrat en una nova fase amb el reforçament de la presència policial, els dispositius conjunts, la comunicació amb els propietaris d’immobles ocupats il·legalment que estan darrere dels problemes que han alterat la convivència al barri i les actuacions que s’estan impulsant des de diferents àrees de l’Ajuntament de València”.

 

Concretament, la Policia Local de València ha incorporat en l’últim mes dos agents de proximitat al torn de matí i dos més al de vesprada que estan recolzats per la Unitat de Convivència i Seguretat (UCOS), “la franja horària a la qual s’han registrat més aldarulls, i durant la nit”. Tot el dispositiu està coordinat amb la Policia Nacional.

I l’objectiu és “mantenir una presència policial constant durant les 24 hores als carrers que han registrat més problemes de convivència fins ara”.

“Entrem en una nova fase al barri, hem trepitjat l’accelerador creant una nova estructura policial per al barri especialment a la zona on més problemes de convivència està havent-hi pel que podem dir que comencem una nova fase de treball policial” ha assenyalat el regidor Aarón Cano després de la trobada.

De fet, “l’augment en el nombre d’actuacions al barri és significatiu, conseqüència de l’augment d’efectius i de la presència policial més gran al barri des de fa uns mesos”.

Aarón Cano ha informat que la 6a Unitat de Districte de la Policia Local de València ha realitzat 312 identificacions i ha immobilitzat 14 patinets a l’últim mes, igual que Policia Nacional que ha augmentat també “considerablement” les seues actuacions al barri, 563 identificacions i 300 vehicles identificats al mateix període. “Ens hem bolcat al barri amb una important presència policial” ha manifestat Luis Felipe Martínez, subdelegat del Govern a la Comunitat Valenciana.

“Hi ha més policia de barri i hi ha també més presència policial a la nit, s’està desenvolupant molt més la col·laboració ciutadana de manera que aquesta nova fase generarà un major impacte” ha manifestat també el responsable de Protecció Ciutadana a l’Ajuntament de València que ha precisat que es tracta d’“una estructura modificable atenent les diferències que poden succeir en cada moment però que creiem que serà oportuna i generarà un impacte positiu al barri en un mitjà termini”.

Finalment, el regidor Aarón Cano ha abordat també l’ocupació d’immobles i ha informat d’una reunió recent amb Fiscalia “per impulsar una nova fase amb els titulars dels pisos ocupats on es registren més problemes però també amb particulars que són els propietaris també de molts immobles ocupats que estan registrant problemes actualment”.

El regidor de Protecció Ciutadana ha posat un termini per estabilitzar els carrers més conflictius: aproximadament en menys d’un any o un any estarem veient els fruits d’aquest treball policial però també d’aquest treball social i del treball de diferents delegacions que impactarà i està impactant directament al barri d’Orriols”; mentre que el cap de la Policia Local, José Vicente Herrera ha reiterat el compromís amb el barri i ha recordat que, tal com es va anunciar, els primers agents de l’última incorporació han anat al barri d’Orriols.

Queden encara coses per fer que cal millorar molt no podem adormir-nos als llorers però és clar que anem pel bon camí, moltes solucions queden per fer, per donar-se però jo crec que hem de seguir treballant amb la intensitat amb què ho estem fent”, ha dit.

Últimes notícies

Cauen les màximes en la Comunitat Valenciana i el topall queda en 14,7 a Torreblanca

Les màximes han baixat de forma generalitzada respecte al diumenge: cap observatori ha aconseguit els 15 graus i el valor més alt ha sigut 14,7 a Torreblanca.

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.

Quatre persones ateses per fum i cremades en un incendi de vivenda a València

Quatre persones han resultat ferides lleus per inhalació de fum i cremades en un incendi al carrer Rodríguez de Cepeda de València. Van ser assistides i traslladades a l'Hospital Clínic de València.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del gastat

La Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% del gastat. L'absència de la Grossa ha limitat el retorn.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del jugat

La Comunitat Valenciana ha sumat 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% dels 425,4 milions jugats. La Grossa no ha tocat, però els premis s'han repartit en múltiples localitats, amb especial pes a Alacant.

Pérez Llorca destaca que la nova gestora del PPCV aglutina totes les sensibilitats

El nou president del PPCV subratlla una transició ràpida i sense soroll i perfila un equip integrador. Carlos Gil assumix la secretaria general i es mantenen òrgans clau.