‘Bàsquet a la vila’, programa de prevenció de l’aïllament i la soledat no desitjada

Pilota de bàsquet dins d'una canastra

‘Bàsquet a la vila’, programa de prevenció de l’aïllament i la soledat no desitjada |

L’esport com a instrument per a la qualitat de vida, la integració comunitària i la prevenció dels problemes de salut mental. Aquesta és la filosofia que impregna Bàsquet a la vila, el nou programa de prevenció de l’aïllament i la soledat no desitjada que impulsa la Fundació Manantial amb la col·laboració de l’Ajuntament de Vila-real, a través del Servei Municipal d’Esports.

El regidor d’Esports i Salut, Javier Serralvo, acompanyat de la coordinadora de Recursos i Projectes de Fundación Manantial, Salomé Castelló, han presentat la iniciativa, que promourà la pràctica del bàsquet entre persones que puguen estar patint un sentiment d’aïllament amb un grup de voluntaris, acompanyats d’un equip de professionals de Manantial.

“Aquest és un projecte que s’emmarca perfectament en l’essència del que és Vila-real, una Ciutat de la Salut i de l’Esport que creu en la importància de la pràctica de l’exercici físic com a motor de qualitat de vida i de benestar. Per això, a través sobretot de la nova piscina Aigua-salut, tenim en marxa diferents projectes que afavoreixen la cura de la salut a través de l’esport, com els programes per a malalts de càncer, la fibromiàlgia o la natació adaptada, entre molts altres”, recorda Serralvo.

El nou programa Bàsquet a la vila s’emmarca en aquesta línia de treball de l’SME, en l’inici d’un camí que, avança el regidor, anirà completant-se amb nous projectes.

“Nombrosos estudis assenyalen que el benestar emocional va de la mà de la salut física i que una millora en aquests àmbits té incidència en l’augment del grau d’autonomia i la participació social”, assenyala la responsable de Fundació Manantial. Castelló, a més, destaca la relació estreta que s’estableix entre l’aïllament i el sofriment psíquic que pot produir amb el patiment de problemes de salut mental.

Per això, un dels objectius de Fundació Manantial és la prevenció de la soledat no desitjada i l’aïllament a través del suport social directe i la contribució de la comunitat.

A través de Bàsquet a la vila, l’objectiu que es persegueix és, precisament, promoure oportunitats d’interacció social i suport social no formal que afavorisquen la integració i la prevenció de problemes de salut mental.

Per a això, el projecte compta amb la participació de voluntaris i amb un equip de professionals que acompanyarà també l’activitat. A més, l’SME contactarà amb els diferents clubs de bàsquet de la ciutat perquè puguen involucrar-se també en la iniciativa, que es desenvoluparà en l’exterior del pavelló Bancaixa.

La representant de la Fundació Manantial ha volgut agrair la col·laboració de l’Ajuntament amb les instal·lacions d’Aigua-salut i els materials per al bàsquet, amb els quals “es facilita la trobada de les persones amb problemes de salut mental a través de l’esport”. Castelló també ha destacat la cooperació de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública i la farmacèutica Janssen.

“Gràcies a la Fundació Manantial, Vila-real és hui un referent en atenció a la salut mental, que es consolidarà ara amb un nou centre de dia dins el Pla d’Acció 2021-2024 de Salut Mental impulsat pel Govern central, tal com va anunciar ahir l’alcalde de la ciutat, José Benlloch”, recorda Serralvo, qui incideix: “La nostra marca Ciutat de la Salut i de l’Esport no és una marca només; està plena de contingut i de projectes, com les 20.000 persones que practiquen esport de manera habitual a la nostra ciutat o programes tan interessants com Bàsquet a la vila de Fundació Manantial”. “L’inici d’un camí pel qual continuarem avançant”, conclou el regidor d’Esports i Salut.

Últimes notícies

Cenk Özkacar deixa el Valencia i fitxa pel Trabzonspor turc

El central turc Cenk Özkacar abandona definitivament el Valencia CF després d’un acord de traspàs amb el Trabzonspor, tot i tindre contracte fins a 2028.

Torrevieja es convertix en capital mundial de les habaneres amb el seu 72é certamen coral

Torrevieja acull des d’este diumenge i fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneres i Polifonia, amb més de 700 coralistes de 13 països i un palmarés de 47.500 euros.

Compromís porta a Antifrau la subvenció del Consell a la pel·lícula de Disney ‘Enredados’

Compromís ha denunciat davant l'Agència Valenciana Antifrau la subvenció nominativa de 5 milions d'euros de la Generalitat a Sol Films 2026 SLU per al rodatge de 'Enredados' a la Ciutat de la Llum, i alerta de possibles irregularitats i d'un greuge per al sector audiovisual valencià.

Nit sufocant a la costa valenciana amb mínimes per damunt dels 25 graus i molta basca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha patit una nit tòrrida quasi generalitzada, amb mínimes superiors als 25 graus i una humitat pròxima al 90 % que ha multiplicat el bochorno.

El rector de la UV reclama finançament suficient per a garantir una universitat pública equitativa

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, defensa que la universitat pública necessita finançament suficient, planificació a llarg termini i més participació en les decisions polítiques per a garantir una societat més justa i equitativa.

Detingut a Montserrat per apunyalar greument son germà i atrinxerar-se a casa

La Guàrdia Civil ha detingut a Montserrat un home de 50 anys acusat d’intentar matar son germà a ganivetades i atrinxerar-se durant hores amb diverses armes blanques.

Dissabte amb calor extrema i tempestes fortes a la vesprada a l’interior de València

Les màximes tornen a ser molt altes a l’interior de València i sud d’Alacant este dissabte, amb tempestes fortes de vesprada i pols en suspensió. Diumenge s’esperen ruixats i tronades fortes o molt fortes a la província de València.

El FIB aguanta la calor i es rendix a l’indie amb The Kooks i Kaiser Chiefs

La segona jornada del FIB 2026 ha omplit Benicàssim d’indie britànic amb The Kooks i Kaiser Chiefs, i ha confirmat l’empenta de les bandes estatals malgrat la forta calor.