‘Bàsquet a la vila’, programa de prevenció de l’aïllament i la soledat no desitjada

Pilota de bàsquet dins d'una canastra

‘Bàsquet a la vila’, programa de prevenció de l’aïllament i la soledat no desitjada |

L’esport com a instrument per a la qualitat de vida, la integració comunitària i la prevenció dels problemes de salut mental. Aquesta és la filosofia que impregna Bàsquet a la vila, el nou programa de prevenció de l’aïllament i la soledat no desitjada que impulsa la Fundació Manantial amb la col·laboració de l’Ajuntament de Vila-real, a través del Servei Municipal d’Esports.

El regidor d’Esports i Salut, Javier Serralvo, acompanyat de la coordinadora de Recursos i Projectes de Fundación Manantial, Salomé Castelló, han presentat la iniciativa, que promourà la pràctica del bàsquet entre persones que puguen estar patint un sentiment d’aïllament amb un grup de voluntaris, acompanyats d’un equip de professionals de Manantial.

“Aquest és un projecte que s’emmarca perfectament en l’essència del que és Vila-real, una Ciutat de la Salut i de l’Esport que creu en la importància de la pràctica de l’exercici físic com a motor de qualitat de vida i de benestar. Per això, a través sobretot de la nova piscina Aigua-salut, tenim en marxa diferents projectes que afavoreixen la cura de la salut a través de l’esport, com els programes per a malalts de càncer, la fibromiàlgia o la natació adaptada, entre molts altres”, recorda Serralvo.

El nou programa Bàsquet a la vila s’emmarca en aquesta línia de treball de l’SME, en l’inici d’un camí que, avança el regidor, anirà completant-se amb nous projectes.

“Nombrosos estudis assenyalen que el benestar emocional va de la mà de la salut física i que una millora en aquests àmbits té incidència en l’augment del grau d’autonomia i la participació social”, assenyala la responsable de Fundació Manantial. Castelló, a més, destaca la relació estreta que s’estableix entre l’aïllament i el sofriment psíquic que pot produir amb el patiment de problemes de salut mental.

Per això, un dels objectius de Fundació Manantial és la prevenció de la soledat no desitjada i l’aïllament a través del suport social directe i la contribució de la comunitat.

A través de Bàsquet a la vila, l’objectiu que es persegueix és, precisament, promoure oportunitats d’interacció social i suport social no formal que afavorisquen la integració i la prevenció de problemes de salut mental.

Per a això, el projecte compta amb la participació de voluntaris i amb un equip de professionals que acompanyarà també l’activitat. A més, l’SME contactarà amb els diferents clubs de bàsquet de la ciutat perquè puguen involucrar-se també en la iniciativa, que es desenvoluparà en l’exterior del pavelló Bancaixa.

La representant de la Fundació Manantial ha volgut agrair la col·laboració de l’Ajuntament amb les instal·lacions d’Aigua-salut i els materials per al bàsquet, amb els quals “es facilita la trobada de les persones amb problemes de salut mental a través de l’esport”. Castelló també ha destacat la cooperació de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública i la farmacèutica Janssen.

“Gràcies a la Fundació Manantial, Vila-real és hui un referent en atenció a la salut mental, que es consolidarà ara amb un nou centre de dia dins el Pla d’Acció 2021-2024 de Salut Mental impulsat pel Govern central, tal com va anunciar ahir l’alcalde de la ciutat, José Benlloch”, recorda Serralvo, qui incideix: “La nostra marca Ciutat de la Salut i de l’Esport no és una marca només; està plena de contingut i de projectes, com les 20.000 persones que practiquen esport de manera habitual a la nostra ciutat o programes tan interessants com Bàsquet a la vila de Fundació Manantial”. “L’inici d’un camí pel qual continuarem avançant”, conclou el regidor d’Esports i Salut.

Últimes notícies

El calor extrem ha causat 114 morts a la Comunitat Valenciana des de l’1 de juliol

Les altes temperatures han provocat 114 morts en dotze dies a la Comunitat Valenciana, nou vegades més que en el mateix període de 2025.

L’impacte psicològic i laboral de l’Alzheimer sacseja milers de famílies valencianes

L’Alzheimer obliga molts cuidadors a reduir jornada o deixar la faena, amb un fort cost emocional, econòmic i jurídic per a les famílies.

Una nova nanoteràpia millora el tractament del càncer de mama triple negatiu

Investigadors de l’Incliva i la UPV han desenvolupat una nanoteràpia dirigida que millora l’eficàcia de la quimioteràpia en càncer de mama triple negatiu i en reduïx la toxicitat.

Una nova nanoteràpia valenciana millora el tractament del càncer de mama triple negatiu

Un equip d’Incliva i la UPV ha desenvolupat una nanoteràpia dirigida que millora l’eficàcia de la quimioteràpia en càncer de mama triple negatiu i en podria reduir la toxicitat.

L’Alzheimer obliga milers de familiars a deixar la faena per una càrrega “devastadora”

Neuròlegs, juristes i associacions alerten a València que l’Alzheimer té un impacte psicològic, físic i laboral “devastador” en les famílies i reclama més suport institucional i jurídic per als cuidadors.

L’Alzheimer arrasa la vida laboral i emocional de milers de famílies cuidadores

Especialistes en neurologia, dret sanitari i associacions alerten a València que l’Alzheimer té un efecte psicològic i laboral devastador en les famílies cuidadores i reclamen més suport institucional i un pla integral.

Mor Sam Neill, protagonista de ‘Jurassic Park’, als 78 anys

La família comunica que l'actor ha mort sobtadament a Sydney i recorda que continuava lliure de càncer

Setmana d’oratge estable i calor forta a l’interior de València

La setmana comença amb cels poc nuvolosos o rasos en la Comunitat Valenciana i màximes elevades a l’interior de la província de València, mentre el vent bufarà fluix i de direcció variable.