‘Bàsquet a la vila’, programa de prevenció de l’aïllament i la soledat no desitjada

Pilota de bàsquet dins d'una canastra

‘Bàsquet a la vila’, programa de prevenció de l’aïllament i la soledat no desitjada |

L’esport com a instrument per a la qualitat de vida, la integració comunitària i la prevenció dels problemes de salut mental. Aquesta és la filosofia que impregna Bàsquet a la vila, el nou programa de prevenció de l’aïllament i la soledat no desitjada que impulsa la Fundació Manantial amb la col·laboració de l’Ajuntament de Vila-real, a través del Servei Municipal d’Esports.

El regidor d’Esports i Salut, Javier Serralvo, acompanyat de la coordinadora de Recursos i Projectes de Fundación Manantial, Salomé Castelló, han presentat la iniciativa, que promourà la pràctica del bàsquet entre persones que puguen estar patint un sentiment d’aïllament amb un grup de voluntaris, acompanyats d’un equip de professionals de Manantial.

“Aquest és un projecte que s’emmarca perfectament en l’essència del que és Vila-real, una Ciutat de la Salut i de l’Esport que creu en la importància de la pràctica de l’exercici físic com a motor de qualitat de vida i de benestar. Per això, a través sobretot de la nova piscina Aigua-salut, tenim en marxa diferents projectes que afavoreixen la cura de la salut a través de l’esport, com els programes per a malalts de càncer, la fibromiàlgia o la natació adaptada, entre molts altres”, recorda Serralvo.

El nou programa Bàsquet a la vila s’emmarca en aquesta línia de treball de l’SME, en l’inici d’un camí que, avança el regidor, anirà completant-se amb nous projectes.

“Nombrosos estudis assenyalen que el benestar emocional va de la mà de la salut física i que una millora en aquests àmbits té incidència en l’augment del grau d’autonomia i la participació social”, assenyala la responsable de Fundació Manantial. Castelló, a més, destaca la relació estreta que s’estableix entre l’aïllament i el sofriment psíquic que pot produir amb el patiment de problemes de salut mental.

Per això, un dels objectius de Fundació Manantial és la prevenció de la soledat no desitjada i l’aïllament a través del suport social directe i la contribució de la comunitat.

A través de Bàsquet a la vila, l’objectiu que es persegueix és, precisament, promoure oportunitats d’interacció social i suport social no formal que afavorisquen la integració i la prevenció de problemes de salut mental.

Per a això, el projecte compta amb la participació de voluntaris i amb un equip de professionals que acompanyarà també l’activitat. A més, l’SME contactarà amb els diferents clubs de bàsquet de la ciutat perquè puguen involucrar-se també en la iniciativa, que es desenvoluparà en l’exterior del pavelló Bancaixa.

La representant de la Fundació Manantial ha volgut agrair la col·laboració de l’Ajuntament amb les instal·lacions d’Aigua-salut i els materials per al bàsquet, amb els quals “es facilita la trobada de les persones amb problemes de salut mental a través de l’esport”. Castelló també ha destacat la cooperació de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública i la farmacèutica Janssen.

“Gràcies a la Fundació Manantial, Vila-real és hui un referent en atenció a la salut mental, que es consolidarà ara amb un nou centre de dia dins el Pla d’Acció 2021-2024 de Salut Mental impulsat pel Govern central, tal com va anunciar ahir l’alcalde de la ciutat, José Benlloch”, recorda Serralvo, qui incideix: “La nostra marca Ciutat de la Salut i de l’Esport no és una marca només; està plena de contingut i de projectes, com les 20.000 persones que practiquen esport de manera habitual a la nostra ciutat o programes tan interessants com Bàsquet a la vila de Fundació Manantial”. “L’inici d’un camí pel qual continuarem avançant”, conclou el regidor d’Esports i Salut.

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU