‘Bàsquet a la vila’, programa de prevenció de l’aïllament i la soledat no desitjada

Pilota de bàsquet dins d'una canastra

‘Bàsquet a la vila’, programa de prevenció de l’aïllament i la soledat no desitjada |

L’esport com a instrument per a la qualitat de vida, la integració comunitària i la prevenció dels problemes de salut mental. Aquesta és la filosofia que impregna Bàsquet a la vila, el nou programa de prevenció de l’aïllament i la soledat no desitjada que impulsa la Fundació Manantial amb la col·laboració de l’Ajuntament de Vila-real, a través del Servei Municipal d’Esports.

El regidor d’Esports i Salut, Javier Serralvo, acompanyat de la coordinadora de Recursos i Projectes de Fundación Manantial, Salomé Castelló, han presentat la iniciativa, que promourà la pràctica del bàsquet entre persones que puguen estar patint un sentiment d’aïllament amb un grup de voluntaris, acompanyats d’un equip de professionals de Manantial.

“Aquest és un projecte que s’emmarca perfectament en l’essència del que és Vila-real, una Ciutat de la Salut i de l’Esport que creu en la importància de la pràctica de l’exercici físic com a motor de qualitat de vida i de benestar. Per això, a través sobretot de la nova piscina Aigua-salut, tenim en marxa diferents projectes que afavoreixen la cura de la salut a través de l’esport, com els programes per a malalts de càncer, la fibromiàlgia o la natació adaptada, entre molts altres”, recorda Serralvo.

El nou programa Bàsquet a la vila s’emmarca en aquesta línia de treball de l’SME, en l’inici d’un camí que, avança el regidor, anirà completant-se amb nous projectes.

“Nombrosos estudis assenyalen que el benestar emocional va de la mà de la salut física i que una millora en aquests àmbits té incidència en l’augment del grau d’autonomia i la participació social”, assenyala la responsable de Fundació Manantial. Castelló, a més, destaca la relació estreta que s’estableix entre l’aïllament i el sofriment psíquic que pot produir amb el patiment de problemes de salut mental.

Per això, un dels objectius de Fundació Manantial és la prevenció de la soledat no desitjada i l’aïllament a través del suport social directe i la contribució de la comunitat.

A través de Bàsquet a la vila, l’objectiu que es persegueix és, precisament, promoure oportunitats d’interacció social i suport social no formal que afavorisquen la integració i la prevenció de problemes de salut mental.

Per a això, el projecte compta amb la participació de voluntaris i amb un equip de professionals que acompanyarà també l’activitat. A més, l’SME contactarà amb els diferents clubs de bàsquet de la ciutat perquè puguen involucrar-se també en la iniciativa, que es desenvoluparà en l’exterior del pavelló Bancaixa.

La representant de la Fundació Manantial ha volgut agrair la col·laboració de l’Ajuntament amb les instal·lacions d’Aigua-salut i els materials per al bàsquet, amb els quals “es facilita la trobada de les persones amb problemes de salut mental a través de l’esport”. Castelló també ha destacat la cooperació de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública i la farmacèutica Janssen.

“Gràcies a la Fundació Manantial, Vila-real és hui un referent en atenció a la salut mental, que es consolidarà ara amb un nou centre de dia dins el Pla d’Acció 2021-2024 de Salut Mental impulsat pel Govern central, tal com va anunciar ahir l’alcalde de la ciutat, José Benlloch”, recorda Serralvo, qui incideix: “La nostra marca Ciutat de la Salut i de l’Esport no és una marca només; està plena de contingut i de projectes, com les 20.000 persones que practiquen esport de manera habitual a la nostra ciutat o programes tan interessants com Bàsquet a la vila de Fundació Manantial”. “L’inici d’un camí pel qual continuarem avançant”, conclou el regidor d’Esports i Salut.

Últimes notícies

CSIF reclama més professors en Educació i qualifica d’insuficient l’augment de 5.000 places

CSIF ha considerat insuficient la proposta de la Conselleria d’Educació d’incrementar 5.000 places en quatre cursos i ha reclamat més docents i la seua incorporació més ràpida per a reduir ràtios i millorar l’atenció educativa.

Quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat: així està la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana és la quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat, amb 29.085 treballadors que compatibilitzen el seu negoci amb una faena assalariada, segons UPTA.

Les màximes freguen els 40 °C a Xixona en l’inici de la tercera ona de calor

La tercera ona de calor de l’estiu ha deixat quasi 40 °C a Xixona i ha activat l’avís taronja per al migdia a l’interior de València i Alacant.

La Generalitat destina 49,26 milions a modernitzar 853 pimes industrials

Les ajudes Inpyme mobilitzaran 178 milions, mantindran 27.111 llocs de treball i permetran crear 1.023 ocupacions noves.

Foulquier continua al marge i pot perdre’s l’inici de la Lliga amb el Valencia

Dimitri Foulquier continua recuperant-se al marge del grup a Paterna, es perdrà el pròxim amistós contra l’Eldense i no té garantit arribar al debut de Lliga davant el Celta en Mestalla.

Ferit per arma de foc un home de 53 anys en un carrer de Castelló

Un home de 53 anys ha resultat ferit per arma de foc al carrer Maestro Bretón de Castelló i ha sigut traslladat al Hospital General, on ha sigut atés i ja ha rebut l’alta mèdica.

PSPV i Compromís exigixen que Pérez Llorca explique qui va pagar el seu viatge a la final del Mundial

PSPV i Compromís han demanat al president Juanfran Pérez Llorca que detalle qui va pagar el seu viatge i estada a Nova York per vore la final del Mundial de futbol, mentres PP i Vox resten importància a la polèmica destacant que no hi ha gasto públic.

Aemet activa avís taronja dijous a València i Alacant per temperatures de fins a 40 graus

La nova ona de calor, la tercera de l’estiu a la Comunitat Valenciana, tindrà el seu punt àlgid entre dimarts i divendres, amb avís taronja dijous a València i Alacant per màximes de fins a 40 graus i avís groc a l’interior de Castelló.