22.1 C
València
Dijous, 17 abril, 2025

Bernabé exigeix a Mazón que explique amb sinceritat la seva actuació durant la catàstrofe del 29 d’octubre

Pilar Bernabé, delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, ha instat al president de la Generalitat, Carlos Mazón, a respondre amb dignitat sobre la seva actuació durant el passat 29 d’octubre, dia en què la tempesta va devastar la província de València i es va cobrar la vida de 228 persones. En el transcurs d’una visita a Catarroja, una de les localitats més afectades, ha criticat que Mazón utilitzi la ‘màquina’ del Partit Popular i del Consell per opinar sobre les seves manifestacions en comptes de presentar-se davant la jutgessa per aclarir els fets.

‘Es molt fàcil opinar, però encara és molt més fàcil actuar amb veracitat. Mazón pot fer-ho perquè més d’una vegada la jutgessa li ha donat l’oportunitat de declarar i detallar la seva versió’, va declarar Bernabé als periodistes. En la seva compareixença, va ressaltar que el president del Govern valencià, com a màxim responsable en el moment més catastròfic, ha de respondre a què estava fent a les 20:28, moment en què Mazón va assegurar haver arribat al Cecopi, després de l’avís a la població enviada a les 20:11 hores.

La delegada va assenyalar que els últims informes de la magistrada són …

Últimes notícies

Ajudes per a Plans de Formació per a Empleats Públics a la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Justícia convoca 1,4 milions d'euros per a finançar plans de formació per a empleats públics a les entitats locals de la Comunitat Valenciana, amb diverses modalitats i un període de sol·licitud de 30 dies.

Retorn al Mar: Una Mantellina Rescatada a Gandia Rehabilitada per l’Oceanogràfic

Una mantellina en perill d'extinció ha estat reintroduïda al mar a Gandia després d'un extens procés de recuperació a l'Oceanogràfic, gràcies a la col·laboració dels pescadors i l'equip veterinari del centre.

Calviño lidera la delegació del BEI a les reunions de primavera del FMI i el Banc Mundial

La presidenta del BEI, Nadia Calviño, participarà a Washington en les reunions de primavera del FMI i el Banc Mundial, on es discutirà la cooperació internacional i s'efectuaran nous acords per a la innovació climàtica i la seguretat energètica.

Docents podran sol·licitar comissions de servei per estar empadronats en zones afectades per la dana

La Conselleria d'Educació obre la convocatòria perquè el personal docent pugui sol·licitar comissions de servei, destacant l'empadronament en zones afectades per la dana com una causa social.

SOS Desapareguts es retira de la representació de 78 famílies de víctimes de la dana

SOS Desapareguts anuncia la seva retirada com a representant legal de 78 familiars de 38 víctimes de la dana del 29 d'octubre, seguint instruccions dels afectats. Aquesta decisió es va produir després d'una reunió amb el president de la Generalitat Valenciana.

Acampades de Setmana Santa: Més de 18 grups gaudeixen de la natura a la Comunitat Valenciana

Durant la Setmana Santa i Pasqua, 18 grups acampen a les instal·lacions recreatives de la Generalitat, amb unes 5.000 pernoctacions, activitats a l'aire lliure i un enfocament en l'educació ambiental.

El PSPV exigeix a la Generalitat explicacions sobre el possible esborrat de gravacions del Centre d’Emergències

El PSPV demana que la Generalitat confirme si s'han esborrat les gravacions de les càmeres del Centre de Coordinació d'Emergències, en relació amb els esdeveniments de la dana del 29 d'octubre, i exigeix responsabilitats.

L’AVA alerta sobre la proliferació incontrolada de canyes invasores a València

L'Associació Valenciana d'Agricultors denuncia l'expansió descontrolada de la canya comuna a causa de les pluges torrencials, afectant greument els cultius valencians.