El bes de dues falleres, convertit en monument

 

El bes lèsbic de dues dones vestides de fallera, que va revolucionar les xarxes socials en 2014 quan va ser portada d’una revista gai, ha reviscut el seu protagonisme com a figura central d’una falla de la secció Especial de Torrent (València) que l’artista Raúl Martínez «Chuky» per fi podrà plantar.

 

«És una satisfacció increïble», reconeix el seu creador, el monument del qual pertany a la comissió Cronista Vicent Veguer i Esteve que, sota el lema «T’ho veus?» (T’ho veus?), pretén fer una «reflexió» sobre col·lectius invisibles i enviar un missatge de «implicació i responsabilitat social».

 

La singularitat del monument és que «els ninots estan reconstruïts a partir de persones i històries reals», ressalta l’artista, que conta que des de principi de 2019 han estat «en constant contacte» amb ells i fins i tot han pogut posar en comú aspectes «com el succeït amb la pandèmia».

 

«És un monument d’integració i visibilització»

Una fallera major que sobrepassa els 30 anys, un home que és «faller major» o un president amb síndrome de Down o alguna discapacitat són algunes de les figures que exposarà aquest monument faller reivindicatiu la rematada del qual seran les dues falleres besant-se i que té uns huit metres d’alt.

 

És un monument de «integració i visibilització», apunta, que reflexiona sobre «per què uns certs col·lectius no apareixen en mitjans, en les revistes, en un munt de llocs i en les Falles, quan sempre diem que són un reflex 100% fidel de la societat».

 

El resultat és el monument la rematada del qual són les dues falleres de grans dimensions i abillades amb acolorits vestits i que, segons l’artista, ja està «pràcticament alçada, mancant els detalls de la zona inferior», que s’ultima aquest dimecres per a la plantà del dijous.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.