El bes de dues falleres, convertit en monument

 

El bes lèsbic de dues dones vestides de fallera, que va revolucionar les xarxes socials en 2014 quan va ser portada d’una revista gai, ha reviscut el seu protagonisme com a figura central d’una falla de la secció Especial de Torrent (València) que l’artista Raúl Martínez “Chuky” per fi podrà plantar.

 

“És una satisfacció increïble”, reconeix el seu creador, el monument del qual pertany a la comissió Cronista Vicent Veguer i Esteve que, sota el lema “T’ho veus?” (T’ho veus?), pretén fer una “reflexió” sobre col·lectius invisibles i enviar un missatge de “implicació i responsabilitat social”.

 

La singularitat del monument és que “els ninots estan reconstruïts a partir de persones i històries reals”, ressalta l’artista, que conta que des de principi de 2019 han estat “en constant contacte” amb ells i fins i tot han pogut posar en comú aspectes “com el succeït amb la pandèmia”.

 

“És un monument d’integració i visibilització”

Una fallera major que sobrepassa els 30 anys, un home que és “faller major” o un president amb síndrome de Down o alguna discapacitat són algunes de les figures que exposarà aquest monument faller reivindicatiu la rematada del qual seran les dues falleres besant-se i que té uns huit metres d’alt.

 

És un monument de “integració i visibilització”, apunta, que reflexiona sobre “per què uns certs col·lectius no apareixen en mitjans, en les revistes, en un munt de llocs i en les Falles, quan sempre diem que són un reflex 100% fidel de la societat”.

 

El resultat és el monument la rematada del qual són les dues falleres de grans dimensions i abillades amb acolorits vestits i que, segons l’artista, ja està “pràcticament alçada, mancant els detalls de la zona inferior”, que s’ultima aquest dimecres per a la plantà del dijous.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Guàrdia Civil intenta identificar un cadàver trobat en un penya-segat al costat del cap de la Nau

La Guàrdia Civil manté oberta una investigació per a identificar el cadàver trobat en un penya-segat pròxim al cap de la Nau, en el terme municipal de Xàbia.

València defén que limitar els Rodalia en Falles va ser una bona mesura de seguretat

L'Ajuntament de València considera que la restricció de trens de Rodalia a l'Estació del Nord en hores punta de Falles 2026 ha contribuït a unes festes més tranquil·les i sense incidents greus.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià després d’ennuegar-se en un restaurant de Cullera

Dos agents de la Guàrdia Civil reanimen a un home de 86 anys que es va ennuegar mentres menjava en un restaurant de Cullera i el mantenen amb vida fins al seu trasllat a l'hospital.

Vetusta Morla anuncia gira de tornada per set ciutats i actuarà a València el 9 d’octubre

Vetusta Morla posa fi a la seua aturada de dos anys amb una gira de tornada per set grans ciutats espanyoles, que arrancarà a Barcelona el 2 d'octubre i passarà per València el dia 9.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià ennuegat en un restaurant de Cullera

Dos guàrdies civils reanimen a un home de 86 anys que va deixar de respirar després d'ennuegar-se mentres menjava en un restaurant de Cullera. L'ús ràpid de la maniobra de Heimlich va permetre que l'ancià expulsara el menjar i recuperara la respiració abans de ser traslladat a l'hospital.

Cinc persones ateses per inhalació de fum en un incendi en una vivenda de Pedralba

Un incendi declarat de matinada en una vivenda de Pedralba ha obligat a atendre cinc persones per inhalació de fum, una d'elles traslladada a l'Hospital de Llíria.

Obres entre Puçol i Vila-real obliguen a Renfe a substituir 72 trens per autobusos este diumenge

Les obres d'Adif entre Puçol i Vila-real tallaran la circulació ferroviària des de la nit del dissabte fins al migdia del diumenge, i Renfe substituirà 72 trens per autobusos en Rodalia i Mitjana distància.

L’hostaleria de València eleva un 7,8% la seua facturació en les Falles 2026 i millora les previsions

Els bars i restaurants de València tanquen les Falles 2026 amb un increment mitjà de facturació del 7,78% respecte a 2025 i un balanç millor del que es preveu pel sector.