El bes de dues falleres, convertit en monument

 

El bes lèsbic de dues dones vestides de fallera, que va revolucionar les xarxes socials en 2014 quan va ser portada d’una revista gai, ha reviscut el seu protagonisme com a figura central d’una falla de la secció Especial de Torrent (València) que l’artista Raúl Martínez “Chuky” per fi podrà plantar.

 

“És una satisfacció increïble”, reconeix el seu creador, el monument del qual pertany a la comissió Cronista Vicent Veguer i Esteve que, sota el lema “T’ho veus?” (T’ho veus?), pretén fer una “reflexió” sobre col·lectius invisibles i enviar un missatge de “implicació i responsabilitat social”.

 

La singularitat del monument és que “els ninots estan reconstruïts a partir de persones i històries reals”, ressalta l’artista, que conta que des de principi de 2019 han estat “en constant contacte” amb ells i fins i tot han pogut posar en comú aspectes “com el succeït amb la pandèmia”.

 

“És un monument d’integració i visibilització”

Una fallera major que sobrepassa els 30 anys, un home que és “faller major” o un president amb síndrome de Down o alguna discapacitat són algunes de les figures que exposarà aquest monument faller reivindicatiu la rematada del qual seran les dues falleres besant-se i que té uns huit metres d’alt.

 

És un monument de “integració i visibilització”, apunta, que reflexiona sobre “per què uns certs col·lectius no apareixen en mitjans, en les revistes, en un munt de llocs i en les Falles, quan sempre diem que són un reflex 100% fidel de la societat”.

 

El resultat és el monument la rematada del qual són les dues falleres de grans dimensions i abillades amb acolorits vestits i que, segons l’artista, ja està “pràcticament alçada, mancant els detalls de la zona inferior”, que s’ultima aquest dimecres per a la plantà del dijous.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un vianant atropellat de matinada en l’A-7 al seu pas per Orihuela

Un vianant ha mort de matinada després de ser atropellat per un vehicle en l'A-7, a l'altura del quilòmetre 545 en el terme municipal d'Orihuela.

Temps inestable i ruixats en la Comunitat Valenciana en el primer gran pont de maig

La Comunitat Valenciana afronta el primer cap de setmana llarg de maig amb inestabilitat, ruixats, possibles tempestes, pols en suspensió i temperatures sense grans canvis.

La Comunitat Valenciana lidera la pujada del preu de la vivenda al costat de Cantàbria amb un 17,4% al febrer

El preu de la vivenda en la Comunitat Valenciana va repuntar un 17,4% al febrer, el segon major augment autonòmic, en un context de caiguda de compravendes i encariment general del metre quadrat a Espanya.

CaixaBank eleva el seu benefici trimestral a 1.572 milions, un 7% més per l’estirada comercial

CaixaBank tanca el primer trimestre amb un benefici net de 1.572 milions, un 7% més, impulsat per la major activitat comercial i els ingressos per servicis en un entorn d'incertesa geopolítica.

Hui és el millor dia per a triar on veure l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost

Esta vesprada el Sol estarà quasi en la mateixa posició que durant l'eclipsi total del 12 d'agost, una oportunitat clau per a comprovar si el lloc triat oferix una visió buidada.

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.