Black Friday 2021: hi ha de veritat ofertes?

 

Els descomptes es fan esperar. Aquesta és la principal conclusió dels primers resultats del control de preus que l’Organització de Consumidors i usuaris (OCU) està duent a terme abans del Black Friday.

Malgrat el bombardeig publicitari, OCU adverteix que de moment pocs productes han baixat de preu, fins i tot en el Single Day de l’11/11, una data que algunes webs aprofiten per a fer descomptes i promocions. Les dades d’OCU mostren que ha tornat a passar desapercebut: hi ha un percentatge molt major de productes que pugen el seu preu (35%) que dels quals el baixen (3%); i la majoria dels productes el va mantindre (62%).

En el seu estudi OCU compara des del 26 d’octubre més de 16.000 preus de 1.300 productes de 36 famílies diferents en 50 botigues en línia. Els primers resultats assenyalen que, fins ara, els descomptes són molt limitats. A penes un 3% dels productes analitzats van estar realment més barats en el Single’s Day que en qualsevol dia entre el 26 d’octubre i el 10 de novembre.

 

Entre les botigues amb major percentatge de productes rebaixats

 

Entre les botigues amb major percentatge de productes rebaixats destaquen  MaxMovil (17%),            Qubbos  (10%),  El Corte Inglés (8%) i Worten (8%). El valor mitjà d’aquestes baixades de preu entre el 26 d’octubre i l’11 de novembre va ser del 7,8%, pràcticament idèntic al de les pujades: 7,9%. OCU adverteix que els comerços amb un major nombre de productes encarits van ser Milar (90%), Tien21 (89%) i Electrodomésticosweb (67%).

OCU no ha trobat categories de productes especialment interessants, però sí algunes on les pujades han sigut intenses, com els ordinadors, les pantalles i els altaveus portàtils.

I és que, igual que va ocórrer en 2020, és previsible que els vertaders descomptes no tinguen lloc fins uns dies abans del Black Friday. Encara que ja des del dilluns anterior es comencen produir i poden prolongar-se fins al diumenge posterior. L’any passat quasi un 19% dels productes van aconseguir el seu preu mínim durant la Black Week.

Per tot això, i de cara a aprofitar el Black Friday OCU dona una sèrie de consells i recorda que “Comparar és estalviar”. El consumidor pot trobar el mateix producte a preus molt diferents. Per a ajudar als consumidors en aquesta tasca OCU posa a la seua disposició més de 100 comparadors per a facilitar la cerca dels així com les botigues en les quals està disponible per un preu inferior i l’assessor de preus d’OCU per a comprovar sí que el preu que ha trobat el consumidor és o no un bon preu per a aqueix producte.

Finalment, OCU anima als consumidors que detecten irregularitats en els preus al fet que denuncien en les xarxes socials de l’organització a través de l’etiqueta #timofertasBF, per a determinar si hi ha alguna pràctica il·legal i procedir a la seua denúncia davant les autoritats de consum.

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.

El Valencia Basket remunta a Saragossa i jugarà la final de la Supercopa

El Valencia Basket ha remuntat davant el Casademont Zaragoza (73-84) en la semifinal de la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz i es classifica per a la final, on buscarà el seu quart títol. Debut de les jóvens Isa Hernández i Amelia Alonso amb només 16 anys.

Les persones sordes exigixen que els seus drets siguen reals en el dia a dia

FESORD CV ha celebrat a València el Dia Internacional de les Persones Sordes 2026 i ha reclamat que els drets reconeguts passen a complir-se de manera efectiva. La jornada ha coincidit amb el centenari de lAssociació Valenciana de Persones Sordes i ha inclòs la suma al manifest de la CNSE.

Kempes aposta per Aguirre per a reactivar el València i unir el vestidor

Mario Alberto Kempes ha mostrat plena confiança en Javier Aguirre per a traure el València CF de la zona baixa i reforçar la unió del vestidor, tot i la delicada situació esportiva de l’equip en LaLiga EA Sports.

El Valencia Basket estrena el Roig Arena en la Lliga Endesa contra l’Ilerna Lleida

El Valencia Basket rep este diumenge l’Ilerna Lleida al Roig Arena en la primera jornada de la fase regular de la Lliga Endesa, en el primer partit del nou projecte ‘taronja’ davant la seua afició.

Presó per a un home per una violació i un robatori amb intimidació al Parc Central

Un home ha ingressat en presó preventiva acusat de violar un estudiant americà i robar amb intimidació al Parc Central de València, gràcies a un vídeo entregat a la Policia Nacional per diversos testimonis.

Oltra defensa que Compromís té més capacitat de govern que el bipartidisme

Mónica Oltra ha reivindicat en unes jornades municipalistes a Mislata que forces com Compromís tenen més capacitat de govern que el bipartidisme i ha instat el seu espai polític a preparar-se per a governar el 2027.

Quatre de cada deu parades del Mercat Central tornen a vendre després de l’incendi

Un 40 % de les 45 parades del Mercat Central de València afectades per l’incendi en un quadre elèctric ja han représ l’activitat aquest dissabte. La resta confia a recuperar el subministrament elèctric a partir de dilluns mentre continuen els treballs tècnics i de seguretat.