Mastodon
30.1 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

Bombers extingeixen un espectacular i complicat incendi industrial

 

 

 

Els bombers del Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament de l’Ajuntament d’Alacant (SPEIS) han treballat durant tota la nit en l’extinció d’un complicat incendi industrial que s’ha originat en un dipòsit de 40.000 litres d’oli a la fàbrica de Aludium, situada en l’Avinguda d’Elx, sense ferits.

En l’ampli operatiu desplegat s’ha muntat un Lloc de Comandament amb més de 35 efectius de bombers del SPEIS, Policia Local d’Alacant i Policia Nacional que van ser mobilitzats per a coordinar l’emergència, i es va desallotjar la nau industrial.

El SPEIS, va rebre l’avís sobre les 03.25 hores, i fins al lloc de l’incendi industrial es van desplaçar set dotacions completes de l’Ajuntament, a la seua arribada van comprovar que el foc sobresortia de la coberta amb una flamerada de més de 12 metres d’altura, i per a intervenir es van dividir en cinc equips per a començar a atacar el foc des de la part més alta.

Els bombers han destacat que “este incendi ha estat molt complicat d’extingir a causa de l’elevada càrrega tèrmica, i al perill que comportava tindre els tancs amb milers de litres d’oli en combustió”.

 

Els equips del SPEIS immediatament van començar a extingir-ho, desplegant l’escuma distribuïda i intervenint des de diversos fronts per l’interior de la zona afectada, i des de la part més alta a la qual es podia accedir treballant per l’exterior amb el vehicle escala dividits amb diferents eixos d’atac per a controlar-lo com més de pressa millor i evitar que es propagués als altres dipòsits.

Els bombers, després de més de quatre hores de treball d’extinció des de diversos fronts van aconseguir controlar-ho sobre les 7,30 hores amb l’escuma, i una hora després es donava per extingit, però a causa de l’elevada càrrega tèrmica s’ha d’estar refrescant i refredant la zona durant tot el dia.

Així mateix en la part de la coberta els bombers han hagut de realitzar amb el braç del vehicle escala una inspecció juntament amb diversos tècnics revisant l’estructura, ja que ha quedat totalment afectada, i s’ha clausurat la nau fins que es comprove que no hi ha risc de col·lapse.

El regidor de Seguretat, José Ramón González, ha felicitat els bombers del SPEIS per la seua “efectiva extinció del complicat incendi d’esta matinada, i l’excel·lent operatiu organitzat amb una intervenció que ha aconseguit controlar i extingir de forma molt ràpida el foc evitant majors danys”, agraint-los “la gran feina realitzada en este incendi industrial”.

Segons els bombers l’incendi es va declarar per motius que es desconeixen entre dos tancs d’oli, la zona de la nau ha quedat totalment afectada, així com la coberta, i s’han realitzat relleus en diversos equips i reforços per a treballar intensament en l’extinció.

A més, es mantindrà preventivament una reguarda treballant tot el dia refrescant la zona afectada per a evitar cap nou focus, i s’espera que a final del dia es puga retirar l’operatiu.

La Policia Local ha tallat l’accés al trànsit en l’avinguda d’Elx, i controlat també l’emergència desplaçant quatre patrulles per a realitzar el desallotjament, guiat als vehicles de bombers, i coordinant l’emergència.

Últimes notícies

Sanitat pagarà 34.673 euros als fills d’un pacient mort per una sonda mal col·locada

El CJC estima parcialment la reclamació per funcionament anormal del servici i proposa 34.673 euros per als dos fills d'un pacient mort després d'una PEG mal posicionada.

La Gonzalo Anaya denuncia la calor en col·legis i IES i exigix bioclimatización en la Comunitat Valenciana

La confederació d'AMPA alerta de temperatures superiors a 30 graus en aules sense ventilació ni climatització i reclama a la Conselleria un pla global i urgent.

Mor l’home que es va autolesionar després d’agredir a un altre amb un pal a Sant Joan

Un home de 53 anys va morir a l'hospital després de tallar-se el coll amb una arma blanca després d'agredir amb un pal a un altre a Sant Joan. La disputa va ser laboral i el ferit de 48 anys està fora de perill.

Afectats d’ELA, pendents del pla del Govern per a aplicar la llei el 31 d’octubre

Pacients i entitats esperen que el 31 d'octubre el Govern plantege a les autonomies un pla per a aplicar la llei ELA, amb finançament estatal i execució autonòmica. El moviment confia en un impuls real després d'un primer any frenat per la falta de recursos.

Sánchez anuncia 1.154 milions per a l’aeroport d’Alacant-Elx: més terminal, dic no Schengen i nou carrer de rodatge

El Govern invertirà 1.154 milions en l'aeroport Alacant-Elx entre 2027 i 2031 per a ampliar un 30% la terminal, crear un dic no Schengen i millorar l'operativa en pista. L'alcalde i el sector turístic reclamen segona pista i connexió ferroviària.

Les obres en el Mercat Central destapen mosaic Nolla, reixeria i una taula numerada

La retirada de set parades per a ampliar el Central Bar trau a la llum pavimente de mosaic Nolla, reixeria i una taula de marbre amb bancada. Les troballes es conservaran i es posaran en valor amb supervisió arqueològica.

La Comunitat Valenciana rebrà 7,63 milions per a ampliar la cartera de salut bucodental

La Comunitat Valenciana rebrà 7,63 milions dins del repartiment estatal per a ampliar la cartera de salut bucodental i incorporar de manera progressiva als majors de 65. El desplegament començarà per les residències i es manté la prioritat per a infància, embarassades, persones amb discapacitat i pacients oncològics cervicofaciales.

Compromís i PSPV denuncien que la Generalitat va llevar la placa veïnal del Pont de la Solidaritat

L'oposició a València critica que la Generalitat haja substituït la placa veïnal del Pont de la Solidaritat per una altra amb el seu logotip i en castellà. Acusen el Consell de desoir a les entitats que van impulsar l'homenatge després de la DANA.