Més bones notícies sobre la Covid-19 a Espanya: baixen els contagis i la incidència

Este dilluns vam saber que, durant el cap de setmana passat, la incidència a Espanya gairebé no havia variat. S’esperava amb ganes este mateix indicador amb les dades actualitzades d’avui dimarts per poder saber de forma més segura si, per fi, s’ha aconseguit o no una xicoteta estabilització d’este indicador després de diversos dies de pujades.

Segons les dades que va donar ahir el Ministeri de Sanitat del govern espanyol en el seu informe diari de la pandèmia, la incidència acumulada avui a Espanya se situa en els 232,86 punts. Esta xifra suposa una baixada respecte a la dada donada ahir, que era de 235,59 casos per cada 100.000 habitants en els últims 14 dies.

Una altra dada positiva que s’havia donat el cap de setmana era un menor augment dels contagis en comparació al dels anteriors caps de setmana. Mentre que de divendres a diumenge en setmanes anteriors s’havien sumat més de 20.000 contagis de Covid-19, durant este cap de setmana en van ser 19.852.

La xifra de casos total de coronavirus des de l’inici de la pandèmia a Espanya se situava ahir en els 3.488.469. Este dimarts, la dada ha pujat fins als 3.496.134. Això suposa un increment total de 7.665, que en les darreres 24 hores s’han sumat als casos totals de Covid-19 a Espanya.

D’altra banda, cal mencionar que els contagis diaris s’ha situat de dilluns a dimarts a 4.420. La xifra varia bastant amb la que van oferir dilluns, però cal recordar que els diumenges esta dada sempre sol ser més baix que la resta de dies, ja que es tracta d’un dia festiu.

La xifra d’ahir, per tant, caldria comparar-la amb la que s’estava donant en els últims dies de la passada setmana. Així doncs, veiem com els contagis diaris de Covid ara són menys, ja que la setmana passada es va registrar una mitjana de 5.500 casos nous diaris a Espanya.

D’altra banda, com sempre, també cal parlar de la xifra de morts, ja que, al cap i a la fi, es tracta de la pitjor conseqüència de la pandèmia. Mentre que durant el cap de setmana es van sumar a Espanya 147 morts més per Covid-19, la dada que es registra avui indica que de dilluns a dimarts han estat 117 els nous morts que hi ha hagut associats al virus.

Per tant, la xifra total de persones que han perdut la vida per problemes relacionats amb el coronavirus des de l’inici de la pandèmia ha augmentat fins als 77.855.

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.