Més bones notícies sobre la Covid-19 a Espanya: baixen els contagis i la incidència

Este dilluns vam saber que, durant el cap de setmana passat, la incidència a Espanya gairebé no havia variat. S’esperava amb ganes este mateix indicador amb les dades actualitzades d’avui dimarts per poder saber de forma més segura si, per fi, s’ha aconseguit o no una xicoteta estabilització d’este indicador després de diversos dies de pujades.

Segons les dades que va donar ahir el Ministeri de Sanitat del govern espanyol en el seu informe diari de la pandèmia, la incidència acumulada avui a Espanya se situa en els 232,86 punts. Esta xifra suposa una baixada respecte a la dada donada ahir, que era de 235,59 casos per cada 100.000 habitants en els últims 14 dies.

Una altra dada positiva que s’havia donat el cap de setmana era un menor augment dels contagis en comparació al dels anteriors caps de setmana. Mentre que de divendres a diumenge en setmanes anteriors s’havien sumat més de 20.000 contagis de Covid-19, durant este cap de setmana en van ser 19.852.

La xifra de casos total de coronavirus des de l’inici de la pandèmia a Espanya se situava ahir en els 3.488.469. Este dimarts, la dada ha pujat fins als 3.496.134. Això suposa un increment total de 7.665, que en les darreres 24 hores s’han sumat als casos totals de Covid-19 a Espanya.

D’altra banda, cal mencionar que els contagis diaris s’ha situat de dilluns a dimarts a 4.420. La xifra varia bastant amb la que van oferir dilluns, però cal recordar que els diumenges esta dada sempre sol ser més baix que la resta de dies, ja que es tracta d’un dia festiu.

La xifra d’ahir, per tant, caldria comparar-la amb la que s’estava donant en els últims dies de la passada setmana. Així doncs, veiem com els contagis diaris de Covid ara són menys, ja que la setmana passada es va registrar una mitjana de 5.500 casos nous diaris a Espanya.

D’altra banda, com sempre, també cal parlar de la xifra de morts, ja que, al cap i a la fi, es tracta de la pitjor conseqüència de la pandèmia. Mentre que durant el cap de setmana es van sumar a Espanya 147 morts més per Covid-19, la dada que es registra avui indica que de dilluns a dimarts han estat 117 els nous morts que hi ha hagut associats al virus.

Per tant, la xifra total de persones que han perdut la vida per problemes relacionats amb el coronavirus des de l’inici de la pandèmia ha augmentat fins als 77.855.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Badio i Moore lideren al València Basket davant el Zalgiris (91-87)

El València Basket va derrotar 91-87 al Zalgiris amb una defensa clau de Badio i les penetracions de Moore. Va aconseguir la seua 20a victòria en Eurolliga i es consolida segon.

91-87: Badio i Moore tiren del València Basket per a deixar arrere al Zalgiris

València Basket es va imposar 91-87 a Zalgiris Kaunas amb una defensa clau de Papi Badio i les penetracions de Omari Moore. És la 20a victòria i reforça el segon lloc.

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.