Més bones notícies sobre la Covid-19 a Espanya: baixen els contagis i la incidència

Este dilluns vam saber que, durant el cap de setmana passat, la incidència a Espanya gairebé no havia variat. S’esperava amb ganes este mateix indicador amb les dades actualitzades d’avui dimarts per poder saber de forma més segura si, per fi, s’ha aconseguit o no una xicoteta estabilització d’este indicador després de diversos dies de pujades.

Segons les dades que va donar ahir el Ministeri de Sanitat del govern espanyol en el seu informe diari de la pandèmia, la incidència acumulada avui a Espanya se situa en els 232,86 punts. Esta xifra suposa una baixada respecte a la dada donada ahir, que era de 235,59 casos per cada 100.000 habitants en els últims 14 dies.

Una altra dada positiva que s’havia donat el cap de setmana era un menor augment dels contagis en comparació al dels anteriors caps de setmana. Mentre que de divendres a diumenge en setmanes anteriors s’havien sumat més de 20.000 contagis de Covid-19, durant este cap de setmana en van ser 19.852.

La xifra de casos total de coronavirus des de l’inici de la pandèmia a Espanya se situava ahir en els 3.488.469. Este dimarts, la dada ha pujat fins als 3.496.134. Això suposa un increment total de 7.665, que en les darreres 24 hores s’han sumat als casos totals de Covid-19 a Espanya.

D’altra banda, cal mencionar que els contagis diaris s’ha situat de dilluns a dimarts a 4.420. La xifra varia bastant amb la que van oferir dilluns, però cal recordar que els diumenges esta dada sempre sol ser més baix que la resta de dies, ja que es tracta d’un dia festiu.

La xifra d’ahir, per tant, caldria comparar-la amb la que s’estava donant en els últims dies de la passada setmana. Així doncs, veiem com els contagis diaris de Covid ara són menys, ja que la setmana passada es va registrar una mitjana de 5.500 casos nous diaris a Espanya.

D’altra banda, com sempre, també cal parlar de la xifra de morts, ja que, al cap i a la fi, es tracta de la pitjor conseqüència de la pandèmia. Mentre que durant el cap de setmana es van sumar a Espanya 147 morts més per Covid-19, la dada que es registra avui indica que de dilluns a dimarts han estat 117 els nous morts que hi ha hagut associats al virus.

Per tant, la xifra total de persones que han perdut la vida per problemes relacionats amb el coronavirus des de l’inici de la pandèmia ha augmentat fins als 77.855.

Últimes notícies

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.

Mafalda Cardenal deixa arrere el desamor: ara compon des de la felicitat

La cantant alacantina Mafalda Cardenal admet que ja no pot escriure des del desamor, celebra una nova etapa vital i artística marcada per lamor i repassa el boom de Tu fan i els seus somnis de col·laboració.

Sis motoristes detinguts a Torrent per conducció temerària en grup a l’A-7

La Guàrdia Civil ha detingut sis motoristes, dos menors, que circulaven de forma temerària en un grup d’unes 25 motocicletes per l’A-7 a l’altura de Torrent i la CV-35, i investiga possibles nous implicats.

Les donacions de sang aporten més de 77.500 unitats a la Sanitat valenciana este any

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana ha arreplegat 77.502 unitats de sang en els primers mesos de l'any, amb València com a província capdavantera, i quasi 8.000 nous donants.

El PSPV portarà a la Fiscalia el conseller de Sanitat per ocultar dades de la privatització

La portaveu de Sanitat del PSPV-PSOE en Les Corts, Yaissel Sánchez, ha anunciat que denunciarà el conseller de Sanitat, Marciano Gómez, per no facilitar dades detallades sobre contractacions i derivacions a la sanitat privada entre 2024 i 2026.

Dos joies espanyoles fan el pas definitiu cap al draft de la NBA

Aday Mara i Sergio de Larrea han confirmat la seua presència en la llista d'entrades anticipades del draft de la NBA del 23 i 24 de juny, en què també destaca el mallorquí Baba Miller.

Mor un home en caure d’un penya-segat a la cala Advocat de Benissa

Un home ha mort este dissabte a última hora de la vesprada en precipitar-se des d’un penya-segat a la cala Advocat, al terme municipal de Benissa. La Guàrdia Civil investiga les circumstàncies del succés i tracta d’identificar la víctima.

Oratge estable este diumenge a la Comunitat amb més calor a l’interior de València

Este diumenge l’oratge serà estable a la Comunitat Valenciana, amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i més calor a l’interior de València.