Bunyol tiny de roig els seus carrers amb una Tomatina en realitat virtual

tomatina de buñol

Bunyol, obligada a celebrar la segona Tomatina virtual per culpa de la covid | Wikipedia

 

La pandèmia del coronavirus ha obligat, per segon any consecutiu, a suspendre la celebració pública de la Tomatina, nascuda com una simple gamberrada l’any 1944 i que va acabar aconseguint una notable projecció internacinal, amb més de 22.000 participants i més de 145.000 quilos de tomaca en l’última edició de 2019.

 

No obstant això, l’Ajuntament de Bunyol ha mantingut la celebració de la Tomatina, tant el 2020 com el 2021, adaptant-se a les circumstàncies sanitàries. Enguany, el consistori municipal ha llançat un joc de realitat virtual que introdueix a l’usuari «en una divertida experiència inspirada en la batalla pacífica més internacional».

 

Tomatina VR Experience és un joc de realitat virtual interactiu que traslladarà als jugadors que tinguen unes ulleres Oculus Quest 2 als carrers de Bunyol i a l’epicentre de la festa, on podran experimentar tot tipus de sensacions, «des del pal de sabó al pas dels camions o la bullícia de la batalla».

 

 

Batalla tridimensional de tomaques

Socarrat Studio ha sigut l’artífex del disseny i programació d’aquest joc, en el qual «es respira l’ambient de la Tomatina en cada racó». Un bon exemple d’això són les samarretes oficials dels participants o les proclamacions tradicionals d’aquest dia. L’experiència inclou, a més, com a banda sonora el tema «Tot del mateix color», del grup de Bunol ‘Malsujeto’, que plena de ritme aquesta experiència.

 

Cal destacar que el joc permet a l’usuari veure’s immers en una batalla tridimensional de tomaques que hauran d’esquivar i llançar, amb el pas de camions inclosos, llançament d’aigua des dels balcons i «una infinitat de sorpreses que només jugant es poden descobrir», ha destacat la regidora de Turisme de Bunyol, María Vallés.

 

El joc és totalment gratuït i per a gaudir-lo és necessari disposar d’un visor Oculs Quest i descarregar-se Tomatina VR Experience des de la web oficial de la Tomatina, www.latomatina.info. 

 

tomatina

Bunyol llança un joc de realitat virtual i 2.000 globus rojos a l’aire per a «mantindre viva» la seua Tomatina | Europa Press

Presentació de la Tomatina Virtual

Aquest matí, s’ha oferit una roda de premsa, que ha tingut lloc el mateix dia en què els veïns de Bunyol i els seus participants s’haurien tenyit de roig. Durant la trobada amb els mitjans, s’ha presentat la iniciativa de «la Tomatina virtual, que busca que la seua festa es convertisca enguany en «més universal que mai» i s’adapta «a qualsevol franja horària o latitud».

 

Durant la presentació d’aquest joc s’han llançat 2.000 globus rojos biodegradables des del pont de la República de Bunyol, conegut també com el Pont Nou, per a simbolitzar que la Tomatina continua més viva que mai.

 

L’alcaldessa de Bunyol, Jonquera Carrascosa, ha destacat que es vol «brindar l’opció de continuar gaudint de la Tomatina d’una manera alternativa, que continuarà vigent una vegada puga tornar a celebrar-se de manera presencial, com porta fent-ho des de fa 76 anys».

 

D’aquesta manera, l’edil municipal ha assegurat que totes dues experiències conviuran perquè l’Ajuntament de Bunyol pretén «no sols continuar posant en valor aquesta festa única, sinó també submergir-se en un nou pla digital, que servirà a més com un altre factor de dinamització turística del municipi».

Últimes notícies

Una forta tromba d’aigua inunda vivendes i carreteres a Utiel-Requena

Una intensa tromba d’aigua ha deixat quasi 60 l/m² a Requena, ha inundat vivendes i ha complicat el trànsit en diverses carreteres de la comarca, mentres es manté l’alerta per pluges molt fortes a l’interior de la Comunitat Valenciana.

Una forta tromba d’aigua inunda vivendes i carreteres a Utiel-Requena

Una intensa tromba d’aigua ha deixat quasi 60 litres per metre quadrat en Requena, ha inundat vivendes i ha obligat a intervindre Emergències, que manté l’alerta per noves pluges fortes esta matinada.

Pérez Llorca diu que no li preocupa el seu futur sinó el dels valencians

Juanfran Pérez Llorca assegura en el debat de política general que no està preocupat per la seua candidatura sinó pel futur dels valencians i defensa els seus anuncis davant les crítiques de l’oposició.

Pradas afirma que no vol tapar ningú i reclama que es conega tota la veritat de la DANA

Salomé Pradas, exconsellera de Justícia i Interior imputada per la DANA de 2024, ha assegurat al Congrés que no vol tapar ningú, tampoc l’expresident Carlos Mazón, i que el seu objectiu és que es conega tota la veritat del que va passar.

Galán reclama a Europa un nou model energètic per reduir la dependència exterior

El president executiu d'Iberdrola, Ignacio Sánchez Galán, ha defensat a València que Europa necessita un nou model energètic per trencar la seua dependència exterior i ha reclamat més inversió en xarxes elèctriques i estabilitat reguladora. L'ex primer ministre italià Enrico Letta ha advertit també sobre la fragmentació europea i el domini nord-americà en banca i intel·ligència artificial.

L’humor de Javier Aguirre conquista Mestalla en la seua presentació

Javier Aguirre s’ha presentat com a nou entrenador del Valencia amb una roda de premsa plena d’humor, proximitat i frases espontànies, mantenint intacta la seua personalitat. El tècnic mexicà ha promés donar-ho tot per revertir la mala dinàmica esportiva de l’equip.

Vox defensa que els acords amb el PP fan als valencians millor i més segurs

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, ha defensat en el debat de política general que els acords del seu partit amb el PP han millorat la situació dels valencians i han augmentat la seua seguretat, sobretot en matèria d’immigració i vivenda. Ha advertit, no obstant això, que els pressupostos de 2026 només recullen una part del programa de Vox i que aspiren a anar més lluny si governen en solitari.

L’home acusat de matar la seua parella a Benidorm ix de la vivenda després de cinc hores amb la Policia

L’home detingut per l’assassinat masclista de la seua parella a Benidorm ha abandonat el domicili escortat per la Policia Nacional després de cinc hores dins de la vivenda. La víctima, una dona brasilera de 33 anys, no constava en el sistema Viogén i Benidorm ha decretat un dia de dol i una concentració de condemna.