Bunyol tiny de roig els seus carrers amb una Tomatina en realitat virtual

Ejemplo de shortcode con estilo
Bunyol, obligada a celebrar la segona Tomatina virtual per culpa de la covid | Wikipedia   La pandèmia del coronavirus ha obligat, per segon any consecutiu, a suspendre la celebració pública de la Tomatina, nascuda com una simple gamberrada l’any 1944 i que va acabar aconseguint una notable projecció internacinal, amb més de 22.000 participants […]
tomatina de buñol

Bunyol, obligada a celebrar la segona Tomatina virtual per culpa de la covid | Wikipedia

 

La pandèmia del coronavirus ha obligat, per segon any consecutiu, a suspendre la celebració pública de la Tomatina, nascuda com una simple gamberrada l’any 1944 i que va acabar aconseguint una notable projecció internacinal, amb més de 22.000 participants i més de 145.000 quilos de tomaca en l’última edició de 2019.

 

No obstant això, l’Ajuntament de Bunyol ha mantingut la celebració de la Tomatina, tant el 2020 com el 2021, adaptant-se a les circumstàncies sanitàries. Enguany, el consistori municipal ha llançat un joc de realitat virtual que introdueix a l’usuari «en una divertida experiència inspirada en la batalla pacífica més internacional».

 

Tomatina VR Experience és un joc de realitat virtual interactiu que traslladarà als jugadors que tinguen unes ulleres Oculus Quest 2 als carrers de Bunyol i a l’epicentre de la festa, on podran experimentar tot tipus de sensacions, «des del pal de sabó al pas dels camions o la bullícia de la batalla».

 

 

Batalla tridimensional de tomaques

Socarrat Studio ha sigut l’artífex del disseny i programació d’aquest joc, en el qual «es respira l’ambient de la Tomatina en cada racó». Un bon exemple d’això són les samarretes oficials dels participants o les proclamacions tradicionals d’aquest dia. L’experiència inclou, a més, com a banda sonora el tema «Tot del mateix color», del grup de Bunol ‘Malsujeto’, que plena de ritme aquesta experiència.

 

Cal destacar que el joc permet a l’usuari veure’s immers en una batalla tridimensional de tomaques que hauran d’esquivar i llançar, amb el pas de camions inclosos, llançament d’aigua des dels balcons i «una infinitat de sorpreses que només jugant es poden descobrir», ha destacat la regidora de Turisme de Bunyol, María Vallés.

 

El joc és totalment gratuït i per a gaudir-lo és necessari disposar d’un visor Oculs Quest i descarregar-se Tomatina VR Experience des de la web oficial de la Tomatina, www.latomatina.info. 

 

tomatina

Bunyol llança un joc de realitat virtual i 2.000 globus rojos a l’aire per a «mantindre viva» la seua Tomatina | Europa Press

Presentació de la Tomatina Virtual

Aquest matí, s’ha oferit una roda de premsa, que ha tingut lloc el mateix dia en què els veïns de Bunyol i els seus participants s’haurien tenyit de roig. Durant la trobada amb els mitjans, s’ha presentat la iniciativa de «la Tomatina virtual, que busca que la seua festa es convertisca enguany en «més universal que mai» i s’adapta «a qualsevol franja horària o latitud».

 

Durant la presentació d’aquest joc s’han llançat 2.000 globus rojos biodegradables des del pont de la República de Bunyol, conegut també com el Pont Nou, per a simbolitzar que la Tomatina continua més viva que mai.

 

L’alcaldessa de Bunyol, Jonquera Carrascosa, ha destacat que es vol «brindar l’opció de continuar gaudint de la Tomatina d’una manera alternativa, que continuarà vigent una vegada puga tornar a celebrar-se de manera presencial, com porta fent-ho des de fa 76 anys».

 

D’aquesta manera, l’edil municipal ha assegurat que totes dues experiències conviuran perquè l’Ajuntament de Bunyol pretén «no sols continuar posant en valor aquesta festa única, sinó també submergir-se en un nou pla digital, que servirà a més com un altre factor de dinamització turística del municipi».

Últimes notícies

Les víctimes de la dana reclamen viure sense por a Paiporta

Les víctimes de la dana han commemorat a Paiporta el segon aniversari de la tragèdia amb un acte de memòria i una demanda de seguretat.

Sis detinguts de la nova peça del caso Koldo queden en llibertat

La Guardia Civil ha deixat en llibertat les sis persones arrestades en una nova peça del caso Koldo. La investigació aborda presumptes mossegades en contractes d’obra pública.

El PSPV denuncia falta de recursos contra els incendis a Castelló

El PSPV-PSOE ha acusat el PP de retallar recursos d’emergències. La denúncia s’ha fet durant una visita a Artana i Eslida, afectades pels incendis d’este estiu.

Les empreses agroalimentàries valencianes concentren el 12,9 % de les vendes espanyoles

Les empreses valencianes concentren el 12,9 % de les vendes agroalimentàries d’Espanya i lideren el comerç minorista, amb una quota del 22,2 %.

Ouigo manté els trens entre València i Madrid per al pont de desembre després del pacte amb els maquinistes

L’acord amb SEMAF deixa sense efecte les parades del 4 i el 8 de desembre i les previstes per al 6 i el 9 de novembre

Muñoz creu que el míting de Pedro Sánchez a València busca aprofitar la dana

La portaveu del PP al Congreso ha considerat que el míting de Pedro Sánchez a València té com a objectiu utilitzar la tragèdia de la dana. També ha reclamat que s’executen obres hidràuliques a la Comunitat Valenciana.

El jutjat reclama les telefonades als municipis afectats per Forata

El jutjat de Catarroja ha demanat les gravacions de telefonades als municipis situats aigües avall de Forata. També ha requerit comunicacions relacionades amb la coordinació de l’emergència.

La parella d’Ábalos arriba a la Comandancia Provincial de Valencia

Andrea de la Torre, parella de José Luis Ábalos, ha sigut conduïda a la Comandancia Provincial de Valencia. La detenció s’ha produït en una operació del cas Koldo.