Bunyol tiny de roig els seus carrers amb una Tomatina en realitat virtual

tomatina de buñol

Bunyol, obligada a celebrar la segona Tomatina virtual per culpa de la covid | Wikipedia

 

La pandèmia del coronavirus ha obligat, per segon any consecutiu, a suspendre la celebració pública de la Tomatina, nascuda com una simple gamberrada l’any 1944 i que va acabar aconseguint una notable projecció internacinal, amb més de 22.000 participants i més de 145.000 quilos de tomaca en l’última edició de 2019.

 

No obstant això, l’Ajuntament de Bunyol ha mantingut la celebració de la Tomatina, tant el 2020 com el 2021, adaptant-se a les circumstàncies sanitàries. Enguany, el consistori municipal ha llançat un joc de realitat virtual que introdueix a l’usuari “en una divertida experiència inspirada en la batalla pacífica més internacional”.

 

Tomatina VR Experience és un joc de realitat virtual interactiu que traslladarà als jugadors que tinguen unes ulleres Oculus Quest 2 als carrers de Bunyol i a l’epicentre de la festa, on podran experimentar tot tipus de sensacions, “des del pal de sabó al pas dels camions o la bullícia de la batalla”.

 

 

Batalla tridimensional de tomaques

Socarrat Studio ha sigut l’artífex del disseny i programació d’aquest joc, en el qual “es respira l’ambient de la Tomatina en cada racó”. Un bon exemple d’això són les samarretes oficials dels participants o les proclamacions tradicionals d’aquest dia. L’experiència inclou, a més, com a banda sonora el tema “Tot del mateix color”, del grup de Bunol ‘Malsujeto’, que plena de ritme aquesta experiència.

 

Cal destacar que el joc permet a l’usuari veure’s immers en una batalla tridimensional de tomaques que hauran d’esquivar i llançar, amb el pas de camions inclosos, llançament d’aigua des dels balcons i “una infinitat de sorpreses que només jugant es poden descobrir”, ha destacat la regidora de Turisme de Bunyol, María Vallés.

 

El joc és totalment gratuït i per a gaudir-lo és necessari disposar d’un visor Oculs Quest i descarregar-se Tomatina VR Experience des de la web oficial de la Tomatina, www.latomatina.info. 

 

tomatina

Bunyol llança un joc de realitat virtual i 2.000 globus rojos a l’aire per a “mantindre viva” la seua Tomatina | Europa Press

Presentació de la Tomatina Virtual

Aquest matí, s’ha oferit una roda de premsa, que ha tingut lloc el mateix dia en què els veïns de Bunyol i els seus participants s’haurien tenyit de roig. Durant la trobada amb els mitjans, s’ha presentat la iniciativa de “la Tomatina virtual, que busca que la seua festa es convertisca enguany en “més universal que mai” i s’adapta “a qualsevol franja horària o latitud”.

 

Durant la presentació d’aquest joc s’han llançat 2.000 globus rojos biodegradables des del pont de la República de Bunyol, conegut també com el Pont Nou, per a simbolitzar que la Tomatina continua més viva que mai.

 

L’alcaldessa de Bunyol, Jonquera Carrascosa, ha destacat que es vol “brindar l’opció de continuar gaudint de la Tomatina d’una manera alternativa, que continuarà vigent una vegada puga tornar a celebrar-se de manera presencial, com porta fent-ho des de fa 76 anys”.

 

D’aquesta manera, l’edil municipal ha assegurat que totes dues experiències conviuran perquè l’Ajuntament de Bunyol pretén “no sols continuar posant en valor aquesta festa única, sinó també submergir-se en un nou pla digital, que servirà a més com un altre factor de dinamització turística del municipi”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.

El Consell ha aprovat a València el primer Enclavament Tecnològic Urbà de la Comunitat

El Consell ha aprovat la classificació definitiva del '46 València Mediterranean Tech Hub', una àrea de 74.000 m² en la Marina, amb avantatges fiscals i tràmits àgils. L'enclavament busca concentrar empreses i talent per a atraure inversió i reforçar la innovació i la sostenibilitat.

Mor un ciclista de 65 anys després d’una caiguda a Benissa

Un home de 65 anys ha mort este divendres després de caure mentres circulava pel Camí Vella de Xaló, en una partida de Benissa. El SAMU ha intentat reanimar-lo sense èxit.

El Consell anima a les dones a triar-se cada dia en la seua campanya del 8M

La Generalitat va presentar la campanya del 8M Tria't cada dia, que promou l'amor propi com a base de la igualtat. L'acte enllaça amb els Premis Isabel Ferrer i una agenda cultural al març.

El Palau de Justícia de Llíria estarà llest a mitat de març i donarà servici a 41 municipis

La nova seu judicial de Llíria estarà operativa a mitjan març després d'una inversió de 19,1 milions, amb trasllat des del dilluns. Atendrà 41 municipis i a 186.300 veïns amb espais preparats per a créixer.

El Consell ha autoritzat un contracte de 55,8 milions per a gestionar els residus sanitaris durant dos anys

El Consell ha autoritzat un contracte de 55,8 milions i dos anys per a la recollida, transport i tractament de residus sanitaris, amb opció de pròrroga.