Bunyol tiny de roig els seus carrers amb una Tomatina en realitat virtual

tomatina de buñol

Bunyol, obligada a celebrar la segona Tomatina virtual per culpa de la covid | Wikipedia

 

La pandèmia del coronavirus ha obligat, per segon any consecutiu, a suspendre la celebració pública de la Tomatina, nascuda com una simple gamberrada l’any 1944 i que va acabar aconseguint una notable projecció internacinal, amb més de 22.000 participants i més de 145.000 quilos de tomaca en l’última edició de 2019.

 

No obstant això, l’Ajuntament de Bunyol ha mantingut la celebració de la Tomatina, tant el 2020 com el 2021, adaptant-se a les circumstàncies sanitàries. Enguany, el consistori municipal ha llançat un joc de realitat virtual que introdueix a l’usuari «en una divertida experiència inspirada en la batalla pacífica més internacional».

 

Tomatina VR Experience és un joc de realitat virtual interactiu que traslladarà als jugadors que tinguen unes ulleres Oculus Quest 2 als carrers de Bunyol i a l’epicentre de la festa, on podran experimentar tot tipus de sensacions, «des del pal de sabó al pas dels camions o la bullícia de la batalla».

 

 

Batalla tridimensional de tomaques

Socarrat Studio ha sigut l’artífex del disseny i programació d’aquest joc, en el qual «es respira l’ambient de la Tomatina en cada racó». Un bon exemple d’això són les samarretes oficials dels participants o les proclamacions tradicionals d’aquest dia. L’experiència inclou, a més, com a banda sonora el tema «Tot del mateix color», del grup de Bunol ‘Malsujeto’, que plena de ritme aquesta experiència.

 

Cal destacar que el joc permet a l’usuari veure’s immers en una batalla tridimensional de tomaques que hauran d’esquivar i llançar, amb el pas de camions inclosos, llançament d’aigua des dels balcons i «una infinitat de sorpreses que només jugant es poden descobrir», ha destacat la regidora de Turisme de Bunyol, María Vallés.

 

El joc és totalment gratuït i per a gaudir-lo és necessari disposar d’un visor Oculs Quest i descarregar-se Tomatina VR Experience des de la web oficial de la Tomatina, www.latomatina.info. 

 

tomatina

Bunyol llança un joc de realitat virtual i 2.000 globus rojos a l’aire per a «mantindre viva» la seua Tomatina | Europa Press

Presentació de la Tomatina Virtual

Aquest matí, s’ha oferit una roda de premsa, que ha tingut lloc el mateix dia en què els veïns de Bunyol i els seus participants s’haurien tenyit de roig. Durant la trobada amb els mitjans, s’ha presentat la iniciativa de «la Tomatina virtual, que busca que la seua festa es convertisca enguany en «més universal que mai» i s’adapta «a qualsevol franja horària o latitud».

 

Durant la presentació d’aquest joc s’han llançat 2.000 globus rojos biodegradables des del pont de la República de Bunyol, conegut també com el Pont Nou, per a simbolitzar que la Tomatina continua més viva que mai.

 

L’alcaldessa de Bunyol, Jonquera Carrascosa, ha destacat que es vol «brindar l’opció de continuar gaudint de la Tomatina d’una manera alternativa, que continuarà vigent una vegada puga tornar a celebrar-se de manera presencial, com porta fent-ho des de fa 76 anys».

 

D’aquesta manera, l’edil municipal ha assegurat que totes dues experiències conviuran perquè l’Ajuntament de Bunyol pretén «no sols continuar posant en valor aquesta festa única, sinó també submergir-se en un nou pla digital, que servirà a més com un altre factor de dinamització turística del municipi».

Últimes notícies

Corberán assume la responsabilitat i busca una reacció del València a Vitòria

Carlos Corberán admet que és el màxim responsable dels mals resultats del València, cuer amb un punt, i apel·la a reaccionar dimarts a Vitòria després de la derrota contra el Sevilla.

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.