Bunyol tiny de roig els seus carrers amb una Tomatina en realitat virtual

tomatina de buñol

Bunyol, obligada a celebrar la segona Tomatina virtual per culpa de la covid | Wikipedia

 

La pandèmia del coronavirus ha obligat, per segon any consecutiu, a suspendre la celebració pública de la Tomatina, nascuda com una simple gamberrada l’any 1944 i que va acabar aconseguint una notable projecció internacinal, amb més de 22.000 participants i més de 145.000 quilos de tomaca en l’última edició de 2019.

 

No obstant això, l’Ajuntament de Bunyol ha mantingut la celebració de la Tomatina, tant el 2020 com el 2021, adaptant-se a les circumstàncies sanitàries. Enguany, el consistori municipal ha llançat un joc de realitat virtual que introdueix a l’usuari «en una divertida experiència inspirada en la batalla pacífica més internacional».

 

Tomatina VR Experience és un joc de realitat virtual interactiu que traslladarà als jugadors que tinguen unes ulleres Oculus Quest 2 als carrers de Bunyol i a l’epicentre de la festa, on podran experimentar tot tipus de sensacions, «des del pal de sabó al pas dels camions o la bullícia de la batalla».

 

 

Batalla tridimensional de tomaques

Socarrat Studio ha sigut l’artífex del disseny i programació d’aquest joc, en el qual «es respira l’ambient de la Tomatina en cada racó». Un bon exemple d’això són les samarretes oficials dels participants o les proclamacions tradicionals d’aquest dia. L’experiència inclou, a més, com a banda sonora el tema «Tot del mateix color», del grup de Bunol ‘Malsujeto’, que plena de ritme aquesta experiència.

 

Cal destacar que el joc permet a l’usuari veure’s immers en una batalla tridimensional de tomaques que hauran d’esquivar i llançar, amb el pas de camions inclosos, llançament d’aigua des dels balcons i «una infinitat de sorpreses que només jugant es poden descobrir», ha destacat la regidora de Turisme de Bunyol, María Vallés.

 

El joc és totalment gratuït i per a gaudir-lo és necessari disposar d’un visor Oculs Quest i descarregar-se Tomatina VR Experience des de la web oficial de la Tomatina, www.latomatina.info. 

 

tomatina

Bunyol llança un joc de realitat virtual i 2.000 globus rojos a l’aire per a «mantindre viva» la seua Tomatina | Europa Press

Presentació de la Tomatina Virtual

Aquest matí, s’ha oferit una roda de premsa, que ha tingut lloc el mateix dia en què els veïns de Bunyol i els seus participants s’haurien tenyit de roig. Durant la trobada amb els mitjans, s’ha presentat la iniciativa de «la Tomatina virtual, que busca que la seua festa es convertisca enguany en «més universal que mai» i s’adapta «a qualsevol franja horària o latitud».

 

Durant la presentació d’aquest joc s’han llançat 2.000 globus rojos biodegradables des del pont de la República de Bunyol, conegut també com el Pont Nou, per a simbolitzar que la Tomatina continua més viva que mai.

 

L’alcaldessa de Bunyol, Jonquera Carrascosa, ha destacat que es vol «brindar l’opció de continuar gaudint de la Tomatina d’una manera alternativa, que continuarà vigent una vegada puga tornar a celebrar-se de manera presencial, com porta fent-ho des de fa 76 anys».

 

D’aquesta manera, l’edil municipal ha assegurat que totes dues experiències conviuran perquè l’Ajuntament de Bunyol pretén «no sols continuar posant en valor aquesta festa única, sinó també submergir-se en un nou pla digital, que servirà a més com un altre factor de dinamització turística del municipi».

Últimes notícies

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.