27.8 C
València
Dimarts, 1 juliol, 2025

Els caçadors valencians es manifesten per reclamar compensacions per les batudes de porcs senglars

La Federació de Caçadors de la Comunitat Valenciana es manifestarà este dissabte 6 de maig a causa de l’assetjament que, segons indiquen, pateixen des de l’administració i per reivindicar el que consideren una funció fonamental que realitzen al camp i exigir respecte per la situació que pateix el sector.

Entre altres qüestions, denuncien que les actuals Lleis de Benestar animal autonòmiques i estatals estan asfixiant el sector i per això exigeixen que es creen de manera urgent mesures realistes que es puguen dur a terme i que ajuden el caçador a ser més efectiu.

- Advertisement -Telegram València Diari

Els caçadors no entenen com no es regula este aspecte quan hi ha hagut un notori increment en la comercialització i el consum de la carn de porc senglar. A més, critiquen que no s’hagen ni creat “sales d’inspecció i de possible especejament”, ja que a la Comunitat no n’hi ha actualment cap i per això, s’han de fer càrrec de la “destinació de les peces abatudes i dels seus costos”.

Compensacions per caçar senglars

Els caçadors comparen també la seua situació amb les d’altres comunitats autònomes amb mesures diferents. Es refereixen per una banda a Catalunya, que els paga per senglar abatut, o a Castella-la Manxa que no cobra la llicència de caça als seus veïns oa Múrcia en ser les taxes d’aprofitament dels vedats gratuïtes.

En este context, detallen també que el 2022 es van declarar al voltant de 40.000 abatiments d’exemplars, ressaltant amb això l’important paper que tenen els caçadors per evitar danys a l’agricultura, ja que hi ha s’han produït este  últim any, la pèrdua d’uns 50 milions d’euros per la presència dels senglars a la Comunitat de “problemes sanitaris i diversos accidents de trànsit causats per animals”.

És per això que des de la federació reiteren que “ja no es caça per afició sinó per obligació”, ja que els plans tècnics i les resolucions “exigeixen els clubs de caçadors a fer-ho amb una determinada quantitat de batudes o munteries a l’any”.

Un sector que genera 455 milions d’euros a la Comunitat

Des de l’entitat al·leguen que no entenen com “no es compleixen les peticions” d’un sector que genera a la Comunitat Valenciana “un total de 455 milions d’euros”, segons un estudi de la Fundació Artemisan i Deloitte. A més afirmen que hi ha al voltant de 60.000 llicències de caça a la Comunitat.

De fet, este és precisament, un dels aspectes en què la Federació de Caça de la Comunitat ha posat especial èmfasi en assegurar que no se senten escoltats, ja que les seues demandes “no han estat ateses ni s’han tingut en compte les reiterades peticions dels diversos anys”, tal com han detallat. Així mateix, critiquen que tampoc no han fet cas als diversos informes tècnics científics que ells mateixos han aportat “per solucionar la situació de sobrepoblació del porc senglar”.

Últimes notícies

Mor un home de 32 anys després d’apunyalament en una plaça d’Elx

Un home de 32 anys va morir després de ser apunyalat en el coll en la plaça Primer de Maig, a Elx. La policia busca testimonis per a esclarir l'homicidi.

Rescaten a una senderista deshidratada amb presíncope en el Penyal d’Ifach durant onada de calor

Una senderista ha sigut rescatada en el Penyal d'Ifach després de deshidratar-se i patir símptomes de presíncope mentres descendia. El rescat es va dur a terme amb un helicòpter i va ser evacuada en ambulància a causa de l'onada de calor que afecta a Alacant.

Salomé Pradas amplia la seua queixa al CGPJ per irregularitats en la transcripció de la seua declaració judicial

L'advocat de Salomé Pradas, exconsellera de Justícia valenciana, amplia la seua queixa al CGPJ per irregularitats en la transcripció de la seua declaració en el cas dana, destacant l'omissió de preguntes i cites legals clau.

Detingut a La Pobla de Vallbona amb 30 quilos de cocaïna ocults en una furgoneta

Un home de 45 anys va ser arrestat a La Pobla de Vallbona amb 30 quilos de cocaïna ocults en un compartiment metàl·lic dins d'una furgoneta. La Policia Nacional va intervindre després de detectar una conducta sospitosa durant una inspecció rutinària.

Detingut a La Pobla de Vallbona amb 30 quilos de cocaïna ocults en furgoneta

La Policia Nacional arresta a un home amb 30 quilos de cocaïna amagats en un compartiment ocult dins d'una furgoneta a La Pobla de Vallbona, València.

Roberto Bautista cau en primera ronda de Wimbledon davant Cameron Norrie

Roberto Bautista perd enfront de Cameron Norrie en primera ronda de Wimbledon 2025 amb un marcador de 6-3, 3-6, 6-4 i 7-6.

La Policia descarta vincle entre el robatori a Benidorm i el cas judicial de Koldo García

La Policia Nacional considera que el robatori patit a la casa de la mare de Koldo García a Benidorm és un fet fortuït sense connexió amb el cas judicial que involucra al seu fill.

Pla Endavant per a la Comunitat Valenciana: 29.000 milions per a previndre futures DANA i consolidar la recuperació

El Pla Endavant de la Comunitat Valenciana, amb una inversió de 29.000 milions, busca consolidar la recuperació després de la DANA d'octubre i previndre futures catàstrofes.