Anuncios

Pérez Llorca anuncia un pla per a construir vivendes en sòl dotacional municipal

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha anunciat un pla perquè els ajuntaments puguen destinar a vivenda el sòl dotacional municipal que porta anys sense ús en la Comunitat Valenciana. Es tracta de parcel·les reservades per a equipaments i servicis que no s’han desenrotllat i que, amb canvis normatius, podrien acollir projectes residencials impulsats pels consistoris.

Pérez Llorca ha explicat que en la Comunitat Valenciana hi ha 8 milions de metres quadrats de sòls dotacionals que porten 15 o 20 anys sense donar-los ús, i ha defés que, si es destinara la mitat a vivendes, es podrien alçar 120.000, la qual cosa contribuiria a solucionar el problema de la vivenda. La proposta busca aprofitar sòl ja disponible per a augmentar l’oferta i reactivar solars bloquejats durant anys, evitant que seguisquen buits sense una finalitat social.

El president ha assenyalat que la seua intenció és fer ‘un pas més’ davant la falta de vivenda i que per a això introduiran en la tramitació en Les Corts del Pla Simplifica 2 els canvis necessaris que permeten dur a terme plans residencials locals. Amb esta via, els ajuntaments guanyarien marge per a programar actuacions i agilitzar tràmits en sòls dotacionals sense ús, sempre dins del paraigua legal que fixe la reforma. En el marc dels seus primers 100 dies al capdavant del Consell, ha defés que este enfocament facilitaria posar en càrrega espais infrautilitzats i ampliar opcions per als municipis.

Sobre la situació de l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, després de la polèmica per adjudicacions de vivendes protegides en el residencial Els Naus, Pérez Llorca ha afirmat que, ‘sincerament’, creu que ‘ha sabut reaccionar, ha detectat un problema, l’ha controlat immediatament’ i ha traslladat les irregularitats a la Fiscalia. Ha afegit que ha apartat a persones i ha exigit responsabilitats als qui, al seu juí, no van actuar correctament, i ha sostingut que en el PP ‘s’assumixen responsabilitats polítiques’, mentres retrau als seus crítics que solen assumir poques.

Noves estacions d’ITV

D’altra banda, el president ha anunciat que ‘en breu’ es posaran en marxa tres noves estacions d’ITV a Segorbe, Onda i Torrent. Esta ampliació, ha dit, permetrà atendre ‘unes 50.000 inspeccions més’ i reforçar les àrees amb ‘més congestió’ per a reduir esperes.

Pérez Llorca ha indicat que els problemes actuals de les ITV són, al seu juí, ‘culpa d’aquells polítics que governen amb el llibre de la ideologia davall del braç’ i que van fer que estes estacions passaren de la gestió privada a la gestió pública de la nit al dia, ‘sense cap mena de planificació’, deixant a tots ‘completament abandonats’.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.