Morant acusa PP, Vox i Junts de bloquejar els decrets d’habitatge i de “no tindre sentiments”

La ministra de Ciència, Innovació i Universitats i secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, ha acusat hui PP, Vox i Junts de bloquejar una solució a la crisi d’habitatge, després que el Congrés haja derogat este divendres dos decrets llei en esta matèria.

Morant ha afirmat que PP, Vox i Junts ‘han demostrat hui que no tenen sentiments’, ja que, segons ha defensat, la decisió del Congrés afecta directament milers de famílies que esperaven una resposta urgent davant les dificultats per a accedir a una vivenda digna.

En declaracions després del ple al Congrés, la també candidata socialista a la Presidència de la Generalitat Valenciana ha expressat la seua ‘tristesa absoluta‘ per l’resultat de la votació. Ha remarcat que ‘hi ha gent a la qual li va la vida’ en les mesures anul·lades, perquè buscaven alleujar situacions límit relacionades amb el pagament del lloguer o la hipoteca.

Crítiques a la dreta pel bloqueig

Morant ha explicat que, al seu juí, les formacions que han rebutjat els decrets han prioritzat els seus interessos partidistes. ‘PP, Vox i Junts han elegit bloquejar una solució que podia ajudar-los. Quan toca elegir entre les famílies i els seus interessos polítics, ja sabem de quin costat es posen les dretes’, ha assenyalat en un missatge difós també en xarxes socials.

Segons ha indicat la ministra, els decrets derogats buscaven agilitzar mesures de suport a les llars més vulnerables. En la seua opinió, el rebuig en bloc de la dreta i dels seus socis deixa en suspens eixes ajudes i genera més incertesa entre les persones afectades per la crisi d’habitatge.

Morant ha considerat així mateix que la votació llança un missatge negatiu a la ciutadania que reclama respostes ràpides. A parer seu, la decisió de la cambra baixa prolonga els problemes d’accés i manteniment de la vivenda, mentres el Govern central buscava activar instruments normatius concrets a través d’estos decrets llei.

‘Ha quedat clar que la majoria del Congrés no representa el carrer’, ha lamentat la dirigent socialista, que ha insistit que la situació d’urgència social exigix responsabilitat i acords. Segons Morant, l’actitud dels partits que han tombat els textos ‘s’allunya del que demanen els valencians i la resta de ciutadans’.

Bernabé promet continuar la lluita per l’habitatge

En la mateixa línia, la delegada del Govern en la Comunitat Valenciana i candidata socialista a l’Ajuntament de València, Pilar Bernabé, ha defensat que el PSOE continuarà treballant per a ampliar l’oferta de vivendes assequibles malgrat el bloqueig parlamentari.

En un missatge publicat en la xarxa social X, Bernabé ha assegurat: ‘On les dretes hui han alçat un mur, nosaltres construirem cases’. Amb esta frase ha volgut remarcar que, segons la seua visió, el rebuig als decrets frena iniciatives pensades per a augmentar el parc d’habitatge i protegir les famílies.

La responsable del Govern central en la Comunitat Valenciana ha advertit també: ‘No ens van a parar‘. Amb estes paraules ha subratllat que el seu partit mantindrà les seues propostes en matèria d’habitatge, tant en l’àmbit estatal com en l’àmbit municipal, per a donar resposta a una de les principals preocupacions socials actuals.

Morant i Bernabé han volgut traslladar així un missatge de continuïtat en les seues polítiques, malgrat la caiguda dels dos decrets llei en el Congrés. Totes dues han coincidit a assenyalar la importància de la vivenda com a pilar de la cohesió social i han responsabilitzat la dreta i Junts de frenar mesures que, segons defenen, podien haver alleujat situacions molt delicades per a moltes famílies.

Últimes notícies

Les fortes pluges deixen fins a 33 l/m² a Elx sense danys destacables

L’episodi de pluges d’esta vesprada ha deixat fins a 33 l/m² a Elx i acumulats destacats en altres punts del terme, però sense danys personals ni incidències greus. Bombers i Policia Local han fet intervencions puntuals i seguixen vigilant zones inundables.

Emergències atén 115 incidents per les pluges a la Comunitat Valenciana, 53 a Castelló

El Centre de Coordinació d'Emergències ha gestionat 115 incidències per les pluges i tempestats a la Comunitat Valenciana, amb especial afectació a la província de Castelló. València ha concentrat 51 avisos i Alacant, 11.

Fortes pluges a la Vega Baixa i un llamp calfa una palmera a Torrevella

Una tempesta amb intensa activitat elèctrica ha deixat fins a 33 l/m2 a la Vega Baixa i ha calfat una palmera a les salines de Torrevella. Les precipitacions han sigut moderades però generalitzades en municipis com Oriola i San Miguel de Salinas.

El festival Love to Rock suspén la jornada de divendres per l’alerta taronja a València

Love to Rock ha suspés la jornada de divendres per l’alerta taronja per pluges a València, però manté la programació de dissabte i oferix devolucions i canvis d’entrada.

Asaja alerta que els preus del llima a Alacant cauen malgrat la forta demanda

Asaja Alacant denuncia que la indústria del llima està oferint només 10 cèntims per quilo malgrat la gran demanda de suc, i insten els agricultors a no vendre per davall dels costos de producció.

La tarta de xocolata de Rubén Alan Díaz triomfa com a millor del món a Elx

La tarta de xocolata del pastisser mexicà Rubén Alan Díaz, del grup Puratos México, ha sigut guardonada com la millor del món en el Premi Internacional de Alta Pastelería Paco Torreblanca, celebrat dins del certamen Alicante Gastronómica a Elx.

El Fòrum de Compra Pública de València reclama canvis per blindar una alimentació saludable

El Fòrum Internacional de Compra Pública Alimentària de València ha exigit més voluntat política, recursos i canvis normatius per convertir la compra d’aliments en una política pública estable que done suport a l’agricultura familiar i millore l’alimentació ciutadana.

Les pluges alleugen la sequera al camp valencià però colpegen el caqui de la Ribera

L’episodi de pluges ha sigut positiu per al camp valencià en general, però el granís ha arrasat fins al 100% del caqui en algunes finques de la Ribera Alta i ha causat pèrdues de 4 milions d’euros.