Morant acusa PP, Vox i Junts de bloquejar els decrets d’habitatge i de “no tindre sentiments”

La ministra de Ciència, Innovació i Universitats i secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, ha acusat hui PP, Vox i Junts de bloquejar una solució a la crisi d’habitatge, després que el Congrés haja derogat este divendres dos decrets llei en esta matèria.

Morant ha afirmat que PP, Vox i Junts ‘han demostrat hui que no tenen sentiments’, ja que, segons ha defensat, la decisió del Congrés afecta directament milers de famílies que esperaven una resposta urgent davant les dificultats per a accedir a una vivenda digna.

En declaracions després del ple al Congrés, la també candidata socialista a la Presidència de la Generalitat Valenciana ha expressat la seua ‘tristesa absoluta‘ per l’resultat de la votació. Ha remarcat que ‘hi ha gent a la qual li va la vida’ en les mesures anul·lades, perquè buscaven alleujar situacions límit relacionades amb el pagament del lloguer o la hipoteca.

Crítiques a la dreta pel bloqueig

Morant ha explicat que, al seu juí, les formacions que han rebutjat els decrets han prioritzat els seus interessos partidistes. ‘PP, Vox i Junts han elegit bloquejar una solució que podia ajudar-los. Quan toca elegir entre les famílies i els seus interessos polítics, ja sabem de quin costat es posen les dretes’, ha assenyalat en un missatge difós també en xarxes socials.

Segons ha indicat la ministra, els decrets derogats buscaven agilitzar mesures de suport a les llars més vulnerables. En la seua opinió, el rebuig en bloc de la dreta i dels seus socis deixa en suspens eixes ajudes i genera més incertesa entre les persones afectades per la crisi d’habitatge.

Morant ha considerat així mateix que la votació llança un missatge negatiu a la ciutadania que reclama respostes ràpides. A parer seu, la decisió de la cambra baixa prolonga els problemes d’accés i manteniment de la vivenda, mentres el Govern central buscava activar instruments normatius concrets a través d’estos decrets llei.

‘Ha quedat clar que la majoria del Congrés no representa el carrer’, ha lamentat la dirigent socialista, que ha insistit que la situació d’urgència social exigix responsabilitat i acords. Segons Morant, l’actitud dels partits que han tombat els textos ‘s’allunya del que demanen els valencians i la resta de ciutadans’.

Bernabé promet continuar la lluita per l’habitatge

En la mateixa línia, la delegada del Govern en la Comunitat Valenciana i candidata socialista a l’Ajuntament de València, Pilar Bernabé, ha defensat que el PSOE continuarà treballant per a ampliar l’oferta de vivendes assequibles malgrat el bloqueig parlamentari.

En un missatge publicat en la xarxa social X, Bernabé ha assegurat: ‘On les dretes hui han alçat un mur, nosaltres construirem cases’. Amb esta frase ha volgut remarcar que, segons la seua visió, el rebuig als decrets frena iniciatives pensades per a augmentar el parc d’habitatge i protegir les famílies.

La responsable del Govern central en la Comunitat Valenciana ha advertit també: ‘No ens van a parar‘. Amb estes paraules ha subratllat que el seu partit mantindrà les seues propostes en matèria d’habitatge, tant en l’àmbit estatal com en l’àmbit municipal, per a donar resposta a una de les principals preocupacions socials actuals.

Morant i Bernabé han volgut traslladar així un missatge de continuïtat en les seues polítiques, malgrat la caiguda dels dos decrets llei en el Congrés. Totes dues han coincidit a assenyalar la importància de la vivenda com a pilar de la cohesió social i han responsabilitzat la dreta i Junts de frenar mesures que, segons defenen, podien haver alleujat situacions molt delicades per a moltes famílies.

Últimes notícies

Milers de persones omplin València el 9 d’Octubre per defensar la identitat valenciana i l’escola pública

La manifestació unitària del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València per reivindicar la identitat valenciana, la llengua, l’escola pública, la vivenda i una millor financiació, en una jornada massiva i sense incidents.

De la Fuente veu en Mestalla l’escenari ideal per a l’últim partit de la selecció

Luis de la Fuente ha defensat a València que Mestalla aculla un últim partit de la selecció espanyola abans del seu tancament, previsiblement amb uns quarts de final de la Lliga de Nacions. El seleccionador s’ha mostrat emocionat pel suport rebut i ha reivindicat els valors personals en la formació dels jóvens futbolistes.

Mestalla s’apunta per a acollir els quarts de la Nations League i la seua gran despedida

La RFEF vol que el partit de quarts de final de la Nations League es jugue a Mestalla com a últim gran duel abans del trasllat al Nou Mestalla. La decisió es prendrà entre el 25 i el 29 de març.

Tres ferits lleus per la caiguda d’una farola en un acte amb Luis de la Fuente a València

Tres persones han resultat ferides lleus en caure una farola sobre el públic durant una visita de Luis de la Fuente a un mural de la selecció a Monteolivet, València. La Policia i una ambulància han atés ràpidament els afectats.

Suspenen la gala pirotècnica de diumenge a València per la inseguretat a la plaça

El sector pirotècnic ha decidit cancel·lar l’espectacle inaugural del festival internacional de focs artificials d’este diumenge a la plaça de l’Ajuntament de València per la falta de garanties de seguretat derivades de l’acampada pel dret a la vivenda.

Milers de persones omplin València en una Processó Cívica tranquil·la i sense incidents

La Processó Cívica de la Senyera del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València amb normalitat i sense incidents destacats, en una jornada marcada per la convivència amb l’acampada pel dret a la vivenda i la suspensió de la mascletà.

Pérez Llorca encapçalarà la delegació valenciana en el primer míting electoral de Feijóo a Madrid

Juanfran Pérez Llorca liderarà este dissabte la delegació del PPCV que viatjarà a Madrid per a donar suport a Alberto Núñez Feijóo en el seu primer míting electoral de precampanya, amb una àmplia mobilització de militants i simpatitzants valencians.

L’inici del pont del Pilar ja col·lapsa diverses carreteres valencianes

L’arrancada del pont del Pilar ha deixat ja trànsit molt intens en les principals eixides i accessos de València, Castelló i Alacant, especialment a l’AP-7, l’A-3 i l’A-7, segons la DGT. Diversos accidents en altres punts d’Espanya, inclòs un a Gandia, empitjoren la situació viària.