Caixa Popular llança una nova convocatòria d’ajudes per a la igualtat de gènere

La cooperativa de crèdit valenciana llança la segona convocatòria d’ajudes per a la realització de projectes d’igualtat de gènere que es finançarà amb un fons de 10.000 €, que s’ha generat gràcies a la targeta Dona.


La targeta Dona és la primera targeta bancària que promou la igualtat de gènere i que destina un 0,7 per cent dels beneficis obtinguts per fer-la servir a projectes socials que fomenten la igualtat entre les persones.


Caixa Popular llança aquesta convocatòria perquè s’hi presenten totes les entitats socials que treballen iniciatives centrades en l’àmbit de la dona i el foment de la igualtat a la Comunitat Valenciana. Les sol·licituds es poden presentar fins al 8 d’abril a través de la pàgina web: www.caixapopular.es/va/convocatoria-ajudes-igualtat

Entre tots els projectes presentats, un jurat de Caixa Popular i les persones que treballen a l’entitat seleccionaran els 3 finalistes. Finalment, seran els usuaris de la targeta Dona els que decidiran el resultat final a través de la seua votació en línia.

La targeta Dona poden sol·licitar-la homes i dones, clients o no clients de l’entitat, en qualsevol de les 76 oficines de Caixa Popular. Es tracta d’una targeta biodegradable i respectuosa amb el medi ambient. Una targeta compromesa, pensada per a homes i dones conscienciats amb la igualtat entre les persones.

La iniciativa de la convocatòria d’ajudes forma part del projecte Caixa Popular Dona, que comprén diferents accions per a promoure la igualtat entre les persones, un dels valors de l’entitat des que es va crear l’any 1977.

La principal entitat financera valenciana segueix un model de banca social, solidària i de proximitat amb una cultura que promou la igualtat des de l’àmbit intern. En Caixa Popular un 57% de la seua plantilla són dones.

En el seu compromís per la igualtat, Caixa Popular ha llançat altres iniciatives, com la col·laboració amb la Fundació Novaterra, amb un projecte d’autotreball per a dones amb pocs recursos, i també diferents seminaris web i sessions en centres educatius per a fomentar la sensibilització i l’educació en igualtat entre homes i dones.

A més, compta amb el projecte ‘Dona la veu’, una sèrie d’esdeveniments en forma de conversa conduïts per la presentadora Mariola Cubells, en què Caixa Popular dona la paraula a convidats amb un paper rellevant en el terreny de la igualtat i la dona. També ha estrenat un programa a Twitch on la presentadora Emma Tomàs entrevista en directe a dones valencianes amb gran talent com l’artista Paula Bonet o la cantant Samantha.

Una altra de les accions en aquesta mateixa línia és l’exposició itinerant ‘Valencianes per la igualtat’ formada per 6 figures creades per l’artista fallera Pilar Luna a manera de ‘ninot’ de falla, intervingudes artísticament i que reivindiquen diferents afirmacions sobre la igualtat.

Últimes notícies

L’Atzeneta empata a la Vall d’Uixó amb un gol en el descompte

Un gol d’Ángel Sánchez en el minut 95 ha permés a l’Atzeneta UE sumar un punt al camp del José Mangriñán davant la UD Vall de Uxó, en un duel intens de Tercera Federació grup VI.

Xavi Albert admet la mala entrada als partits tot i el triomf a Saragossa

L’entrenador del Valencia Basket, Xavi Albert, ha reconegut després de guanyar 82-97 a la pista del Casademont Zaragoza que a l’equip li costa iniciar els partits ben connectat. El tècnic ha destacat els ajustos en atac i defensa a la segona mitat i ha demanat paciència amb jugadors com Mo Gueye.

El tram final del Valencia Basket esclafa el Casademont Zaragoza i estrena el caseller en la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha capgirat el marcador al pavelló Príncipe Felipe amb un parcial demolidor de 15-31 en l’últim quart i ha estrenat el seu caseller de triomfs en la Lliga Endesa 2026-27 davant el Casademont Zaragoza.

Mor ofegada una parella jove en una platja amb forts corrents a Guardamar

Dos jóvens de 25 anys, de nacionalitat ucraïnesa i residents a Polònia, han mort ofegats a la platja natural dels Vivers de Guardamar del Segura, una zona amb forts corrents on este dissabte onejava bandera roja.

Cinc detinguts pels avalots després de la marxa per la vivenda a València, dilluns davant el jutge

Les cinc persones detingudes este dissabte a València pels avalots després de la manifestació pel dret a la vivenda passaran dilluns a disposició judicial. Els incidents han deixat nou agents ferits i llançaments de tanques, adoquins i artefactes pirotècnics contra la policia.

Un jove de 18 anys ferit amb arma blanca en un parc de València per robar-li el patinet

Un jove de 18 anys ha hagut de ser hospitalitzat després de rebre un tall de 20 centímetres al costat durant un robatori violent en un parc del districte de Jesús, a València.

Milers es manifesten a València per exigir trencar relacions amb Israel

Una manifestació ha recorregut el centre de València per reclamar un embargament integral d’armes i la ruptura de totes les relacions amb Israel, així com el final de la criminalització del moviment solidari amb Palestina.

La tortilla de La Teulada d’Elx, escollida millor d’Espanya per un sol vot

La chef Celia Clara Correia, del restaurant La Teulada d’Elx, ha guanyat el XIX Concurs d’Espanya de Tortilla de Creïlles en una final molt renyida, decidida per un únic vot. Altres tres establiments, entre ells Nou Pinet d’Alacant, s’han classificat directament per a l’edició de 2027.