Caixa Popular llança una nova convocatòria d’ajudes per a la igualtat de gènere

La cooperativa de crèdit valenciana llança la segona convocatòria d’ajudes per a la realització de projectes d’igualtat de gènere que es finançarà amb un fons de 10.000 €, que s’ha generat gràcies a la targeta Dona.


La targeta Dona és la primera targeta bancària que promou la igualtat de gènere i que destina un 0,7 per cent dels beneficis obtinguts per fer-la servir a projectes socials que fomenten la igualtat entre les persones.


Caixa Popular llança aquesta convocatòria perquè s’hi presenten totes les entitats socials que treballen iniciatives centrades en l’àmbit de la dona i el foment de la igualtat a la Comunitat Valenciana. Les sol·licituds es poden presentar fins al 8 d’abril a través de la pàgina web: www.caixapopular.es/va/convocatoria-ajudes-igualtat

Entre tots els projectes presentats, un jurat de Caixa Popular i les persones que treballen a l’entitat seleccionaran els 3 finalistes. Finalment, seran els usuaris de la targeta Dona els que decidiran el resultat final a través de la seua votació en línia.

La targeta Dona poden sol·licitar-la homes i dones, clients o no clients de l’entitat, en qualsevol de les 76 oficines de Caixa Popular. Es tracta d’una targeta biodegradable i respectuosa amb el medi ambient. Una targeta compromesa, pensada per a homes i dones conscienciats amb la igualtat entre les persones.

La iniciativa de la convocatòria d’ajudes forma part del projecte Caixa Popular Dona, que comprén diferents accions per a promoure la igualtat entre les persones, un dels valors de l’entitat des que es va crear l’any 1977.

La principal entitat financera valenciana segueix un model de banca social, solidària i de proximitat amb una cultura que promou la igualtat des de l’àmbit intern. En Caixa Popular un 57% de la seua plantilla són dones.

En el seu compromís per la igualtat, Caixa Popular ha llançat altres iniciatives, com la col·laboració amb la Fundació Novaterra, amb un projecte d’autotreball per a dones amb pocs recursos, i també diferents seminaris web i sessions en centres educatius per a fomentar la sensibilització i l’educació en igualtat entre homes i dones.

A més, compta amb el projecte ‘Dona la veu’, una sèrie d’esdeveniments en forma de conversa conduïts per la presentadora Mariola Cubells, en què Caixa Popular dona la paraula a convidats amb un paper rellevant en el terreny de la igualtat i la dona. També ha estrenat un programa a Twitch on la presentadora Emma Tomàs entrevista en directe a dones valencianes amb gran talent com l’artista Paula Bonet o la cantant Samantha.

Una altra de les accions en aquesta mateixa línia és l’exposició itinerant ‘Valencianes per la igualtat’ formada per 6 figures creades per l’artista fallera Pilar Luna a manera de ‘ninot’ de falla, intervingudes artísticament i que reivindiquen diferents afirmacions sobre la igualtat.

Últimes notícies

La nit dona un xicotet respir al gran incendi de la Vall d’Uixó però seguix fora de control

La nit ha sigut lleugerament més favorable en la Vall d’Uixó i la Serra d’Espadà, però l’incendi forestal continua actiu, sense control i amb condicions encara adverses de temperatura, humitat i vent.

L’erosió costanera pel canvi climàtic ja colpeja tots els continents

La tercera edició del World Ocean Assessment alerta que l’erosió costanera causada pel canvi climàtic afecta totes les zones del món, augmenta la contaminació per plàstics i creix el paper clau de l’aqüicultura en la seguretat alimentària futura.

Nit de por a la Vall d’Uixò amb el foc acostant-se al nucli urbà

La Vall d'Uixò ha passat una nit llarga i complicada pel gran incendi forestal iniciat dissabte, que ha obligat a desallotjar entre 7.000 i 8.000 veïns i ha acostat el foc al nucli urbà.

Els mitjans aeris tornen a actuar en l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control

Els mitjans aeris s’han reincorporat este diumenge a l’extinció de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones en una quinzena de municipis de Castelló.

El gran incendi de la Vall d’Uixó obliga a desallotjar 16.000 persones

El nombre de persones evacuades per l'incendi declarat dissabte a la Vall d'Uixó ascendeix ja a més de 16.000, després del desallotjament preventiu esta matinada d'uns mil veïns del barri Texas.

El cor de la Universitat de les Amèriques de Puebla arrasa en les Habaneras de Torrevieja

El cor de cambra de la Universitat de les Amèriques de Puebla i la seua directora, la cubana Honey Moreira Abreu, s’han coronat en el 72 Certamen Internacional d’Habaneres i Polifonia de Torrevieja amb diversos guardons destacats. La cita ha reunit més de 700 coralistes de 13 països d’Amèrica, Àsia i Europa en una edició marcada per l’alt nivell artístic.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 21 km de perímetre i força el desallotjament de 15.000 persones

L’incendi declarat a la Vall d’Uixó continua fora de la capacitat d’extinció, ha afectat 15 municipis del sud de Castelló i ha obligat a desallotjar unes 15.000 persones, sis de les quals han sigut ateses en l’Hospital de la Plana.

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.