12.6 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Caixa Popular llança una nova convocatòria d’ajudes per a la igualtat de gènere

La cooperativa de crèdit valenciana llança la segona convocatòria d’ajudes per a la realització de projectes d’igualtat de gènere que es finançarà amb un fons de 10.000 €, que s’ha generat gràcies a la targeta Dona.


La targeta Dona és la primera targeta bancària que promou la igualtat de gènere i que destina un 0,7 per cent dels beneficis obtinguts per fer-la servir a projectes socials que fomenten la igualtat entre les persones.


Caixa Popular llança aquesta convocatòria perquè s’hi presenten totes les entitats socials que treballen iniciatives centrades en l’àmbit de la dona i el foment de la igualtat a la Comunitat Valenciana. Les sol·licituds es poden presentar fins al 8 d’abril a través de la pàgina web: www.caixapopular.es/va/convocatoria-ajudes-igualtat

Entre tots els projectes presentats, un jurat de Caixa Popular i les persones que treballen a l’entitat seleccionaran els 3 finalistes. Finalment, seran els usuaris de la targeta Dona els que decidiran el resultat final a través de la seua votació en línia.

La targeta Dona poden sol·licitar-la homes i dones, clients o no clients de l’entitat, en qualsevol de les 76 oficines de Caixa Popular. Es tracta d’una targeta biodegradable i respectuosa amb el medi ambient. Una targeta compromesa, pensada per a homes i dones conscienciats amb la igualtat entre les persones.

La iniciativa de la convocatòria d’ajudes forma part del projecte Caixa Popular Dona, que comprén diferents accions per a promoure la igualtat entre les persones, un dels valors de l’entitat des que es va crear l’any 1977.

La principal entitat financera valenciana segueix un model de banca social, solidària i de proximitat amb una cultura que promou la igualtat des de l’àmbit intern. En Caixa Popular un 57% de la seua plantilla són dones.

En el seu compromís per la igualtat, Caixa Popular ha llançat altres iniciatives, com la col·laboració amb la Fundació Novaterra, amb un projecte d’autotreball per a dones amb pocs recursos, i també diferents seminaris web i sessions en centres educatius per a fomentar la sensibilització i l’educació en igualtat entre homes i dones.

A més, compta amb el projecte ‘Dona la veu’, una sèrie d’esdeveniments en forma de conversa conduïts per la presentadora Mariola Cubells, en què Caixa Popular dona la paraula a convidats amb un paper rellevant en el terreny de la igualtat i la dona. També ha estrenat un programa a Twitch on la presentadora Emma Tomàs entrevista en directe a dones valencianes amb gran talent com l’artista Paula Bonet o la cantant Samantha.

Una altra de les accions en aquesta mateixa línia és l’exposició itinerant ‘Valencianes per la igualtat’ formada per 6 figures creades per l’artista fallera Pilar Luna a manera de ‘ninot’ de falla, intervingudes artísticament i que reivindiquen diferents afirmacions sobre la igualtat.

Últimes notícies

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.

La impermeabilització de la Ciutat de la Justícia de València aconseguix el 60% d’execució

Les obres d'impermeabilització avancen al 60% després d'una inversió de més de 2,3 milions, actuant sobre més de 17.000 m² per a evitar filtracions i humitats. El pla reforça segellats i amplia la xarxa d'evacuació sense interrompre l'activitat judicial.