14.9 C
València
Dimecres, 10 desembre, 2025

Caixa Popular llança una nova convocatòria d’ajudes per a la igualtat de gènere

La cooperativa de crèdit valenciana llança la segona convocatòria d’ajudes per a la realització de projectes d’igualtat de gènere que es finançarà amb un fons de 10.000 €, que s’ha generat gràcies a la targeta Dona.


La targeta Dona és la primera targeta bancària que promou la igualtat de gènere i que destina un 0,7 per cent dels beneficis obtinguts per fer-la servir a projectes socials que fomenten la igualtat entre les persones.


Caixa Popular llança aquesta convocatòria perquè s’hi presenten totes les entitats socials que treballen iniciatives centrades en l’àmbit de la dona i el foment de la igualtat a la Comunitat Valenciana. Les sol·licituds es poden presentar fins al 8 d’abril a través de la pàgina web: www.caixapopular.es/va/convocatoria-ajudes-igualtat

Entre tots els projectes presentats, un jurat de Caixa Popular i les persones que treballen a l’entitat seleccionaran els 3 finalistes. Finalment, seran els usuaris de la targeta Dona els que decidiran el resultat final a través de la seua votació en línia.

La targeta Dona poden sol·licitar-la homes i dones, clients o no clients de l’entitat, en qualsevol de les 76 oficines de Caixa Popular. Es tracta d’una targeta biodegradable i respectuosa amb el medi ambient. Una targeta compromesa, pensada per a homes i dones conscienciats amb la igualtat entre les persones.

La iniciativa de la convocatòria d’ajudes forma part del projecte Caixa Popular Dona, que comprén diferents accions per a promoure la igualtat entre les persones, un dels valors de l’entitat des que es va crear l’any 1977.

La principal entitat financera valenciana segueix un model de banca social, solidària i de proximitat amb una cultura que promou la igualtat des de l’àmbit intern. En Caixa Popular un 57% de la seua plantilla són dones.

En el seu compromís per la igualtat, Caixa Popular ha llançat altres iniciatives, com la col·laboració amb la Fundació Novaterra, amb un projecte d’autotreball per a dones amb pocs recursos, i també diferents seminaris web i sessions en centres educatius per a fomentar la sensibilització i l’educació en igualtat entre homes i dones.

A més, compta amb el projecte ‘Dona la veu’, una sèrie d’esdeveniments en forma de conversa conduïts per la presentadora Mariola Cubells, en què Caixa Popular dona la paraula a convidats amb un paper rellevant en el terreny de la igualtat i la dona. També ha estrenat un programa a Twitch on la presentadora Emma Tomàs entrevista en directe a dones valencianes amb gran talent com l’artista Paula Bonet o la cantant Samantha.

Una altra de les accions en aquesta mateixa línia és l’exposició itinerant ‘Valencianes per la igualtat’ formada per 6 figures creades per l’artista fallera Pilar Luna a manera de ‘ninot’ de falla, intervingudes artísticament i que reivindiquen diferents afirmacions sobre la igualtat.

Últimes notícies

Camps demana a Pérez Llorca la data del congrés regional del PPCV

El expresident ha demanat al secretari general del PPCV que concrete el calendari del congrés regional i explique per què no s'ha convocat. També reclama garanties perquè els aspirants puguen dirigir-se a la militància.

L’acusació readmesa en la causa de la DANA demana anul·lar la instrucció des de setembre

L'Audiència de València va estimar el recurs i va readmetre a l'acusació particular. Després d'això, ha demanat anul·lar l'actuat entre el 4 de setembre i el 10 de desembre o repetir les diligències.

El PSPV demana el nom del funcionari que suposadament va esborrar missatges del mòbil de Conca

El PSPV-PSOE ha anunciat que sol·licitarà identificar al funcionari que va fer el canvi de mòbil de José Manuel Cuenca, després del qual es van perdre mesos de missatges. Reclama també l'acte administratiu i el llistat de crides per a aclarir decisions durant la DANA.

Lorenzo Silva, Premi Alacant Noir 2025 per la seua trajectòria en la ficció policial

Lorenzo Silva rebrà el Premi Alacant Noir 2025 en reconeixement a la seua trajectòria en la ficció policial. El lliurament està previst el 18 de desembre a casa Mediterrani.

Ha mort un conductor de 24 anys després de ser atropellat en eixir del seu cotxe en l’AP-7 a Dénia

Un jove de 24 anys ha mort en ser atropellat després de baixar-se del seu cotxe en l'AP-7 a l'altura de Dénia. El succés, en el km 602 sentit València, ha provocat retencions.

Terra Nullius inaugura Fragments amb una mirada crítica a les infraestructures energètiques

Terra Nullius, d'Andreu Esteban, obri la quinta edició de Fragments amb una anàlisi visual sobre com el desplegament energètic reconfigura el paisatge valencià. La mostra s'inaugura l'11 de desembre i podrà visitar-se fins al 8 de febrer a la Sala de la Muralla del Col·legi Major Rector Peset.

Vox rebutja ‘execucions en la plaça pública’ davant l’exigència d’expulsar a Mazón del PP

Vox ha defés no 'executar en la plaça pública' enfront de la petició de l'oposició que el PP demane l'acta o expulse a Carlos Mazón. PSPV i Compromís han redoblat la pressió per la seua gestió de la dana.

Sant Silvestre de València: 18.000 dorsals i dorsal solidari a 2 euros

La 40a edició se celebrarà el 30 de desembre a les 20.00 amb un recorregut de 5 km i modalitats competitiva, popular i festiva. El dorsal solidari duplica el seu preu per a fer costat a ASLEUVAL.