Calor per a hui, canvis per al cap de setmana

oratge

 

Comencem el dia pendents de la calor, de les altes temperatures perquè des de fa un parell de dies Aemet ha donat avís a bona part del centre i del sud del territori per temperatures màximes que poden assolir els 36, 37, 38 i fins i tot els 39 graus i 40 graus a punts de l’interior sud de València i a l’interior d’Alacant.

 

La nit ha sigut un poc més calorosa, de fet des de dimarts cada dia han pujat un poc i s’han barrejat amb humitats relatives altes que fan difícil dormir en punts de la costa. El vent de llebeig (sud-oest) acompanyarà a la massa d’aire càlid que hui es deixarà sentir al centre i al sud de la Comunitat deixant un dia de molta calor.

 

A última hora de la vesprada augmentarà la nuvolositat al nord, on durant la matinada podran registrar-se les primeres precipitacions que ens avançaran el canvi d’oratge que notarem el cap de setmana.

oratge

oratge

 

Acomiadarem demà dissabte el mes de juliol amb temperatures més baixes i oratge variable i insegur. Al sud i al centre baixaran les temperatures però no cal esperar precipitacions importants, només algun plugim dèbil i dispers, però al nord la inestabilitat serà major, hi haurà un poc d’aire fred a les capes altes de l’atmosfera, que afavoriran la formació i el creixement de nuvolades de tempesta que poden deixar ruixats localment intensos.

 

Aemet també ha donat avís meteorològic per dissabte (en este cas per pluges intenses i possibilitat de pedra).

oratge

oratge

Les temperatures quedaran entre 3 i 5 graus més baixes que hui

oratge

L’oratge dels primers dies d’agost mantindrà la incertesa de demà.

Diumenge cal esperar ruixats dèbils a la costa i pluges localment en forma de tempesta al nord de vesprada, amb temperatures que encara podran baixar un poc més.

Dilluns donarem la benvinguda a la setmana amb el cel carregat de núvols a la franja costanera on podrà  ploure fins a migdia, però de vesprada pensem que acabarà imposant-se el sol quedant el cel ras de cara a dimarts amb un ascens de les temperatures a partir d’eixe moment

oratge,

 

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU