Proposen que el Camí del Greal de València siga Itinerari Cultural Europeu ‘vertebrador i sostenible’

Aconseguir que el Camí del Sant Greal siga Itinerari Cultural Europeu per a donar a conéixer el calze que es custodia en la Catedral de València i aconseguir un impacte econòmic i social similar al Camí de Santiago.

Este és l’objectiu de la proposta que l’Associació Internacional Itinerari Cultural Camí del Sant Greal d’Europa ha dissenyat i serà examinada a partir del pròxim mes de setembre. Així ho ha explicat la presidenta d’esta entitat, Ana Mafé, en una roda de premsa en la qual ha desgranat els detalls de la iniciativa.

Mafé ha explicat que la ruta –que recorreria inicialment tres països– pot servir per a «vertebrar el territori amb sostenibilitat». En este sentit, la doctora en Història de l’Art ha apostat per desenrotllar el turisme a través del camí. «Vull atraure públic sostenible, que siga educat amb el patrimoni, que vinga i gaudisca de la nostra terra, però amb eixe punt de sensibilitat necessari, que partisca d’ell mateix, que no l’haja d’educar jo. El pelegrí i el turista cultural complixen estos estàndards», ha assegurat.

Així mateix, Mafé ha anunciat que han presentat la sol·licitud de certificació a la Unió Europea i, per tant, a partir de setembre seran examinats per a saber si esta ruta inspirada en el Sant Greal serà itinerari europeu.

«Que el camí siga itinerari cultural europeu significa que des dels pobles que ara no tenen l’oportunitat de demanar diners perquè l’administració els diran que no hi ha, puguen demanar-ho a Europa per a consolidar el patrimoni i la història», ha indicat.

Així, Mafé no ha dubtat a remarcar que «l’exemple a seguir és Santiago de Compostel·la». «L’objectiu és donar a conéixer el Sant Calze de València a través d’una ruta que servirà d’impuls econòmic i social per a totes les poblacions per les quals transcorre igual que succeïx amb el camí de Sant Jaume», ha afegit.

La responsable de l’associació –que ha comentat que ja s’ha recaptat col·laboració d’institucions com la Diputació de València o el Govern d’Aragó– ha incidit en què el desenrotllament d’este Camí del Sant Greal és positiu per a tots els territoris involucrats –el recorregut involucra a Itàlia, França i Espanya– i, sobretot, per al sector turístic.

«Les humanitats han de dotar de contingut allò que realment crearà teixit productiu, riquesa econòmica i sostenibilitat perquè, sense arrels culturals, el relat turístic es queda com un ‘Walt Disney'», ha exposat.

En esta línia, Mafé ha posat l’accent que cal aprofitar el que ja està construït. «Hi ha una via verda ja feta i una infraestructura, perquè l’aprofitarem per al camí. Vertebrar el territori amb sostenibilitat és aprofitar les infraestructures que ja estan fetes, i millorar el que falta a través d’albergs i centres internacionals», ha manifestat.

Tres països

El Camí del Sant Greal recorre fins a tres països diferents –Itàlia, França i Espanya– i, a més, segons Mafé, s’està treballant amb diversos territoris, com Mònaco, Andorra, Ciutat del Vaticà, San Galgano i Gènova, per a involucrar noves estades en la ruta.

A partir de ací, es creua a França amb l’objectiu «de conéixer al personatge de María Magdalena». Després de creuar el país gal, el camí prosseguix des de Somport fins a València, mentres creua per Saragossa, Terol, Barracas i Sagunt, entre altres municipis.

«Un pelegrí que mai ha vist la mar Mediterrània fa este recorregut i arriba fins a Marjal del Moro i, com a mínim plora d’emoció perquè eixe és la mar de la nostra cultura», ha postil·lat.

Últimes notícies

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.

Reobrin la CV-500 i la CV-401 i València inicia la neteja de la Devesa després de l’incendi

Les carreteres CV-500 i CV-401 han reobert amb normalitat després de l’incendi intencionat d’El Saler, ja controlat, i l’Ajuntament de València ha posat en marxa els treballs de neteja de la Devesa.

Elx licita la rehabilitació integral de les Clarisas per 10,1 milions d’euros

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 10,1 milions la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, conegut com les Clarisas, amb un termini d’execució de 36 mesos i nous usos culturals i ciutadans.

Setembre d’alta exigència per al Levante amb Barcelona, Athletic i Villarreal

El Levante afronta en setembre quatre partits de LaLiga EA Sports en quinze dies, amb duels destacats davant Barcelona, Athletic Club i Villarreal.

El Villarreal perd pólvora: marca la mitat de gols que fa un any

El Villarreal ha reduït a la mitat la seua efectivitat golejadora en les tres primeres jornades respecte a la passada temporada, amb només quatre gols en 19 remats a porta.

Setembre clau per al Valencia amb Barcelona, Sevilla, Alavés i Real Sociedad

El Valencia encararà un mes de setembre molt dur a LaLiga, amb quatre partits davant rivals de la part alta, després d’haver iniciat la Lliga en zona de descens.

L’or mundial de Marina Cortelles i Lucía Muñoz ompli d’orgull l’esport valencià

Marina Cortelles i Lucía Muñoz, integrants de la selecció espanyola de gimnàstica rítmica, han sigut rebudes per Juanfran Pérez Llorca després d’aconseguir un or mundial a Frankfurt. El president ha remarcat que el seu èxit és un orgull per a la Comunitat Valenciana i un referent per a milers de jóvens esportistes.