Proposen que el Camí del Greal de València siga Itinerari Cultural Europeu ‘vertebrador i sostenible’

Aconseguir que el Camí del Sant Greal siga Itinerari Cultural Europeu per a donar a conéixer el calze que es custodia en la Catedral de València i aconseguir un impacte econòmic i social similar al Camí de Santiago.

Este és l’objectiu de la proposta que l’Associació Internacional Itinerari Cultural Camí del Sant Greal d’Europa ha dissenyat i serà examinada a partir del pròxim mes de setembre. Així ho ha explicat la presidenta d’esta entitat, Ana Mafé, en una roda de premsa en la qual ha desgranat els detalls de la iniciativa.

Mafé ha explicat que la ruta –que recorreria inicialment tres països– pot servir per a “vertebrar el territori amb sostenibilitat”. En este sentit, la doctora en Història de l’Art ha apostat per desenrotllar el turisme a través del camí. “Vull atraure públic sostenible, que siga educat amb el patrimoni, que vinga i gaudisca de la nostra terra, però amb eixe punt de sensibilitat necessari, que partisca d’ell mateix, que no l’haja d’educar jo. El pelegrí i el turista cultural complixen estos estàndards”, ha assegurat.

Així mateix, Mafé ha anunciat que han presentat la sol·licitud de certificació a la Unió Europea i, per tant, a partir de setembre seran examinats per a saber si esta ruta inspirada en el Sant Greal serà itinerari europeu.

“Que el camí siga itinerari cultural europeu significa que des dels pobles que ara no tenen l’oportunitat de demanar diners perquè l’administració els diran que no hi ha, puguen demanar-ho a Europa per a consolidar el patrimoni i la història”, ha indicat.

Així, Mafé no ha dubtat a remarcar que “l’exemple a seguir és Santiago de Compostel·la”. “L’objectiu és donar a conéixer el Sant Calze de València a través d’una ruta que servirà d’impuls econòmic i social per a totes les poblacions per les quals transcorre igual que succeïx amb el camí de Sant Jaume”, ha afegit.

La responsable de l’associació –que ha comentat que ja s’ha recaptat col·laboració d’institucions com la Diputació de València o el Govern d’Aragó– ha incidit en què el desenrotllament d’este Camí del Sant Greal és positiu per a tots els territoris involucrats –el recorregut involucra a Itàlia, França i Espanya– i, sobretot, per al sector turístic.

“Les humanitats han de dotar de contingut allò que realment crearà teixit productiu, riquesa econòmica i sostenibilitat perquè, sense arrels culturals, el relat turístic es queda com un ‘Walt Disney'”, ha exposat.

En esta línia, Mafé ha posat l’accent que cal aprofitar el que ja està construït. “Hi ha una via verda ja feta i una infraestructura, perquè l’aprofitarem per al camí. Vertebrar el territori amb sostenibilitat és aprofitar les infraestructures que ja estan fetes, i millorar el que falta a través d’albergs i centres internacionals”, ha manifestat.

Tres països

El Camí del Sant Greal recorre fins a tres països diferents –Itàlia, França i Espanya– i, a més, segons Mafé, s’està treballant amb diversos territoris, com Mònaco, Andorra, Ciutat del Vaticà, San Galgano i Gènova, per a involucrar noves estades en la ruta.

A partir de ací, es creua a França amb l’objectiu “de conéixer al personatge de María Magdalena”. Després de creuar el país gal, el camí prosseguix des de Somport fins a València, mentres creua per Saragossa, Terol, Barracas i Sagunt, entre altres municipis.

“Un pelegrí que mai ha vist la mar Mediterrània fa este recorregut i arriba fins a Marjal del Moro i, com a mínim plora d’emoció perquè eixe és la mar de la nostra cultura”, ha postil·lat.

Últimes notícies

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.

Una marxa recorre València contra el genocidi en Palestina i reclama boicot a Israel

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar el genocidi en Palestina, reclamar el boicot a Israel i exigir polítiques fermes de dret a la vivenda.