Proposen que el Camí del Greal de València siga Itinerari Cultural Europeu ‘vertebrador i sostenible’

Aconseguir que el Camí del Sant Greal siga Itinerari Cultural Europeu per a donar a conéixer el calze que es custodia en la Catedral de València i aconseguir un impacte econòmic i social similar al Camí de Santiago.

Este és l’objectiu de la proposta que l’Associació Internacional Itinerari Cultural Camí del Sant Greal d’Europa ha dissenyat i serà examinada a partir del pròxim mes de setembre. Així ho ha explicat la presidenta d’esta entitat, Ana Mafé, en una roda de premsa en la qual ha desgranat els detalls de la iniciativa.

Mafé ha explicat que la ruta –que recorreria inicialment tres països– pot servir per a “vertebrar el territori amb sostenibilitat”. En este sentit, la doctora en Història de l’Art ha apostat per desenrotllar el turisme a través del camí. “Vull atraure públic sostenible, que siga educat amb el patrimoni, que vinga i gaudisca de la nostra terra, però amb eixe punt de sensibilitat necessari, que partisca d’ell mateix, que no l’haja d’educar jo. El pelegrí i el turista cultural complixen estos estàndards”, ha assegurat.

Així mateix, Mafé ha anunciat que han presentat la sol·licitud de certificació a la Unió Europea i, per tant, a partir de setembre seran examinats per a saber si esta ruta inspirada en el Sant Greal serà itinerari europeu.

“Que el camí siga itinerari cultural europeu significa que des dels pobles que ara no tenen l’oportunitat de demanar diners perquè l’administració els diran que no hi ha, puguen demanar-ho a Europa per a consolidar el patrimoni i la història”, ha indicat.

Així, Mafé no ha dubtat a remarcar que “l’exemple a seguir és Santiago de Compostel·la”. “L’objectiu és donar a conéixer el Sant Calze de València a través d’una ruta que servirà d’impuls econòmic i social per a totes les poblacions per les quals transcorre igual que succeïx amb el camí de Sant Jaume”, ha afegit.

La responsable de l’associació –que ha comentat que ja s’ha recaptat col·laboració d’institucions com la Diputació de València o el Govern d’Aragó– ha incidit en què el desenrotllament d’este Camí del Sant Greal és positiu per a tots els territoris involucrats –el recorregut involucra a Itàlia, França i Espanya– i, sobretot, per al sector turístic.

“Les humanitats han de dotar de contingut allò que realment crearà teixit productiu, riquesa econòmica i sostenibilitat perquè, sense arrels culturals, el relat turístic es queda com un ‘Walt Disney'”, ha exposat.

En esta línia, Mafé ha posat l’accent que cal aprofitar el que ja està construït. “Hi ha una via verda ja feta i una infraestructura, perquè l’aprofitarem per al camí. Vertebrar el territori amb sostenibilitat és aprofitar les infraestructures que ja estan fetes, i millorar el que falta a través d’albergs i centres internacionals”, ha manifestat.

Tres països

El Camí del Sant Greal recorre fins a tres països diferents –Itàlia, França i Espanya– i, a més, segons Mafé, s’està treballant amb diversos territoris, com Mònaco, Andorra, Ciutat del Vaticà, San Galgano i Gènova, per a involucrar noves estades en la ruta.

A partir de ací, es creua a França amb l’objectiu “de conéixer al personatge de María Magdalena”. Després de creuar el país gal, el camí prosseguix des de Somport fins a València, mentres creua per Saragossa, Terol, Barracas i Sagunt, entre altres municipis.

“Un pelegrí que mai ha vist la mar Mediterrània fa este recorregut i arriba fins a Marjal del Moro i, com a mínim plora d’emoció perquè eixe és la mar de la nostra cultura”, ha postil·lat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les Corts demanen declarar zona d’emergència pel temporal Harry i reclamen ajudes i obres en la costa

Les Corts Valencianes han demanat al Govern declarar zona afectada greument per emergència els municipis danyats pel temporal Harry. La comissió ha secundat també exigir el rebuig a la Llei europea de restauració de la naturalesa i ha tombat iniciatives de PSPV i Compromís.

Expectació mediàtica i accés només per a la família en la vetla de Tejero

La capella ardent a Xàtiva ha congregat a nombrosos mitjans i a alguns curiosos, mentres només la família ha accedit a l'interior. El funeral se celebrarà a les 19 hores.

Renzo Saravia seguix un pla específic de treball amb el València

Renzo Saravia seguix un pla específic i progressiu en els seus primers dies al València. El lateral, fitxat fins a final de temporada per a cobrir a Foulquier, combina treball grupal i individual.

Logan Costa s’incorpora parcialment i és la gran novetat en l’entrenament del Vila-real

El central francés ha participat en els rondos inicials i suma set mesos de baixa després de la seua lesió de lligaments. Kambwala avança i Gerard Moreno seguix quasi descartat davant el Barcelona.

Colp a la banda albanesa que va robar 11 xalets de luxe de Dénia a Rota i es va emportar fins a 2 milions

La Policia ha desarticulat parcialment una organització albanesa que va assaltar 11 xalets i viles de luxe de Dénia a Rota. El botí va ascendir a entre 1,5 i 2 milions en efectiu, joies i rellotges.

PP i Vox aproven de manera definitiva el pressupost municipal d’Alacant: 367,3 milions

PP i Vox han aprovat definitivament el pressupost de l'Ajuntament d'Alacant, que ascendix a 367,3 milions i creix un 5,8%. Els comptes prioritzen neteja, manteniment i impuls social i cultural.

Un policia fora de servici deté a una dona per almenys cinc ‘furts amorosos’ a València

Un policia nacional anara de servici ha interceptat en Campanar a una jove de 29 anys quan abordava a dos ancianes amb gestos afectuosos. A l'arrestada se li imputen altres quatre fets comesos entre el 19 i el 23 de febrer i ha passat a disposició judicial.

El sector de fregides i esmalts eleva la facturació un 1,55% en plena incertesa

El sector va tancar 2025 amb 1.363 milions d'euros i un avanç del 1,55% enfront de 2024, encara lluny dels nivells de 2021. Exportacions a l'alça per Algèria i costos pressionant màrgens.