11.8 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Proposen que el Camí del Greal de València siga Itinerari Cultural Europeu ‘vertebrador i sostenible’

Aconseguir que el Camí del Sant Greal siga Itinerari Cultural Europeu per a donar a conéixer el calze que es custodia en la Catedral de València i aconseguir un impacte econòmic i social similar al Camí de Santiago.

Este és l’objectiu de la proposta que l’Associació Internacional Itinerari Cultural Camí del Sant Greal d’Europa ha dissenyat i serà examinada a partir del pròxim mes de setembre. Així ho ha explicat la presidenta d’esta entitat, Ana Mafé, en una roda de premsa en la qual ha desgranat els detalls de la iniciativa.

Mafé ha explicat que la ruta –que recorreria inicialment tres països– pot servir per a “vertebrar el territori amb sostenibilitat”. En este sentit, la doctora en Història de l’Art ha apostat per desenrotllar el turisme a través del camí. “Vull atraure públic sostenible, que siga educat amb el patrimoni, que vinga i gaudisca de la nostra terra, però amb eixe punt de sensibilitat necessari, que partisca d’ell mateix, que no l’haja d’educar jo. El pelegrí i el turista cultural complixen estos estàndards”, ha assegurat.

Així mateix, Mafé ha anunciat que han presentat la sol·licitud de certificació a la Unió Europea i, per tant, a partir de setembre seran examinats per a saber si esta ruta inspirada en el Sant Greal serà itinerari europeu.

“Que el camí siga itinerari cultural europeu significa que des dels pobles que ara no tenen l’oportunitat de demanar diners perquè l’administració els diran que no hi ha, puguen demanar-ho a Europa per a consolidar el patrimoni i la història”, ha indicat.

Així, Mafé no ha dubtat a remarcar que “l’exemple a seguir és Santiago de Compostel·la”. “L’objectiu és donar a conéixer el Sant Calze de València a través d’una ruta que servirà d’impuls econòmic i social per a totes les poblacions per les quals transcorre igual que succeïx amb el camí de Sant Jaume”, ha afegit.

La responsable de l’associació –que ha comentat que ja s’ha recaptat col·laboració d’institucions com la Diputació de València o el Govern d’Aragó– ha incidit en què el desenrotllament d’este Camí del Sant Greal és positiu per a tots els territoris involucrats –el recorregut involucra a Itàlia, França i Espanya– i, sobretot, per al sector turístic.

“Les humanitats han de dotar de contingut allò que realment crearà teixit productiu, riquesa econòmica i sostenibilitat perquè, sense arrels culturals, el relat turístic es queda com un ‘Walt Disney'”, ha exposat.

En esta línia, Mafé ha posat l’accent que cal aprofitar el que ja està construït. “Hi ha una via verda ja feta i una infraestructura, perquè l’aprofitarem per al camí. Vertebrar el territori amb sostenibilitat és aprofitar les infraestructures que ja estan fetes, i millorar el que falta a través d’albergs i centres internacionals”, ha manifestat.

Tres països

El Camí del Sant Greal recorre fins a tres països diferents –Itàlia, França i Espanya– i, a més, segons Mafé, s’està treballant amb diversos territoris, com Mònaco, Andorra, Ciutat del Vaticà, San Galgano i Gènova, per a involucrar noves estades en la ruta.

A partir de ací, es creua a França amb l’objectiu “de conéixer al personatge de María Magdalena”. Després de creuar el país gal, el camí prosseguix des de Somport fins a València, mentres creua per Saragossa, Terol, Barracas i Sagunt, entre altres municipis.

“Un pelegrí que mai ha vist la mar Mediterrània fa este recorregut i arriba fins a Marjal del Moro i, com a mínim plora d’emoció perquè eixe és la mar de la nostra cultura”, ha postil·lat.

Últimes notícies

El València Basket visita al Joventut per a afermar-se segon i prendre impuls cap a la Copa

El València busca un triomf a Badalona que consolide la seua segona plaça, mantinga la pressió sobre el Reial Madrid i li done confiança abans de la Copa. Els dos es mesuraran en quarts en el Roig Arena.

Anglaterra controla a Espanya i els Redsticks encaixen la seua segona derrota (1-3)

Espanya va caure 1-3 davant Anglaterra a València en un partit manejat pels britànics. Els Redsticks van empatar de penal córner, però van cedir de nou i van quedar sentenciats al final.

El departament de salut d’Elx implanta realitat virtual per a reduir l’ansietat en les extraccions de sang

El Departament de Salut d'Elx‑Hospital General ha incorporat de manera rutinària ulleres de realitat virtual com a suport no farmacològic en extraccions de sang de pacients amb ansietat moderada‑alta. La mesura s'ha estés a Atenció Primària i Hematologia després de validar resultats en la revista Virtual Reality.

Alliberen una parella segrestada i detenen a un captor a Corbera (València)

La Policia Nacional ha alliberat un home i una dona a Corbera (València) i ha detingut a un sospitós després d'una persecució. La víctima va avisar des del maleter i va compartir la seua ubicació, la qual cosa va permetre activar el dispositiu.

València reforça la recollida de taronges caigudes pel vent dels arbres ornamentals

L'Ajuntament intensifica la retirada del fruit caigut pel vent i la maduració primerenca, amb reforços per zones i coordinació amb les contractes.

La Generalitat reforça la seua aposta pel Benidorm Fest pel seu potencial turístic i econòmic

La Generalitat manté el seu suport al Benidorm Fest pel seu impacte en la promoció i la desestacionalització turística. El certamen activa una setmana de gales i activitats a Benidorm.

Dos detinguts a València per tràfic de drogues: confiscats 255 grams de cocaïna i 8.050 euros

La Policia Nacional ha arrestat a dos hòmens de 50 i 55 anys i ha decomissat 255 grams de cocaïna ocults a la roba i 8.050 euros en efectiu després d'una investigació sobre un punt negre de venda. Les entrades i registres en domicilis de València i Sedaví van culminar amb la seua posada a disposició judicial.

La Generalitat ultima el Pla Xina per a impulsar la promoció de la Comunitat Valenciana al país asiàtic

La Generalitat ultima el Pla Xina per a intensificar la promoció de la Comunitat Valenciana i atraure acords de cooperació i inversió productiva des de la Xina. La iniciativa naix després d'una missió institucional i fixa una estratègia més proactiva en sectors clau.