25.9 C
València
Dijous, 23 octubre, 2025

El Canadà marca la seua temperatura més alta de la història amb 49,5 °C

 

Els Estats Units i el Canadà han alertat als seus ciutadans sobre nivells de calor “perillosos” que podrien persistir esta setmana.

El Canadà ha marcat este dimarts la seua temperatura més alta de la història en aconseguir els 49,5 graus centígrads en el municipi de Lytton, a la província de Columbia Britànica, mentre la Policia ha informat de desenes de morts per l’onada de calor en l’oest del país.

És el tercer dia consecutiu que Lytton ha batut el seu rècord de temperatura, després d’aconseguir el diumenge i el dilluns 46,6 i 47, graus centígrads, respectivament, si bé en este cas ha arribat a quasi 50 graus centígrads, que s’han aconseguit a les 16.20 hores (hora local).

Abans d’anotar estos màxims la major temperatura registrada al país havien sigut 45 graus centígrads marcats en 1937 en Midale, a la província de Saskatchewan, informa el mitjà canadenc CBC.

Esta “cúpula de calor” -com s’ha batejat al fenomen- ha portat a aconseguir nous màxims en moltes altres zones del país.

L’oest dels Estats Units continua també assotat per aqueixa onada de calor extrem. La ciutat d’Oregon ha batut rècords de temperatura durant el cap de setmana. Allí ja no es troben ventiladors ni màquines d’aire condicionat a les botigues; s’han esgotat. A més s’han suspés les cites de vacunació contra la covid a l’aire lliure.

A Portland s’han aconseguit temperatures de 42,2 graus centígrads durant el cap de setmana, segons  el Servei Nacional de Meteorologia

Fa una setmana ja es va registrar una temperatura màxima de 51 graus a la Vall de la Mort, en el sud-est de Califòrnia. A la ciutat de Tucson, al sud d’Arizona, els termòmetres van marcar temperatures de fins a 45 graus.

Moltes ciutats de l’oest dels Estats Units han obert “estacions de refredament i d’hidratació” per a mantindre a les persones a resguard de les temperatures perilloses.

La calor extrema ha afectat la xarxa elèctrica en algunes zones i es deslliga el temor a apagades.

Segons els experts, estes temperatures extremes seran cada vegada més habituals a causa del canvi climàtic.

Últimes notícies

El Vila-real buscarà tallar a Mestalla la seua pitjor ratxa de 2025

L'equip encadena quatre partits sense guanyar després de mesurar-se a Juventus, Manchester City, Reial Madrid i Betis. Només davant el City es va veure clarament superat.

Les Corts citaran al cap de Climatologia de Aemet per a explicar fallades en l’última alerta roja

Les Corts citaran al responsable de Climatologia de Aemet en la Comunitat per a detallar les fallades de predicció en l'alerta roja de fa dos setmanes. La iniciativa del PP ha tirat avant amb PP i Vox, amb abstenció de Compromís i rebuig del PSPV.

Marcelino busca el seu primer triomf a Mestalla des de la seua eixida en 2019

Marcelino buscarà este dissabte el seu primer triomf a Mestalla des de la seua eixida del València en 2019. Des de llavors suma dos empats i una derrota en tres visites.

Consum preveu superar els 5.000 milions en vendes en 2025 i aconseguir un resultat rècord

La cooperativa projecta tancar 2025 per damunt dels 5.000 milions en vendes després de créixer en 2024, obrir 59 botigues i crear 653 ocupacions, i reforça logística i en línia.

Comunitat, Canàries, Múrcia, Madrid i Balears lideraran el creixement del PIB en 2025

BBVA eleva al 3,0% la seua previsió de creixement per a Espanya en 2025. Comunitat, Canàries, Múrcia, Madrid i Balears lideraran secundades per exportacions no turístiques, turisme i inversió després de la dana.

PP i Vox demanen fomentar la caça en col·legis amb xarrades i activitats per a jóvens

La comissió de Medi Ambient de Les Corts ha aprovat demanar al Consell mesures educatives per a difondre la caça entre jóvens. PSPV i Compromís ho han rebutjat i la comissió també ha tombat les noves regles del Tajo-Segura.

La Guàrdia Civil ha esclarit en menys de 48 hores diversos robatoris a Pilar de la Horadada després de detindre al sospitós

La Guàrdia Civil ha esclarit en menys de 48 hores diversos robatoris a Pilar de la Horadada després de detindre a un home de 29 anys. En el registre es van recuperar el cotxe sostret i un rellotge d'alta gamma, i el detingut ha sigut posat a disposició judicial.

La Generalitat inicia la regeneració de les platges de Tavernes i Cullera amb arena del dragatge del Xúquer

La Generalitat ha iniciat la regeneració de les platges de Tavernes i Cullera amb arena extreta del dragatge del Xúquer després de les riuades. El pla inclou el major dragatge autonòmic, 170.000 m³, i una inversió de 6 milions.