El Canadà marca la seua temperatura més alta de la història amb 49,5 °C

 

Els Estats Units i el Canadà han alertat als seus ciutadans sobre nivells de calor «perillosos» que podrien persistir esta setmana.

El Canadà ha marcat este dimarts la seua temperatura més alta de la història en aconseguir els 49,5 graus centígrads en el municipi de Lytton, a la província de Columbia Britànica, mentre la Policia ha informat de desenes de morts per l’onada de calor en l’oest del país.

És el tercer dia consecutiu que Lytton ha batut el seu rècord de temperatura, després d’aconseguir el diumenge i el dilluns 46,6 i 47, graus centígrads, respectivament, si bé en este cas ha arribat a quasi 50 graus centígrads, que s’han aconseguit a les 16.20 hores (hora local).

Abans d’anotar estos màxims la major temperatura registrada al país havien sigut 45 graus centígrads marcats en 1937 en Midale, a la província de Saskatchewan, informa el mitjà canadenc CBC.

Esta «cúpula de calor» -com s’ha batejat al fenomen- ha portat a aconseguir nous màxims en moltes altres zones del país.

L’oest dels Estats Units continua també assotat per aqueixa onada de calor extrem. La ciutat d’Oregon ha batut rècords de temperatura durant el cap de setmana. Allí ja no es troben ventiladors ni màquines d’aire condicionat a les botigues; s’han esgotat. A més s’han suspés les cites de vacunació contra la covid a l’aire lliure.

A Portland s’han aconseguit temperatures de 42,2 graus centígrads durant el cap de setmana, segons  el Servei Nacional de Meteorologia

Fa una setmana ja es va registrar una temperatura màxima de 51 graus a la Vall de la Mort, en el sud-est de Califòrnia. A la ciutat de Tucson, al sud d’Arizona, els termòmetres van marcar temperatures de fins a 45 graus.

Moltes ciutats de l’oest dels Estats Units han obert «estacions de refredament i d’hidratació» per a mantindre a les persones a resguard de les temperatures perilloses.

La calor extrema ha afectat la xarxa elèctrica en algunes zones i es deslliga el temor a apagades.

Segons els experts, estes temperatures extremes seran cada vegada més habituals a causa del canvi climàtic.

Últimes notícies

Compromís aposta per una candidatura única valenciana d’esquerres al Congrés

Els portaveus de Compromís defensen una sola candidatura valenciana, ampla i integradora, que agrupe les forces d’esquerra per al Congrés. La coalició vol interpel·lar Esquerra Unida, Podem, Esquerra Republicana del País Valencià i Sumar País Valencià.

Trampes per a mosquits sense insecticida i compost casolà, les novetats més verdes d’Iberflora

Iberflora ha obert a Feria Valencia amb més de 400 marques i propostes innovadores del sector verd, com trampes per a mosquits sense insecticida, cultiu per a paella a casa i cubs reutilitzables per a compost. La cita se celebra junt amb Eurobrico, que presenta solucions domèstiques eficients com cortines purificadores d’aire i robots tallagespa sense cablejat.

València es referma com a referent mundial en resposta a catàstrofes climàtiques després de la dana

Una conferència internacional de l’OCDE celebrada a València ha destacat el paper d’Espanya com a model de prevenció, resposta i recuperació després de la dana de 2024, i ha posat en valor les lliçons compartides amb altres territoris.

Diana Morant alerta sobre el risc de perdre drets socials abans del 29‑N

La líder dels socialistes valencians, Diana Morant, advertix a València que són molts més els qui necessiten drets socials com l’accés a una vivenda digna i centra fins al 29‑N la campanya del PSPV a alertar sobre què passaria si governaren PP i Vox.

Oltra defensa un front valencià ampli i una esquerra única arrelada al territori

Mónica Oltra defensa a València una candidatura única d’esquerra, arrelada al territori i de base valenciana, per a les pròximes eleccions generals del 29-N, capaç d’agrupar el vot de la classe treballadora.

PSPV i Compromís estudien una llista conjunta al Senat el 29 de novembre

La plataforma Senadores y Senadoras por la Democracia ha revelat que PSPV-PSOE i Compromís valoren acudir junts al Senat el 29 de novembre, dins d’una crida estatal a candidatures progressistes conjuntes.

Els sindicats tomben el calendari de negociació educatiu proposat per la Conselleria

La majoria de sindicats educatius han rebutjat el calendari de 47 meses de negociació proposat per la Conselleria d'Educació per al curs 2026-2027, perquè no incorpora les principals reivindicacions que van originar la vaga de maig i juny. Demanen reprendre de manera immediata els temes pendents, com la recuperació de poder adquisitiu, la millora de l'educació en valencià i la reducció de ràtios.

València exhibix l’espasa de Jaume I i allarga la mostra de la Reial Senyera pel 9 d’Octubre

L’Ajuntament de València ha obert en el Saló de Cristall una mostra especial amb la Reial Senyera i l’espasa de Jaume I, que eixirà en la Processó Cívica per primera vegada en 50 anys. La programació del 8 i 9 d’Octubre combina actes institucionals, música tradicional, pólvora i la mascletà a la plaça de l’Ajuntament.