El Canadà marca la seua temperatura més alta de la història amb 49,5 °C

 

Els Estats Units i el Canadà han alertat als seus ciutadans sobre nivells de calor «perillosos» que podrien persistir esta setmana.

El Canadà ha marcat este dimarts la seua temperatura més alta de la història en aconseguir els 49,5 graus centígrads en el municipi de Lytton, a la província de Columbia Britànica, mentre la Policia ha informat de desenes de morts per l’onada de calor en l’oest del país.

És el tercer dia consecutiu que Lytton ha batut el seu rècord de temperatura, després d’aconseguir el diumenge i el dilluns 46,6 i 47, graus centígrads, respectivament, si bé en este cas ha arribat a quasi 50 graus centígrads, que s’han aconseguit a les 16.20 hores (hora local).

Abans d’anotar estos màxims la major temperatura registrada al país havien sigut 45 graus centígrads marcats en 1937 en Midale, a la província de Saskatchewan, informa el mitjà canadenc CBC.

Esta «cúpula de calor» -com s’ha batejat al fenomen- ha portat a aconseguir nous màxims en moltes altres zones del país.

L’oest dels Estats Units continua també assotat per aqueixa onada de calor extrem. La ciutat d’Oregon ha batut rècords de temperatura durant el cap de setmana. Allí ja no es troben ventiladors ni màquines d’aire condicionat a les botigues; s’han esgotat. A més s’han suspés les cites de vacunació contra la covid a l’aire lliure.

A Portland s’han aconseguit temperatures de 42,2 graus centígrads durant el cap de setmana, segons  el Servei Nacional de Meteorologia

Fa una setmana ja es va registrar una temperatura màxima de 51 graus a la Vall de la Mort, en el sud-est de Califòrnia. A la ciutat de Tucson, al sud d’Arizona, els termòmetres van marcar temperatures de fins a 45 graus.

Moltes ciutats de l’oest dels Estats Units han obert «estacions de refredament i d’hidratació» per a mantindre a les persones a resguard de les temperatures perilloses.

La calor extrema ha afectat la xarxa elèctrica en algunes zones i es deslliga el temor a apagades.

Segons els experts, estes temperatures extremes seran cada vegada més habituals a causa del canvi climàtic.

Últimes notícies

La protesta mensual per la DANA ix de València i arribarà a Alacant el 26 de setembre

La mobilització mensual per la gestió de la DANA de 2024 i contra l’expresident Carlos Mazón se celebrarà el 26 de setembre a Alacant, la primera vegada fora de la província de València. Les entitats reclamen que l’exdirigent deixe l’escó i declare davant la jutgessa de Catarroja.

El Valencia CF encadena el pitjor inici golejador de la seua història

El Valencia CF només ha marcat un gol en les quatre primeres jornades de Lliga, el seu pitjor inici anotador històric, tot i sumar un punt i no signar el seu peor registre quant a punts.

Nit sufocant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa valenciana

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, en una nova nit tòrrida al conjunt del litoral valencià, on moltes localitats no han baixat dels 25 graus.

Setmana de cel ras i calor intensa a València i al sud d’Alacant

Les màximes han baixat a Castelló però es manté la calor intensa a València i al sud d’Alacant, amb cels rasos i avisos de temperatures elevades també per a dimarts.

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.