El Canadà marca la seua temperatura més alta de la història amb 49,5 °C

 

Els Estats Units i el Canadà han alertat als seus ciutadans sobre nivells de calor “perillosos” que podrien persistir esta setmana.

El Canadà ha marcat este dimarts la seua temperatura més alta de la història en aconseguir els 49,5 graus centígrads en el municipi de Lytton, a la província de Columbia Britànica, mentre la Policia ha informat de desenes de morts per l’onada de calor en l’oest del país.

És el tercer dia consecutiu que Lytton ha batut el seu rècord de temperatura, després d’aconseguir el diumenge i el dilluns 46,6 i 47, graus centígrads, respectivament, si bé en este cas ha arribat a quasi 50 graus centígrads, que s’han aconseguit a les 16.20 hores (hora local).

Abans d’anotar estos màxims la major temperatura registrada al país havien sigut 45 graus centígrads marcats en 1937 en Midale, a la província de Saskatchewan, informa el mitjà canadenc CBC.

Esta “cúpula de calor” -com s’ha batejat al fenomen- ha portat a aconseguir nous màxims en moltes altres zones del país.

L’oest dels Estats Units continua també assotat per aqueixa onada de calor extrem. La ciutat d’Oregon ha batut rècords de temperatura durant el cap de setmana. Allí ja no es troben ventiladors ni màquines d’aire condicionat a les botigues; s’han esgotat. A més s’han suspés les cites de vacunació contra la covid a l’aire lliure.

A Portland s’han aconseguit temperatures de 42,2 graus centígrads durant el cap de setmana, segons  el Servei Nacional de Meteorologia

Fa una setmana ja es va registrar una temperatura màxima de 51 graus a la Vall de la Mort, en el sud-est de Califòrnia. A la ciutat de Tucson, al sud d’Arizona, els termòmetres van marcar temperatures de fins a 45 graus.

Moltes ciutats de l’oest dels Estats Units han obert “estacions de refredament i d’hidratació” per a mantindre a les persones a resguard de les temperatures perilloses.

La calor extrema ha afectat la xarxa elèctrica en algunes zones i es deslliga el temor a apagades.

Segons els experts, estes temperatures extremes seran cada vegada més habituals a causa del canvi climàtic.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Han firmat el protocol per a la Learning Factory-Escola Municipal del Calçat a Elx

Generalitat, Ajuntament, UMH, Inescop, Avecal i AEC han rubricat l'arrancada de la Learning Factory-Escola Municipal del Calçat a Elx. El centre combinarà formació pràctica i innovació per a reforçar la competitivitat del sector i atendre empreses, estudiants, treballadors i emprenedors.

La Comunitat Valenciana registra un 28,8% menys de matriculacions de turismes al febrer per l’efecte de la dana

La Comunitat Valenciana va registrar un descens del 28,8% en les matriculacions de turismes al febrer per l'efecte comparatiu després de la dana. A Espanya, el mercat va créixer un 7,5% impulsat pels electrificats i el canal del lloguer.

Impulsen una Learning Factory del calçat a Elx per a formació i innovació

Generalitat, Ajuntament d'Elx, UMH, Inescop i les patronals del sector han firmat un protocol per a llançar la Learning Factory-Escola Municipal del Calçat. El projecte aspira a reforçar la competitivitat amb formació pràctica, tecnologia i col·laboració públic-privada.

La Comunitat Valenciana va importar 47 milions de l’Iran i va exportar 6,3 milions en 2025

La Comunitat Valenciana va importar de l'Iran 47 milions d'euros en 2025 i només va exportar 6,3 milions, amb un fort pes de safrà, pistatxos i polímers. Un informe de Cambra València advertix d'efectes econòmics del conflicte en la zona.

L’IVAM revisa la modernitat a través de tres generacions de la família Pinazo

L'IVAM acull fins al 7 de febrer de 2027 la mostra 'L'aura d'una saga moderna', amb 138 obres d'Ignacio, José i Marisa Pinazo. El recorregut enllaça del Naturalisme i el Modernisme a l'Art déco i recupera la figura de Marisa.

28 anys de presó per assassinar i robar al canonge de la Catedral de València

Un jurat popular ha avalat la condemna a 28 anys per a l'autor de la mort del canonge emèrit de 79 anys en el seu domicili. No es fixa indemnització civil i la resolució és recurrible.

Aznar participarà en Forinvest 2026 per a analitzar l’escenari geoestratègic

José María Aznar intervindrà en Forinvest 2026 l'11 de març en Fira València amb una ponència sobre el nou desorde mundial. La seua xarrada s'emmarca en el Business & Innovation Fòrum.

Espanya inicia la classificació al Mundial 2027 davant Islàndia a Castelló

La campiona del món debuta en el grup A3 davant la 16a del rànquing FIFA en Castalia a les 19 hores, amb una llista amb onze canvis i el retorn de Missa Rodríguez.