El Canadà marca la seua temperatura més alta de la història amb 49,5 °C

 

Els Estats Units i el Canadà han alertat als seus ciutadans sobre nivells de calor «perillosos» que podrien persistir esta setmana.

El Canadà ha marcat este dimarts la seua temperatura més alta de la història en aconseguir els 49,5 graus centígrads en el municipi de Lytton, a la província de Columbia Britànica, mentre la Policia ha informat de desenes de morts per l’onada de calor en l’oest del país.

És el tercer dia consecutiu que Lytton ha batut el seu rècord de temperatura, després d’aconseguir el diumenge i el dilluns 46,6 i 47, graus centígrads, respectivament, si bé en este cas ha arribat a quasi 50 graus centígrads, que s’han aconseguit a les 16.20 hores (hora local).

Abans d’anotar estos màxims la major temperatura registrada al país havien sigut 45 graus centígrads marcats en 1937 en Midale, a la província de Saskatchewan, informa el mitjà canadenc CBC.

Esta «cúpula de calor» -com s’ha batejat al fenomen- ha portat a aconseguir nous màxims en moltes altres zones del país.

L’oest dels Estats Units continua també assotat per aqueixa onada de calor extrem. La ciutat d’Oregon ha batut rècords de temperatura durant el cap de setmana. Allí ja no es troben ventiladors ni màquines d’aire condicionat a les botigues; s’han esgotat. A més s’han suspés les cites de vacunació contra la covid a l’aire lliure.

A Portland s’han aconseguit temperatures de 42,2 graus centígrads durant el cap de setmana, segons  el Servei Nacional de Meteorologia

Fa una setmana ja es va registrar una temperatura màxima de 51 graus a la Vall de la Mort, en el sud-est de Califòrnia. A la ciutat de Tucson, al sud d’Arizona, els termòmetres van marcar temperatures de fins a 45 graus.

Moltes ciutats de l’oest dels Estats Units han obert «estacions de refredament i d’hidratació» per a mantindre a les persones a resguard de les temperatures perilloses.

La calor extrema ha afectat la xarxa elèctrica en algunes zones i es deslliga el temor a apagades.

Segons els experts, estes temperatures extremes seran cada vegada més habituals a causa del canvi climàtic.

Últimes notícies

Llanos resta importància al candidat de Vox i posa el focus en el projecte del partit

José María Llanos assegura que el nom del candidat de Vox a la Generalitat és secundari i que el fonamental és que la ciutadania conega el projecte del partit i el seu compromís amb el servici públic. El síndic també ha demanat que el Debat de política general se celebre com més prompte millor.

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.