Atents als rellotges: Ja arriba el canvi horari d’estiu: quan i com l’hem de fer

 

El canvi horari que vivim dos voltes cada any genera sempre molta polèmica i, de fet, la Unió Europea té sobre la taula des de fa temps eliminar-lo, sobretot pels canvis que provoca a l’estat anímic de les persones. No obstant això, si hi ha un canvi que agrada més que l’altre a la població és el que vivim al març, ja que significa l’entrada oficial a l’horari d’estiu i, per tant, els dies s’allarguen molt més.

 

Este any 2021, el canvi horari d’estiu el viurem la matinada del proper diumenge, 28 de març. Serà llavors quan a les 02:00h de la nit haurem d’avançar els rellotges una hora, a les 03.00h. Cal recordar que els aparells tecnològics actuals, com ara la majoria dels telèfons mòbils, canvien automàticament l’hora.

 

Pros i contres d’este canvi horari

D’esta manera, diumenge dormirem una hora menys i tindrem una jornada de tan sols 23 hores, cosa que pot generar més cansament a diferents persones, així com la sensació que ens llevem més tard. No obstant, este canvi és molt més benvingut per a la majoria de la població que no el d’hivern, ja que implica un pas ferm cap a l’estiu i, normalment, l’estat anímic és molt més positiu.

 

De fet, a partir de diumenge notarem com els dies s’allarguen més. El fet que la llum solar dure fins ben entrada la vesprada i que la meteorologia també acompanye amb ambient cada volta més agradable, són factors que, normalment, aporten una millora anímica i més optimisme entre la població. En canvi, l’horari d’hivern aporta tot just el contrari a moltes persones, ja que implica més hores de nit, més fred i, en definitiva, sensació de més cansament i menys ganes per fer activitats a l’exterior.

 

L’eterna polèmica del canvi horari

Ja fa anys que la Unió Europea s’ha plantejat seriosament l’eliminació dels canvis horaris. De fet, i segons les previsions establertes fa temps, esta mesura hauria d’haver entrat en vigor ja fa mesos, deixant llibertat a cada estat membre perquè decidisca si es quedava permanentment amb l’horari d’estiu o d’hivern.

 

No obstant això, la falta de consens i l’arribada de la pandèmia del coronavirus han paralitzat completament esta mesura, i encara no hi ha data per a l’eliminació del canvi horari, tot i que la majoria de la ciutadania està a favor d’acabar amb este tràngol que vivim dos voltes a l’any. D’esta manera, este 2021 encara tocarà canviar dos voltes l’hora i la polèmica continuarà.

Últimes notícies

Ingressen a presó quatre detinguts per robatoris en vivendes habitades amb la tècnica de l’‘impresioning’

Quatre hòmens d’origen georgià han ingressat en presó provisional després que la Policia Nacional haja desarticulat a València una cèl·lula d’una banda itinerant especialitzada en robatoris en vivendes habitades mitjançant la tècnica de l’‘impresioning’. Els agents els han detingut in fraganti quan es disposaven a cometre nous robatoris i han intervingut ferramentes, joies i més de 13.000 euros en efectiu.

Villena crearà una comissió per a aclarir les responsabilitats pel robatori del Tresor

El ple de Villena ha aprovat per unanimitat crear una comissió municipal per a analitzar l’origen del MUVI i les seues mesures de seguretat després del robatori exprés del Tresor de Villena. L’alcalde també ha sol·licitat un informe per a determinar qui és el responsable de la guarda i custòdia de la col·lecció.

Hereu reclama normalitzar al més prompte possible la vida a Ceuta i esquiva valorar el paper de Marroc

El ministre d'Indústria i Turisme, Jordi Hereu, ha defensat a Castelló que la prioritat ara és recuperar la normalitat social, econòmica i urbana a Ceuta, i ha evitat pronunciar-se sobre l'informe policial que apunta a una possible implicació de Marroc en l'entrada massiva de migrants.

Hereu exigix més sensibilitat de Brussel·les amb la ceràmica de Castelló

El ministre Jordi Hereu ha demanat a la Comissió Europea un ‘benchmark’ específic per a la indústria ceràmica i ha reclamat més sensibilitat amb l’impacte de les seues decisions sobre un sector clau per a Castelló.

Veïns d’Alacant criden a manifestar-se contra el model turístic el 19 de setembre

Diverses plataformes de vivenda d’Alacant han convocat per al 19 de setembre una manifestació contra el model turístic actual i per una ciutat més habitable. Critiquen la precarietat laboral i l’encariment de la vivenda que, segons afirmen, genera el monocultiu turístic.

Schinocca defensa el mercat de l’Elx i la venda milionària d’Affengruber

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha tancat un mercat de fitxatges excel·lent, amb una plantilla compensada, i justifica la venda del central David Affengruber per prop de 12 milions d’euros.

Compromís acusa Mazón de burlar-se de les víctimes de la DANA

Joan Baldoví acusa Carlos Mazón de continuar burlant-se de les víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 i critica que el PP el mantinga com a diputat autonòmic aforat.

Extingit l’incendi de Segorbe després de cremar 630 hectàrees i desallotjar Gàtova

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha donat per extingit l’incendi declarat el 20 d’agost a Segorbe, que ha cremat 630 hectàrees de la Serra Calderona i ha obligat a desallotjar durant dos dies el municipi de Gàtova.