Atents als rellotges: Ja arriba el canvi horari d’estiu: quan i com l’hem de fer

 

El canvi horari que vivim dos voltes cada any genera sempre molta polèmica i, de fet, la Unió Europea té sobre la taula des de fa temps eliminar-lo, sobretot pels canvis que provoca a l’estat anímic de les persones. No obstant això, si hi ha un canvi que agrada més que l’altre a la població és el que vivim al març, ja que significa l’entrada oficial a l’horari d’estiu i, per tant, els dies s’allarguen molt més.

 

Este any 2021, el canvi horari d’estiu el viurem la matinada del proper diumenge, 28 de març. Serà llavors quan a les 02:00h de la nit haurem d’avançar els rellotges una hora, a les 03.00h. Cal recordar que els aparells tecnològics actuals, com ara la majoria dels telèfons mòbils, canvien automàticament l’hora.

 

Pros i contres d’este canvi horari

D’esta manera, diumenge dormirem una hora menys i tindrem una jornada de tan sols 23 hores, cosa que pot generar més cansament a diferents persones, així com la sensació que ens llevem més tard. No obstant, este canvi és molt més benvingut per a la majoria de la població que no el d’hivern, ja que implica un pas ferm cap a l’estiu i, normalment, l’estat anímic és molt més positiu.

 

De fet, a partir de diumenge notarem com els dies s’allarguen més. El fet que la llum solar dure fins ben entrada la vesprada i que la meteorologia també acompanye amb ambient cada volta més agradable, són factors que, normalment, aporten una millora anímica i més optimisme entre la població. En canvi, l’horari d’hivern aporta tot just el contrari a moltes persones, ja que implica més hores de nit, més fred i, en definitiva, sensació de més cansament i menys ganes per fer activitats a l’exterior.

 

L’eterna polèmica del canvi horari

Ja fa anys que la Unió Europea s’ha plantejat seriosament l’eliminació dels canvis horaris. De fet, i segons les previsions establertes fa temps, esta mesura hauria d’haver entrat en vigor ja fa mesos, deixant llibertat a cada estat membre perquè decidisca si es quedava permanentment amb l’horari d’estiu o d’hivern.

 

No obstant això, la falta de consens i l’arribada de la pandèmia del coronavirus han paralitzat completament esta mesura, i encara no hi ha data per a l’eliminació del canvi horari, tot i que la majoria de la ciutadania està a favor d’acabar amb este tràngol que vivim dos voltes a l’any. D’esta manera, este 2021 encara tocarà canviar dos voltes l’hora i la polèmica continuarà.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Cremà infantil convertix en cendra més de 380 minifallas plenes de jocs, riures i somnis

Més de 380 falles infantils de València han cremat en la Cremà, culminant un any de treball artístic i emocions per a milers de xiquets, amb la secció Especial i la falla municipal com a grans focus.

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.