Caos en les gasolineres per a aplicar el descompte dels 20 cèntims

Ejemplo de shortcode con estilo
Algunes estacions de serveis pateixen problemes tècnics, jurídics i fiscals sense poder actualitzar-se en un termini tan curt de temps

Aquesta mitjanit entrava en vigor el descompte de 20 cèntims en carburants i combustibles de la qual es beneficien els conductors conforme al Reial decret llei 6/2022, del passat 29 de març. A primeres hores del dia es vivia tot un caos en les estacions de servei, ja que aquesta rebaixa s’aplica directament en caixa, pel fet que es tracta d’una bonificació que està exempta d’IVA.

La confusió es produïa des de primeres hores del matí quan els consumidors veien el mateix preu en els rètols sense saber que el descompte s’aplica en la caixa i constarà en el tiquet de compra. D’altra banda, en les gasolineres aplicar aquest descompte s’ha convertit tot un problema, principalment en les quals no han actualitzat el sistema informàtic.

«L’aplicació dels descomptes: Un caos innecessari i indignant. Impotència resumida (i desmesurada) de 48 hores infernals», amb aquesta contundència començava el comunicat que hui ha emés la Federació Mediterrània d’Empresaris d’Estacions de Servei (FEDMES). El seu president, Juan José Sánchez Segarra ha remarcart que «no hi ha cap terminal de punt de venda (TPV) preparat per a fer aquesta operació, i això ens està creant un gran problema». «Tot això s’uneix, per si no fos prou, tota una sèrie de problemes tècnics, jurídics i fiscals que, en alguns casos, no hem pogut solucionar en un termini tan curt de temps», ha lamentat.

«Les gasolineres estan intentant obrir i adaptar-se, però en converses que tenim amb molts empresaris sabem que estan tenint molts problemes. Alguns opten per oferir combustible sense descompte o per demanar als clients que busquen una altra estació de servei on els el puguen aplicar», ha afegit el president d’aquesta patronal de les gasolineres. A més, en aquest comunicat, Sánchez Segarra es pregunta si el govern complirà el compromís d’abonar els fons que estan avançant, a partir del dilluns. «Ja veurem si passen tres dies o tres mesos».

Últimes notícies

El Levante cau davant la Real Sociedad per 2-1 a Anoeta

La Real Sociedad ha superat el Levante per 2-1 a Anoeta, amb gols d’Óskarsson i Turrientes, i s’ha consolidat en llocs europeus.

El Valencia Basket supera al Baskonia con 18 puntos de TJ Shorts

El Valencia Basket ha ganado 84-75 al Kosner Baskonia en el Roig Arena, impulsado por los 18 puntos y cuatro asistencias de TJ Shorts. El equipo vitoriano, con solo ocho jugadores disponibles, ha mantenido el partido igualado hasta el tramo final.

Baldoví i Micó criden a mobilitzar-se contra la dreta i Vox

Joan Baldoví i Àgueda Micó han apel·lat a una «revolta cívica» durant el 49é Aplec del Puig. La coalició vol reforçar la seua representació en les eleccions generals del 29 de novembre.

Dos muertos y tres heridos en un choque con tres vehículos en Vila-real

Dos persones han mort i tres han resultat ferides en un accident amb tres vehicles a la N-340, a Vila-real. Els serveis d’emergències han rebut l’avís a les 10.42 hores.

El tranvía de la L4 recupera el servicio tras el descarrilamiento

La circulació de la L4 de Metrovalencia s’ha représ després de reparar la via, sense ferits en el descarrilament. La L6 també ha recuperat el servici.

Elena Albalat deixa la Conselleria després de ser candidata del PP

El DOGV ha publicat el cessament, a petició pròpia, d’Elena Albalat com a consellera de Servicis Socials, Família i Infància. La decisió arriba després de la seua candidatura al Congrés per Castelló.

Alaquàs recorda les víctimes de la dana i els dos desapareguts

La societat valenciana ha homenatjat les víctimes de la dana del 29 d’octubre de 2024 en un acte a Alaquàs. Dos persones continuen desaparegudes.

El Elche sale del descenso y Lemar pide mantener la mentalidad

El Elche ha salido de los puestos de descenso tras ganar al Rayo Vallecano en Vallecas. Thomas Lemar reclama continuidad y destaca la defensa del equipo.