Caos en les gasolineres per a aplicar el descompte dels 20 cèntims

Aquesta mitjanit entrava en vigor el descompte de 20 cèntims en carburants i combustibles de la qual es beneficien els conductors conforme al Reial decret llei 6/2022, del passat 29 de març. A primeres hores del dia es vivia tot un caos en les estacions de servei, ja que aquesta rebaixa s’aplica directament en caixa, pel fet que es tracta d’una bonificació que està exempta d’IVA.

La confusió es produïa des de primeres hores del matí quan els consumidors veien el mateix preu en els rètols sense saber que el descompte s’aplica en la caixa i constarà en el tiquet de compra. D’altra banda, en les gasolineres aplicar aquest descompte s’ha convertit tot un problema, principalment en les quals no han actualitzat el sistema informàtic.

“L’aplicació dels descomptes: Un caos innecessari i indignant. Impotència resumida (i desmesurada) de 48 hores infernals”, amb aquesta contundència començava el comunicat que hui ha emés la Federació Mediterrània d’Empresaris d’Estacions de Servei (FEDMES). El seu president, Juan José Sánchez Segarra ha remarcart que “no hi ha cap terminal de punt de venda (TPV) preparat per a fer aquesta operació, i això ens està creant un gran problema”. “Tot això s’uneix, per si no fos prou, tota una sèrie de problemes tècnics, jurídics i fiscals que, en alguns casos, no hem pogut solucionar en un termini tan curt de temps”, ha lamentat.

“Les gasolineres estan intentant obrir i adaptar-se, però en converses que tenim amb molts empresaris sabem que estan tenint molts problemes. Alguns opten per oferir combustible sense descompte o per demanar als clients que busquen una altra estació de servei on els el puguen aplicar”, ha afegit el president d’aquesta patronal de les gasolineres. A més, en aquest comunicat, Sánchez Segarra es pregunta si el govern complirà el compromís d’abonar els fons que estan avançant, a partir del dilluns. “Ja veurem si passen tres dies o tres mesos”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.