Carmencita garantix safrà per a sis mesos i evita l’impacte del conflicte a l’Iran

Carmencita embene al voltant de tres tones de safrà a l’any i afirma que compta amb existències suficients per a atendre la demanda dels pròxims sis mesos. Este matalàs li permet esquivar ara com ara les tensions a l’Iran, origen de gran part de les seues importacions, i mantindre el subministrament sense alteracions en la seua xarxa comercial.

La companyia, amb seu a Novelda (Alacant), comercialitza safrà iranià tant en bri com molt. La major part d’eixe volum es destina al mercat nacional i una fracció s’exporta. Amb un calendari de compra planificat, les reserves esmorteïxen possibles retards en frontera i eventuals encariments lligats al context geopolític, segons expliquen fonts de la firma.

‘En estos moments i preveient possibles tensions en el subministrament, comptem amb ‘estoc’ suficient per a cobrir les nostres necessitats fins a setembre de 2026, moment en el qual ja serà pròxima la següent collita, que sol produir-se entre finals d’octubre i novembre’, assenyalen des de l’empresa.

L’empresa assenyala a més que disposa d’un pla alternatiu de subministrament. Part de la producció de safrà se situa en zones pròximes a l’Afganistan i el producte podria canalitzar-se a través d’eixe país ‘si la situació el requerira’, per la qual cosa ‘en este moment la situació no resulta preocupant’. La diversificació de rutes i la proximitat de la pròxima collita delimiten el risc de desproveïment a curt termini.

Pes del safrà en el negoci

Encara que el safrà és un producte emblemàtic per a la marca, el seu pes en volum és reduït: la venda anual de tres tones és mínima enfront de les més de 6.000 tones d’espècies i herbes amb les quals treballa l’empresa cada any. Això implica que un eventual bloqueig afectaria menys el total de la seua activitat i facilitaria compensar amb altres productes la seua cartera.

No obstant això, el safrà ‘té un valor molt especial‘ per a Carmencita perquè va ser el producte amb el qual va arrancar la seua història fa un segle. Per eixe motiu, l’empresa afirma que el continua ‘tractant amb especial cura i procurem garantir sempre la seua disponibilitat’.

Nova fàbrica i expansió logística

Carmencita acaba de posar en marxa una nova fàbrica, la major d’Espanya i entre les més modernes d’Europa, on recepciona, neta, mol i mescla les espècies en unes instal·lacions de 27.000 metres quadrats. Comptar amb estes fases integrades sota el mateix sostre aporta més control de procés i capacitat per a ajustar la producció segons les necessitats del mercat.

El creixement dels últims anys impulsa a més una nova nau d’uns 10.000 metres quadrats i el lloguer d’un magatzem logístic d’altres 10.000 al parc empresarial d’Elx, mesures que reforcen la capacitat operativa. Amb més espai i logística dedicada, la companyia guanya marge per a gestionar pics de demanda i mantindre el servici fins i tot en escenaris volàtils.

Amb presència en més de 70 països i seu a Novelda, una zona històricament lligada al comerç d’espècies, Carmencita articula des d’allí la seua activitat industrial i exportadora. Este arrelament i la seua xarxa internacional sostenen una estratègia de subministrament que busca estabilitat, qualitat i rapidesa en el lliurament fins i tot en períodes de tensió

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Aemet preveu un cap de setmana inestable i una altra borrasca des del dimarts

Aemet ha informat de pluges generalitzades este dijous i d'un cap de setmana inestable; el dimarts s'espera una altra borrasca. Els acumulats més alts s'han donat en la Comunitat Valenciana.

Huit detinguts a Cheste i Vilamarxant en tres intervencions contra el narcotràfic

La Guàrdia Civil ha detingut a huit persones i ha desarticulat tres punts de venda de droga a Cheste i Vilamarxant. L'operatiu ha intervingut cocaïna, haixix, diners i 11 armes.

Alerten d’una estafa que suplanta ‘Mi Carpeta Ciudadana’ amb un fals ingrés de 552 euros

INCIBE detecta una campanya de correus fraudulents que intenta obtindre dades personals i bancàries dels usuaris

El Port de València tanca el trànsit marítim per ratxes de vent i només permet eixides

El port ha suspés les entrades per ratxes de vent i, a les 09.24, ha permés únicament les eixides. Aemet manté avís groc per pluges i tempestes a Castelló, València i litoral nord d'Alacant.

Dos detinguts per incendis intencionats en garatges de Novelda i Petrer

Dos jóvens de 24 anys han sigut detinguts per provocar sengles focs en garatges de Novelda i Petrer. La ràpida actuació d'emergències va evitar ferits i danys majors.

La pluja força la suspensió de la mascletà de hui en la plaça de l’Ajuntament de València

L'Ajuntament de València ha suspés la mascletà de les 14.00 per la pluja i les previsions. La decisió s'ha pres al no poder garantir el muntatge en temps i condicions.

El Port de València tanca el trànsit marítim per ratxes de vent

El Port de València ha tancat el trànsit marítim per ratxes de vent, segons ha comunicat el Centre de Coordinació d'Emergències després de la notificació de l'Autoritat Portuària. Aemet ha establit per a este dijous l'avís groc per pluges a Castelló, el sud de València i el litoral nord d'Alacant, i s'ha demanat precaució en les carreteres durant la jornada

La pluja força la suspensió de la mascletà de hui en la plaça de l’Ajuntament de València

La pluja i la previsió de més ruixats obliguen a cancel·lar la mascletà de les 14.00 hores en la plaça de l'Ajuntament. Aemet establix avís groc en la zona