Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

Durant la inauguració de la jornada ‘Essència. Sabor a putxero de polp’ a Benissa (Alacant), la consellera d’Indústria, Turisme, Innovació i Comerç, Marián Cano, ha subratllat el paper estratègic de la gastronomia en el desenrotllament turístic de la Comunitat Valenciana. ‘La gastronomia és hui un dels principals motius pels quals un visitant tria destí’, ha assenyalat, en defendre que el producte, la cuina i la tradició culinària del territori són ‘una potent carta de presentació i un element diferenciador en un mercat turístic cada vegada més competitiu’.

Cano ha emmarcat este impuls en la col·laboració de Turisme Comunitat Valenciana a través de L’Exquisit Mediterrani, amb un full de ruta que ha posat el focus a visibilitzar el producte, la tradició i el talent local. En donar suport a cites que celebren la identitat culinària, l’administració ha reforçat un relat comú que connecta la taula amb el territori i traduïx eixa identitat en atractiu turístic. Ha indicat que este enfocament permet ordenar l’oferta i dotar-la d’un relat que el visitant reconeix i busca.

Gastronomia per a desestacionalitzar

La consellera ha remarcat que iniciatives com ‘Essència’, recolzades per Turisme Comunitat Valenciana, contribuïxen a ‘desestacionalitzar el turisme i atraure a un visitant interessat en la cultura, el territori i les experiències autèntiques, alineades amb l’estratègia gastronòmica de la Comunitat’. Esta orientació ha sigut presentada com una palanca per a repartir la demanda al llarg de l’any i reduir la dependència de pics vacacionals.

Segons ha defés, un visitant motivat per la cuina local tendix a explorar mercats, llotges o productors, la qual cosa es traduïx en més gasto en restauració, comerç i allotjaments, i en estades que poden allargar-se per a encadenar activitats gastronòmiques i culturals. Este efecte vesse ha sigut assenyalat com a clau per a consolidar un posicionament competitiu que complemente l’oferta de sol i platja amb experiències de proximitat i d’alt valor afegit. També ha apuntat que la demanda per experiències culinàries espenta als destins a cuidar el servici i la qualitat, amb efectes positius en la reputació.

Producte de proximitat i aliances locals

En la seua intervenció, Cano ha apostat pel producte de proximitat i el talent local perquè, en les seues paraules, ‘no sols enfortix la nostra identitat, sinó que genera oportunitats econòmiques, fixa població i dinamitza els nostres municipis durant tot l’any’. Ha traslladat que esta elecció afavorix cadenes de valor que connecten al sector primari amb l’hostaleria i la distribució, creant ocupació i estabilitat en el teixit empresarial.

Així mateix, ha subratllat que ‘quan institucions, sector hostaler, productors i societat treballen junts, el resultat és un projecte sòlid, amb identitat i amb capacitat de projecció i continuïtat en el temps’. Estes aliances han sigut presentades com la base per a consolidar programacions anuals i consolidar destins que fidelizan a residents i visitants amb propostes coherents i recognoscibles. Amb eixa base, ha sostingut, resulta més senzill escalar projectes, atraure finançament i mantindre’ls en el temps.

Cano ha reiterat el compromís del Consell amb la promoció de la cuina valenciana com a motor de desenrotllament econòmic i atractiu turístic: ‘La nostra cuina és cultura, és paisatge i és economia. Apostar per ella és apostar per un model turístic sostenible, autèntic i de qualitat‘. En vincular la gastronomia amb sostenibilitat i qualitat, ha situat esta aposta en el centre d’un model que busca creixement equilibrat, major reputació i retorn per al conjunt del territori.

La jornada ha reunit xefs amb estreles Michelin, professionals de Benissa, productors locals i públic general. El programa ha combinat degustacions, activitats culturals, tallers, un mercat de producte de proximitat i actuacions musicals, amb una proposta pensada per a residents i visitants que ha convertit la localitat en aparador de la seua cuina i del seu paisatge. La combinació d’activitats ha afavorit la participació de públics diversos i ha reforçat la visibilitat del producte de proximitat.

Últimes notícies

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.