Quatre joves detinguts pels greus incidents violents fora de Mestalla al maig

La Policia Nacional ha detingut este dijous a València quatre joves, d’entre 18 i 21 anys, per la seua presumpta participació en els greus incidents violents registrats el 23 de maig als voltants de Mestalla, hores abans del partit entre el Valencia CF i el FC Barcelona.

Segons ha informat la Policia, abans de l’inici del encontre un grup nombrós d’aficionats ha començat a agredir els agents mitjançant el llançament de mobiliari urbà i botelles de vidre. Els quatre detinguts haurien, segons el comunicat, ‘alentat a la massa a acometre contra els policies, ocasionant una greu alteració de l’ordre públic’.

Manifestació pacífica i esclat de violència posterior

La Policia ha detallat que aquella vesprada es va celebrar una manifestació d’aficionats del club de Mestalla que va concloure a l’estadi. Esta marxa, segons el mateix comunicat, ‘va discórrer amb total normalitat’ i va finalitzar cap a les 19.00 hores.

Els incidents violents s’haurien desencadenat aproximadament a les 19.30 hores, després del pas de l’autobús de l’equip local. En eixe moment es van encendre artefactes fumígens i es va alterar bruscament l’ambient als voltants de l’estadi.

D’acord amb la versió policial, ‘en dits moments, els agents de la Unitat d’Intervenció Policial (UIP) que integraven el dispositiu, van començar a rebre agressions per part d’un grup nombrós de jóvens, aficionats al Valencia CF, ubicats entorn de la Plaza Afición’. Els llançaments haurien inclòs botelles de vidre i botes de cervesa.

Posteriorment, este mateix grup hauria llançat també mobiliari urbà, com cadires i papereres de les terrasses dels bars de la zona. Davant d’esta escalada de violència, els agents van haver de reforçar el cordó de seguretat i aplicar mesures de contenció i dispersió per a restablir l’ordre públic.

La Policia assenyala que en aquell moment ‘es va vore amenaçada no sols la integritat física dels policies que participaven en el dispositiu’. Segons el comunicat, un agent va resultar ferit en un braç per l’impacte d’una botella de vidre.

A més, la nota destaca que es va produir ‘una greu alteració de l’ordre públic que va posar en perill persones i béns, desembocant en carreres, empentes i caigudes entre els aficionats presents’. La situació va generar escenes de gran tensió als voltants de la zona coneguda com a Plaza Afición.

Investigació oberta i possibles noves detencions

Estos quatre arrestos se sumen a una detenció prèvia relacionada amb els mateixos fets. La Brigada Provincial d’Informació va identificar i detindre un altre home de 36 anys el passat 4 de juny, també com a presumpte autor de delictes de desordes públics i atemptat contra agents de l’autoritat.

Després de prendre’ls declaració, els cinc detinguts han quedat en llibertat, encara que la Policia els ha advertit de ‘l’obligació de comparéixer davant l’autoritat judicial’ si són requerits. Les diligències continuen en marxa per a determinar la participació exacta de cada persona i aclarir tots els detalls.

La investigació roman oberta i la Policia no descarta noves detencions relacionades amb estos aldarulls, que van tindre lloc en una zona d’alta concentració d’aficionats abans d’un encontre de màxima expectació a Mestalla.

Últimes notícies

Milers de persones omplin València el 9 d’Octubre per defensar la identitat valenciana i l’escola pública

La manifestació unitària del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València per reivindicar la identitat valenciana, la llengua, l’escola pública, la vivenda i una millor financiació, en una jornada massiva i sense incidents.

De la Fuente veu en Mestalla l’escenari ideal per a l’últim partit de la selecció

Luis de la Fuente ha defensat a València que Mestalla aculla un últim partit de la selecció espanyola abans del seu tancament, previsiblement amb uns quarts de final de la Lliga de Nacions. El seleccionador s’ha mostrat emocionat pel suport rebut i ha reivindicat els valors personals en la formació dels jóvens futbolistes.

Mestalla s’apunta per a acollir els quarts de la Nations League i la seua gran despedida

La RFEF vol que el partit de quarts de final de la Nations League es jugue a Mestalla com a últim gran duel abans del trasllat al Nou Mestalla. La decisió es prendrà entre el 25 i el 29 de març.

Tres ferits lleus per la caiguda d’una farola en un acte amb Luis de la Fuente a València

Tres persones han resultat ferides lleus en caure una farola sobre el públic durant una visita de Luis de la Fuente a un mural de la selecció a Monteolivet, València. La Policia i una ambulància han atés ràpidament els afectats.

Suspenen la gala pirotècnica de diumenge a València per la inseguretat a la plaça

El sector pirotècnic ha decidit cancel·lar l’espectacle inaugural del festival internacional de focs artificials d’este diumenge a la plaça de l’Ajuntament de València per la falta de garanties de seguretat derivades de l’acampada pel dret a la vivenda.

Milers de persones omplin València en una Processó Cívica tranquil·la i sense incidents

La Processó Cívica de la Senyera del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València amb normalitat i sense incidents destacats, en una jornada marcada per la convivència amb l’acampada pel dret a la vivenda i la suspensió de la mascletà.

Pérez Llorca encapçalarà la delegació valenciana en el primer míting electoral de Feijóo a Madrid

Juanfran Pérez Llorca liderarà este dissabte la delegació del PPCV que viatjarà a Madrid per a donar suport a Alberto Núñez Feijóo en el seu primer míting electoral de precampanya, amb una àmplia mobilització de militants i simpatitzants valencians.

L’inici del pont del Pilar ja col·lapsa diverses carreteres valencianes

L’arrancada del pont del Pilar ha deixat ja trànsit molt intens en les principals eixides i accessos de València, Castelló i Alacant, especialment a l’AP-7, l’A-3 i l’A-7, segons la DGT. Diversos accidents en altres punts d’Espanya, inclòs un a Gandia, empitjoren la situació viària.