12.9 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Castelló augmenta en quasi 900.000 euros el pressupost d’esports per a 2024

El Patronat Municipal d’Esports incrementa el pressupost per a l’exercici 2024 en 869.266,36 euros, per la qual cosa passarà de tindre de 6.130.730,64 euros a 7.000.000 euros. L’alcaldessa, Begoña Carrasco i la presidenta del patronat i regidora d’Esports, Maica Hurtado, han tancat els comptes de l’entitat que es presentaran en el pròxim consell rector previst per a aquest dimecres 13 de desembre.

La primera edil ha assenyalat que “amb aquest primer pressupost apostem per fer de Castelló la capital de l’esport amb esdeveniments tot l’any perquè siga un revulsiu turístic més que contribuïsca a desestacionalitzar l’oferta. Ja vam ser ‘Capital de l’Esport’ en 2012 acollint més de 200 competicions i generant més de 40.000 pernoctacions, amb una repercussió econòmica de més de 6 milions d’euros a l’any i anem apostar per recuperar-lo”.

L’alcaldessa ha destacat que “aquest equip de govern està plenament compromés amb l’esport i hem arribat per a donar un gir de 180 graus a la situació en la qual es trobava el Patronat, per la qual cosa situarem a la ciutat on es mereix, començant per la redacció d’un Pla director de millora de les instal·lacions esportives municipals perquè totes les disciplines que competeixen en lligues supramunicipals puguen entrenar i competir en unes instal·lacions dignes i adaptades a l’esport corresponent”.

Per part seua, la presidenta del Patronat Municipal d’Esports, Maica Hurtado, ha recordat que “després d’haver fet un gran esforç aquests mesos per a regularitzar tots els pagaments que l’anterior govern va deixar pendents hem aconseguit reajustar l’import dels subministraments del gas, la llum i el manteniment de piscines per a poder controlar la despesa i aconseguir una major eficiència en la gestió”.

Hurtado destaca que “destinarem més subvencions als clubs esportius, amb millors instal·lacions i amb esdeveniments que atraguen fins a Castelló cada cap de setmana a milers de persones perquè som conscients del potencial que té la nostra ciutat”.

“Dotem de major suport a la Marató de Castelló, així com també hem augmentat la partida per als clubs d’elit, l’organització d’esdeveniments i per a les activitats anuals de l’esport base”. I és que “el govern que lidera Begoña Carrasco està molt compromés amb l’esport base perquè és el fonament sobre el qual se sustenta el futur de molts dels xiquets i xiquetes de Castelló”, assenyala.

D’altra banda, “apostem perquè tornen els grans esdeveniments esportius a Castelló, per això la capital acollirà en 2024 la final del Mundial de Voley, el campionat d’Espanya de gimnàstica rítmica, la fira de l’esport per a clubs, la ruta ciclista de la ceràmica i recuperem el suport a la Volta Ciclista a la Comunitat Valenciana”, destaca Furtat. Al mateix temps que ha afirmat que “continuem treballant per a atraure més esdeveniments esportius a la nostra ciutat”.

​​​​​​​

Últimes notícies

L’afiliació estrangera cau al gener en la Comunitat Valenciana: 9.275 menys i 377.098 ocupats

L'afiliació de treballadors estrangers va baixar en 9.275 al gener en la Comunitat Valenciana, fins a 377.098. Malgrat l'ajust estacional, en l'últim any va sumar 43.850 (+13,16%).

La inflació de gener s’ha situat en el 2,5% en la Comunitat Valenciana, per damunt de la mitjana

La Comunitat Valenciana ha registrat al gener un 2,5%, per damunt del 2,3% nacional després de la revisió a la baixa de l'INE. La subjacent se situa en el 2,6% i els aliments van augmentar un 3%.

Aemet eleva a taronja l’avís per vent des del migdia i preveu ratxes de 120 km/h el dissabte

Aemet ha elevat a taronja els avisos per vent des del migdia d'este divendres a Alacant i València, i des de les 17 hores també a Castelló. El dissabte s'esperen pics de 120 km/h i onatge de 2 a 3 metres en el nord de Castelló.

El vent s’intensifica este dissabte en la Comunitat Valenciana i amainarà el diumenge

El cap de setmana deixarà ratxes fortes i molt fortes, amb probables huracanades a Castelló el dissabte. El diumenge el vent tendirà a remetre i pujaran les màximes.

Suspesa la Línia 1 entre Alberic i Castelló pel trencament d’una catenària

El trencament d'una catenària manté tallat des d'anit el servici entre Alberic i Castelló en la Línia 1. Metrovalencia oferix autobusos entre els dos punts.

Mor un treballador durant el muntatge de les llums d’una falla a Burjassot

Un operari ha mort mentres col·locava la il·luminació de la falla María Ros-Sant Tomàs a Burjassot. La comissió fallera va comunicar el succés i va expressar el seu condol.

Miranda! i Rosalinda Galán lideren el passe a la final del Benidorm Fest 2026

La segona semifinal ha confirmat a Rosalinda Galán com a candidata amb 'Mataora' i ha segellat la passada de Miranda! i bailamamá, Dani J, Maig, The Quinquis i Asha, que es mesuraran als classificats de la primera ronda.

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.