Castelló augmenta en quasi 900.000 euros el pressupost d’esports per a 2024

El Patronat Municipal d’Esports incrementa el pressupost per a l’exercici 2024 en 869.266,36 euros, per la qual cosa passarà de tindre de 6.130.730,64 euros a 7.000.000 euros. L’alcaldessa, Begoña Carrasco i la presidenta del patronat i regidora d’Esports, Maica Hurtado, han tancat els comptes de l’entitat que es presentaran en el pròxim consell rector previst per a aquest dimecres 13 de desembre.

La primera edil ha assenyalat que “amb aquest primer pressupost apostem per fer de Castelló la capital de l’esport amb esdeveniments tot l’any perquè siga un revulsiu turístic més que contribuïsca a desestacionalitzar l’oferta. Ja vam ser ‘Capital de l’Esport’ en 2012 acollint més de 200 competicions i generant més de 40.000 pernoctacions, amb una repercussió econòmica de més de 6 milions d’euros a l’any i anem apostar per recuperar-lo”.

L’alcaldessa ha destacat que “aquest equip de govern està plenament compromés amb l’esport i hem arribat per a donar un gir de 180 graus a la situació en la qual es trobava el Patronat, per la qual cosa situarem a la ciutat on es mereix, començant per la redacció d’un Pla director de millora de les instal·lacions esportives municipals perquè totes les disciplines que competeixen en lligues supramunicipals puguen entrenar i competir en unes instal·lacions dignes i adaptades a l’esport corresponent”.

Per part seua, la presidenta del Patronat Municipal d’Esports, Maica Hurtado, ha recordat que “després d’haver fet un gran esforç aquests mesos per a regularitzar tots els pagaments que l’anterior govern va deixar pendents hem aconseguit reajustar l’import dels subministraments del gas, la llum i el manteniment de piscines per a poder controlar la despesa i aconseguir una major eficiència en la gestió”.

Hurtado destaca que “destinarem més subvencions als clubs esportius, amb millors instal·lacions i amb esdeveniments que atraguen fins a Castelló cada cap de setmana a milers de persones perquè som conscients del potencial que té la nostra ciutat”.

“Dotem de major suport a la Marató de Castelló, així com també hem augmentat la partida per als clubs d’elit, l’organització d’esdeveniments i per a les activitats anuals de l’esport base”. I és que “el govern que lidera Begoña Carrasco està molt compromés amb l’esport base perquè és el fonament sobre el qual se sustenta el futur de molts dels xiquets i xiquetes de Castelló”, assenyala.

D’altra banda, “apostem perquè tornen els grans esdeveniments esportius a Castelló, per això la capital acollirà en 2024 la final del Mundial de Voley, el campionat d’Espanya de gimnàstica rítmica, la fira de l’esport per a clubs, la ruta ciclista de la ceràmica i recuperem el suport a la Volta Ciclista a la Comunitat Valenciana”, destaca Furtat. Al mateix temps que ha afirmat que “continuem treballant per a atraure més esdeveniments esportius a la nostra ciutat”.

​​​​​​​

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic s'ha convertit en el primer artista faller estranger a guanyar el ninot indultat infantil i a portar a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal al primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El seu projecte destaca per la coordinació amb Ramón Pla, el suport de la comissió i l'ús de materials més sostenibles.

Mor en caure per un penya-segat a Orihuela en intentar recuperar unes ulleres

Un home de 28 anys ha mort després de precipitar-se per un penya-segat d'Orihuela quan intentava recuperar unes ulleres. El GEAS de la Guàrdia Civil va recuperar el cos de la mar.

El exasesor de Mazón es nega a respondre davant la comissió de la DANA en el Congrés

Josep Lanuza s'ha negat a contestar en la comissió que investiga la DANA i ha remés les seues explicacions al jutjat, entre retrets de diversos grups.

Identificats cinc jóvens per un incendi en El Saler després de llançar un artefacte pirotècnic

La Policia Local de València ha identificat a cinc jóvens després d'un incendi en la zona protegida del Saler, originat per un artefacte pirotècnic. El foc va afectar 200 m² i un d'ells va quedar investigat per presumpte delicte d'incendi forestal.

Tres anys de presó per a un agressor sexual reincident a la Vila Joiosa

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a tres anys de presó a un home per agredir sexualment a una dona que dormia a la seua casa a la Vila Joiosa. La pena inclou atenuants de reparació i embriaguesa i l'agreujant de reincidència, a més d'allunyament i llibertat vigilada.

El port d’Alacant estrenarà una línia regular de mercaderies amb Algèria

Algèria Express connectarà Alacant amb Orà i Bejaia amb freqüència quinzenal. El servici, operat per Sidra Line, combinarà càrrega contenerizada i convencional.