11.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Castelló augmenta en quasi 900.000 euros el pressupost d’esports per a 2024

El Patronat Municipal d’Esports incrementa el pressupost per a l’exercici 2024 en 869.266,36 euros, per la qual cosa passarà de tindre de 6.130.730,64 euros a 7.000.000 euros. L’alcaldessa, Begoña Carrasco i la presidenta del patronat i regidora d’Esports, Maica Hurtado, han tancat els comptes de l’entitat que es presentaran en el pròxim consell rector previst per a aquest dimecres 13 de desembre.

La primera edil ha assenyalat que “amb aquest primer pressupost apostem per fer de Castelló la capital de l’esport amb esdeveniments tot l’any perquè siga un revulsiu turístic més que contribuïsca a desestacionalitzar l’oferta. Ja vam ser ‘Capital de l’Esport’ en 2012 acollint més de 200 competicions i generant més de 40.000 pernoctacions, amb una repercussió econòmica de més de 6 milions d’euros a l’any i anem apostar per recuperar-lo”.

L’alcaldessa ha destacat que “aquest equip de govern està plenament compromés amb l’esport i hem arribat per a donar un gir de 180 graus a la situació en la qual es trobava el Patronat, per la qual cosa situarem a la ciutat on es mereix, començant per la redacció d’un Pla director de millora de les instal·lacions esportives municipals perquè totes les disciplines que competeixen en lligues supramunicipals puguen entrenar i competir en unes instal·lacions dignes i adaptades a l’esport corresponent”.

Per part seua, la presidenta del Patronat Municipal d’Esports, Maica Hurtado, ha recordat que “després d’haver fet un gran esforç aquests mesos per a regularitzar tots els pagaments que l’anterior govern va deixar pendents hem aconseguit reajustar l’import dels subministraments del gas, la llum i el manteniment de piscines per a poder controlar la despesa i aconseguir una major eficiència en la gestió”.

Hurtado destaca que “destinarem més subvencions als clubs esportius, amb millors instal·lacions i amb esdeveniments que atraguen fins a Castelló cada cap de setmana a milers de persones perquè som conscients del potencial que té la nostra ciutat”.

“Dotem de major suport a la Marató de Castelló, així com també hem augmentat la partida per als clubs d’elit, l’organització d’esdeveniments i per a les activitats anuals de l’esport base”. I és que “el govern que lidera Begoña Carrasco està molt compromés amb l’esport base perquè és el fonament sobre el qual se sustenta el futur de molts dels xiquets i xiquetes de Castelló”, assenyala.

D’altra banda, “apostem perquè tornen els grans esdeveniments esportius a Castelló, per això la capital acollirà en 2024 la final del Mundial de Voley, el campionat d’Espanya de gimnàstica rítmica, la fira de l’esport per a clubs, la ruta ciclista de la ceràmica i recuperem el suport a la Volta Ciclista a la Comunitat Valenciana”, destaca Furtat. Al mateix temps que ha afirmat que “continuem treballant per a atraure més esdeveniments esportius a la nostra ciutat”.

​​​​​​​

Últimes notícies

4-0 en Dortmund: el Vila-real es desfigura i queda a la vora del KO europeu

El Vila-real s'ha quedat sense marge d'error després d'un 4-0 en el camp del Borussia Dortmund. Un gol en el descompte i una expulsió amb penal van encadenar la solsida.

90-64: València Basket desarma al Bayern amb un 26-4 i firma la seua octava victòria en Eurolliga

Un parcial de 26-4 entre el segon i el tercer quart va encarrilar el 90-64 al Bayern i va assentar al València Basket en la zona alta. Braxton Key va acabar tocat i serà avaluat.

4-0 en Dortmund: el Vila-real es queda sense marge d’error

El Vila-real ha caigut 4-0 en Dortmund i s'ha quedat sense marge d'error per a barallar la classificació. El partit es va trencar entre el descans i la represa.

90-64: la perseverança del València desarma al Bayern

El València Basket va firmar un parcial de 26-4 entre el segon i el tercer quart que va trencar el partit davant el Bayern i va segellar la seua octava victòria en l'Eurolliga. El triomf va arribar amb la preocupació per la lesió de Braxton Key.

Guirassy avança al Dortmund al caient del descans davant un Vila-real superior (1-0)

Guirassy ha posat el 1-0 per al Borussia Dortmund a l'eixida d'un córner en l'última acció del primer temps. El Vila-real havia sigut superior però va fallar en la definició.

València es mobilitza i clama n’hi ha prou de violència contra les dones en el 25N

La marxa del 25N a València ha denunciat la violència contra les dones i l'avanç del negacionismo. El manifest final ha reclamat més recursos i canvis legals.

Marcelino introduïx sis canvis davant un Dortmund amb Adeyemi i Guirassy en atac

Marcelino va introduir sis canvis en l'onze del Vila-real per al dol de Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund. Kovac ha apostat per Adeyemi i Guirassy com a amenaces principals.

Aagesen ha dit que el sorprén que un any després encara no es conega la veritat de la DANA a València

La vicepresidenta tercera ha mostrat sorpresa per la falta de claredat sobre l'ocorregut el 29 d'octubre de 2024, jornada amb 229 víctimes a València. Noves discrepàncies horàries han reforçat els dubtes sobre la cronologia.