Castelló destinarà l’any vinent prop de 12 milions d’euros en d’Ocupació, Turisme, Festes i Esports

El govern municipal destinarà en l’exercici 2024 un total d’11.943.683,9 euros entre els Patronats Municipals de Turisme, Festes i Esports i el Pacte Local per l’Ocupació. El regidor d’Ocupació, Juan Carlos Redondo, assenyala que “amb l’activació dels comptes d’aquests quatre organismes estem fent els passos administratius pertinents per a l’aprovació del primer pressupost del govern que lidera Begoña Carrasco”.

El pressupost del Patronat de Festes aconseguirà el pròxim exercici els 2,432 milions d’euros, uns recursos que es posaran en marxa amb el repte de preparar la millor Magdalena i la celebració dels actes del centenari de la Coronació de la patrona de la ciutat, la Mare de Déu de Lledó. Es tracta d’un pressupost que augmenta gràcies a l’increment en un 13,81% de les aportacions de l’Ajuntament de Castelló, que transfereix a l’òrgan gestor de les festes de la ciutat fins a 1,9 milions d’euros, la major quantitat de fons de la història.

Els comptes del Patronat d’Esports s’incrementen en quasi 900.000 euros fins a arribar als 7.000.000 euros per a fer de Castelló la capital de l’esport amb esdeveniments tot l’any.

El compromís del govern municipal per l’esport persegueix desestacionalitzar l’oferta com ja va ocórrer en 2012 sent Castelló capital de l’esport, acollint més de 200 competicions i generant més de 40.000 pernoctacions, amb una repercussió econòmica de més de 6 milions d’euros a l’any.

Però l’objectiu no és només situar la ciutat on es mereix en l’esportiu, sinó també amb la posada en marxa d’un Pla Director de millora de les instal·lacions esportives municipals perquè totes les disciplines que competeixen en lligues supramunicipals puguen entrenar i competir en unes instal·lacions dignes i adaptades a l’esport corresponent.

Respecte a l’àrea de Turisme de l’Ajuntament de Castelló, els comptes de l’organisme autònom per al pròxim exercici ascendeixen a 1.342.925 euros amb l’objectiu de fer que Castelló siga Capital Gastronòmica o que la ciutat es consolide com a destinació turística diferenciadora i de gran valor per la seua cultura, les seues festes o els seus esdeveniments.

Amb aquest pressupost, el govern local pretén desenvolupar les principals línies d’actuació per a impulsar la ciutat en matèria turística, posant en valor els seus elements diferencials com les rutes gastronòmiques, la promoció de les festes, les campanyes de dinamització perquè la ciutat tinga més vida i per a situar Castelló com a ciutat d’esdeveniments en aquesta matèria.

Finalment, el Consorci del Pacte Local per l’Ocupació tindrà el pressupost més alt de la història, amb uns comptes que ascendeixen a 1.168.758,87 euros, un 36,4% més respecte al 2023 el pressupost del qual va ser de 857.000 euros.

Els comptes d’aquest àrea, que seran aprovades el pròxim 18 de desembre en Consell Rector, presenten la incorporació d’una partida de 100.000 euros destinada a realitzar formació específica ‘a la carta’ “perquè siguen les empreses les que decidisquen quines formacions necessiten i quan les volen realitzar, amb el compromís de contribuir a la inserció laboral dels alumnes”.

Una altra de les novetats que presenten els comptes de l’àrea d’Ocupació són les ajudes a les empreses d’economia social amb la major quantia mai destinada, 215.000 euros.

​​​​​​​

Últimes notícies

Sis mitjans aeris lluiten contra un incendi de vegetació a Torrent

Sis mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen en l’extincio d’un incendi de vegetacio declarat a Torrent, que ha obligat a activar la situacio 1 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals.

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.

Nou morts pel calor extrem en la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat nou morts atribuïdes a l’onada de calor des del 30 de maig, cinc d’elles a la província de València i totes en persones majors de 65 anys.

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.

Un jove de 22 anys amenaça veïns amb una escopeta des d’un balcó a Castelló

Un jove de 22 anys ha sigut detingut a Castelló després de presumptament apuntar amb una escopeta a diversos veïns des del balcó del seu domicili. La Policia Local ha intervengut diverses escopetes i munició i ha traslladat el detingut a la Policia Nacional.

Detingut un menor per una violació la Nit de Sant Joan a València

La Policia Nacional ha detingut un menor a València com a presumpte autor d’una agressió sexual amb penetració durant la Nit de Sant Joan. El dispositiu especial ha acabat amb 40 detinguts i quasi un miler de persones identificades.