20 C
València
Dilluns, 10 novembre, 2025

Castelló suspén durant 15 dies els actes promoguts per l’Ajuntament i l’ocupació de via pública

Un treballador de Tailàndia desinfectant una sala de reunions el 10 de març de 2020

Suspesos els actes públics en Castelló  | València Diari

 

L‘Ajuntament de Castelló aprovarà en la pròxima Junta de Govern la suspensió durant 15 dies de tots els actes promoguts pel consistori i els permisos d’ocupació de la via pública, tal com s’ha proposat en la comissió de seguiment del coronavirus que s’ha celebrat este dijous.

 

L’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco ha assenyalat en roda de premsa que ha rebut una telefonada de la consellera de Sanitat, Ana Barceló, per a dir-li que este dijous faran arribar instruccions als ajuntaments sobre la crisi del coronavirus.

 

D’eixa manera, la primera edil, ha destacat que se suspendran durant 15 dies tots els permisos d’ocupació de la via pública i totes les activitats de l’Ajuntament de Castelló que suposen la congregació de veïns. A demés, es tancaran els centres de persones majors, la biblioteca, el Planetari i les instal·lacions esportives.

 

Més neteja en les zones públiques de la ciutat

També ha explicat que es reforçarà la neteja en el transport públic i es recomana que es limite la seua utilització per part de la població en risc. De la mateixa manera, es reforçarà la neteja en parcs públics i jocs infantils, s’augmentarà la presència policial per a què es complisca el decret de suspensió de les festes de la Magdalena i que no hi haja ningú que convoque a altres persones.

 

Marco ha indicat que hi haurà especial cura en el desmuntatge de les instal·lacions de festes i s’ha instat que s’agiliten les ajudes als ens festers una volta estiga aprovat el pressupost municipal. L’alcaldessa ha transmés un missatge de tranquil·litat, «perquè els casos de coronavirus en la ciutat continuen sent dos», i -ha dit- «estes mesures són de caràcter preventiu». «Tenim la responsabilitat de prendre mesures per a minimitzar el risc de contagi», ha apuntat l’alcaldessa, qui ha apel·lat a la responsabilitat individual.

Últimes notícies

John Eliot Gardiner debuta en Els Arts amb simfonies de Sibelius i Dvořák

El mestre britànic dirigirà per primera vegada a Espanya al capdavant de la OCV, en un programa que unix a Dvořák i Sibelius en Els Arts. La cita, una de les més esperades de la temporada, marcarà una fita per a l'orquestra valenciana.

Jorge Martín, a l’espera de l’examen mèdic per a tornar a València

El campió de MotoGP 2024 viatjarà a València amb intenció de córrer l'última cita de 2025, pendent de l'examen mèdic del dijous en el Ricardo Tormo. Si rep l'alta, tornarà a pilotar la RS-GP davant la seua afició i prendrà part en el test del dimarts.

L’acusat d’estafar amb la venda de màscares en la pandèmia assumix 4 anys de presó

Un empresari ha admés l'estafa amb màscares N95 i ha acceptat quatre anys de presó després d'un acord amb la Fiscalia, amb indemnització de 685.065 euros i multa.

Sumar rebutja prorrogar la vida de les centrals nuclears que proposa el PP

Sumar ha descartat ampliar el calendari nuclear i ha avisat que els grups es retraten el dijous en el Congrés després de l'esmena del PP a la llei de mobilitat.

Alacant llançarà una web i una app per a seguir en temps real el trànsit i l’aparcament

L'Ajuntament ha anunciat una plataforma, Alacant es mou, que oferirà informació en temps real sobre trànsit, transporte urbà i places lliures. La mesura s'integra en una estratègia més àmplia de mobilitat amb conversions en zona de vianants, electrificació d'autobusos i noves restriccions.

Sanitat convida a vacunar-se contra grip i covid abans dels pics reals

El conseller de Sanitat ha cridat a vacunar-se ara, amb la incidència estable, i ha detallat calendari, dosis disponibles i cobertura inicial en la Comunitat Valenciana.

El València Basket busca recuperar la seua identitat per a doblegar al Reial Madrid

València Basket rep en el Roig Arena al Reial Madrid després de dos derrotes que han minvat la seua anotació. Recuperar el ritme i el tir exterior marca el full de ruta.

La Torre acollirà un simulacre d’inundació, acte central de la Setmana de la Prevenció a València

La Setmana de la Prevenció, del 17 al 23 de novembre, tindrà com a eix un simulacre d'inundació a la Torre amb prova del nou sistema d'avís sonor.