17.5 C
València
Divendres, 5 desembre, 2025

Catalá veu al nou Consell molt preparat i demana càrrecs solvents

En la presa de possessió del nou Consell en el Palau de la Generalitat, María José Catalá ha assegurat que el Govern valencià és molt preparat i ha felicitat el president, Juanfran Pérez Llorca, pel seu ‘exercici de responsabilitat, serenitat i sensatesa’ davant la tasca de reconstrucció. Ha manifestat que la societat demana persones professionals al capdavant dels càrrecs públics i que eixe criteri ha de guiar les decisions.

L’alcaldessa ha indicat que treballaran pels valencians i no estaran al soroll ni a la gresca, perquè la gent espera treball i menys soroll. Eixe missatge de contenció apunta a prioritzar la gestió per damunt de la confrontació, amb l’objectiu d’oferir resultats tangibles en el curt termini.

Crida a la solvència i a baixar el soroll

Catalá ha dit estar satisfeta de comptar amb una Generalitat i un Consell a l’altura de les circumstàncies. Ha apuntat que coneix a diversos dels nous càrrecs i els considera persones molt preparades. I ha remarcat: ‘Hem de transmetre-li a la societat que no val qualsevol per a gestionar els diners públics i les responsabilitats públiques. Crec que les persones que són tècnicament solvents són, per descomptat, un alleujament per a una societat que demana persones professionals al capdavant dels càrrecs públics’.

Amb eixe plantejament, ha subratllat que l’arrancada del nou equip passa per reforçar perfils tècnics i una coordinació àgil entre administracions, elements clau en una fase de reconstrucció que requerix decisions encadenades i seguiment constant.

En la mateixa línia, el president de la Diputació de València, Vicent Mompó, ha assenyalat que el realment important és ‘tornar a agafar la marxa, perquè queda moltíssima faena per fer’. Ha instat els nous equips a començar a funcionar com més prompte millor i ha afirmat que la institució continuarà treballant perquè els municipis afectats per la dana recuperen la normalitat.

Els dos missatges han coincidit a reclamar estabilitat, eficàcia i coordinació. La presa de possessió s’ha presentat així com el punt de partida d’una etapa en la qual la solvència tècnica es prioritza sobre el soroll polític, amb la vista posada a accelerar la recuperació i atendre les urgències dels municipis.

Últimes notícies

El València desafia a Atenes al Panathinaikos en plena ratxa

València visita el OAKA en la jornada 14 per a posar a prova la ratxa de quatre victòries del Panathinaikos. Un triomf igualaria el balanç dels dos.

Ajudes de 6,75 milions per a 713 finques de València que passen a domini públic després de la DANA

Agricultura pagarà 6,75 milions a 713 propietaris d'explotacions de València danyades per la DANA, que perdran la seua condició agrícola en passar a domini públic hidràulic.

Josan reivindica la convicció de l’Elx malgrat set jornades sense guanyar

El migcampista va subratllar que la idea i la confiança del vestuari continuen intactes malgrat la ratxa sense victòries. Va recalcar la fortalesa a casa i va demanar suport davant el Girona.

Pedro Martínez va criticar les aturades per seleccions: tallen el ritme abans de visitar al Panathinaikos

Pedro Martínez va criticar l'aturada de seleccions per trencar la dinàmica del València Basket abans de visitar al Panathinaikos. Montero va arribar amb jet lag i hi ha baixes confirmades.

Omari Moore deixa de ser extracomunitari en la acb després de jugar amb Macedònia del Nord

Omari Moore ja no ocupa plaça d'extracomunitari en la acb després de debutar amb Macedònia del Nord. La acb ho registra com a europeu i el València guanya marge en les llistes.

Pilar Bernabé defén que el PSOE ha detectat el problema i ha posat solució en el cas Salazar

Pilar Bernabé ha assegurat que el partit ha activat el seu protocol i que una comissió d'experts ja treballa per a elaborar un informe. El PSOE ha demanat disculpes a les afectades i ha reclamat a la resta de forces que implanten mesures similars, amb crítiques a María José Catalá

Vox condiciona la seua valoració del nou Govern valencià: ‘Per les seues obres els coneixerem’

José María Llanos ha remarcat que l'important no són les persones, sinó el treball que es faça, i ha advertit: 'Per les seues obres els coneixerem'. Vox ha reclamat que el PP complisca els acords que van permetre l'elecció de Juanfran Pérez Llorca en substitució de Carlos Mazón.

El subdelegat del Govern demana no negar la violència masclista després del minut per Oriana

Juan Antonio Nieves ha anomenat a no normalitzar, invisibilitzar ni negar la violència masclista després del minut de silenci en memòria de Oriana, assassinada a Alacant. El cas eleva a 42 les víctimes mortals de l'any i a 1.337 des de 2003.