12.5 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

Cauen dos organitzacions criminals que utilitzaven a persones majors per a transportar droga en Torrevieja

Anciana

Imatge d’arxiu d’una persona major | València Diari

 

Agents de la Guàrdia Civil han desarticulat dos organitzacions criminals, formades per unes 30 persones, presumptament dedicades al tràfic de drogues en la comarca del Baix Segura (Alacant) i Múrcia. Una d’elles tenia narcopisos en Torrevieja que, presumptament, ocupaven col·laboradors per a vendre les substàncies.

 

En l’operació s’han detingut persones de quatre nacionalitats diferents, presumptament per formar part d’una organització criminal, contra la salut pública i per un delicte continuat d’encobriment, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

 

L’operació, feta per l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Torrevieja, s’ha fet en dos fases, donada l’envergadura i complexitat dels fets. En la primera, el passat mes d’agost, els agents van detindre en Torrevieja a un conegut clan i altres implicats pròxims, que tenien diferents narcopisos.

 

Els col·laboradors de l’organització ocupaven, de manera il·legal, cases que després utilitzaven, exclusivament, com a punt de distribució i de consum de marihuana, cocaïna i heroïna.

 

Per a intentar passar desapercebuts, no passaven més de dos o tres setmanes en el mateix pis, amb el què dificultava la investigació policial. Arran d’esta primera fase, es va poder determinar els escalons superiors de l’organització, que estava connectada amb altres grups nacionals.

 

Estes investigacions van donar lloc a la segona fase de l’operació. Esta es va fer a principis d’este mes i s’han detingut a altres 15 persones. Esta segona fase ha resultat als investigadors «especialment difícil» ja que, els ara detinguts, extremaven les mesures de seguretat i utilitzaven mitjans de comunicació encriptats i aplicacions de missatgeria xifrades per a comunicar-se entre ells, canviant normalment de mòbils.

 

En total, s’han fet 13 registres en cases (nou en Torrevieja i dos naus industrials i dos vivendes en Los Garres, Múrcia). Allí, han pogut trobar un total de quatre vehicles d’alta gamma (valorat només un d’ells en més de 100.000 euros); 15.000 euros en efectiu; 31 telèfons mòbils i diferents quantitats de substàncies estupefaents, com 1.500 grams de cocaïna, 300 grams de substància per a tallar la cocaïna, 250 grams de marihuana, a més d’heroïna i ferramentes per a la manipulació i pesatge de les substàncies.

 

Familiars d’edat avançada

La cocaïna, de gran puresa, provenia de València i Múrcia i era traslladada al Baix Segura, normalment, per un dels líders del grup, qui utilitzava a familiars seus, d’avançada edat, per al transport de la droga. Amb això intentaven no alçar sospites o, en tot cas reduir-les, en el cas de trobar-se durant el trajecte amb algun control policial.

 

S’estima que l’organització ha arribat a distribuir d’esta manera, en els últims mesos, com a mínim vint quilos de cocaïna. Gràcies a la investigació, s’ha pogut saber també que alguns dels clients dels detinguts entregaven telèfons mòbils com a mitjà de pagament de la substància estupefaent, telèfons que, a demés, havien sigut robats anteriorment. Una desena d’estes terminals ja les tenen els seus propietaris.

 

Com a resultat, s’ha detingut a un total de 30 persones, 17 homes, de nacionalitats espanyola, marroquina i belga, d’edats entre els 60 anys i els 30 anys i 13 dones, de nacionalitats espanyola i brasilera, d’entre 70 i 30 anys.

 

A tots ells els ha sigut decretat l‘ingrés a la presó provisional per la jutge titular del Jutjat d’Instrucció núm. 2 de Torrevieja, encara que algun dels detinguts ja ha eixit en llibertat provisional, a l’espera de juí, després del pagament de la fiança imposada per l’autoritat judicial.

 

En l’operació han participat, a més, agents de la Unitat de Seguretat Ciutadana (USECIC) de Múrcia, de la USECIC de Torrevieja i efectius del Servici Cinològic de la Guàrdia Civil, procedents de les Comandàncies de Madrid, Múrcia i Alacant.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Centenars es manifesten a València pels drets dels migrants

Centenars de persones han recorregut València, des de la plaça de bous fins al CIE de Sapadors, per a denunciar exclusió i reclamar garanties per a la població migrant.

El PSPV presenta la proposta de gestora a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per denúncies d’assetjament sexual

La direcció provincial del PSPV ha proposat una gestora per a l'agrupació d'Almussafes després de la denúncia per assetjament sexual contra l'alcalde, ja expulsat. La llista, amb Jorge Vidal al capdavant, queda a l'espera del vistiplau intern i federal.

Centenars es manifesten a València per a reclamar drets de les persones migrants

Centenars de persones han recorregut València per a exigir garanties efectives de drets per a la població migrant. La marxa va culminar davant el CIE de Sapadors.

Imputat l’alcalde de Jérica per agressió sexual a dos menors; el PP demana suspendre-li de militància

Un jutjat de Segorbe investiga a l'alcalde de Jérica per dos presumptes delictes d'agressió sexual a menors. El PP li cessa com a assessor en la Diputació i demana suspendre la seua militància, mentres el PSPV exigix la seua dimissió.

Broseta deixa la secretaria autonòmica de representació davant la UE amb una dimissió irrevocable

Pablo Broseta ha presentat la seua dimissió irrevocable com a secretari autonòmic de Representació davant la UE i les CCAA. Va anunciar la renúncia en X sense donar motius.

Morant demana als edils d’Almussafes respectar a la denunciant i acatar el decidit pel PSPV

Diana Morant ha reclamat al grup socialista d'Almussafes respecte a la denunciant d'assetjament i obediència a les mesures del partit, que ja ha actuat contra l'alcalde.

El Port d’Alacant rescindix el contracte de l’estructura en la bocana i activa concursos de fred i hidrogen

El consell ha resolt el contracte de l'estructura fixa en la bocana per incompliment del contractista i ha llançat concursos per a una nau frigorífica i una planta d'hidrogen verd.

Creu Roja distribuïx més de 1.800 jocs i joguets a famílies vulnerables d’Alacant

Creu Roja ha iniciat a Alacant el lliurament de més de 1.800 jocs i joguets per a famílies vulnerables per Nadal. Les donacions es classifiquen i arriben directament a les llars.