Detinguda en Alacant per obligar a menors a robar i a prostituir-se a canvi de droga

Pastilles d'èxtasi MDMA

La Policia ha trobat pastilles d’èxtasi i ‘popper’ en casa de la detinguda | DEA

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alacant a una dona acusada de donar drogues a xiquetes menors d’edat, acollides en centres, a canvi de què l’ajudaren a vendre-les. A l’acusada, se li atribuïx un delicte de prostitució de menors, ja que, pel que pareix, obligava a les xiquetes a prostituir-se i a robar als clients.

 

La investigació la iniciaren agents del Grup Segon de la Unitat de Família i Dona (UFAM) de la Brigada Provincial de Policia Judicial d’Alacant, després de tindre coneixement de què una menor, de 16 anys, no havia tornat al seu centre d’acolliment.

 

Els agents van desplegar un dispositiu per a localitzar-la i, davant la pressió policial, va ser la menor la que es va presentar en un Centre Social d’Alacant i va explicar el que li havia passat, ha informat este dijous la Comissaria provincial.

 

Agents de la UFAM es van fer càrrec de la menor i li van prendre declaració. La víctima va relatar com durant el temps que havia estat desapareguda, presumptament, va estar en casa d’una xica que l’havia acollit i que li havia facilitat drogues, com marihuana i èxtasi, a canvi de què l’ajudara a vendre més substàncies.

 

Les obligava a robar i a prostituir-se per a pagar les drogues

A més, per a pagar la droga, presumptament, la menor era obligada a robar roba i altres objectes i accessoris en tendes de la ciutat. La menor, en el seu relat, també va posar de manifest que la dona, presumptament, va intentar que es prostituïra, encara que la xiqueta no ho va consentir.

 

Els policies, en el curs de la investigació van localitzar a una víctima més, una altra menor de 16 anys i també fugida d’un Centre d’Acolliment valencià. En este cas, presumptament, sí havia arribat a ser prostituïda per la investigada. Segons les investigacions dels agents, el modus operandi era el mateix: li subministrava droga i, per a pagar-la, era obligada a prostituir-se en Benidorm.

 

Una espanyola de 19 anys

La detinguda, de nacionalitat espanyola i 19 anys, era qui buscava els clients i, a voltes, era ella mateixa qui oferia els servicis sexuals. En estos casos, utilitzava a les menors per a que accediren a la casa a on es trobava i robareb quants objectes de valor pogueren. Quan les menors exercien la prostitució, ella robava.

 

Els agents de la UFAM, després de diferents gestions, van conseguir identificar a la denunciada i van establir un dispositiu policial que va permetre donar amb el seu parador i conduir a la seua detenció. La detinguda va ser posada a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant.

 

Una volta detinguda, es va fer un registre en la casa a on, presumptament, havien estat amagades les menors durant la seua fugida i es van localitzar uns 3.000 euros en metàl·lic i xicotetes quantitats de droga, principalment pastilles d’èxtasis i pots que contenien una substància coneguda com ‘popper’.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Judici a Castelló per bulo de pederàstia del cas Bar España difós durant vint anys

La Secció Penal de la Plaça 3 del Tribunal d'Instància de Castelló jutjarà entre el 16 i el 26 d'octubre sis acusats de difondre durant dècades el bulo del suposat cas de pederàstia del Bar España de Benicarló, pel qual es reclamen 2,4 milions d'euros d'indemnització.

SOS Hostaleria carrega contra la vaga general de l’11 de novembre per «política»

SOS Hostaleria rebutja la vaga general de l’11 de novembre, que qualifica de mobilització política que danyarà sobretot autònoms i xicotetes empreses del sector.

Compromís acusa Catalá d’encendre el 9 d’Octubre per la protesta per la vivenda

Compromís acusa l’alcaldessa de València, María José Catalá, de voler encendre l’ambient del 9 d’Octubre usant l’acampada per la vivenda, i li retreu que no busque solucions al problema d’accés a una vivenda digna.

Pérez Llorca donarà comptes en Les Corts sobre la dana i la ‘prioritat nacional’

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, respondrà dimecres que ve en el ple de Les Corts preguntes dels síndics sobre la gestió de la dana del 2024 i l’aplicació de la ‘prioritat nacional’ en la Comunitat Valenciana.

Sònia Valiente transforma la tragèdia del Hindenburg en un ‘thriller’ sobre soledat i poder

La novel·la ‘El vuelo de la fortuna’, de la valenciana Sònia Valiente, recrea l’últim viatge del Hindenburg per abordar la soledat, l’ambició i els límits del poder i del progrés tecnològic.

El PSPV atribueix a les seues al·legacions i als veïns el fre a un nou hotel al vell cine Imperial del Cabanyal

El PSPV-PSOE assegura que les al·legacions del seu grup i de l’Associació de Veïns del Cabanyal-Canyamelar han impedit, de moment, la llicència d’un hotel de 27 habitacions al vell cine Imperial. El portaveu Borja Sanjuan alerta que el govern municipal estudia canviar les normes urbanístiques i reclama prioritzar vivendes assequibles davant la pressió turística.

València es queda sense mascletà del 9 d’Octubre per l’acampada per la vivenda

L’Ajuntament de València ha anunciat que la mascletà del 9 d’Octubre a la plaça ha quedat suspesa per decisió de la Delegació del Govern, davant l’acampada de més de 1.500 persones pel dret a la vivenda. La resta d’actes continuen previstos i el consistori estudia possibles accions judicials.

El Tribunal de les Aigües, reafirmat com a símbol viu de la identitat valenciana

Juanfran Pérez Llorca ha destacat el Tribunal de les Aigües com a llegat viu de la Comunitat Valenciana, model universal de governança i símbol d’identitat valenciana, en rebre la blusa de síndic d’honor i la medalla de plata de la institució.