Detinguda en Alacant per obligar a menors a robar i a prostituir-se a canvi de droga

Pastilles d'èxtasi MDMA

La Policia ha trobat pastilles d’èxtasi i ‘popper’ en casa de la detinguda | DEA

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alacant a una dona acusada de donar drogues a xiquetes menors d’edat, acollides en centres, a canvi de què l’ajudaren a vendre-les. A l’acusada, se li atribuïx un delicte de prostitució de menors, ja que, pel que pareix, obligava a les xiquetes a prostituir-se i a robar als clients.

 

La investigació la iniciaren agents del Grup Segon de la Unitat de Família i Dona (UFAM) de la Brigada Provincial de Policia Judicial d’Alacant, després de tindre coneixement de què una menor, de 16 anys, no havia tornat al seu centre d’acolliment.

 

Els agents van desplegar un dispositiu per a localitzar-la i, davant la pressió policial, va ser la menor la que es va presentar en un Centre Social d’Alacant i va explicar el que li havia passat, ha informat este dijous la Comissaria provincial.

 

Agents de la UFAM es van fer càrrec de la menor i li van prendre declaració. La víctima va relatar com durant el temps que havia estat desapareguda, presumptament, va estar en casa d’una xica que l’havia acollit i que li havia facilitat drogues, com marihuana i èxtasi, a canvi de què l’ajudara a vendre més substàncies.

 

Les obligava a robar i a prostituir-se per a pagar les drogues

A més, per a pagar la droga, presumptament, la menor era obligada a robar roba i altres objectes i accessoris en tendes de la ciutat. La menor, en el seu relat, també va posar de manifest que la dona, presumptament, va intentar que es prostituïra, encara que la xiqueta no ho va consentir.

 

Els policies, en el curs de la investigació van localitzar a una víctima més, una altra menor de 16 anys i també fugida d’un Centre d’Acolliment valencià. En este cas, presumptament, sí havia arribat a ser prostituïda per la investigada. Segons les investigacions dels agents, el modus operandi era el mateix: li subministrava droga i, per a pagar-la, era obligada a prostituir-se en Benidorm.

 

Una espanyola de 19 anys

La detinguda, de nacionalitat espanyola i 19 anys, era qui buscava els clients i, a voltes, era ella mateixa qui oferia els servicis sexuals. En estos casos, utilitzava a les menors per a que accediren a la casa a on es trobava i robareb quants objectes de valor pogueren. Quan les menors exercien la prostitució, ella robava.

 

Els agents de la UFAM, després de diferents gestions, van conseguir identificar a la denunciada i van establir un dispositiu policial que va permetre donar amb el seu parador i conduir a la seua detenció. La detinguda va ser posada a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant.

 

Una volta detinguda, es va fer un registre en la casa a on, presumptament, havien estat amagades les menors durant la seua fugida i es van localitzar uns 3.000 euros en metàl·lic i xicotetes quantitats de droga, principalment pastilles d’èxtasis i pots que contenien una substància coneguda com ‘popper’.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.