9.3 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Detinguda en Alacant per obligar a menors a robar i a prostituir-se a canvi de droga

Pastilles d'èxtasi MDMA

La Policia ha trobat pastilles d’èxtasi i ‘popper’ en casa de la detinguda | DEA

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alacant a una dona acusada de donar drogues a xiquetes menors d’edat, acollides en centres, a canvi de què l’ajudaren a vendre-les. A l’acusada, se li atribuïx un delicte de prostitució de menors, ja que, pel que pareix, obligava a les xiquetes a prostituir-se i a robar als clients.

 

La investigació la iniciaren agents del Grup Segon de la Unitat de Família i Dona (UFAM) de la Brigada Provincial de Policia Judicial d’Alacant, després de tindre coneixement de què una menor, de 16 anys, no havia tornat al seu centre d’acolliment.

 

Els agents van desplegar un dispositiu per a localitzar-la i, davant la pressió policial, va ser la menor la que es va presentar en un Centre Social d’Alacant i va explicar el que li havia passat, ha informat este dijous la Comissaria provincial.

 

Agents de la UFAM es van fer càrrec de la menor i li van prendre declaració. La víctima va relatar com durant el temps que havia estat desapareguda, presumptament, va estar en casa d’una xica que l’havia acollit i que li havia facilitat drogues, com marihuana i èxtasi, a canvi de què l’ajudara a vendre més substàncies.

 

Les obligava a robar i a prostituir-se per a pagar les drogues

A més, per a pagar la droga, presumptament, la menor era obligada a robar roba i altres objectes i accessoris en tendes de la ciutat. La menor, en el seu relat, també va posar de manifest que la dona, presumptament, va intentar que es prostituïra, encara que la xiqueta no ho va consentir.

 

Els policies, en el curs de la investigació van localitzar a una víctima més, una altra menor de 16 anys i també fugida d’un Centre d’Acolliment valencià. En este cas, presumptament, sí havia arribat a ser prostituïda per la investigada. Segons les investigacions dels agents, el modus operandi era el mateix: li subministrava droga i, per a pagar-la, era obligada a prostituir-se en Benidorm.

 

Una espanyola de 19 anys

La detinguda, de nacionalitat espanyola i 19 anys, era qui buscava els clients i, a voltes, era ella mateixa qui oferia els servicis sexuals. En estos casos, utilitzava a les menors per a que accediren a la casa a on es trobava i robareb quants objectes de valor pogueren. Quan les menors exercien la prostitució, ella robava.

 

Els agents de la UFAM, després de diferents gestions, van conseguir identificar a la denunciada i van establir un dispositiu policial que va permetre donar amb el seu parador i conduir a la seua detenció. La detinguda va ser posada a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant.

 

Una volta detinguda, es va fer un registre en la casa a on, presumptament, havien estat amagades les menors durant la seua fugida i es van localitzar uns 3.000 euros en metàl·lic i xicotetes quantitats de droga, principalment pastilles d’èxtasis i pots que contenien una substància coneguda com ‘popper’.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Basset espera tancar este dilluns la seua declaració sobre la dana

José Miguel Basset, ex inspector cap del Consorci Provincial de Bombers, ha représ el seu testimoniatge en el Jutjat de Catarroja i confia a finalitzar hui. La sessió es reprén després de quasi huit hores de preguntes el divendres.

Roberto Bautista cau davant Shang i s’acomiada en la primera ronda d’Austràlia

L'espanyol va perdre en quatre sets (6-4, 6-7(2), 6-4 i 6-0) en 2h56 després d'una baixada física en el tram final. Shang va avançar i espera rival en segona ronda.

Cancel·lat l’AVE València-Sevilla després de l’accident de Adamuz

L'accident ferroviari de Adamuz, amb almenys 39 morts, ha obligat a cancel·lar este dilluns l'únic AVE diari entre València i Sevilla. La circulació seguix interrompuda en la zona.

La tragèdia ferroviària de Adamuz ha suspés les agendes oficials en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha suspés la majoria d'actes públics després de l'accident ferroviari de Adamuz, amb minuts de silenci a les 12 hores a València i Alacant.

Basset espera concloure este dilluns la seua declaració sobre la DANA i ‘tancar este episodi’

Basset reprén la seua compareixença com a testimoni en Instrucció 3 de Catarroja després de quasi huit hores de preguntes el divendres. Confia a 'tancar este episodi'.

La tragèdia ferroviària de Adamuz suspén les agendes oficials en la Comunitat Valenciana

La majoria d'actes públics de Generalitat, Delegació del Govern i Ajuntament de València ha quedat suspesa després del sinistre en Adamuz, amb almenys 39 morts. A les 12 es guardarà un minut de silenci davant l'Ajuntament en resposta a la convocatòria de la FEMP.

La borrasca Harry deixarà hui pluges fortes a Castelló i neu a l’interior

El pas de la borrasca Harry intensificarà esta vesprada la pluja en el nord de Castelló i deixarà nevades significatives a l'interior a partir de 1.000-1.400 m. El dimarts les precipitacions es generalitzaran i el vent del nord refermarà en el litoral.

El Reial Madrid remunta al València Basket (94-79) i reforça el seu lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va voltejar un 17 a baix i es va imposar 94-79 al València Basket per a afermar-se líder de la Lliga Endesa. Hezonja, Llull i Krämer van guiar la reacció.