Detinguda en Alacant per obligar a menors a robar i a prostituir-se a canvi de droga

Pastilles d'èxtasi MDMA

La Policia ha trobat pastilles d’èxtasi i ‘popper’ en casa de la detinguda | DEA

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alacant a una dona acusada de donar drogues a xiquetes menors d’edat, acollides en centres, a canvi de què l’ajudaren a vendre-les. A l’acusada, se li atribuïx un delicte de prostitució de menors, ja que, pel que pareix, obligava a les xiquetes a prostituir-se i a robar als clients.

 

La investigació la iniciaren agents del Grup Segon de la Unitat de Família i Dona (UFAM) de la Brigada Provincial de Policia Judicial d’Alacant, després de tindre coneixement de què una menor, de 16 anys, no havia tornat al seu centre d’acolliment.

 

Els agents van desplegar un dispositiu per a localitzar-la i, davant la pressió policial, va ser la menor la que es va presentar en un Centre Social d’Alacant i va explicar el que li havia passat, ha informat este dijous la Comissaria provincial.

 

Agents de la UFAM es van fer càrrec de la menor i li van prendre declaració. La víctima va relatar com durant el temps que havia estat desapareguda, presumptament, va estar en casa d’una xica que l’havia acollit i que li havia facilitat drogues, com marihuana i èxtasi, a canvi de què l’ajudara a vendre més substàncies.

 

Les obligava a robar i a prostituir-se per a pagar les drogues

A més, per a pagar la droga, presumptament, la menor era obligada a robar roba i altres objectes i accessoris en tendes de la ciutat. La menor, en el seu relat, també va posar de manifest que la dona, presumptament, va intentar que es prostituïra, encara que la xiqueta no ho va consentir.

 

Els policies, en el curs de la investigació van localitzar a una víctima més, una altra menor de 16 anys i també fugida d’un Centre d’Acolliment valencià. En este cas, presumptament, sí havia arribat a ser prostituïda per la investigada. Segons les investigacions dels agents, el modus operandi era el mateix: li subministrava droga i, per a pagar-la, era obligada a prostituir-se en Benidorm.

 

Una espanyola de 19 anys

La detinguda, de nacionalitat espanyola i 19 anys, era qui buscava els clients i, a voltes, era ella mateixa qui oferia els servicis sexuals. En estos casos, utilitzava a les menors per a que accediren a la casa a on es trobava i robareb quants objectes de valor pogueren. Quan les menors exercien la prostitució, ella robava.

 

Els agents de la UFAM, després de diferents gestions, van conseguir identificar a la denunciada i van establir un dispositiu policial que va permetre donar amb el seu parador i conduir a la seua detenció. La detinguda va ser posada a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant.

 

Una volta detinguda, es va fer un registre en la casa a on, presumptament, havien estat amagades les menors durant la seua fugida i es van localitzar uns 3.000 euros en metàl·lic i xicotetes quantitats de droga, principalment pastilles d’èxtasis i pots que contenien una substància coneguda com ‘popper’.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Així funcionen els requisits d’empadronament per a l’abonament transport segons cada comunitat

La limitació de Madrid per a la targeta de transport personal ha reobert el debat sobre si cal estar empadronat per a obtindre l’abonament en cada comunitat autònoma.

Dimarts assolellat i lleuger descens de les màximes al sud d’Alacant

Dimarts l'oratge serà estable a la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolat o ras i un lleuger descens de les temperatures màximes a la mitat sud d'Alacant.

Un jurat popular declara culpables dos acusats d’assassinar i descuartitzar el propietari del pis on vivien

Un jurat popular ha declarat culpables d’homicidi un home i una dona per la mort i el descuartizament del propietari del pis on vivien, al barri de Verge del Carme d’Alacant. La Fiscalia manté la petició de 17 anys de presó per a cadascun, mentres les defenses anuncien recurs.

Un jove es presentada a la comissaria de Burjassot i és detingut per apunyalar mortalment un home

La Policia Nacional ha detingut un jove de 24 anys després que es presentara a la comissaria de Burjassot amb les mans plenes de sang i confessara haver matat un home presumptament apunyalant-lo.

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.