14 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Cau un conductor sense carnet amb quasi 10 quilos de marihuana ocults en el maleter a Elda

Un conductor que tenia retirat el permís de conduir ha sigut detingut a Elda (Alacant) després que els agents trobaren en el maleter del seu cotxe quasi 10 quilos de cabdells de marihuana, ocults a l’interior d’una caixa de cartó. En el vehicle viatjava també una dona, que igualment ha sigut detinguda per un presumpte delicte de tràfic de drogues.

La intervenció s’ha produït durant un control policial aleatori. Segons el relat policial, la parella va mostrar una actitud nerviosa i va oferir respostes contradictòries davant les preguntes dels agents, circumstància que va motivar la inspecció del turisme. En obrir el maleter, els policies han localitzat diverses bosses amb cabdells de marihuana agrupades en una caixa, amb el propòsit aparent d’ocultar-les.

Control aleatori i delicte contra la seguretat viària

A més dels presumptes delictes de tràfic de drogues que s’han atribuït als dos ocupants, al conductor se li ha afegit un delicte contra la seguretat viària, ja que circulava amb el permís retirat. Esta situació agreuja la seua posició davant l’autoritat judicial, en unir al transport de substància estupefaent la conducció sense habilitació.

La troballa de quasi 10 quilograms de cabdells, embalats en diverses bosses i col·locats en el maleter, apunta a una finalitat de distribució i no a un consum personal, una conclusió coherent amb la qualificació de tràfic de drogues que se’ls ha atribuït. La forma d’ocultació dins d’una caixa de cartó reforça la sospita que es pretenia dificultar la seua detecció durant un control.

Els controls aleatoris, com el que s’ha realitzat en este cas, s’utilitzen per a previndre infraccions i detectar desplaçaments vinculats al transport de substàncies il·legals. L’actitud observada pels agents, unida a les contradiccions dels ocupants, ha justificat la revisió del vehicle i ha permés intervindre la marihuana abans que continuaren la seua ruta.

Últimes notícies

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.