Els centres educatius valencians comptaran amb una infermera escolar el pròxim curs

El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, i el conseller d’Educació, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira, han acordat la creació, de cara al pròxim curs escolar, de 300 places d’infermeres escolars, que dependran de les Zones Bàsiques de Salut i desenvoluparan la seua labor en els centres educatius de la Comunitat Valenciana.

En este sentit, cada Zona Bàsica de Salut comptarà amb una infermera escolar, que es farà càrrec d’atendre les necessitats assistencials de l’alumnat dels centres escolars que en depenguen. Per això, està prevista una inversió aproximada de 15 milions d’euros a la dotació del personal i posada en marxa d’este programa.

Segons ha manifestat el conseller de Sanitat, “esta infermera desenvoluparà un paper molt important en l’atenció a la població xiqueto-juvenil, ja que es farà càrrec de prestar assistència a la salut, en aquelles qüestions que no requerisca atenció per part d’un facultatiu, a més de desenvolupar els programes preventius i de promoció de la salut als centres educatius”.

Per coordinar tota la tasca assistencial entre Sanitat i Educació “es crearà una comissió educativa-sanitària, composta pels coordinadors dels centres de salut i els directors de cada centre educatiu, que avaluaran tant a principi de curs com a final de curs el control de qualitat”, ha manifestat Marciano Gómez. D’esta manera, “si es produís algun tipus d’incidència s’establiria una comissió de seguiment sobre l’assumpte«, Ha assenyalat.

D’altra banda, José Antonio Rovira ha destacat l’important funció que durà a terme la infermera que atenga els centres educatius, “perquè serà el referent en qüestions de salut per al personal docent i per a la direcció del centre educatiu«.

Així, tal com ha explicat Rovira, “en aquells casos en què un menor hi haja de, per exemple, posar-se una injecció cada dia a determinada hora, podrà ser la professional qui l’atenga o qui gestione esta atenció amb el centre de salut” ha puntualitzat.

Finalment, els titulars dels dos departaments del Consell han posat de manifest la importància d’esta iniciativa innovadora, integradora i coordinada, que compleix amb un dels compromisos del president, Carlos Mazón, per millorar l’atenció que rep l’alumnat dels centres educatius de la Comunitat Valenciana” han remarcat.

A més, aportarà una visió global dels problemes reals que afecten la població xiqueto-juvenil, per això és important establir una estreta col·laboració entre la Conselleria de Sanitat i la Conselleria d’Educació, una col·laboració que també queda reflectida en l’elaboració del pròxim pla de Salut Mental.

Últimes notícies

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.