Els centres educatius valencians comptaran amb una infermera escolar el pròxim curs

El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, i el conseller d’Educació, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira, han acordat la creació, de cara al pròxim curs escolar, de 300 places d’infermeres escolars, que dependran de les Zones Bàsiques de Salut i desenvoluparan la seua labor en els centres educatius de la Comunitat Valenciana.

En este sentit, cada Zona Bàsica de Salut comptarà amb una infermera escolar, que es farà càrrec d’atendre les necessitats assistencials de l’alumnat dels centres escolars que en depenguen. Per això, està prevista una inversió aproximada de 15 milions d’euros a la dotació del personal i posada en marxa d’este programa.

Segons ha manifestat el conseller de Sanitat, “esta infermera desenvoluparà un paper molt important en l’atenció a la població xiqueto-juvenil, ja que es farà càrrec de prestar assistència a la salut, en aquelles qüestions que no requerisca atenció per part d’un facultatiu, a més de desenvolupar els programes preventius i de promoció de la salut als centres educatius”.

Per coordinar tota la tasca assistencial entre Sanitat i Educació “es crearà una comissió educativa-sanitària, composta pels coordinadors dels centres de salut i els directors de cada centre educatiu, que avaluaran tant a principi de curs com a final de curs el control de qualitat”, ha manifestat Marciano Gómez. D’esta manera, “si es produís algun tipus d’incidència s’establiria una comissió de seguiment sobre l’assumpte«, Ha assenyalat.

D’altra banda, José Antonio Rovira ha destacat l’important funció que durà a terme la infermera que atenga els centres educatius, “perquè serà el referent en qüestions de salut per al personal docent i per a la direcció del centre educatiu«.

Així, tal com ha explicat Rovira, “en aquells casos en què un menor hi haja de, per exemple, posar-se una injecció cada dia a determinada hora, podrà ser la professional qui l’atenga o qui gestione esta atenció amb el centre de salut” ha puntualitzat.

Finalment, els titulars dels dos departaments del Consell han posat de manifest la importància d’esta iniciativa innovadora, integradora i coordinada, que compleix amb un dels compromisos del president, Carlos Mazón, per millorar l’atenció que rep l’alumnat dels centres educatius de la Comunitat Valenciana” han remarcat.

A més, aportarà una visió global dels problemes reals que afecten la població xiqueto-juvenil, per això és important establir una estreta col·laboració entre la Conselleria de Sanitat i la Conselleria d’Educació, una col·laboració que també queda reflectida en l’elaboració del pròxim pla de Salut Mental.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.