Els centres educatius valencians comptaran amb una infermera escolar el pròxim curs

El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, i el conseller d’Educació, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira, han acordat la creació, de cara al pròxim curs escolar, de 300 places d’infermeres escolars, que dependran de les Zones Bàsiques de Salut i desenvoluparan la seua labor en els centres educatius de la Comunitat Valenciana.

En este sentit, cada Zona Bàsica de Salut comptarà amb una infermera escolar, que es farà càrrec d’atendre les necessitats assistencials de l’alumnat dels centres escolars que en depenguen. Per això, està prevista una inversió aproximada de 15 milions d’euros a la dotació del personal i posada en marxa d’este programa.

Segons ha manifestat el conseller de Sanitat, “esta infermera desenvoluparà un paper molt important en l’atenció a la població xiqueto-juvenil, ja que es farà càrrec de prestar assistència a la salut, en aquelles qüestions que no requerisca atenció per part d’un facultatiu, a més de desenvolupar els programes preventius i de promoció de la salut als centres educatius”.

Per coordinar tota la tasca assistencial entre Sanitat i Educació “es crearà una comissió educativa-sanitària, composta pels coordinadors dels centres de salut i els directors de cada centre educatiu, que avaluaran tant a principi de curs com a final de curs el control de qualitat”, ha manifestat Marciano Gómez. D’esta manera, “si es produís algun tipus d’incidència s’establiria una comissió de seguiment sobre l’assumpte«, Ha assenyalat.

D’altra banda, José Antonio Rovira ha destacat l’important funció que durà a terme la infermera que atenga els centres educatius, “perquè serà el referent en qüestions de salut per al personal docent i per a la direcció del centre educatiu«.

Així, tal com ha explicat Rovira, “en aquells casos en què un menor hi haja de, per exemple, posar-se una injecció cada dia a determinada hora, podrà ser la professional qui l’atenga o qui gestione esta atenció amb el centre de salut” ha puntualitzat.

Finalment, els titulars dels dos departaments del Consell han posat de manifest la importància d’esta iniciativa innovadora, integradora i coordinada, que compleix amb un dels compromisos del president, Carlos Mazón, per millorar l’atenció que rep l’alumnat dels centres educatius de la Comunitat Valenciana” han remarcat.

A més, aportarà una visió global dels problemes reals que afecten la població xiqueto-juvenil, per això és important establir una estreta col·laboració entre la Conselleria de Sanitat i la Conselleria d’Educació, una col·laboració que també queda reflectida en l’elaboració del pròxim pla de Salut Mental.

Últimes notícies

La investigació confirma indicis que l’incendi d’El Saler ha sigut provocat

Les primeres perquisicions sobre l’incendi al parc natural de la Devesa de El Saler descarten causes naturals i apunten a un origen intencionat, segons ha explicat la delegada del Govern, Pilar Bernabé.

Els desallotjaments a El Saler continuen mentre l’incendi seguix actiu

Els desallotjaments per l’incendi forestal d’El Saler, que ja ha cremat 37 hectàrees, continuaran fins que el foc es puga estabilitzar. En l’extinció treballen deu mitjans aeris, 40 terrestres i més de 270 professionals, segons el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama.

Continua la recerca d’un home desaparegut al pantà de Bellús

Els servicis d’emergència continuen buscant des de dijous de vesprada un home desaparegut al pantà de Bellús, a la comarca de la Vall d'Albaida. En l’operatiu participen brigades forestals, drons, mitjans aeris, Guàrdia Civil i voluntariat especialitzat.

L’incendi de la Devesa de El Saler es manté estable i el perímetre queda contés

Els mitjans aeris han représ este matí les tasques d’extinció a la Devesa de El Saler, on l’incendi forestal declarat dijous es manté estable i amb el perímetre contés. Fins anit s’havien cremat 31,38 hectàrees i els efectius terrestres han treballat sense parar durant tota la nit.

Naix en Bioparc una cria de duiker roig de Natal i reforça el seu paper clau en la protecció d’esta espècie

Bioparc València ha anunciat el naixement d’una nova cria de duiker roig de Natal, una femella, i consolida el parc com a referent europeu en la protecció d’este antílop amenaçat, amb 12 naixements des de la seua obertura.

Descens de les màximes i ruixats dèbils al sud de la Comunitat este divendres

Este divendres s’espera cel poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb ruixats dèbils possibles al sud i temperatures màximes en descens. El dissabte continuaran els cels tranquils, amb mínimes més baixes i canvis lleugers en les màximes segons la zona.

Més de 160 veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler passen la nit a la Fonteta

Un total de 161 persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims han passat la nit al pavelló de la Fonteta, mentres continuen els treballs d’extinció i les principals carreteres de la zona seguixen tallades.

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.