Els centres educatius valencians comptaran amb una infermera escolar el pròxim curs

El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, i el conseller d’Educació, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira, han acordat la creació, de cara al pròxim curs escolar, de 300 places d’infermeres escolars, que dependran de les Zones Bàsiques de Salut i desenvoluparan la seua labor en els centres educatius de la Comunitat Valenciana.

En este sentit, cada Zona Bàsica de Salut comptarà amb una infermera escolar, que es farà càrrec d’atendre les necessitats assistencials de l’alumnat dels centres escolars que en depenguen. Per això, està prevista una inversió aproximada de 15 milions d’euros a la dotació del personal i posada en marxa d’este programa.

Segons ha manifestat el conseller de Sanitat, “esta infermera desenvoluparà un paper molt important en l’atenció a la població xiqueto-juvenil, ja que es farà càrrec de prestar assistència a la salut, en aquelles qüestions que no requerisca atenció per part d’un facultatiu, a més de desenvolupar els programes preventius i de promoció de la salut als centres educatius”.

Per coordinar tota la tasca assistencial entre Sanitat i Educació “es crearà una comissió educativa-sanitària, composta pels coordinadors dels centres de salut i els directors de cada centre educatiu, que avaluaran tant a principi de curs com a final de curs el control de qualitat”, ha manifestat Marciano Gómez. D’esta manera, “si es produís algun tipus d’incidència s’establiria una comissió de seguiment sobre l’assumpte“, Ha assenyalat.

D’altra banda, José Antonio Rovira ha destacat l’important funció que durà a terme la infermera que atenga els centres educatius, “perquè serà el referent en qüestions de salut per al personal docent i per a la direcció del centre educatiu“.

Així, tal com ha explicat Rovira, “en aquells casos en què un menor hi haja de, per exemple, posar-se una injecció cada dia a determinada hora, podrà ser la professional qui l’atenga o qui gestione esta atenció amb el centre de salut” ha puntualitzat.

Finalment, els titulars dels dos departaments del Consell han posat de manifest la importància d’esta iniciativa innovadora, integradora i coordinada, que compleix amb un dels compromisos del president, Carlos Mazón, per millorar l’atenció que rep l’alumnat dels centres educatius de la Comunitat Valenciana” han remarcat.

A més, aportarà una visió global dels problemes reals que afecten la població xiqueto-juvenil, per això és important establir una estreta col·laboració entre la Conselleria de Sanitat i la Conselleria d’Educació, una col·laboració que també queda reflectida en l’elaboració del pròxim pla de Salut Mental.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket recorrerà la multa d’Eurolliga per llançament d’objectes

El València Basket presentarà un recurs contra la multa de cinc mil euros imposada per l'Eurolliga pel llançament d'objectes durant el segon partit de quarts de final davant el Panathinaikos.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga imposa una multa de cinc mil euros al València Basket pel llançament d'objectes a la pista davant el Panathinaikos i endurix el focus disciplinari sobre diversos incidents recents.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga ha multat al València Basket amb cinc mil euros per llançament d'objectes a la pista en el segon partit de quarts davant el Panathinaikos i ha imposat sancions addicionals al president del club grec i al jugador Mike James.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en l’Eurolliga

L'Eurolliga imposa al president del Panathinaikos una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir per invadir l'àrea d'anotadors i encarar-se amb els àrbitres a València.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en Eurolliga

El president del Panathinaikos, Dimitrios Giannakopoulos, ha sigut castigat amb una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir després de les seues protestes a València.

El València busca aprofitar les rotacions de l’Atlètic per a acostar-se a la permanència

El València rep a un Atlètic bolcat en la Champions amb l'opció de fer un pas quasi definitiu cap a la permanència. Les nombroses rotacions blanc-i-vermelles i el desgast europeu poden afavorir al conjunt local.

Tres jóvens espanyols, entre els 73 convidats al Combine previ al draft de la NBA 2026

Sergio De Larrea, Aday Mara i Bava Miller figuren entre els 73 jugadors citats al AWS NBA Draft Combine 2026, el gran aparador previ al draft a Chicago.

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.