14.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Els centres educatius valencians comptaran amb una infermera escolar el pròxim curs

El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, i el conseller d’Educació, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira, han acordat la creació, de cara al pròxim curs escolar, de 300 places d’infermeres escolars, que dependran de les Zones Bàsiques de Salut i desenvoluparan la seua labor en els centres educatius de la Comunitat Valenciana.

En este sentit, cada Zona Bàsica de Salut comptarà amb una infermera escolar, que es farà càrrec d’atendre les necessitats assistencials de l’alumnat dels centres escolars que en depenguen. Per això, està prevista una inversió aproximada de 15 milions d’euros a la dotació del personal i posada en marxa d’este programa.

Segons ha manifestat el conseller de Sanitat, “esta infermera desenvoluparà un paper molt important en l’atenció a la població xiqueto-juvenil, ja que es farà càrrec de prestar assistència a la salut, en aquelles qüestions que no requerisca atenció per part d’un facultatiu, a més de desenvolupar els programes preventius i de promoció de la salut als centres educatius”.

Per coordinar tota la tasca assistencial entre Sanitat i Educació “es crearà una comissió educativa-sanitària, composta pels coordinadors dels centres de salut i els directors de cada centre educatiu, que avaluaran tant a principi de curs com a final de curs el control de qualitat”, ha manifestat Marciano Gómez. D’esta manera, “si es produís algun tipus d’incidència s’establiria una comissió de seguiment sobre l’assumpte“, Ha assenyalat.

D’altra banda, José Antonio Rovira ha destacat l’important funció que durà a terme la infermera que atenga els centres educatius, “perquè serà el referent en qüestions de salut per al personal docent i per a la direcció del centre educatiu“.

Així, tal com ha explicat Rovira, “en aquells casos en què un menor hi haja de, per exemple, posar-se una injecció cada dia a determinada hora, podrà ser la professional qui l’atenga o qui gestione esta atenció amb el centre de salut” ha puntualitzat.

Finalment, els titulars dels dos departaments del Consell han posat de manifest la importància d’esta iniciativa innovadora, integradora i coordinada, que compleix amb un dels compromisos del president, Carlos Mazón, per millorar l’atenció que rep l’alumnat dels centres educatius de la Comunitat Valenciana” han remarcat.

A més, aportarà una visió global dels problemes reals que afecten la població xiqueto-juvenil, per això és important establir una estreta col·laboració entre la Conselleria de Sanitat i la Conselleria d’Educació, una col·laboració que també queda reflectida en l’elaboració del pròxim pla de Salut Mental.

Últimes notícies

Braxton Key evita una lesió greu de genoll i estarà diversos dies al marge

Les proves van descartar danys importants en el genoll de l'ala pivot del València Basket, que seguirà uns dies apartat mentres completa rehabilitació.

Aldaia se suma a un projecte per a atendre les persones sense llar afectades per la DANA

Aldaia s'ha sumat a una iniciativa per a analitzar l'impacte de la DANA en el sensellarisme i orientar respostes públiques. Este dijous 27 hi haurà un recompte nocturn amb l'equip municipal i voluntariat, també en onze municipis pròxims.

Braxton Key evita una lesió greu de genoll però estarà diversos dies apartat

L'ala pivot del València Basket va caure en l'últim quart davant el Bayern i les proves van descartar una lesió de gravetat. Seguirà rehabilitació i el seu retorn dependrà de l'evolució.

El jutjat certifica el pagament de l’aparcament de Vilaplana a les 19.48 el dia de la DANA

El Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja ha verificat els registres del pàrquing: Vilaplana va pagar a les 19.48 i va retirar el seu cotxe a les 19.51 el 29 d'octubre. La certificació fixa una cronologia que s'acararà amb els testimoniatges i peticions de l'acusació.

Detinguts tres sospitosos en ser sorpresos grimpant a un balcó per a robar a València

La Policia Local ha detingut a dos hòmens i una dona sorpresos quan escalaven la façana d'un edifici de Ciutat Vella per a entrar per un balcó. Els agents els atribuïxen un presumpte robatori amb força i ja han passat a disposició judicial.

Català demana a LaLiga canviar l’horari del València-Sevilla per la Marató

L'alcaldessa ha sol·licitat a LaLiga moure el València-Sevilla del diumenge 7 de desembre (16.15) per la seua coincidència amb la Marató de València i els previsibles problemes de mobilitat.

La factura detalla dos menús de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la DANA: 165 euros

Una factura incorporada al sumari per la gestió de la DANA arreplega que Carlos Mazón i Maribel Vilaplana van menjar en El Ventorro dos menús per 165 euros. El document consigna com a receptor al PP de la Comunitat Valenciana i s'acompanya de fotos i pla del reservat.

El jutjat certifica que Vilaplana va pagar l’aparcament a les 19.48 el dia de la DANA

Un jutjat ha certificat els horaris d'entrada, pagament i eixida del cotxe de Maribel Vilaplana el 29 d'octubre. L'acusació popular demana tornar a citar-la.