Li fan una cesària a la llum dels mòbils i tallen una orella al bebé

«No em vull operar així, no em vull morir» amb aquest lament de desesperació recorda Karla Araceli la seua traumàtica experiència el passat 6 de juny perquè la seua filla arribara al món.

Aquesta jove de 19 anys ha denunciat que va ser víctima d’una negligència mèdica en un centre de salut privat en Mexicali, Mèxic. A Karla li van programar el naixement de la seua filla a través d’una cesària per al passat 6 de juny, però ja en quiròfan va haver-hi una apagada elèctrica i ella va sentir pànic per si es produïen complicacions en la intervenció pel que va verbalitzar el seu temor als metges.

La mare es va adonar que les circumstàncies no eren les més propícies per a realitzar la intervenció, encara que ja se li havia administrat la sedació corresponent per a efectuar la cesària. Així li ho va fer saber als metges, que, pese a l’apagada i a la petició expressa de la mare que detingueren la intervenció, van seguir avant il·luminant-se amb les llanternes dels seus telèfons mòbils! Una situació surrealista!

«La meua filla va ser programada. No era una cirurgia d’urgència. Va ingressar a les 12.40 en el quiròfan. Posen l’anestèsia i es va la llum. El metge va dir: ‘L’operaré amb la llum del meu mòbil«, explica ella.

La família està ja ficada en un procés judicial, ja que en el transcurs de la cesària li «van retallar» l’orella esquerra del bebé, provocant-li lesions. A més de l’orella, també van tallar part d’un hemangioma en la mateixa zona, i temen que puga arribar a perdre l’audició, segons compten a ‘El Imparcial.

La família assegura que aquesta negligència la van dur a terme per a «estalviar-se uns pesos» i defensa que comptaven amb una planta elèctrica d’emergència, però així i tot van seguir avant amb la llum del mòbil.

Independentment de com acabe la denúncia i de la possible sanció que recaiga sobre l’hospital o l’equip mèdic responsable de la intervenció, la veritat és que aquesta xicoteta i la seua família han patit un mal que no es pot pagar amb diners.

Ens sembla irresponsable el comportament de l’equip mèdic en aquestes circumstàncies. No arribem a comprendre per què van decidir seguir avant amb la cesària, quan fins a la pròpia mare els suplicava que no ho feren.

Les negligències en les quals van incórrer són innombrables i, des d’ací, manem tot el nostre suport i afecte a aquesta família.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.