10.5 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

Li fan una cesària a la llum dels mòbils i tallen una orella al bebé

No em vull operar així, no em vull morir” amb aquest lament de desesperació recorda Karla Araceli la seua traumàtica experiència el passat 6 de juny perquè la seua filla arribara al món.

Aquesta jove de 19 anys ha denunciat que va ser víctima d’una negligència mèdica en un centre de salut privat en Mexicali, Mèxic. A Karla li van programar el naixement de la seua filla a través d’una cesària per al passat 6 de juny, però ja en quiròfan va haver-hi una apagada elèctrica i ella va sentir pànic per si es produïen complicacions en la intervenció pel que va verbalitzar el seu temor als metges.

La mare es va adonar que les circumstàncies no eren les més propícies per a realitzar la intervenció, encara que ja se li havia administrat la sedació corresponent per a efectuar la cesària. Així li ho va fer saber als metges, que, pese a l’apagada i a la petició expressa de la mare que detingueren la intervenció, van seguir avant il·luminant-se amb les llanternes dels seus telèfons mòbils! Una situació surrealista!

La meua filla va ser programada. No era una cirurgia d’urgència. Va ingressar a les 12.40 en el quiròfan. Posen l’anestèsia i es va la llum. El metge va dir: ‘L’operaré amb la llum del meu mòbil“, explica ella.

La família està ja ficada en un procés judicial, ja que en el transcurs de la cesària li “van retallar” l’orella esquerra del bebé, provocant-li lesions. A més de l’orella, també van tallar part d’un hemangioma en la mateixa zona, i temen que puga arribar a perdre l’audició, segons compten a ‘El Imparcial.

La família assegura que aquesta negligència la van dur a terme per a “estalviar-se uns pesos” i defensa que comptaven amb una planta elèctrica d’emergència, però així i tot van seguir avant amb la llum del mòbil.

Independentment de com acabe la denúncia i de la possible sanció que recaiga sobre l’hospital o l’equip mèdic responsable de la intervenció, la veritat és que aquesta xicoteta i la seua família han patit un mal que no es pot pagar amb diners.

Ens sembla irresponsable el comportament de l’equip mèdic en aquestes circumstàncies. No arribem a comprendre per què van decidir seguir avant amb la cesària, quan fins a la pròpia mare els suplicava que no ho feren.

Les negligències en les quals van incórrer són innombrables i, des d’ací, manem tot el nostre suport i afecte a aquesta família.

Últimes notícies

Rescatat un escalador en desprendre’s una cornisa en el Racó de Bonança d’Orihuela

Un escalador ha sigut rescatat amb ferides en el turmell en el Racó de Bonança després de desprendre's una cornisa. Els bombers han descendit per terreny escarpat i ho han entregat a una ambulància SVB per al seu trasllat a l'hospital.

Aemet eleva a taronja l’avís per pluges del diumenge a la província de València

Aemet ha elevat a taronja l'avís per pluges en tota la província de València per a este diumenge. L'episodi estarà actiu de 7 a 24 hores i deixarà acumulats molt intensos.

Les pluges del dissabte deixen fins a 76,8 l/m² en l’Albufera i 68 a Benicarló

La jornada ha deixat acumulats destacats en la Comunitat Valenciana, amb el major registre en l'Albufera. Aemet eleva a taronja l'avís a l'interior de València este diumenge.

El futbol es bolca amb Fernando Martín després del naufragi a Indonèsia

RFEF, LaLiga i nombrosos clubs han expressat el seu pesar per l'entrenador del València femení B i tres dels seus fills després d'un naufragi a Indonèsia. El rescat continua en marxa.

Desapareixen en un naufragi a Indonèsia un exfutbolista valencià i tres dels seus fills

Els quatre desapareguts després de l'enfonsament prop de l'illa de Padar són Fernando Martín Carreras, de 44 anys, i tres dels seus fills. La mare i una altra filla van ser rescatades i continua un operatiu de busca de 3 a 4 dies.

Luís Castro arriba al Llevant amb convicció i sense exigir fitxatges

El nou tècnic del Llevant firma fins a 2027 i fixa la permanència com a objectiu. Confia en la plantilla, no imposa reforços i incorpora a Vicente Iborra al seu cos tècnic.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar, a l'est de Bali. Les operacions s'han vist limitades per ones, corrents i pluges.

Quatre membres d’una família valenciana, desapareguts després d’un naufragi a Indonèsia

Quatre espanyols de València seguixen desapareguts després de l'enfonsament d'una embarcació turística prop de l'illa de Padar. Exteriors fa costat a les famílies i el rescat continua.