9.5 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Li fan una cesària a la llum dels mòbils i tallen una orella al bebé

No em vull operar així, no em vull morir” amb aquest lament de desesperació recorda Karla Araceli la seua traumàtica experiència el passat 6 de juny perquè la seua filla arribara al món.

Aquesta jove de 19 anys ha denunciat que va ser víctima d’una negligència mèdica en un centre de salut privat en Mexicali, Mèxic. A Karla li van programar el naixement de la seua filla a través d’una cesària per al passat 6 de juny, però ja en quiròfan va haver-hi una apagada elèctrica i ella va sentir pànic per si es produïen complicacions en la intervenció pel que va verbalitzar el seu temor als metges.

La mare es va adonar que les circumstàncies no eren les més propícies per a realitzar la intervenció, encara que ja se li havia administrat la sedació corresponent per a efectuar la cesària. Així li ho va fer saber als metges, que, pese a l’apagada i a la petició expressa de la mare que detingueren la intervenció, van seguir avant il·luminant-se amb les llanternes dels seus telèfons mòbils! Una situació surrealista!

La meua filla va ser programada. No era una cirurgia d’urgència. Va ingressar a les 12.40 en el quiròfan. Posen l’anestèsia i es va la llum. El metge va dir: ‘L’operaré amb la llum del meu mòbil“, explica ella.

La família està ja ficada en un procés judicial, ja que en el transcurs de la cesària li “van retallar” l’orella esquerra del bebé, provocant-li lesions. A més de l’orella, també van tallar part d’un hemangioma en la mateixa zona, i temen que puga arribar a perdre l’audició, segons compten a ‘El Imparcial.

La família assegura que aquesta negligència la van dur a terme per a “estalviar-se uns pesos” i defensa que comptaven amb una planta elèctrica d’emergència, però així i tot van seguir avant amb la llum del mòbil.

Independentment de com acabe la denúncia i de la possible sanció que recaiga sobre l’hospital o l’equip mèdic responsable de la intervenció, la veritat és que aquesta xicoteta i la seua família han patit un mal que no es pot pagar amb diners.

Ens sembla irresponsable el comportament de l’equip mèdic en aquestes circumstàncies. No arribem a comprendre per què van decidir seguir avant amb la cesària, quan fins a la pròpia mare els suplicava que no ho feren.

Les negligències en les quals van incórrer són innombrables i, des d’ací, manem tot el nostre suport i afecte a aquesta família.

Últimes notícies

Banalitzar el tractament de l’obesitat augmenta el risc d’altres patologies

L'auge dels fàrmacs per a aprimar ha disparat el seu ús i, amb ell, els efectes adversos i els rebots de pes. Experts reclamen avaluació prèvia i canvis d'hàbits.

Generalitat i Ajuntament de València busquen seu provisional per a les obres de Sorolla

Generalitat i Ajuntament de València han acordat buscar una seu provisional, previsiblement el Museu de la Ciutat, per a exhibir les obres de Sorolla. Avancen l'arribada dels quadres mentres es resol el recurs i abans del seu trasllat al Palau de les Comunicacions.

Pérez Llorca insistix: el congrés del PPCV serà després de la reconstrucció per la dana

Pérez Llorca ha reiterat que el congrés del PPCV no es convocarà fins que concloga la reconstrucció després de la dana i ha assegurat que hi ha temps suficient. Els militants decidiran el futur del partit quan finalitze eixa fase, mentres un gestor integra totes les sensibilitats.

Pérez Llorca continuarà intentant pactes amb l’oposició malgrat el no de Morant

Pérez Llorca ha ratificat que continuarà buscant acords amb l'oposició malgrat el no de Diana Morant. Reivindica diàleg per a rebaixar la crispació i apel·la a donar exemple després de la DANA.

Llorca defén la col·laboració del PP en la investigació de la dana

Pérez Llorca ha sostingut que els dirigents del PP estan col·laborant amb la justícia en la causa per la dana del 29 d'octubre de 2024 i ha contrastat eixa actitud amb la del Govern d'Espanya. També ha dit que compten amb la presència de Edmundo González i María Corina Machado per als premis de la Fundació Broseta.

El Decret de Convivència valencià ha entrat en vigor amb més protecció a l’alumnat

La nova norma ha entrat en vigor per a reforçar la protecció de l'alumnat, previndre la violència i el ciberassetjament i consolidar entorns segurs i inclusius. Inclou una coordinació de benestar, límits al mòbil i procediments disciplinaris més àgils.

Generalitat i Ajuntament de València busquen seu temporal per al museu de Sorolla

Generalitat i Ajuntament van acordar buscar una seu provisional, probablement el Museu de la Ciutat, per a exhibir les obres de Sorolla de la Hispanic Society fins al seu trasllat al Palau de les Comunicacions.

Pérez Llorca insistix: el congrés del PPCV serà després de la reconstrucció per la DANA

Pérez Llorca ha reafirmat que el congrés del PPCV es convocarà quan acabe la reconstrucció després de la DANA i sosté que hi ha temps suficient.