Mastodon
28.5 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

Li fan una cesària a la llum dels mòbils i tallen una orella al bebé

No em vull operar així, no em vull morir” amb aquest lament de desesperació recorda Karla Araceli la seua traumàtica experiència el passat 6 de juny perquè la seua filla arribara al món.

Aquesta jove de 19 anys ha denunciat que va ser víctima d’una negligència mèdica en un centre de salut privat en Mexicali, Mèxic. A Karla li van programar el naixement de la seua filla a través d’una cesària per al passat 6 de juny, però ja en quiròfan va haver-hi una apagada elèctrica i ella va sentir pànic per si es produïen complicacions en la intervenció pel que va verbalitzar el seu temor als metges.

La mare es va adonar que les circumstàncies no eren les més propícies per a realitzar la intervenció, encara que ja se li havia administrat la sedació corresponent per a efectuar la cesària. Així li ho va fer saber als metges, que, pese a l’apagada i a la petició expressa de la mare que detingueren la intervenció, van seguir avant il·luminant-se amb les llanternes dels seus telèfons mòbils! Una situació surrealista!

La meua filla va ser programada. No era una cirurgia d’urgència. Va ingressar a les 12.40 en el quiròfan. Posen l’anestèsia i es va la llum. El metge va dir: ‘L’operaré amb la llum del meu mòbil“, explica ella.

La família està ja ficada en un procés judicial, ja que en el transcurs de la cesària li “van retallar” l’orella esquerra del bebé, provocant-li lesions. A més de l’orella, també van tallar part d’un hemangioma en la mateixa zona, i temen que puga arribar a perdre l’audició, segons compten a ‘El Imparcial.

La família assegura que aquesta negligència la van dur a terme per a “estalviar-se uns pesos” i defensa que comptaven amb una planta elèctrica d’emergència, però així i tot van seguir avant amb la llum del mòbil.

Independentment de com acabe la denúncia i de la possible sanció que recaiga sobre l’hospital o l’equip mèdic responsable de la intervenció, la veritat és que aquesta xicoteta i la seua família han patit un mal que no es pot pagar amb diners.

Ens sembla irresponsable el comportament de l’equip mèdic en aquestes circumstàncies. No arribem a comprendre per què van decidir seguir avant amb la cesària, quan fins a la pròpia mare els suplicava que no ho feren.

Les negligències en les quals van incórrer són innombrables i, des d’ací, manem tot el nostre suport i afecte a aquesta família.

Últimes notícies

SOS Desapareguts demana a Bernabé coordinació entre Govern i Consell després de la DANA

Joaquín Amills reclama a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, que l'Executiu central i la Generalitat treballen de manera conjunta i sense polititzar la reconstrucció. També posa el focus en la salut mental dels afectats.

Detinguda pel presumpte escanyament d’una amiga amb un cable d’aspiradora a Benidorm

Una dona britànica de 64 anys va ser arrestada a Benidorm pel presumpte escanyament d'una amiga, de 66, amb el cable d'una aspiradora. La investigació seguix oberta després de l'avís d'una tercera turista al 112.

El Campello demana col·laboració per a identificar als responsables d’un abocament altament contaminant

L'Ajuntament del Campello sol·licita ajuda per a localitzar als autors d'un abocament de panells de fibra de vidre en la partida de Oñate. La Policia Local investiga i la sanció pot aconseguir 30.050 euros.

Tots a una Veu exigix coordinació i més inversió a la comissionada de la DANA

Tots a una Veu demana a la comissionada de la DANA, Zulima Pérez, un pla coordinat amb la Generalitat que fixe terminis, finançament i mesures de prevenció. L'entitat reclama formació ciutadana, ajustos en la gestió d'emergències i evitar triomfalismes i inauguracions per separat.

Toni Pérez lamenta la visita de Sánchez: sense tren a l’aeroport ni segona pista

El president de la Diputació d'Alacant titlla de decebedora la visita de Pedro Sánchez a l'aeroport i denúncia que no hi haja compromisos per al tren ni per a una segona pista.

La Generalitat bateja el viaducte d’accés a Torrent com a pont de la Comunitat de Madrid

La Generalitat canvia de nom el viaducte de la CV-403 que creua el barranc de Poio, a l'entrada de Torrent, com a pont de la Comunitat de Madrid. El gest agraïx el suport aportat després de les inundacions i el desplegament d'autobusos que va mantindre la mobilitat fins a la reobertura de Metrovalencia.

Detinguda pel presumpte escanyament d’una amiga amb un cable d’aspiradora a Benidorm

Una britànica de 64 anys ha sigut arrestada després de la mort per asfíxia d'una altra dona de 66 en un apartament del Racó de Loix. La investigació continua oberta.

El Consell titlla d’engrunes els 1.000 milions per a l’aeroport d’Alacant-Elx

El Consell critica que la inversió de 1.000 milions prevista per Aena per a Alacant-Elx no compensa el dèficit inversor i reclama decisions sobre segona pista i enllaç ferroviari.