La ciclogènesi explosiva ‘Gabriel’ posa en alerta la Comunitat per forts vents

 

La borrasca Gabriel posa hui en alerta a quinze comunitats autònomes per ratxes de vent de fins a 120 quilòmetres per hora i per fort onatge de 5 i 8 metres, segons informa l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) en el seu web. Pel que fa a la Comunitat Valenciana, Gabriel s’espera que deixe sobretot vent.

 

En aquest sentit, Aemet té activada des d’ahir dilluns l’alerta groga per fortes ratxes de vent a diferents zones de la Comunitat Valenciana.

 

Per a hui dimarts l’alerta groga queda establida en l’interior nord i sud de València i l’interior d’Alacant. Les ratxes, de fins a 70 km/h (i 80 km/h en l’interior nord de València) podran sentir-se entre les 14.00 hores d’aquest dimarts i les 3.00 hores de la matinada del dimecres. El vent bufarà de ponent (oest) i mestral (nord-oest).

 

També bufarà el vent del nord-oest amb força durant la jornada de hui a la província de Castelló. L’alerta groga afecta tant a l’interior (amb vents de fins a 80 km/h) com al litoral (ratxes de fins a 70 km/h). L’avís ha quedat fixat des de les 23.00 hores d’aquest dimarts fins demà a les 9.00 hores del matí.

 

Així mateix, Castelló també tindrà alerta groga per vent per a demà dimecres, amb ratxes de 80 km/h a l’interior, i de 70 km/h en el litoral nord. El fenomen es mantindrà des de les 0.00 hores fins a les 10.00 del matí de dimecres, amb ratxes del nord-oest.

 

Per a dijous, l’interior sud de Castelló i l’interior nord i sud de València seguiran en alerta groga per vents de 80 km/h, des de les 6.00 del matí fins a les 18.00 hores de la vesprada.

 

El pas de “Gabriel” per la península Ibèrica

Cantàbria tenen alerta taronja (risc important) per ones de 5 i 7 metres i per ratxes màximes de 110 quilòmetres per hora en el litoral. Aemet adverteix que en caps i zones especialment exposades es podrien aconseguir els 120 km/h.

 

A Astúries i al País Basc hi ha avís taronja per ratxes màximes de 120 quilòmetres per hora en zones dels Pics d’Europa i de l’interior respectivament. En totes dues comunitats es preveu fort onatge amb ones de 4 i 7 metres.

 

Navarra ha activat l’avís taronja per ratxes màximes de vent de 90 quilòmetres en el vessant atlàntic, i l’alerta groga per vent i per neu en zones del Pirineu, mentre que a Galícia sol Lugo té activat l’avís taronja per ratxes màximes de 100 quilòmetres per hora en A Mariña.

 

L’arxipèlag balear té alerta taronja a l’illa de Menorca per fenòmens costaners adversos amb ones de 4 metres d’altura, i a Mallorca hi ha avís groc per onatge de tres metres.

 

A Andalusia, la província d’Almeria està amb avís taronja per vent de 90 quilòmetres per hora en Naixement, Camp de Tavernes, Vall del Almanzora i Els Vélez, mentre que a la província de Granada hi ha alerta també taronja per fenòmens costaners adversos.

 

Les províncies d’Osca (Aragó), Albacete (Castella-la Manxa), totes les de Castella i Lleó, excepte Àvila, Valladolid i Salamanca, Lleida i Tarragona (Catalunya), Alacant i València (Comunitat Valenciana), Melilla i les comunitats de Madrid, La Rioja i Múrcia tenen alerta groga per vent, ones, neu o risc d’allaus.

 

Aemet avisa que amb l’alerta taronja hi ha risc meteorològic important, fenòmens meteorològics no habituals i amb cert grau de perill per a les activitats usuals, i amb la groga no existeix risc meteorològic per a la població en general, encara que sí per a alguna activitat concreta.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.

El PP qüestiona la celebració del 25 d’abril i reivindica el 9 d’Octubre com a dia dels valencians

Les Corts encara no han decidit si celebraran el 25 d'abril com a dia institucional, mentres el PP sosté que la verdadera festa dels valencians és el 9 d'Octubre i critica l'ús polític d'esta efemèride.

Els embassaments del Xúquer freguen el 70% i el Segura seguix a l’alça fins al 56,6%

La conca del Xúquer aconseguix el 68,1% de la seua capacitat i la del Segura puja al 56,6%, en un context de reserves d'aigua a Espanya en màxims històrics recents.

PSPV i Compromís acusen a Mazón de dificultar la investigació judicial de la dana

PSPV i Compromís critiquen que Carlos Mazón recórrega la seua no personació en la causa sobre la gestió de la dana i l'acusen d'entorpir la instrucció, mentres PP i Vox apel·len al respecte a la justícia.

El PSPV recorrerà a la justícia per la falta de dades sobre derivacions sanitàries a la privada

El PSPV-PSOE presentarà un recurs per vulneració de drets fonamentals contra la Generalitat al no rebre les dades completes sobre derivacions de pacients a concessions sanitàries privatitzades.