La ciclogènesi explosiva ‘Gabriel’ posa en alerta la Comunitat per forts vents

 

La borrasca Gabriel posa hui en alerta a quinze comunitats autònomes per ratxes de vent de fins a 120 quilòmetres per hora i per fort onatge de 5 i 8 metres, segons informa l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) en el seu web. Pel que fa a la Comunitat Valenciana, Gabriel s’espera que deixe sobretot vent.

 

En aquest sentit, Aemet té activada des d’ahir dilluns l’alerta groga per fortes ratxes de vent a diferents zones de la Comunitat Valenciana.

 

Per a hui dimarts l’alerta groga queda establida en l’interior nord i sud de València i l’interior d’Alacant. Les ratxes, de fins a 70 km/h (i 80 km/h en l’interior nord de València) podran sentir-se entre les 14.00 hores d’aquest dimarts i les 3.00 hores de la matinada del dimecres. El vent bufarà de ponent (oest) i mestral (nord-oest).

 

També bufarà el vent del nord-oest amb força durant la jornada de hui a la província de Castelló. L’alerta groga afecta tant a l’interior (amb vents de fins a 80 km/h) com al litoral (ratxes de fins a 70 km/h). L’avís ha quedat fixat des de les 23.00 hores d’aquest dimarts fins demà a les 9.00 hores del matí.

 

Així mateix, Castelló també tindrà alerta groga per vent per a demà dimecres, amb ratxes de 80 km/h a l’interior, i de 70 km/h en el litoral nord. El fenomen es mantindrà des de les 0.00 hores fins a les 10.00 del matí de dimecres, amb ratxes del nord-oest.

 

Per a dijous, l’interior sud de Castelló i l’interior nord i sud de València seguiran en alerta groga per vents de 80 km/h, des de les 6.00 del matí fins a les 18.00 hores de la vesprada.

 

El pas de «Gabriel» per la península Ibèrica

Cantàbria tenen alerta taronja (risc important) per ones de 5 i 7 metres i per ratxes màximes de 110 quilòmetres per hora en el litoral. Aemet adverteix que en caps i zones especialment exposades es podrien aconseguir els 120 km/h.

 

A Astúries i al País Basc hi ha avís taronja per ratxes màximes de 120 quilòmetres per hora en zones dels Pics d’Europa i de l’interior respectivament. En totes dues comunitats es preveu fort onatge amb ones de 4 i 7 metres.

 

Navarra ha activat l’avís taronja per ratxes màximes de vent de 90 quilòmetres en el vessant atlàntic, i l’alerta groga per vent i per neu en zones del Pirineu, mentre que a Galícia sol Lugo té activat l’avís taronja per ratxes màximes de 100 quilòmetres per hora en A Mariña.

 

L’arxipèlag balear té alerta taronja a l’illa de Menorca per fenòmens costaners adversos amb ones de 4 metres d’altura, i a Mallorca hi ha avís groc per onatge de tres metres.

 

A Andalusia, la província d’Almeria està amb avís taronja per vent de 90 quilòmetres per hora en Naixement, Camp de Tavernes, Vall del Almanzora i Els Vélez, mentre que a la província de Granada hi ha alerta també taronja per fenòmens costaners adversos.

 

Les províncies d’Osca (Aragó), Albacete (Castella-la Manxa), totes les de Castella i Lleó, excepte Àvila, Valladolid i Salamanca, Lleida i Tarragona (Catalunya), Alacant i València (Comunitat Valenciana), Melilla i les comunitats de Madrid, La Rioja i Múrcia tenen alerta groga per vent, ones, neu o risc d’allaus.

 

Aemet avisa que amb l’alerta taronja hi ha risc meteorològic important, fenòmens meteorològics no habituals i amb cert grau de perill per a les activitats usuals, i amb la groga no existeix risc meteorològic per a la població en general, encara que sí per a alguna activitat concreta.

Últimes notícies

El CCCC mostra el vídeoassaig de Joan Morey sobre veu i comunicació contemporània

El Centre del Carme Cultura Contemporània exposa fins al 22 de novembre el projecte de videoart de Joan Morey, un assaig audiovisual que connecta escultures barroques, poder de la veu i formes de comunicació actuals.

El Front Abolicionista reclama a Les Corts mesures fermes contra la prostitució

Representants del Front Abolicionista s’han concentrat davant Les Corts per exigir una estratègia valenciana contra les violències sexuals i una llei estatal abolicionista del sistema prostitucional.

Eutanàsia a Ami, la rinoceronta de Bioparc València amb una malaltia irreversible

Bioparc València ha hagut de practicar l’eutanàsia a Ami, una jove rinoceronta blanca de 7 anys, després de patir una greu malaltia irreversible de la medul·la òssia que li causava un deteriorament accelerat de la salut.

El rector de la UJI reclama més finançament per a garantir la qualitat universitària

El rector de la UJI, Jesús Lancis, ha aprofitat l’obertura del curs 2026/2027 de les universitats valencianes per a exigir a les administracions més finançament i afrontar el repte de la intel·ligència artificial generativa. L’acte ha reunit a Castelló les principals autoritats autonòmiques, estatals i locals.

Els fons FEDER per a la Comunitat ja mobilitzen 630 milions d’euros

La Generalitat ha gestionat ja el 70,9 % dels fons FEDER 2021-2027 assignats a la Comunitat Valenciana, amb 629,87 milions mobilitzats i 1.515 operacions en marxa.

Braulio Vázquez obri la porta a fitxar un central i a reforçar l’àrea esportiva del Valencia

El nou director esportiu del Valencia ha explicat en la seua presentació que estudia incorporar un central, mirar el mercat de jugadors lliures i reordenar l’estructura esportiva i mèdica del club.

La Diputació d’Alacant reforça el diàleg amb els regants de Callosa de Segura

Toni Pérez ha visitat el Jutjat Privat d’Aigües de Callosa de Segura per a escoltar les necessitats dels regants i repassar les ajudes provincials per a millorar l’eficiència hídrica.

Concentració de cinc dies de l’Elx a San Pedro del Pinatar durant l’aturada

L’Elx ha programat una estada de treball de cinc dies a San Pedro del Pinatar durant l’aturada de LALIGA, amb entrenaments dobles i dos amistosos de preparació.