La ciclogènesi explosiva ‘Gabriel’ posa en alerta la Comunitat per forts vents

 

La borrasca Gabriel posa hui en alerta a quinze comunitats autònomes per ratxes de vent de fins a 120 quilòmetres per hora i per fort onatge de 5 i 8 metres, segons informa l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) en el seu web. Pel que fa a la Comunitat Valenciana, Gabriel s’espera que deixe sobretot vent.

 

En aquest sentit, Aemet té activada des d’ahir dilluns l’alerta groga per fortes ratxes de vent a diferents zones de la Comunitat Valenciana.

 

Per a hui dimarts l’alerta groga queda establida en l’interior nord i sud de València i l’interior d’Alacant. Les ratxes, de fins a 70 km/h (i 80 km/h en l’interior nord de València) podran sentir-se entre les 14.00 hores d’aquest dimarts i les 3.00 hores de la matinada del dimecres. El vent bufarà de ponent (oest) i mestral (nord-oest).

 

També bufarà el vent del nord-oest amb força durant la jornada de hui a la província de Castelló. L’alerta groga afecta tant a l’interior (amb vents de fins a 80 km/h) com al litoral (ratxes de fins a 70 km/h). L’avís ha quedat fixat des de les 23.00 hores d’aquest dimarts fins demà a les 9.00 hores del matí.

 

Així mateix, Castelló també tindrà alerta groga per vent per a demà dimecres, amb ratxes de 80 km/h a l’interior, i de 70 km/h en el litoral nord. El fenomen es mantindrà des de les 0.00 hores fins a les 10.00 del matí de dimecres, amb ratxes del nord-oest.

 

Per a dijous, l’interior sud de Castelló i l’interior nord i sud de València seguiran en alerta groga per vents de 80 km/h, des de les 6.00 del matí fins a les 18.00 hores de la vesprada.

 

El pas de «Gabriel» per la península Ibèrica

Cantàbria tenen alerta taronja (risc important) per ones de 5 i 7 metres i per ratxes màximes de 110 quilòmetres per hora en el litoral. Aemet adverteix que en caps i zones especialment exposades es podrien aconseguir els 120 km/h.

 

A Astúries i al País Basc hi ha avís taronja per ratxes màximes de 120 quilòmetres per hora en zones dels Pics d’Europa i de l’interior respectivament. En totes dues comunitats es preveu fort onatge amb ones de 4 i 7 metres.

 

Navarra ha activat l’avís taronja per ratxes màximes de vent de 90 quilòmetres en el vessant atlàntic, i l’alerta groga per vent i per neu en zones del Pirineu, mentre que a Galícia sol Lugo té activat l’avís taronja per ratxes màximes de 100 quilòmetres per hora en A Mariña.

 

L’arxipèlag balear té alerta taronja a l’illa de Menorca per fenòmens costaners adversos amb ones de 4 metres d’altura, i a Mallorca hi ha avís groc per onatge de tres metres.

 

A Andalusia, la província d’Almeria està amb avís taronja per vent de 90 quilòmetres per hora en Naixement, Camp de Tavernes, Vall del Almanzora i Els Vélez, mentre que a la província de Granada hi ha alerta també taronja per fenòmens costaners adversos.

 

Les províncies d’Osca (Aragó), Albacete (Castella-la Manxa), totes les de Castella i Lleó, excepte Àvila, Valladolid i Salamanca, Lleida i Tarragona (Catalunya), Alacant i València (Comunitat Valenciana), Melilla i les comunitats de Madrid, La Rioja i Múrcia tenen alerta groga per vent, ones, neu o risc d’allaus.

 

Aemet avisa que amb l’alerta taronja hi ha risc meteorològic important, fenòmens meteorològics no habituals i amb cert grau de perill per a les activitats usuals, i amb la groga no existeix risc meteorològic per a la població en general, encara que sí per a alguna activitat concreta.

Últimes notícies

Paiporta tanca l’últim punt d’apilament d’enderrocs de la dana després de retirar 58.400 tones

El tancament de l'últim punt d'apilament a Paiporta posa fi a la segona fase del dispositiu extraordinari de retirada de residus de la dana, amb un fort esforç inversor de la Generalitat.

Pedro Martínez defén la seua imatge i destaca la seua sintonia amb Scariolo abans de la Final Four

Pedro Martínez reivindica que no és un entrenador conflictiu, ressalta la seua amistat i respecte per Sergio Scariolo i apel·la a la confiança interna abans de la Final Four davant el Reial Madrid.

Dolores convoca una manifestació contra el crim masclista que va posar fi a la vida de Marisol i el seu fill

L'Ajuntament de Dolores convoca una manifestació per a este divendres en repulsa per l'assassinat masclista de Marisol i el seu fill Alberto, després d'un minut de silenci enfront de la casa consistorial.

Scariolo es reivindica abans de la Final Four: encara puc ajudar un equip a aconseguir grans resultats

Sergio Scariolo explica que va fitxar pel Reial Madrid per a demostrar-se que seguix capacitat per a liderar a un equip a grans resultats i afronta la Final Four de l'Eurolliga a Atenes amb ambició i equilibri emocional.

El TSJCV avala la doble denominació Castelló/Castelló i rebutja dos recursos

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana ha desestimat dos recursos contra el canvi de nom del municipi a la seua forma bilingüe Castelló/Castelló, en considerar que la decisió és jurídicament vàlida i no arbitrària.

La Generalitat sospesa recórrer el nou Pla Estatal de Vivenda per invasió de competències i falta de finançament

La Generalitat Valenciana analitza presentar un recurs contra el nou Pla Estatal de Vivenda 2026-2030, que considera tardà, desequilibrat en el finançament i lesiu per a les competències autonòmiques.

Ferrero veu a Alcaraz com una mescla entre Nadal i Federer per la seua creativitat i caràcter

Juan Carlos Ferrero descriu a Carlos Alcaraz com una combinació de Rafa Nadal i Roger Federer per la seua varietat de colps, creativitat i fort caràcter competitiu, i detalla els reptes que va afrontar com el seu entrenador.

Jasikevicius aparca els rècords abans de la Final Four de l’Eurolliga

Sarunas Jasikevicius afronta la Final Four amb Fenerbahce sense pensar en el possible rècord de dos Eurolligues seguides com a jugador i tècnic, centrat només en el treball immediat.