La ciclogènesi explosiva ‘Gabriel’ posa en alerta la Comunitat per forts vents

 

La borrasca Gabriel posa hui en alerta a quinze comunitats autònomes per ratxes de vent de fins a 120 quilòmetres per hora i per fort onatge de 5 i 8 metres, segons informa l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) en el seu web. Pel que fa a la Comunitat Valenciana, Gabriel s’espera que deixe sobretot vent.

 

En aquest sentit, Aemet té activada des d’ahir dilluns l’alerta groga per fortes ratxes de vent a diferents zones de la Comunitat Valenciana.

 

Per a hui dimarts l’alerta groga queda establida en l’interior nord i sud de València i l’interior d’Alacant. Les ratxes, de fins a 70 km/h (i 80 km/h en l’interior nord de València) podran sentir-se entre les 14.00 hores d’aquest dimarts i les 3.00 hores de la matinada del dimecres. El vent bufarà de ponent (oest) i mestral (nord-oest).

 

També bufarà el vent del nord-oest amb força durant la jornada de hui a la província de Castelló. L’alerta groga afecta tant a l’interior (amb vents de fins a 80 km/h) com al litoral (ratxes de fins a 70 km/h). L’avís ha quedat fixat des de les 23.00 hores d’aquest dimarts fins demà a les 9.00 hores del matí.

 

Així mateix, Castelló també tindrà alerta groga per vent per a demà dimecres, amb ratxes de 80 km/h a l’interior, i de 70 km/h en el litoral nord. El fenomen es mantindrà des de les 0.00 hores fins a les 10.00 del matí de dimecres, amb ratxes del nord-oest.

 

Per a dijous, l’interior sud de Castelló i l’interior nord i sud de València seguiran en alerta groga per vents de 80 km/h, des de les 6.00 del matí fins a les 18.00 hores de la vesprada.

 

El pas de «Gabriel» per la península Ibèrica

Cantàbria tenen alerta taronja (risc important) per ones de 5 i 7 metres i per ratxes màximes de 110 quilòmetres per hora en el litoral. Aemet adverteix que en caps i zones especialment exposades es podrien aconseguir els 120 km/h.

 

A Astúries i al País Basc hi ha avís taronja per ratxes màximes de 120 quilòmetres per hora en zones dels Pics d’Europa i de l’interior respectivament. En totes dues comunitats es preveu fort onatge amb ones de 4 i 7 metres.

 

Navarra ha activat l’avís taronja per ratxes màximes de vent de 90 quilòmetres en el vessant atlàntic, i l’alerta groga per vent i per neu en zones del Pirineu, mentre que a Galícia sol Lugo té activat l’avís taronja per ratxes màximes de 100 quilòmetres per hora en A Mariña.

 

L’arxipèlag balear té alerta taronja a l’illa de Menorca per fenòmens costaners adversos amb ones de 4 metres d’altura, i a Mallorca hi ha avís groc per onatge de tres metres.

 

A Andalusia, la província d’Almeria està amb avís taronja per vent de 90 quilòmetres per hora en Naixement, Camp de Tavernes, Vall del Almanzora i Els Vélez, mentre que a la província de Granada hi ha alerta també taronja per fenòmens costaners adversos.

 

Les províncies d’Osca (Aragó), Albacete (Castella-la Manxa), totes les de Castella i Lleó, excepte Àvila, Valladolid i Salamanca, Lleida i Tarragona (Catalunya), Alacant i València (Comunitat Valenciana), Melilla i les comunitats de Madrid, La Rioja i Múrcia tenen alerta groga per vent, ones, neu o risc d’allaus.

 

Aemet avisa que amb l’alerta taronja hi ha risc meteorològic important, fenòmens meteorològics no habituals i amb cert grau de perill per a les activitats usuals, i amb la groga no existeix risc meteorològic per a la població en general, encara que sí per a alguna activitat concreta.

Últimes notícies

Set mitjans aeris i nombroses dotacions terrestres combaten un incendi a la Vall d’Uixó

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en un incendi declarat este dissabte a la Vall d'Uixó, que ja ha afectat zona forestal i ha obligat a desallotjar una urbanització de forma preventiva.

Seixanta bombers valencians s’incorporen als incendis de Madrid i Àvila

La Comunitat Valenciana ha enviat 60 bombers i més de trenta vehicles i mitjans especialitzats per a ajudar en l’extinció dels incendis forestals de Madrid i Ávila, en una jornada marcada també pel risc extrem de foc en territori valencià.

Lucas Marí torna al València Basket i s’incorpora al primer equip

El jove exterior de Godella, format en la pedrera taronja i amb una temporada a la NCAA, s’incorpora al primer equip del València Basket per al pròxim curs.

Detingut a Paterna un jove per deu robatoris violents a València i Múrcia

La Policia Nacional ha detingut a Paterna un jove de 20 anys acusat de deu robatoris amb violència i altres delictes comesos a diverses localitats de València i a Cartagena.

Marc Aguado celebra que el model continuista de l’Elx beneficie la plantilla

El migcampista de l’Elx Marc Aguado valora positivament el model de continuïtat amb Martín Anselmi, destaca els canterans i celebra la renovació de Josan Ferrández.

Baixen les temperatures a l’interior mentre el litoral manté la calor extrema

L’interior de la Comunitat Valenciana notarà este dissabte un descens de temperatures, sobretot a la província de València, mentres el litoral continuarà amb valors màxims molt alts.

El Villarreal afronta la seua gira europea amb amistosos als Països Baixos i Itàlia

El Villarreal CF ha iniciat la seua gira europea de pretemporada amb un amistós davant el PSV Eindhoven i la participació en la Como Cup a Itàlia, on disputarà diversos partits amb formats diferents abans de tornar a Espanya.

L’augment de la temperatura de la mar posa en risc la clòtxina valenciana

L’augment de la temperatura i l’acidificació de la mar Mediterrània obliguen els productors de clòtxina valenciana a avançar la campanya i estudiar noves tècniques de cultiu per a garantir la viabilitat del sector.