L’acusació popular que exercix Ciutadans en la causa penal per la gestió de la DANA ha sol·licitat a la jutgessa instructora que torne a citar a declarar a la periodista Maribel Vilaplana, qui va menjar amb Carlos Mazón el 29 d’octubre, en considerar que el seu testimoniatge del 3 de novembre presenta possibles falsedats i necessita ser aclarit.
Contradiccions sobre el reservat
En un escrit, esta part ha sostingut que la versió de Vilaplana sobre les dimensions del reservat on va esmorzar amb el llavors president de la Generalitat no coincidix amb l’oferida per l’amo del restaurant, també testimoni en la causa. Segons l’acusació, ‘les distàncies entre ella i Mazón a la sala on van menjar i van estar de sobretaula quasi quatre hores són molt més pròximes del que es va fer pensar a esta part de la seua declaració’. Si fos així, argumenta, és plausible que la periodista escoltara converses mantingudes durant aquella llarga sobretaula, un extrem rellevant per a delimitar quina informació directa va poder obtindre.
L’acusació també ha esmentat una informació publicada per Levante-EMV que situaria a Vilaplana traslladant en el seu cotxe a Mazón fins al Palau de la Generalitat després d’eixir de l’aparcament després de les 19.47 d’eixe dia. ‘Si això fora així, Vilaplana no hauria comptat la veritat en seu judicial i hauria romàs més temps encara al costat del president’, sosté esta part. Per a l’acusació, aclarir eixe desplaçament afecta a la cronologia de la vesprada del 29-O i al grau de proximitat entre els dos durant els fets objecte d’investigació.
Amb estos arguments, Ciutadans ha demanat una nova testifical de Vilaplana amb la finalitat de confrontar versions, fixar distàncies i horaris i buidar dubtes sobre el seu relat. A més, sol·licita que, sense perjuí d’eixa diligència, es valore la possible comissió d’un delicte de fals testimoniatge si es confirmen les contradiccions assenyalades. La instrucció seguix centrada en determinar responsabilitats en la gestió de la DANA, per la qual cosa la precisió del testimoniatge i la coherència de la línia temporal resulten determinants per a l’avanç de la causa.



