La Ciutat de la Llum generarà un impacte econòmic de 850 M/€ i crearà 4.900 llocs de treball

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha destacat que Ciutat de la Llum generarà un impacte econòmic de 850 milions d’euros i crearà 4.900 llocs de treball durant els pròxims cinc anys, tal com estableix el pla de negoci realitzat per Societat Projectes Temàtics CV.

Així ho ha manifestat després de la reunió mantinguda amb representants de l’Associació de productores espanyoles d’audiovisual internacional profilm, a la qual també ha assistit la consellera d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Josefina Bueno.

En concret, el president ha assenyalat que Ciutat de la Llum generarà un impacte econòmic «notable«, atés que preveu l’atracció de 222 produccions audiovisuals, la creació de 4.900 ocupacions, 22.800 contractes de serveis en la zona, prop d’1,5 milions de pernoctacions i una inversió productiva en la Comunitat Valenciana de 850 milions d’euros.

D’altra banda, el president ha anunciat la creació d’una «film comission» que articularà la promoció i la gestió de la demanda de rodatges en la Comunitat Valenciana i en Ciutat de la Llum.

Aquesta comissió tècnica de la nova «Film office Comunitat Valenciana» es constituirà el 27 de juny i comptarà amb totes les institucions que vulguen participar amb la finalitat de coordinar el suport logístic, artístic i professional a les productores audiovisuals que vulguen rodar en la Comunitat Valenciana, de manera que Ciutat de la Llum es convertisca en un referent audiovisual d’Europa.

En concret, ha assenyalat que aquesta comissió estarà integrada per la Societat de Projectes Temàtics de la Comunitat Valenicana (SPTCV), Turisme CV, la Conselleria de Cultura, la televisió autonòmica i les diferents oficines de suport organitzades per Turisme que han donat suport a la cinematografia.

«Gran plató del Mediterrani»

Durant la seua intervenció, Ximo Puig ha destacat l’esforç del Consell en els últims anys per aconseguir l’alçament de la sanció de la Comissió Europea, així com per mantindre les instal·lacions i poder reprendre la seua activitat al més prompte possible. Referent a això ha afegit que el pressupost destinat durant 2022 per a la posada en marxa del qual ha considerat «el gran plató del Mediterrani» aconsegueix els 2,4 milions d’euros.

Finalment, ha assegurat que el Consell no es va resignar davant la situació heretada de l’anterior Govern valencià per la qual la Comissió Europea instava a «malvendre» les instal·lacions per 17 milions d’euros en última subhasta, malgrat que les inversions realitzades en Ciutat de la Llum havien aconseguit els 470 milions.

En aquest sentit, el president ha subratllat que s’haja aconseguit superar la situació de tancament i que ara l’objectiu és convertir les instal·lacions en el «millor escenari per a fer cinema i un impuls per a l’economia i per a l’ocupació de qualitat en la nova economia de la Comunitat Valenciana i de la província d’Alacant«.

Balanç profilm 2021

En el transcurs de l’acte, l’associació profilm ha realitzat la seua presentació de les dades de rodatges i postproduccions estrangeres desenvolupades a Espanya pels seus socis en 2021.

Segons ha explicat l’entitat, el nombre de projectes realitzats a Espanya ha sigut de 43, que han suposat una inversió de 263.773.673 euros, la qual cosa suposa haver duplicat la inversió respecte a l’any anterior. Quant al temps d’estada d’una producció a Espanya ha sigut d’entre 9 mesos i un any, i l’ocupació en el sector ha sigut de 20.000 llocs de treball en 2021, la qual cosa ha suposat un increment de les cotitzacions a la Seguretat Social d’un 32,15% aconseguint els 18 milions d’euros.

Últimes notícies

La Policia registra el bar on un home ha matat un jove a València

La Policia Nacional ha registrat este dijous el bar de València on un home de 62 anys va matar dimecres un jove de 20 anys amb un objecte metàl·lic. L’home, propietari del local i de nacionalitat colombiana com la víctima, ha sigut traslladat al registre però encara no ha passat a disposició judicial.

Confiscats quasi 700 productes falsificats en parades il·legals d’Oropesa i Peníscola

La Guàrdia Civil ha confiscat prop de 700 articles falsificats venuts en parades ambulants il·legals a Oropesa del Mar i Peníscola, valorats en més de 10.700 euros, i ha denunciat administrativament dues persones.

Tempestes de vesprada a l’interior nord i oratge estable a la costa

L’interior de Castelló pot registrar ruixats i tempestes localment fortes esta vesprada, mentres les temperatures es mantenen estables en tota la Comunitat Valenciana.

Avís groc per tempestes amb granís a l’interior de Castelló i del nord de València este dijous

Aemet ha activat per a la vesprada d’este dijous l’avís groc per fortes tempestes amb granís i ratxes de vent molt fortes a l’interior de Castelló i a l’interior nord de València, amb probabilitat moderada-alta.

Affengruber es mostra il·lusionat amb l’estil de joc del nou tècnic de l’Elx

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura que li agrada l’estil de joc que vol implantar Martín Anselmi i confia en començar LaLiga amb bones sensacions davant el Deportivo.

Arresten a Benidorm un lladre especialitzat en furtar en bufets d’hotel

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm un home de 43 anys, d’origen xilé, acusat d’una quinzena de furts a clients d’hotels durant el bufet de l’esmorzar, on aprofitava els descuits amb una prenda com a pantalla.

On comprar ulleres homologades per a vore l’eclipsi solar de dimecres i quant costen

La demanda d’ulleres homologades per a vore l’eclipsi solar total de dimecres s’ha disparat, amb milions d’unitats repartides gratis i a la venda des d’un euro.

Nit sufocant al litoral valencià amb mínimes que no baixen dels 25 graus

El litoral de la Comunitat Valenciana ha encadenat una altra nit tòrrida, amb mínimes per damunt dels 25 graus i rècord de nits sufocants a Castelló, València i Alacant.
FILMOTECA D'ESTIU