La Ciutat de la Llum generarà un impacte econòmic de 850 M/€ i crearà 4.900 llocs de treball

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha destacat que Ciutat de la Llum generarà un impacte econòmic de 850 milions d’euros i crearà 4.900 llocs de treball durant els pròxims cinc anys, tal com estableix el pla de negoci realitzat per Societat Projectes Temàtics CV.

Així ho ha manifestat després de la reunió mantinguda amb representants de l’Associació de productores espanyoles d’audiovisual internacional profilm, a la qual també ha assistit la consellera d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Josefina Bueno.

En concret, el president ha assenyalat que Ciutat de la Llum generarà un impacte econòmic «notable«, atés que preveu l’atracció de 222 produccions audiovisuals, la creació de 4.900 ocupacions, 22.800 contractes de serveis en la zona, prop d’1,5 milions de pernoctacions i una inversió productiva en la Comunitat Valenciana de 850 milions d’euros.

D’altra banda, el president ha anunciat la creació d’una «film comission» que articularà la promoció i la gestió de la demanda de rodatges en la Comunitat Valenciana i en Ciutat de la Llum.

Aquesta comissió tècnica de la nova «Film office Comunitat Valenciana» es constituirà el 27 de juny i comptarà amb totes les institucions que vulguen participar amb la finalitat de coordinar el suport logístic, artístic i professional a les productores audiovisuals que vulguen rodar en la Comunitat Valenciana, de manera que Ciutat de la Llum es convertisca en un referent audiovisual d’Europa.

En concret, ha assenyalat que aquesta comissió estarà integrada per la Societat de Projectes Temàtics de la Comunitat Valenicana (SPTCV), Turisme CV, la Conselleria de Cultura, la televisió autonòmica i les diferents oficines de suport organitzades per Turisme que han donat suport a la cinematografia.

«Gran plató del Mediterrani»

Durant la seua intervenció, Ximo Puig ha destacat l’esforç del Consell en els últims anys per aconseguir l’alçament de la sanció de la Comissió Europea, així com per mantindre les instal·lacions i poder reprendre la seua activitat al més prompte possible. Referent a això ha afegit que el pressupost destinat durant 2022 per a la posada en marxa del qual ha considerat «el gran plató del Mediterrani» aconsegueix els 2,4 milions d’euros.

Finalment, ha assegurat que el Consell no es va resignar davant la situació heretada de l’anterior Govern valencià per la qual la Comissió Europea instava a «malvendre» les instal·lacions per 17 milions d’euros en última subhasta, malgrat que les inversions realitzades en Ciutat de la Llum havien aconseguit els 470 milions.

En aquest sentit, el president ha subratllat que s’haja aconseguit superar la situació de tancament i que ara l’objectiu és convertir les instal·lacions en el «millor escenari per a fer cinema i un impuls per a l’economia i per a l’ocupació de qualitat en la nova economia de la Comunitat Valenciana i de la província d’Alacant«.

Balanç profilm 2021

En el transcurs de l’acte, l’associació profilm ha realitzat la seua presentació de les dades de rodatges i postproduccions estrangeres desenvolupades a Espanya pels seus socis en 2021.

Segons ha explicat l’entitat, el nombre de projectes realitzats a Espanya ha sigut de 43, que han suposat una inversió de 263.773.673 euros, la qual cosa suposa haver duplicat la inversió respecte a l’any anterior. Quant al temps d’estada d’una producció a Espanya ha sigut d’entre 9 mesos i un any, i l’ocupació en el sector ha sigut de 20.000 llocs de treball en 2021, la qual cosa ha suposat un increment de les cotitzacions a la Seguretat Social d’un 32,15% aconseguint els 18 milions d’euros.

Últimes notícies

CSIF reclama un protocol contra plagues d’insectes al departament de salut de Llíria

CSIF ha demanat per escrit a la direcció del departament de salut Arnau-Llíria un protocol unificat per a actuar davant plagues d’insectes en tots els seus centres, inclòs el complex Mislata-Quart, per a protegir pacients i professionals.

Refuercen trens i mesures especials en carreteres i ports per l’eclipsi solar del 12 d’agost

Transportes ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost, amb més trens, il·luminació en carreteres, controls en ports i avisos sobre l’ús de drons.

Un bebé de 19 dies amb atròfia muscular espinal rep amb èxit teràpia gènica a La Fe

L’Hospital La Fe de València ha tractat amb èxit amb teràpia gènica un bebé de 19 dies amb atròfia muscular espinal, detectada gràcies a la prova del taló dins del nou programa de cribatge neonatal de la Comunitat Valenciana.

La Unió alerta que 140 pobles es queden sense ajudes per a camins rurals

Només 50 municipis de la Comunitat Valenciana reben ajudes de la Conselleria d'Agricultura per a camins rurals, mentre 140 queden fora per falta de pressupost, segons ha denunciat La Unió.

El PSPV exigix al Consell que retire de manera definitiva la reforma de la llei Trans

El PSPV ha demanat al Consell que retire de forma definitiva la reforma de la llei Trans valenciana després que el Tribunal Constitucional haja mantingut la suspensió cautelar de diversos preceptes per possible perjudici greu a menors trans.

L’ocupació turística puja un 4,3 % fins a juny i suma 268.949 afiliats a la Comunitat

L’afiliació a la Seguretat Social en activitats turístiques ha crescut un 4,3 % a la Comunitat Valenciana fins a juny, amb 268.949 assalariats, en un context d’augment generalitzat de l’ocupació turística a Espanya.

Avis groc per fortes tempestes al nord de Castelló i calor extrema a València i Alacant

Aemet ha activat per a divendres i dissabte l’avís groc per tempestes intenses a l’interior de Castelló i nord de València, i per temperatures de fins a 38 graus a punts de València i Alacant.

Troben una patera buida entre la cala del Tío Ximo i Punta Cavall a Benidorm

La Policia Local de Benidorm ha localitzat a primera hora del matí una patera a la deriva entre la cala del Tío Ximo i Punta Cavall, sense rastre dels ocupants. Els agents han inspeccionat la zona i no descarten que apareguen altres embarcacions en les pròximes hores.
FILMOTECA D'ESTIU