10.3 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

La Ciutat de la Llum generarà un impacte econòmic de 850 M/€ i crearà 4.900 llocs de treball

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha destacat que Ciutat de la Llum generarà un impacte econòmic de 850 milions d’euros i crearà 4.900 llocs de treball durant els pròxims cinc anys, tal com estableix el pla de negoci realitzat per Societat Projectes Temàtics CV.

Així ho ha manifestat després de la reunió mantinguda amb representants de l’Associació de productores espanyoles d’audiovisual internacional profilm, a la qual també ha assistit la consellera d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Josefina Bueno.

En concret, el president ha assenyalat que Ciutat de la Llum generarà un impacte econòmic “notable“, atés que preveu l’atracció de 222 produccions audiovisuals, la creació de 4.900 ocupacions, 22.800 contractes de serveis en la zona, prop d’1,5 milions de pernoctacions i una inversió productiva en la Comunitat Valenciana de 850 milions d’euros.

D’altra banda, el president ha anunciat la creació d’una “film comission” que articularà la promoció i la gestió de la demanda de rodatges en la Comunitat Valenciana i en Ciutat de la Llum.

Aquesta comissió tècnica de la nova “Film office Comunitat Valenciana” es constituirà el 27 de juny i comptarà amb totes les institucions que vulguen participar amb la finalitat de coordinar el suport logístic, artístic i professional a les productores audiovisuals que vulguen rodar en la Comunitat Valenciana, de manera que Ciutat de la Llum es convertisca en un referent audiovisual d’Europa.

En concret, ha assenyalat que aquesta comissió estarà integrada per la Societat de Projectes Temàtics de la Comunitat Valenicana (SPTCV), Turisme CV, la Conselleria de Cultura, la televisió autonòmica i les diferents oficines de suport organitzades per Turisme que han donat suport a la cinematografia.

“Gran plató del Mediterrani”

Durant la seua intervenció, Ximo Puig ha destacat l’esforç del Consell en els últims anys per aconseguir l’alçament de la sanció de la Comissió Europea, així com per mantindre les instal·lacions i poder reprendre la seua activitat al més prompte possible. Referent a això ha afegit que el pressupost destinat durant 2022 per a la posada en marxa del qual ha considerat “el gran plató del Mediterrani” aconsegueix els 2,4 milions d’euros.

Finalment, ha assegurat que el Consell no es va resignar davant la situació heretada de l’anterior Govern valencià per la qual la Comissió Europea instava a “malvendre” les instal·lacions per 17 milions d’euros en última subhasta, malgrat que les inversions realitzades en Ciutat de la Llum havien aconseguit els 470 milions.

En aquest sentit, el president ha subratllat que s’haja aconseguit superar la situació de tancament i que ara l’objectiu és convertir les instal·lacions en el “millor escenari per a fer cinema i un impuls per a l’economia i per a l’ocupació de qualitat en la nova economia de la Comunitat Valenciana i de la província d’Alacant“.

Balanç profilm 2021

En el transcurs de l’acte, l’associació profilm ha realitzat la seua presentació de les dades de rodatges i postproduccions estrangeres desenvolupades a Espanya pels seus socis en 2021.

Segons ha explicat l’entitat, el nombre de projectes realitzats a Espanya ha sigut de 43, que han suposat una inversió de 263.773.673 euros, la qual cosa suposa haver duplicat la inversió respecte a l’any anterior. Quant al temps d’estada d’una producció a Espanya ha sigut d’entre 9 mesos i un any, i l’ocupació en el sector ha sigut de 20.000 llocs de treball en 2021, la qual cosa ha suposat un increment de les cotitzacions a la Seguretat Social d’un 32,15% aconseguint els 18 milions d’euros.

Últimes notícies

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’assassinat d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga la mort d'un xiquet de 13 anys comesa este dissabte a la vesprada a Sueca, després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.