17 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

La Ciutat de la Llum generarà un impacte econòmic de 850 M/€ i crearà 4.900 llocs de treball

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha destacat que Ciutat de la Llum generarà un impacte econòmic de 850 milions d’euros i crearà 4.900 llocs de treball durant els pròxims cinc anys, tal com estableix el pla de negoci realitzat per Societat Projectes Temàtics CV.

Així ho ha manifestat després de la reunió mantinguda amb representants de l’Associació de productores espanyoles d’audiovisual internacional profilm, a la qual també ha assistit la consellera d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Josefina Bueno.

En concret, el president ha assenyalat que Ciutat de la Llum generarà un impacte econòmic “notable“, atés que preveu l’atracció de 222 produccions audiovisuals, la creació de 4.900 ocupacions, 22.800 contractes de serveis en la zona, prop d’1,5 milions de pernoctacions i una inversió productiva en la Comunitat Valenciana de 850 milions d’euros.

D’altra banda, el president ha anunciat la creació d’una “film comission” que articularà la promoció i la gestió de la demanda de rodatges en la Comunitat Valenciana i en Ciutat de la Llum.

Aquesta comissió tècnica de la nova “Film office Comunitat Valenciana” es constituirà el 27 de juny i comptarà amb totes les institucions que vulguen participar amb la finalitat de coordinar el suport logístic, artístic i professional a les productores audiovisuals que vulguen rodar en la Comunitat Valenciana, de manera que Ciutat de la Llum es convertisca en un referent audiovisual d’Europa.

En concret, ha assenyalat que aquesta comissió estarà integrada per la Societat de Projectes Temàtics de la Comunitat Valenicana (SPTCV), Turisme CV, la Conselleria de Cultura, la televisió autonòmica i les diferents oficines de suport organitzades per Turisme que han donat suport a la cinematografia.

“Gran plató del Mediterrani”

Durant la seua intervenció, Ximo Puig ha destacat l’esforç del Consell en els últims anys per aconseguir l’alçament de la sanció de la Comissió Europea, així com per mantindre les instal·lacions i poder reprendre la seua activitat al més prompte possible. Referent a això ha afegit que el pressupost destinat durant 2022 per a la posada en marxa del qual ha considerat “el gran plató del Mediterrani” aconsegueix els 2,4 milions d’euros.

Finalment, ha assegurat que el Consell no es va resignar davant la situació heretada de l’anterior Govern valencià per la qual la Comissió Europea instava a “malvendre” les instal·lacions per 17 milions d’euros en última subhasta, malgrat que les inversions realitzades en Ciutat de la Llum havien aconseguit els 470 milions.

En aquest sentit, el president ha subratllat que s’haja aconseguit superar la situació de tancament i que ara l’objectiu és convertir les instal·lacions en el “millor escenari per a fer cinema i un impuls per a l’economia i per a l’ocupació de qualitat en la nova economia de la Comunitat Valenciana i de la província d’Alacant“.

Balanç profilm 2021

En el transcurs de l’acte, l’associació profilm ha realitzat la seua presentació de les dades de rodatges i postproduccions estrangeres desenvolupades a Espanya pels seus socis en 2021.

Segons ha explicat l’entitat, el nombre de projectes realitzats a Espanya ha sigut de 43, que han suposat una inversió de 263.773.673 euros, la qual cosa suposa haver duplicat la inversió respecte a l’any anterior. Quant al temps d’estada d’una producció a Espanya ha sigut d’entre 9 mesos i un any, i l’ocupació en el sector ha sigut de 20.000 llocs de treball en 2021, la qual cosa ha suposat un increment de les cotitzacions a la Seguretat Social d’un 32,15% aconseguint els 18 milions d’euros.

Últimes notícies

PSOE i diversos grups del Congrés acusen a Mompó de contradiccions sobre la DANA

PSOE i diversos grups del Congrés han acusat a Vicente Mompó d'incórrer en contradiccions i llacunes sobre el seu paper durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Han qüestionat la seua memòria i la seua coherència, mentres PP i Vox han centrat el focus en el Govern central.

Investigador de la UPV rep a Brussel·les un dels Premis Jóvens Científics de l’Hidrogen 2025

Marco López Juárez, del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, va ser un dels cinc menors de 35 reconeguts per Hydrogen Europe Research a Brussel·les. El seu treball millora l'eficiència, la durabilitat i les emissions de la propulsió amb piles de combustible, amb aplicació en mobilitat terrestre i aèria.

Mompó sosté que va faltar informació per a decidir durant la dana

Mompó ha afirmat davant la comissió del Congrés que el dia de la dana va faltar informació clau i que no es va articular una resposta nacional. Ha defés que el Govern havia d'haver liderat més l'emergència.

La Generalitat va pagar a proveïdors en 31,44 dies al setembre, per damunt de la mitjana

La Generalitat Valenciana va tancar setembre amb un període mitjà de pagament a proveïdors de 31,44 dies, per damunt de la mitjana autonòmica de 27,63 i del límit legal de 30 dies. L'Estat, els ajuntaments i la Seguretat Social van retallar els seus terminis.

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.

Baldoví diu sentir la mateixa vergonya amb Camarero en el Congrés que amb Mazón

Baldoví ha dit que sent la mateixa vergonya en escoltar a Susana Camarero en la comissió de la DANA que la que va sentir amb Carlos Mazón. Li retrau falta de lideratge, coordinació i alertes durant l'emergència.

La gigafactoria de PowerCo acaba el primer bloc i començarà a produir en 2026

La planta de cel·les de Sagunt finalitzarà l'obra civil del primer bloc abans de tancar l'any i instal·larà les sales blanques per a iniciar la producció al setembre de 2026. La logística per tren i carretera quedarà preparada i el segon bloc avança cap a 2027.