16.8 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

La Ciutat de la Llum generarà un impacte econòmic de 850 M/€ i crearà 4.900 llocs de treball

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha destacat que Ciutat de la Llum generarà un impacte econòmic de 850 milions d’euros i crearà 4.900 llocs de treball durant els pròxims cinc anys, tal com estableix el pla de negoci realitzat per Societat Projectes Temàtics CV.

Així ho ha manifestat després de la reunió mantinguda amb representants de l’Associació de productores espanyoles d’audiovisual internacional profilm, a la qual també ha assistit la consellera d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Josefina Bueno.

En concret, el president ha assenyalat que Ciutat de la Llum generarà un impacte econòmic “notable“, atés que preveu l’atracció de 222 produccions audiovisuals, la creació de 4.900 ocupacions, 22.800 contractes de serveis en la zona, prop d’1,5 milions de pernoctacions i una inversió productiva en la Comunitat Valenciana de 850 milions d’euros.

D’altra banda, el president ha anunciat la creació d’una “film comission” que articularà la promoció i la gestió de la demanda de rodatges en la Comunitat Valenciana i en Ciutat de la Llum.

Aquesta comissió tècnica de la nova “Film office Comunitat Valenciana” es constituirà el 27 de juny i comptarà amb totes les institucions que vulguen participar amb la finalitat de coordinar el suport logístic, artístic i professional a les productores audiovisuals que vulguen rodar en la Comunitat Valenciana, de manera que Ciutat de la Llum es convertisca en un referent audiovisual d’Europa.

En concret, ha assenyalat que aquesta comissió estarà integrada per la Societat de Projectes Temàtics de la Comunitat Valenicana (SPTCV), Turisme CV, la Conselleria de Cultura, la televisió autonòmica i les diferents oficines de suport organitzades per Turisme que han donat suport a la cinematografia.

“Gran plató del Mediterrani”

Durant la seua intervenció, Ximo Puig ha destacat l’esforç del Consell en els últims anys per aconseguir l’alçament de la sanció de la Comissió Europea, així com per mantindre les instal·lacions i poder reprendre la seua activitat al més prompte possible. Referent a això ha afegit que el pressupost destinat durant 2022 per a la posada en marxa del qual ha considerat “el gran plató del Mediterrani” aconsegueix els 2,4 milions d’euros.

Finalment, ha assegurat que el Consell no es va resignar davant la situació heretada de l’anterior Govern valencià per la qual la Comissió Europea instava a “malvendre” les instal·lacions per 17 milions d’euros en última subhasta, malgrat que les inversions realitzades en Ciutat de la Llum havien aconseguit els 470 milions.

En aquest sentit, el president ha subratllat que s’haja aconseguit superar la situació de tancament i que ara l’objectiu és convertir les instal·lacions en el “millor escenari per a fer cinema i un impuls per a l’economia i per a l’ocupació de qualitat en la nova economia de la Comunitat Valenciana i de la província d’Alacant“.

Balanç profilm 2021

En el transcurs de l’acte, l’associació profilm ha realitzat la seua presentació de les dades de rodatges i postproduccions estrangeres desenvolupades a Espanya pels seus socis en 2021.

Segons ha explicat l’entitat, el nombre de projectes realitzats a Espanya ha sigut de 43, que han suposat una inversió de 263.773.673 euros, la qual cosa suposa haver duplicat la inversió respecte a l’any anterior. Quant al temps d’estada d’una producció a Espanya ha sigut d’entre 9 mesos i un any, i l’ocupació en el sector ha sigut de 20.000 llocs de treball en 2021, la qual cosa ha suposat un increment de les cotitzacions a la Seguretat Social d’un 32,15% aconseguint els 18 milions d’euros.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

A disposició judicial el detingut pel doble crim masclista de Xilxes

El detingut pel presumpte doble assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes va passar a disposició judicial a Vila-real. La causa està sota secret i s'investiguen el trencament de l'orde d'allunyament i els fets.

Mor l’actor Eric Dane als 53 anys després de lluitar contra l’ELA

L’intèrpret, conegut per interpretar Mark Sloan a Anatomia de Grey, havia fet públic el diagnòstic fa menys d’un any

El xofer de Mazón declara que l’És-Alert va sonar quan anaven cap al Cecopi

El conductor del llavors president va afirmar davant la jutgessa que l'alerta va sonar a les 20.11 quan es dirigien a L'Eliana per al Cecopi i encara no havien eixit de València. Va reconstruir la seua ruta i va assegurar que no va percebre senyals previs de gravetat.

Detinguts tres narcos després de la ‘bolcada’ d’un carregament d’haixix a Elx

La Policia Nacional ha detingut en Navalcarnero i Fuenlabrada a tres membres d'una banda de narcos després de l'assalt a la seua partida a Elx. Se sospita simulació de delicte i es van confiscar 34.000 euros, cotxes 'llançadora' i dispositius; la investigació seguix oberta per a detindre als assaltants.

El xofer de Mazón diu que quan va sonar l’És-Alert anaven cap al Cecopi

El conductor de Carlos Mazón ha declarat que el primer És-Alert, a les 20.11, els va sorprendre en ruta cap al Cecopi a l'Eliana i que no va percebre la gravetat fins a ser allí. El seu testimoniatge s'emmarca en la investigació judicial sobre la gestió de la dana del 29 d'octubre de 2024.

Passa a disposició judicial el detingut pel doble crim masclista de Xilxes

El sospitós ha entrat en els jutjats de Vila-real per a declarar pel presumpte assassinat de la seua exmuller i la seua filla. La causa està sota secret i s'investiguen el trencament de l'orde d'allunyament i els fets ocorreguts en la vivenda familiar.

Dones de la Comunitat guanyen quasi 5.000 euros menys a l’any que els hòmens malgrat baixar la bretxa

La bretxa salarial en la Comunitat Valenciana ha descendit al 13,1%, 2,6 punts per davall de la mitjana nacional, però les dones continuen guanyant quasi 5.000 euros menys a l'any. EVAP reclama mesures urgents davant factors estructurals, conciliació i complements que amplien la diferència.

El xofer de Mazón ha declarat que l’És-Alert del 29-O va sonar quan anaven cap al Cecopi i encara estaven a València

El conductor ha explicat davant la jutgessa que el primer avís És-Alert els va sorprendre abans d'eixir de València rumb al Cecopi. Ha precisat que va deixar al llavors president en el seu domicili entre la mitjanit i l'una.