10.6 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Arresten a un clan familiar per amenaçar i agredir a una veïna d’Alacant

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat d’Alacant a sis persones pels delictes d’amenaces, extorsió i lesions, comesos contra una de les seues veïnes, sent el motiu uns deutes contrets prèviament de les que fins i tot coneixien que era impossible que pagués.

La recerca girava entorn d’unes persones pertanyents a diversos clans familiars, els qui es dedicaven al préstec de petites quantitats de diners a un interés abusiu a veïns de la zona. Segons van tenir coneixement els investigadors, davant un retard en l’abonament del deute, incrementarien d’un mode exponencial l’import a pagar, iniciant des d’este moment fortes amenaces, que acabaven fins i tot amb agressions físiques cap als seus deutors amb la intenció de rebre pagaments desproporcionats amb relació als préstecs inicials.

L’origen de la recerca va ser causat per la denúncia d’una dona amb escassos recursos econòmics, que subsistia gràcies a les ajudes que li proporcionaven institucions socials i que es trobava residint en un pis de propietat pública, que li havien cedit per a garantir-li un habitatge.

Donada la precària situació de la víctima, en alguna ocasió, al saber que estes persones feien préstecs de diners de manera particular, es va veure obligada a demanar petites quantitats de diners als seus veïns.

No obstant això, quina va ser la seua sorpresa quan, un dels seus “creditors” que li havia fet un préstec de 20 euros, poc temps després li va demandar 1.200 euros, segons li va dir a causa dels interessos de demora.

Per si això no fos suficient, la víctima es va veure obligada a sol·licitar un nou préstec a una altra d’estes persones, en este cas de 100 euros pels quals, tres mesos després, al no rescabalar el deute, esta veïna li va reclamar 15.000 euros per recàrrecs en l’endarreriment del pagament.

La víctima, al no poder fer front al pagament de tals quantitats de diners, va començar a sofrir una sèrie d’amenaces i agressions que la mantenien completament terroritzada. Els fets se succeïen entre amenaces de mort i agressions, arribant a acoquinar-la fins i tot amb “pegar-li un tir” si no pagava.

Les situacions i escalada de violència estaven fora de tota lògica

En una de les ocasions, quatre integrants d’un dels clans es van personar en l’habitatge de la víctima, colpejant violentament la porta d’entrada i, després d’aconseguir accedir a l’interior, li van amenaçar de mort alhora que li mostraven un ganivet que portava un d’ells.

A més, altres dos de les autores, li van tallar el pèl i la van agredir causant-li diversos hematomes. Finalment, la van expulsar de l’immoble i la van comminar perquè empadronés als fills dels autors i així apoderar-se de l’immoble, tractant de donar una aparença legítima en els registres públics.

Un altre dels fets es va donar a la sortida dels jutjats, quan la víctima es va creuar amb una altra de les usureres que va tornar a amenaçar-la si no pagava.

El tercer i últim fet del qual la Policia Nacional va tenir constància, es va perpetrar en un segon domicili on la víctima es va veure obligada a traslladar-se, en haver-la aconseguit expulsar del seu domicili anterior.

En esta ocasió, la perjudicada va telefonar a emergències i es va personar una patrulla de Seguretat Ciutadana que va detenir als tres autors que es trobaven amenaçant de mort novament a la perjudicada.

Finalment, van resultar detingudes sis persones pels fets narrats, quatre homes i dues dones, tots de nacionalitat espanyola, d’entre 46 i 19 anys.

Tres d’ells van ser detinguts en el moment de les amenaces arengades en el segon domicili on es va traslladar la víctima després de la seua expulsió del seu habitatge i les altres tres després de la recerca duta a terme per Policia Judicial de la Policia Nacional.

Finalment, després de les detencions practicades, es va donar trasllat de les diverses actuacions als Jutjats d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant.

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.