Arresten a un clan familiar per amenaçar i agredir a una veïna d’Alacant

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat d’Alacant a sis persones pels delictes d’amenaces, extorsió i lesions, comesos contra una de les seues veïnes, sent el motiu uns deutes contrets prèviament de les que fins i tot coneixien que era impossible que pagués.

La recerca girava entorn d’unes persones pertanyents a diversos clans familiars, els qui es dedicaven al préstec de petites quantitats de diners a un interés abusiu a veïns de la zona. Segons van tenir coneixement els investigadors, davant un retard en l’abonament del deute, incrementarien d’un mode exponencial l’import a pagar, iniciant des d’este moment fortes amenaces, que acabaven fins i tot amb agressions físiques cap als seus deutors amb la intenció de rebre pagaments desproporcionats amb relació als préstecs inicials.

L’origen de la recerca va ser causat per la denúncia d’una dona amb escassos recursos econòmics, que subsistia gràcies a les ajudes que li proporcionaven institucions socials i que es trobava residint en un pis de propietat pública, que li havien cedit per a garantir-li un habitatge.

Donada la precària situació de la víctima, en alguna ocasió, al saber que estes persones feien préstecs de diners de manera particular, es va veure obligada a demanar petites quantitats de diners als seus veïns.

No obstant això, quina va ser la seua sorpresa quan, un dels seus «creditors» que li havia fet un préstec de 20 euros, poc temps després li va demandar 1.200 euros, segons li va dir a causa dels interessos de demora.

Per si això no fos suficient, la víctima es va veure obligada a sol·licitar un nou préstec a una altra d’estes persones, en este cas de 100 euros pels quals, tres mesos després, al no rescabalar el deute, esta veïna li va reclamar 15.000 euros per recàrrecs en l’endarreriment del pagament.

La víctima, al no poder fer front al pagament de tals quantitats de diners, va començar a sofrir una sèrie d’amenaces i agressions que la mantenien completament terroritzada. Els fets se succeïen entre amenaces de mort i agressions, arribant a acoquinar-la fins i tot amb «pegar-li un tir» si no pagava.

Les situacions i escalada de violència estaven fora de tota lògica

En una de les ocasions, quatre integrants d’un dels clans es van personar en l’habitatge de la víctima, colpejant violentament la porta d’entrada i, després d’aconseguir accedir a l’interior, li van amenaçar de mort alhora que li mostraven un ganivet que portava un d’ells.

A més, altres dos de les autores, li van tallar el pèl i la van agredir causant-li diversos hematomes. Finalment, la van expulsar de l’immoble i la van comminar perquè empadronés als fills dels autors i així apoderar-se de l’immoble, tractant de donar una aparença legítima en els registres públics.

Un altre dels fets es va donar a la sortida dels jutjats, quan la víctima es va creuar amb una altra de les usureres que va tornar a amenaçar-la si no pagava.

El tercer i últim fet del qual la Policia Nacional va tenir constància, es va perpetrar en un segon domicili on la víctima es va veure obligada a traslladar-se, en haver-la aconseguit expulsar del seu domicili anterior.

En esta ocasió, la perjudicada va telefonar a emergències i es va personar una patrulla de Seguretat Ciutadana que va detenir als tres autors que es trobaven amenaçant de mort novament a la perjudicada.

Finalment, van resultar detingudes sis persones pels fets narrats, quatre homes i dues dones, tots de nacionalitat espanyola, d’entre 46 i 19 anys.

Tres d’ells van ser detinguts en el moment de les amenaces arengades en el segon domicili on es va traslladar la víctima després de la seua expulsió del seu habitatge i les altres tres després de la recerca duta a terme per Policia Judicial de la Policia Nacional.

Finalment, després de les detencions practicades, es va donar trasllat de les diverses actuacions als Jutjats d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.
FILMOTECA D'ESTIU