Arresten a un clan familiar per amenaçar i agredir a una veïna d’Alacant

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat d’Alacant a sis persones pels delictes d’amenaces, extorsió i lesions, comesos contra una de les seues veïnes, sent el motiu uns deutes contrets prèviament de les que fins i tot coneixien que era impossible que pagués.

La recerca girava entorn d’unes persones pertanyents a diversos clans familiars, els qui es dedicaven al préstec de petites quantitats de diners a un interés abusiu a veïns de la zona. Segons van tenir coneixement els investigadors, davant un retard en l’abonament del deute, incrementarien d’un mode exponencial l’import a pagar, iniciant des d’este moment fortes amenaces, que acabaven fins i tot amb agressions físiques cap als seus deutors amb la intenció de rebre pagaments desproporcionats amb relació als préstecs inicials.

L’origen de la recerca va ser causat per la denúncia d’una dona amb escassos recursos econòmics, que subsistia gràcies a les ajudes que li proporcionaven institucions socials i que es trobava residint en un pis de propietat pública, que li havien cedit per a garantir-li un habitatge.

Donada la precària situació de la víctima, en alguna ocasió, al saber que estes persones feien préstecs de diners de manera particular, es va veure obligada a demanar petites quantitats de diners als seus veïns.

No obstant això, quina va ser la seua sorpresa quan, un dels seus «creditors» que li havia fet un préstec de 20 euros, poc temps després li va demandar 1.200 euros, segons li va dir a causa dels interessos de demora.

Per si això no fos suficient, la víctima es va veure obligada a sol·licitar un nou préstec a una altra d’estes persones, en este cas de 100 euros pels quals, tres mesos després, al no rescabalar el deute, esta veïna li va reclamar 15.000 euros per recàrrecs en l’endarreriment del pagament.

La víctima, al no poder fer front al pagament de tals quantitats de diners, va començar a sofrir una sèrie d’amenaces i agressions que la mantenien completament terroritzada. Els fets se succeïen entre amenaces de mort i agressions, arribant a acoquinar-la fins i tot amb «pegar-li un tir» si no pagava.

Les situacions i escalada de violència estaven fora de tota lògica

En una de les ocasions, quatre integrants d’un dels clans es van personar en l’habitatge de la víctima, colpejant violentament la porta d’entrada i, després d’aconseguir accedir a l’interior, li van amenaçar de mort alhora que li mostraven un ganivet que portava un d’ells.

A més, altres dos de les autores, li van tallar el pèl i la van agredir causant-li diversos hematomes. Finalment, la van expulsar de l’immoble i la van comminar perquè empadronés als fills dels autors i així apoderar-se de l’immoble, tractant de donar una aparença legítima en els registres públics.

Un altre dels fets es va donar a la sortida dels jutjats, quan la víctima es va creuar amb una altra de les usureres que va tornar a amenaçar-la si no pagava.

El tercer i últim fet del qual la Policia Nacional va tenir constància, es va perpetrar en un segon domicili on la víctima es va veure obligada a traslladar-se, en haver-la aconseguit expulsar del seu domicili anterior.

En esta ocasió, la perjudicada va telefonar a emergències i es va personar una patrulla de Seguretat Ciutadana que va detenir als tres autors que es trobaven amenaçant de mort novament a la perjudicada.

Finalment, van resultar detingudes sis persones pels fets narrats, quatre homes i dues dones, tots de nacionalitat espanyola, d’entre 46 i 19 anys.

Tres d’ells van ser detinguts en el moment de les amenaces arengades en el segon domicili on es va traslladar la víctima després de la seua expulsió del seu habitatge i les altres tres després de la recerca duta a terme per Policia Judicial de la Policia Nacional.

Finalment, després de les detencions practicades, es va donar trasllat de les diverses actuacions als Jutjats d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant.

Últimes notícies

Quinze detinguts per una estafa de 400.000 euros amb falses crides de bancs

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització que va estafar prop de 400.000 euros suplantant a bancs per telèfon i ha detingut a quinze persones en onze províncies.

El PP aplaudix que el Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre el cas Oltra

El PP en Les Corts valora que la Comissió de Peticions del Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre la gestió del cas d'abusos a una menor tutelada vinculat a l'entorn de Mónica Oltra mentres seguisca el procediment judicial a Espanya.

Paco Roca explora les relacions de parella en el seu nou còmic El viatge, que saltarà al cinema

El viatge, la nova novel·la gràfica de Paco Roca, indaga en les ruptures i les relacions de parella a llarg termini, ambientades a la Patagònia i amb adaptació al cinema en marxa.

Detingut a València per cobrar per empadronar il·legalment a estrangers

La Policia Nacional deté a València a un home de 42 anys acusat de falsedat documental i d'afavorir la immigració irregular mitjançant contractes de lloguer falsos per a empadronar a estrangers a canvi de diners.

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.