Arresten a un clan familiar per amenaçar i agredir a una veïna d’Alacant

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat d’Alacant a sis persones pels delictes d’amenaces, extorsió i lesions, comesos contra una de les seues veïnes, sent el motiu uns deutes contrets prèviament de les que fins i tot coneixien que era impossible que pagués.

La recerca girava entorn d’unes persones pertanyents a diversos clans familiars, els qui es dedicaven al préstec de petites quantitats de diners a un interés abusiu a veïns de la zona. Segons van tenir coneixement els investigadors, davant un retard en l’abonament del deute, incrementarien d’un mode exponencial l’import a pagar, iniciant des d’este moment fortes amenaces, que acabaven fins i tot amb agressions físiques cap als seus deutors amb la intenció de rebre pagaments desproporcionats amb relació als préstecs inicials.

L’origen de la recerca va ser causat per la denúncia d’una dona amb escassos recursos econòmics, que subsistia gràcies a les ajudes que li proporcionaven institucions socials i que es trobava residint en un pis de propietat pública, que li havien cedit per a garantir-li un habitatge.

Donada la precària situació de la víctima, en alguna ocasió, al saber que estes persones feien préstecs de diners de manera particular, es va veure obligada a demanar petites quantitats de diners als seus veïns.

No obstant això, quina va ser la seua sorpresa quan, un dels seus «creditors» que li havia fet un préstec de 20 euros, poc temps després li va demandar 1.200 euros, segons li va dir a causa dels interessos de demora.

Per si això no fos suficient, la víctima es va veure obligada a sol·licitar un nou préstec a una altra d’estes persones, en este cas de 100 euros pels quals, tres mesos després, al no rescabalar el deute, esta veïna li va reclamar 15.000 euros per recàrrecs en l’endarreriment del pagament.

La víctima, al no poder fer front al pagament de tals quantitats de diners, va començar a sofrir una sèrie d’amenaces i agressions que la mantenien completament terroritzada. Els fets se succeïen entre amenaces de mort i agressions, arribant a acoquinar-la fins i tot amb «pegar-li un tir» si no pagava.

Les situacions i escalada de violència estaven fora de tota lògica

En una de les ocasions, quatre integrants d’un dels clans es van personar en l’habitatge de la víctima, colpejant violentament la porta d’entrada i, després d’aconseguir accedir a l’interior, li van amenaçar de mort alhora que li mostraven un ganivet que portava un d’ells.

A més, altres dos de les autores, li van tallar el pèl i la van agredir causant-li diversos hematomes. Finalment, la van expulsar de l’immoble i la van comminar perquè empadronés als fills dels autors i així apoderar-se de l’immoble, tractant de donar una aparença legítima en els registres públics.

Un altre dels fets es va donar a la sortida dels jutjats, quan la víctima es va creuar amb una altra de les usureres que va tornar a amenaçar-la si no pagava.

El tercer i últim fet del qual la Policia Nacional va tenir constància, es va perpetrar en un segon domicili on la víctima es va veure obligada a traslladar-se, en haver-la aconseguit expulsar del seu domicili anterior.

En esta ocasió, la perjudicada va telefonar a emergències i es va personar una patrulla de Seguretat Ciutadana que va detenir als tres autors que es trobaven amenaçant de mort novament a la perjudicada.

Finalment, van resultar detingudes sis persones pels fets narrats, quatre homes i dues dones, tots de nacionalitat espanyola, d’entre 46 i 19 anys.

Tres d’ells van ser detinguts en el moment de les amenaces arengades en el segon domicili on es va traslladar la víctima després de la seua expulsió del seu habitatge i les altres tres després de la recerca duta a terme per Policia Judicial de la Policia Nacional.

Finalment, després de les detencions practicades, es va donar trasllat de les diverses actuacions als Jutjats d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant.

Últimes notícies

Mompó i Pradas tornaran al Congrés per la comissió de la DANA el 28 de setembre

El president de la Diputació de València, Vicente Mompó, i l’exconsellera Salomé Pradas compareixeran de nou el 28 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, dins d’una nova ronda de testimonis sobre la gestió de la tragèdia.

Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Tuéjar

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar ha mobilitzat deu mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres per a intentar la seua extinció.

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.

Alerta taronja este dimecres per fortes pluges a la província de València

Emergències ha activat per a este dimecres l’alerta taronja en tota la província de València per fortes pluges i tempestes, amb fins a 80 l/m2 en poques hores i possibilitat de granís de fins a quatre centímetres.

El PP exigeix explicacions per les ajudes a UGT i Vox acusa el PSOE de suposada “màfia organitzada”

PP, Vox, Compromís i PSPV han reaccionat a la investigació de l’Agència Valenciana Antifrau sobre 255.000 euros en subvencions a un congrés d’UGT en 2021. Els partits es creuen acusacions per les ajudes al sindicat i per altres casos que reclamen investigar.

La jutgessa de la dana reclama al càmera que va gravar Pradas a Carlet com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana ha ordenat identificar i citar com a testimoni el càmera que va gravar la visita de l’exconsellera Salomé Pradas a Carlet el 29 d’octubre de 2024. La causa també estudia si una nova mort s’atribuirà a la dana, cosa que podria elevar les víctimes a 233.