Arresten a un clan familiar per amenaçar i agredir a una veïna d’Alacant

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat d’Alacant a sis persones pels delictes d’amenaces, extorsió i lesions, comesos contra una de les seues veïnes, sent el motiu uns deutes contrets prèviament de les que fins i tot coneixien que era impossible que pagués.

La recerca girava entorn d’unes persones pertanyents a diversos clans familiars, els qui es dedicaven al préstec de petites quantitats de diners a un interés abusiu a veïns de la zona. Segons van tenir coneixement els investigadors, davant un retard en l’abonament del deute, incrementarien d’un mode exponencial l’import a pagar, iniciant des d’este moment fortes amenaces, que acabaven fins i tot amb agressions físiques cap als seus deutors amb la intenció de rebre pagaments desproporcionats amb relació als préstecs inicials.

L’origen de la recerca va ser causat per la denúncia d’una dona amb escassos recursos econòmics, que subsistia gràcies a les ajudes que li proporcionaven institucions socials i que es trobava residint en un pis de propietat pública, que li havien cedit per a garantir-li un habitatge.

Donada la precària situació de la víctima, en alguna ocasió, al saber que estes persones feien préstecs de diners de manera particular, es va veure obligada a demanar petites quantitats de diners als seus veïns.

No obstant això, quina va ser la seua sorpresa quan, un dels seus “creditors” que li havia fet un préstec de 20 euros, poc temps després li va demandar 1.200 euros, segons li va dir a causa dels interessos de demora.

Per si això no fos suficient, la víctima es va veure obligada a sol·licitar un nou préstec a una altra d’estes persones, en este cas de 100 euros pels quals, tres mesos després, al no rescabalar el deute, esta veïna li va reclamar 15.000 euros per recàrrecs en l’endarreriment del pagament.

La víctima, al no poder fer front al pagament de tals quantitats de diners, va començar a sofrir una sèrie d’amenaces i agressions que la mantenien completament terroritzada. Els fets se succeïen entre amenaces de mort i agressions, arribant a acoquinar-la fins i tot amb “pegar-li un tir” si no pagava.

Les situacions i escalada de violència estaven fora de tota lògica

En una de les ocasions, quatre integrants d’un dels clans es van personar en l’habitatge de la víctima, colpejant violentament la porta d’entrada i, després d’aconseguir accedir a l’interior, li van amenaçar de mort alhora que li mostraven un ganivet que portava un d’ells.

A més, altres dos de les autores, li van tallar el pèl i la van agredir causant-li diversos hematomes. Finalment, la van expulsar de l’immoble i la van comminar perquè empadronés als fills dels autors i així apoderar-se de l’immoble, tractant de donar una aparença legítima en els registres públics.

Un altre dels fets es va donar a la sortida dels jutjats, quan la víctima es va creuar amb una altra de les usureres que va tornar a amenaçar-la si no pagava.

El tercer i últim fet del qual la Policia Nacional va tenir constància, es va perpetrar en un segon domicili on la víctima es va veure obligada a traslladar-se, en haver-la aconseguit expulsar del seu domicili anterior.

En esta ocasió, la perjudicada va telefonar a emergències i es va personar una patrulla de Seguretat Ciutadana que va detenir als tres autors que es trobaven amenaçant de mort novament a la perjudicada.

Finalment, van resultar detingudes sis persones pels fets narrats, quatre homes i dues dones, tots de nacionalitat espanyola, d’entre 46 i 19 anys.

Tres d’ells van ser detinguts en el moment de les amenaces arengades en el segon domicili on es va traslladar la víctima després de la seua expulsió del seu habitatge i les altres tres després de la recerca duta a terme per Policia Judicial de la Policia Nacional.

Finalment, després de les detencions practicades, es va donar trasllat de les diverses actuacions als Jutjats d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Envellir bé: l’experta que reclama prioritzar la qualitat de vida sobre viure més anys

La catedràtica Consuelo Borrás defén que l'objectiu de l'envelliment no és només sumar anys, sinó arribar a la vellesa amb autonomia mitjançant hàbits saludables i exercici físic.

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.