Les claus d’OCU per a estalviar en la comunitat de propietaris

OCU recorda que la contractació i modificació d’estos serveis s’aprova per majoria simple en junta, tret que el que s’aprove siga la supressió d’un servei general.

S’ha preguntat quants centenars d’euros paga a l’any en despeses de comunitat?. Segur que als veïns els sembla bé una rebaixa, sobretot si no estan especialment satisfets amb algun dels serveis contractats. L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), després d’estudiar diferents pressupostos en diversos tipus de comunitats, ha detectat set partides en les quals és possible aconseguir un substancial estalvi (els preus indicats inclouen IVA), tal com s’explica en la revista Diners i Drets del mes de juliol.

1. Canviar el servei de consergeria: fins a un 15% d’estalvi. El cost anual d’un porter amb una jornada de vuit hores en un edifici de deu plantes i 60 habitatges, sense jardí ni piscina, varia entre 22.720 i 26.717 euros.

2. Canviar el servei de neteja: fins a un 10% d’estalvi. Dos hores diàries de neteja, més un fregat setmanal i una neteja de cristalls mensual s’ofereix entre 2.715 i 3.020 euros per a un edifici de set plantes, 28 habitatges i un parell de locals comercials.

3. Canviar l’administrador de la comunitat: fins a un 50% d’estalvi. El pressupost anual per a un edifici de 10 plantes, 80 habitatges i ascensor oscil·la entre 2.614 i 5.518 euros. Encara que en este cas convé comparar els serveis que ofereix cadascun, perquè sol haver-hi diferències.

4. Canviar el compte corrent: fins a un 97% d’estalvi. Els costos d’un compte d’una comunitat de 28 habitatges on cada mes es paguen per transferència cinc subministraments o serveis i es giren els 28 rebuts de les quotes, varia entre 33 i 1.333 euros a l’any.

5. Canviar l’assegurança: fins a un 36% d’estalvi. El preu anual per assegurar un edifici de 20 habitatges, amb 30 anys d’antiguitat, qualitats mitjanes i sense riscos agreujants (600.000 euros de responsabilitat civil) oscil·la entre 2.104 i 3.330 euros.

6. Canviar la companyia energètica: fins a un 8% d’estalvi. La despesa anual de 50.000 litres de gasoil varia entre 33.650 i 36.250 euros segons la companyia. I és possible estalviar un altre punt en llum amb detectors de presència, bombetes led, baixant la potència o, simplement, canviant la tarifa.

7. Canviar la tarifa elèctrica de l’ascensor: fins a un 63% d’estalvi. Baixar la potència contractada de 13.2 kW a 4 kW i canviar a la millor tarifa del mercat, pot reduir la factura de 1.240 a 457 euros. A més, el cost de manteniment d’un ascensor amb capacitat per a 4 persones en un edifici de 7 plantes i 28 pisos oscil·la entre 1.157 i 1.413 euros.

En general basta una majoria simple de propietaris per a proposar i aprovar este tipus de canvis de serveis. Tret que es tractés de prescindir d’algun d’ells (de porteria o consergeria, per exemple), i en este cas la majoria necessària seria de 3/5 dels propietaris que representen a 3/5 de les quotes. Per cert, des d’enguany i amb motiu de la pandèmia és possible realitzar les juntes de manera telemàtica.

Últimes notícies

Diana Morant renuncia a les generals per dedicar-se a les autonòmiques valencianes

La líder del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha anunciat que no anirà en les llistes del 29-N per dedicar-se en exclusiva a preparar les eleccions autonòmiques a la Comunitat Valenciana.

Enrique Arce, nomenat Ambaixador de la Comunitat Valenciana pel seu arrelament a València

L’actor valencià Enrique Arce ha sigut distingit com a Ambaixador de la Comunitat Valenciana per la Generalitat, un reconeixement que rep amb honor i humilitat després de dècades projectant València arreu del món.

Suspenen un desnonament a Alacant aplicant el nou decret d’habitatge

Un jutjat d’Alacant ha suspés fins al 2030 el desnonament d’una dona i els seus tres fills menors en aplicar el nou Reial decret 29/2026. Els serveis socials havien acreditat la situació de vulnerabilitat i la falta d’alternativa residencial.

Així són les exposicions pels 125 anys de l’Autoritat Portuària d’Alacant

L’Autoritat Portuària d’Alacant ha obert dues exposicions pel seu 125 aniversari, amb obres, documents i peces històriques sobre la trajectòria del port i la seua relació amb la ciutat i la província.

Sergio García es planteja tornar al PGA Tour i lluitar per la Ryder Cup

Sergio García estudia trencar definitivament amb LIV, no tanca la porta a tornar al PGA Tour i es marca com a objectiu jugar la pròxima Ryder Cup, almenys com a vicecapità.

Francis Mojica rep el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026

El microbiòleg de la Universitat d’Alacant Francis Mojica ha sigut distingit amb el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026, en la categoria de projecte científic, pel seu paper clau en el desenvolupament de la tecnologia CRISPR.

El PSPV proposa una declaració institucional per a reforçar l’autogovern i la diversitat el 9 d’Octubre

El PSPV-PSOE ha plantejat a tots els grups de Les Corts aprovar una declaració institucional pel 9 d’Octubre en defensa de l’autogovern valencià, la convivència i la diversitat, que exigix el suport unànime del Parlament.

Ángel Ayora reivindica que rebutjar LIV ha sigut ‘la decisió correcta’

El malagueny Ángel Ayora defensa que rebutjar l’oferta de LIV Golf ha sigut ‘la decisió correcta’ perquè el seu gran objectiu és jugar al PGA Tour i disputar la Ryder Cup amb Europa, i destaca el paper clau de Juan Carlos Ferrero en la seua preparació mental.