Les claus d’OCU per a estalviar en la comunitat de propietaris

OCU recorda que la contractació i modificació d’estos serveis s’aprova per majoria simple en junta, tret que el que s’aprove siga la supressió d’un servei general.

S’ha preguntat quants centenars d’euros paga a l’any en despeses de comunitat?. Segur que als veïns els sembla bé una rebaixa, sobretot si no estan especialment satisfets amb algun dels serveis contractats. L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), després d’estudiar diferents pressupostos en diversos tipus de comunitats, ha detectat set partides en les quals és possible aconseguir un substancial estalvi (els preus indicats inclouen IVA), tal com s’explica en la revista Diners i Drets del mes de juliol.

1. Canviar el servei de consergeria: fins a un 15% d’estalvi. El cost anual d’un porter amb una jornada de vuit hores en un edifici de deu plantes i 60 habitatges, sense jardí ni piscina, varia entre 22.720 i 26.717 euros.

2. Canviar el servei de neteja: fins a un 10% d’estalvi. Dos hores diàries de neteja, més un fregat setmanal i una neteja de cristalls mensual s’ofereix entre 2.715 i 3.020 euros per a un edifici de set plantes, 28 habitatges i un parell de locals comercials.

3. Canviar l’administrador de la comunitat: fins a un 50% d’estalvi. El pressupost anual per a un edifici de 10 plantes, 80 habitatges i ascensor oscil·la entre 2.614 i 5.518 euros. Encara que en este cas convé comparar els serveis que ofereix cadascun, perquè sol haver-hi diferències.

4. Canviar el compte corrent: fins a un 97% d’estalvi. Els costos d’un compte d’una comunitat de 28 habitatges on cada mes es paguen per transferència cinc subministraments o serveis i es giren els 28 rebuts de les quotes, varia entre 33 i 1.333 euros a l’any.

5. Canviar l’assegurança: fins a un 36% d’estalvi. El preu anual per assegurar un edifici de 20 habitatges, amb 30 anys d’antiguitat, qualitats mitjanes i sense riscos agreujants (600.000 euros de responsabilitat civil) oscil·la entre 2.104 i 3.330 euros.

6. Canviar la companyia energètica: fins a un 8% d’estalvi. La despesa anual de 50.000 litres de gasoil varia entre 33.650 i 36.250 euros segons la companyia. I és possible estalviar un altre punt en llum amb detectors de presència, bombetes led, baixant la potència o, simplement, canviant la tarifa.

7. Canviar la tarifa elèctrica de l’ascensor: fins a un 63% d’estalvi. Baixar la potència contractada de 13.2 kW a 4 kW i canviar a la millor tarifa del mercat, pot reduir la factura de 1.240 a 457 euros. A més, el cost de manteniment d’un ascensor amb capacitat per a 4 persones en un edifici de 7 plantes i 28 pisos oscil·la entre 1.157 i 1.413 euros.

En general basta una majoria simple de propietaris per a proposar i aprovar este tipus de canvis de serveis. Tret que es tractés de prescindir d’algun d’ells (de porteria o consergeria, per exemple), i en este cas la majoria necessària seria de 3/5 dels propietaris que representen a 3/5 de les quotes. Per cert, des d’enguany i amb motiu de la pandèmia és possible realitzar les juntes de manera telemàtica.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.

Presó provisional per a un dels dos germans detinguts per una violació a València

El Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de València reobri la causa per una presumpta agressió sexual en un cotxe i ordena presó provisional per a un dels dos germans investigats després de la denúncia de la víctima.