Les claus d’OCU per a estalviar en la comunitat de propietaris

OCU recorda que la contractació i modificació d’estos serveis s’aprova per majoria simple en junta, tret que el que s’aprove siga la supressió d’un servei general.

S’ha preguntat quants centenars d’euros paga a l’any en despeses de comunitat?. Segur que als veïns els sembla bé una rebaixa, sobretot si no estan especialment satisfets amb algun dels serveis contractats. L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), després d’estudiar diferents pressupostos en diversos tipus de comunitats, ha detectat set partides en les quals és possible aconseguir un substancial estalvi (els preus indicats inclouen IVA), tal com s’explica en la revista Diners i Drets del mes de juliol.

1. Canviar el servei de consergeria: fins a un 15% d’estalvi. El cost anual d’un porter amb una jornada de vuit hores en un edifici de deu plantes i 60 habitatges, sense jardí ni piscina, varia entre 22.720 i 26.717 euros.

2. Canviar el servei de neteja: fins a un 10% d’estalvi. Dos hores diàries de neteja, més un fregat setmanal i una neteja de cristalls mensual s’ofereix entre 2.715 i 3.020 euros per a un edifici de set plantes, 28 habitatges i un parell de locals comercials.

3. Canviar l’administrador de la comunitat: fins a un 50% d’estalvi. El pressupost anual per a un edifici de 10 plantes, 80 habitatges i ascensor oscil·la entre 2.614 i 5.518 euros. Encara que en este cas convé comparar els serveis que ofereix cadascun, perquè sol haver-hi diferències.

4. Canviar el compte corrent: fins a un 97% d’estalvi. Els costos d’un compte d’una comunitat de 28 habitatges on cada mes es paguen per transferència cinc subministraments o serveis i es giren els 28 rebuts de les quotes, varia entre 33 i 1.333 euros a l’any.

5. Canviar l’assegurança: fins a un 36% d’estalvi. El preu anual per assegurar un edifici de 20 habitatges, amb 30 anys d’antiguitat, qualitats mitjanes i sense riscos agreujants (600.000 euros de responsabilitat civil) oscil·la entre 2.104 i 3.330 euros.

6. Canviar la companyia energètica: fins a un 8% d’estalvi. La despesa anual de 50.000 litres de gasoil varia entre 33.650 i 36.250 euros segons la companyia. I és possible estalviar un altre punt en llum amb detectors de presència, bombetes led, baixant la potència o, simplement, canviant la tarifa.

7. Canviar la tarifa elèctrica de l’ascensor: fins a un 63% d’estalvi. Baixar la potència contractada de 13.2 kW a 4 kW i canviar a la millor tarifa del mercat, pot reduir la factura de 1.240 a 457 euros. A més, el cost de manteniment d’un ascensor amb capacitat per a 4 persones en un edifici de 7 plantes i 28 pisos oscil·la entre 1.157 i 1.413 euros.

En general basta una majoria simple de propietaris per a proposar i aprovar este tipus de canvis de serveis. Tret que es tractés de prescindir d’algun d’ells (de porteria o consergeria, per exemple), i en este cas la majoria necessària seria de 3/5 dels propietaris que representen a 3/5 de les quotes. Per cert, des d’enguany i amb motiu de la pandèmia és possible realitzar les juntes de manera telemàtica.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic s'ha convertit en el primer artista faller estranger a guanyar el ninot indultat infantil i a portar a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal al primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El seu projecte destaca per la coordinació amb Ramón Pla, el suport de la comissió i l'ús de materials més sostenibles.

Mor en caure per un penya-segat a Orihuela en intentar recuperar unes ulleres

Un home de 28 anys ha mort després de precipitar-se per un penya-segat d'Orihuela quan intentava recuperar unes ulleres. El GEAS de la Guàrdia Civil va recuperar el cos de la mar.

El exasesor de Mazón es nega a respondre davant la comissió de la DANA en el Congrés

Josep Lanuza s'ha negat a contestar en la comissió que investiga la DANA i ha remés les seues explicacions al jutjat, entre retrets de diversos grups.

Identificats cinc jóvens per un incendi en El Saler després de llançar un artefacte pirotècnic

La Policia Local de València ha identificat a cinc jóvens després d'un incendi en la zona protegida del Saler, originat per un artefacte pirotècnic. El foc va afectar 200 m² i un d'ells va quedar investigat per presumpte delicte d'incendi forestal.

Tres anys de presó per a un agressor sexual reincident a la Vila Joiosa

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a tres anys de presó a un home per agredir sexualment a una dona que dormia a la seua casa a la Vila Joiosa. La pena inclou atenuants de reparació i embriaguesa i l'agreujant de reincidència, a més d'allunyament i llibertat vigilada.

El port d’Alacant estrenarà una línia regular de mercaderies amb Algèria

Algèria Express connectarà Alacant amb Orà i Bejaia amb freqüència quinzenal. El servici, operat per Sidra Line, combinarà càrrega contenerizada i convencional.