Les claus per a evitar un robatori a casa durant la Setmana Santa



A la Prefectura Superior de Policia Nacional està preparant com cada any per al període vacacional de Setmana Santa un dispositiu especial de prevenció de robatoris amb força en domicilis.

Revisar els panys de portes i finestres de la casa, no anunciar en xarxes socials una eixida vacacional o desviar les trucades del telèfon fix al mòbil són alguns dels consells.

Pese a l’increment de mitjans utilitzats per a la prevenció d’aquesta mena d’il·lícit penal, el Cos ha assegurat que és necessari que la ciutadania siga coneixedora d’una sèrie de consells per a minimitzar les possibilitats de ser víctimes d’un robatori.

En aquests períodes d’absències augmenten les necessitats de protecció de la llar, els caps de setmana entre les 21.00 i les 2.00 hores també és més probable que l’immoble estiga buit i, per tant, quan més cal cerciorar-se que els sistemes de prevenció estan actius.

Recomanacions


En el cas de canviar de residència durant la Setmana Santa, es recomana no deixar signes aparents d’això, per això, és important deixar les persianes a mitjà tancar i la bústia neta abans de partir. Si l’estada fora de casa es prolongarà en el temps, és aconsellable demanar a un veí o a algú de confiança que reculla la correspondència.

En el cas que l’habitatge dispose de dos panys, és millor fer ús d’aquestes i procurar no tancar mai d’una portada, perquè moltes de les bandes itinerants que operen durant aquests dies són especialistes en el «mètode de la relliscada», mitjançant el qual són capaces d’accedir a un immoble en escassos segons.

També es poden implantar espiells digitals, les quals captaran les imatges del replà de l’escala i poden ser de gran utilitat en el cas que es produïsca algun robatori en la finca. Utilitzar xicotets sistemes de domòtica per a poder encendre i apagar llums de l’interior de l’habitatge, ràdios, televisors o pujar i baixar persianes pot afavorir al propietari a l’hora que el delinqüent trie un altre immoble per a perpetrar l’il·lícit.

Existeixen sistemes de seguretat de vídeo-vigilància que s’activen per moviment i que alerten directament al mòbil del propietari, d’aquesta manera, una persona pot veure l’interior del seu domicili en qualsevol moment i davant la mínima sospita, podrà posar en coneixement de la Policia tal extrem.

En primer lloc, aconsellen «evitar que els lladres vigilen les rutines«, en referència, per exemple, als punts de silicona que alguns lladres deixen en l’entrada de la instal·lació per a comprovar que no hi ha hagut moviment en un període llarg.

Tal com adverteix reiteradament la Policia, els lladres marquen els seus objectius amb silicona, vaselina en els espiells o col·locant xicotetes làmines de plàstic a la porta, d’aquesta manera saben que els inquilins s’absenten de l’habitatge. Si es troba algun d’aquests senyals, cal telefonar immediatament a la Policia.

Recomanen no deixar finestres obertes, revisar l’estat dels panys de portes i finestres –que solen deteriorar-se amb el temps-i avisar a l’empresa d’alarmes si va haver-hi una absència prolongada.
Els experts també veuen convenient no publicar informació sobre les vacances o eixides en xarxes socials, per a no donar pistes sobre desplaçaments i absències als possibles lladres; no deixar objectes de valor a la vista des de l’exterior; i mantindre la il·luminació d’exteriors durant la nit.

Col·laboració veïnal

Així mateix, la Policia Nacional ha recalcat que és important la col·laboració entre veïns i previndre que es cometen robatoris en la finca. Cerciorar-se que la porta d’accés al pati està ben tancada o simplement col·locar els peluts dels veïns enfront de la seua porta una vegada que el servei de neteja ha finalitzat, són mostres d’habitabilitat que poden deslliurar-nos d’un disgust.

Per la presència de persones sospitoses que no són veïns, cal donar avís en el 091 i una patrulla comprovarà la seua identitat. Si s’arriba a ser víctimes d’un robatori amb força en el domicili, no cal tocar res, sinó donar avís a Policia Nacional i esperar fora de l’habitatge fins que arriben les patrulles actuants.
Per a evitar que els delinqüents engreixen el seu botí, es recomana no guardar els efectes de valor i els diners en un mateix lloc, així s’aconseguirà que els malfactors marxen satisfets quan hagen trobat els primers objectes.

I si ens quedem …

La seguretat és responsabilitat de tots. Si ens toca quedar-nos a casa, som parcialment responsables de la seguretat dels habitatges dels veïns. Gestos com deixar-nos la porta del portal oberta, obrir a desconeguts, no avisar a la policia si veiem a estranys, permetre que altres cotxes entren darrere del nostre en el garatge, etc. poden donar lloc a robatoris en la nostra comunitat de propietaris.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua quarta final ACB, de nou contra el Barça

El València Basket ha derrotat l'Asisa Joventut en el tercer partit de semifinals de la Lliga Endesa i disputarà la seua quarta final ACB, la segona consecutiva i la segona contra el Barça.

El Valencia Basket torna a la final ACB: quarta de la seua història i segona seguida contra el Barça

El Valencia Basket ha aconseguit el passe a la seua quarta final de la Lliga ACB després de superar l'Asisa Joventut, i repetirà presència per segon any consecutiu, ara davant el Barça, rival que ja el va superar en la final de 2003.

El Valencia Basket s’impon en Badalona i es classifica per a la final de la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha guanyat l’Asisa Joventut a Badalona per 73-87 en el tercer partit de la sèrie i s’ha classificat per a la final de la Lliga Endesa, que disputarà contra el Barça al Roig Arena.

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.