Les claus per a evitar un robatori a casa durant la Setmana Santa



A la Prefectura Superior de Policia Nacional està preparant com cada any per al període vacacional de Setmana Santa un dispositiu especial de prevenció de robatoris amb força en domicilis.

Revisar els panys de portes i finestres de la casa, no anunciar en xarxes socials una eixida vacacional o desviar les trucades del telèfon fix al mòbil són alguns dels consells.

Pese a l’increment de mitjans utilitzats per a la prevenció d’aquesta mena d’il·lícit penal, el Cos ha assegurat que és necessari que la ciutadania siga coneixedora d’una sèrie de consells per a minimitzar les possibilitats de ser víctimes d’un robatori.

En aquests períodes d’absències augmenten les necessitats de protecció de la llar, els caps de setmana entre les 21.00 i les 2.00 hores també és més probable que l’immoble estiga buit i, per tant, quan més cal cerciorar-se que els sistemes de prevenció estan actius.

Recomanacions


En el cas de canviar de residència durant la Setmana Santa, es recomana no deixar signes aparents d’això, per això, és important deixar les persianes a mitjà tancar i la bústia neta abans de partir. Si l’estada fora de casa es prolongarà en el temps, és aconsellable demanar a un veí o a algú de confiança que reculla la correspondència.

En el cas que l’habitatge dispose de dos panys, és millor fer ús d’aquestes i procurar no tancar mai d’una portada, perquè moltes de les bandes itinerants que operen durant aquests dies són especialistes en el «mètode de la relliscada», mitjançant el qual són capaces d’accedir a un immoble en escassos segons.

També es poden implantar espiells digitals, les quals captaran les imatges del replà de l’escala i poden ser de gran utilitat en el cas que es produïsca algun robatori en la finca. Utilitzar xicotets sistemes de domòtica per a poder encendre i apagar llums de l’interior de l’habitatge, ràdios, televisors o pujar i baixar persianes pot afavorir al propietari a l’hora que el delinqüent trie un altre immoble per a perpetrar l’il·lícit.

Existeixen sistemes de seguretat de vídeo-vigilància que s’activen per moviment i que alerten directament al mòbil del propietari, d’aquesta manera, una persona pot veure l’interior del seu domicili en qualsevol moment i davant la mínima sospita, podrà posar en coneixement de la Policia tal extrem.

En primer lloc, aconsellen «evitar que els lladres vigilen les rutines«, en referència, per exemple, als punts de silicona que alguns lladres deixen en l’entrada de la instal·lació per a comprovar que no hi ha hagut moviment en un període llarg.

Tal com adverteix reiteradament la Policia, els lladres marquen els seus objectius amb silicona, vaselina en els espiells o col·locant xicotetes làmines de plàstic a la porta, d’aquesta manera saben que els inquilins s’absenten de l’habitatge. Si es troba algun d’aquests senyals, cal telefonar immediatament a la Policia.

Recomanen no deixar finestres obertes, revisar l’estat dels panys de portes i finestres –que solen deteriorar-se amb el temps-i avisar a l’empresa d’alarmes si va haver-hi una absència prolongada.
Els experts també veuen convenient no publicar informació sobre les vacances o eixides en xarxes socials, per a no donar pistes sobre desplaçaments i absències als possibles lladres; no deixar objectes de valor a la vista des de l’exterior; i mantindre la il·luminació d’exteriors durant la nit.

Col·laboració veïnal

Així mateix, la Policia Nacional ha recalcat que és important la col·laboració entre veïns i previndre que es cometen robatoris en la finca. Cerciorar-se que la porta d’accés al pati està ben tancada o simplement col·locar els peluts dels veïns enfront de la seua porta una vegada que el servei de neteja ha finalitzat, són mostres d’habitabilitat que poden deslliurar-nos d’un disgust.

Per la presència de persones sospitoses que no són veïns, cal donar avís en el 091 i una patrulla comprovarà la seua identitat. Si s’arriba a ser víctimes d’un robatori amb força en el domicili, no cal tocar res, sinó donar avís a Policia Nacional i esperar fora de l’habitatge fins que arriben les patrulles actuants.
Per a evitar que els delinqüents engreixen el seu botí, es recomana no guardar els efectes de valor i els diners en un mateix lloc, així s’aconseguirà que els malfactors marxen satisfets quan hagen trobat els primers objectes.

I si ens quedem …

La seguretat és responsabilitat de tots. Si ens toca quedar-nos a casa, som parcialment responsables de la seguretat dels habitatges dels veïns. Gestos com deixar-nos la porta del portal oberta, obrir a desconeguts, no avisar a la policia si veiem a estranys, permetre que altres cotxes entren darrere del nostre en el garatge, etc. poden donar lloc a robatoris en la nostra comunitat de propietaris.

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.