Les claus per a evitar un robatori a casa durant la Setmana Santa



A la Prefectura Superior de Policia Nacional està preparant com cada any per al període vacacional de Setmana Santa un dispositiu especial de prevenció de robatoris amb força en domicilis.

Revisar els panys de portes i finestres de la casa, no anunciar en xarxes socials una eixida vacacional o desviar les trucades del telèfon fix al mòbil són alguns dels consells.

Pese a l’increment de mitjans utilitzats per a la prevenció d’aquesta mena d’il·lícit penal, el Cos ha assegurat que és necessari que la ciutadania siga coneixedora d’una sèrie de consells per a minimitzar les possibilitats de ser víctimes d’un robatori.

En aquests períodes d’absències augmenten les necessitats de protecció de la llar, els caps de setmana entre les 21.00 i les 2.00 hores també és més probable que l’immoble estiga buit i, per tant, quan més cal cerciorar-se que els sistemes de prevenció estan actius.

Recomanacions


En el cas de canviar de residència durant la Setmana Santa, es recomana no deixar signes aparents d’això, per això, és important deixar les persianes a mitjà tancar i la bústia neta abans de partir. Si l’estada fora de casa es prolongarà en el temps, és aconsellable demanar a un veí o a algú de confiança que reculla la correspondència.

En el cas que l’habitatge dispose de dos panys, és millor fer ús d’aquestes i procurar no tancar mai d’una portada, perquè moltes de les bandes itinerants que operen durant aquests dies són especialistes en el «mètode de la relliscada», mitjançant el qual són capaces d’accedir a un immoble en escassos segons.

També es poden implantar espiells digitals, les quals captaran les imatges del replà de l’escala i poden ser de gran utilitat en el cas que es produïsca algun robatori en la finca. Utilitzar xicotets sistemes de domòtica per a poder encendre i apagar llums de l’interior de l’habitatge, ràdios, televisors o pujar i baixar persianes pot afavorir al propietari a l’hora que el delinqüent trie un altre immoble per a perpetrar l’il·lícit.

Existeixen sistemes de seguretat de vídeo-vigilància que s’activen per moviment i que alerten directament al mòbil del propietari, d’aquesta manera, una persona pot veure l’interior del seu domicili en qualsevol moment i davant la mínima sospita, podrà posar en coneixement de la Policia tal extrem.

En primer lloc, aconsellen «evitar que els lladres vigilen les rutines«, en referència, per exemple, als punts de silicona que alguns lladres deixen en l’entrada de la instal·lació per a comprovar que no hi ha hagut moviment en un període llarg.

Tal com adverteix reiteradament la Policia, els lladres marquen els seus objectius amb silicona, vaselina en els espiells o col·locant xicotetes làmines de plàstic a la porta, d’aquesta manera saben que els inquilins s’absenten de l’habitatge. Si es troba algun d’aquests senyals, cal telefonar immediatament a la Policia.

Recomanen no deixar finestres obertes, revisar l’estat dels panys de portes i finestres –que solen deteriorar-se amb el temps-i avisar a l’empresa d’alarmes si va haver-hi una absència prolongada.
Els experts també veuen convenient no publicar informació sobre les vacances o eixides en xarxes socials, per a no donar pistes sobre desplaçaments i absències als possibles lladres; no deixar objectes de valor a la vista des de l’exterior; i mantindre la il·luminació d’exteriors durant la nit.

Col·laboració veïnal

Així mateix, la Policia Nacional ha recalcat que és important la col·laboració entre veïns i previndre que es cometen robatoris en la finca. Cerciorar-se que la porta d’accés al pati està ben tancada o simplement col·locar els peluts dels veïns enfront de la seua porta una vegada que el servei de neteja ha finalitzat, són mostres d’habitabilitat que poden deslliurar-nos d’un disgust.

Per la presència de persones sospitoses que no són veïns, cal donar avís en el 091 i una patrulla comprovarà la seua identitat. Si s’arriba a ser víctimes d’un robatori amb força en el domicili, no cal tocar res, sinó donar avís a Policia Nacional i esperar fora de l’habitatge fins que arriben les patrulles actuants.
Per a evitar que els delinqüents engreixen el seu botí, es recomana no guardar els efectes de valor i els diners en un mateix lloc, així s’aconseguirà que els malfactors marxen satisfets quan hagen trobat els primers objectes.

I si ens quedem …

La seguretat és responsabilitat de tots. Si ens toca quedar-nos a casa, som parcialment responsables de la seguretat dels habitatges dels veïns. Gestos com deixar-nos la porta del portal oberta, obrir a desconeguts, no avisar a la policia si veiem a estranys, permetre que altres cotxes entren darrere del nostre en el garatge, etc. poden donar lloc a robatoris en la nostra comunitat de propietaris.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.