16.4 C
València
Diumenge, 9 novembre, 2025

Comença un tancament universitari a València per a denunciar el que qualifiquen de genocidi en Palestina

Membres de la Xarxa Universitària per Palestina han iniciat un tancament en l’edifici de La Nau de la Universitat de València per a denunciar el que qualifiquen de genocidi en Palestina i per a deixar clar que no pensen començar el curs com si no passara res.

La primera assemblea oberta del tancament, impulsat des de la UV i la Universitat Politècnica de València, es va celebrar este dijous. Una vintena de persones de les plantilles de les dos institucions —professorat, personal investigador i d’administració i servicis— passaran la nit sobre estoretes sota els espais ensostrats del claustre.

El col·lectiu subratlla que La Nau és un edifici històric i que la seua intenció és cuidar-lo durant la protesta; per això no preveuen acampar a l’interior, sinó limitar la pernocta a zones protegides i sense instal·lar estructures que puguen afectar l’immoble.

Objectius i abast del tancament

Els portaveus del node valencià de la Xarxa, Nuria Garro, Faraj Abu-Elbar i Lucía Sanchis, expliquen que ja han obert canals de diàleg amb l’equip rectoral i que aniran avaluant la continuïtat de l’acció, que ara com ara és indefinida. Encara que han contactat amb sindicats d’estudiants, la convocatòria es dirigix de moment al personal universitari, la qual cosa permet organitzar els torns i garantir el manteniment de l’activitat acadèmica bàsica.

La iniciativa s’inserix en una campanya universitària i educativa més àmplia que, segons la Xarxa, ja té rèpliques en altres espais de Madrid i Huelva. Amb este pas asseguren sumar-se al clam social i reclamar major contundència en les mesures capaces de frenar la barbàrie i el sofriment en Palestina, seguint la terminologia que empren per a descriure la situació.

Recorden així mateix que l’estudiantat de les universitats valencianes va impulsar fa més d’un any una acampada per Palestina en la UV, antecedent que va marcar el debat als campus. El tancament reprén eixe fil i aprofita el començament del curs per a augmentar la visibilitat, mantindre la pressió i provocar un posicionament de les institucions universitàries.

L’elecció de La Nau, edifici històric i molt visible de la UV, busca donar projecció a la protesta sense bloquejar la vida quotidiana del centre, d’ací ve que insistisquen a no acampar en el seu interior i a limitar-se als espais del claustre.

Últimes notícies

Gerard Moreno celebra una victòria molt important del Vila-real en el RCDE Stadium

El davanter ha subratllat que el triomf per 0-2 davant l'Espanyol és molt important pel rival i pel camp. El seu gol abans del descans ha encarrilat el partit.

Dos urpades del Vila-real desmunten a l’Espanyol (0-2)

El Vila-real va véncer en el RCDE Stadium amb gols de Gerard Moreno i Moleiro en 14 minuts clau. L'Espanyol va dominar per trams, però va mancar de pegada.

0-2: el Vila-real silencia a l’Espanyol en el RCDE Stadium

El Vila-real va véncer 0-2 a l'Espanyol amb punts de Gerard Moreno (minut 43) i Moleiro (minut 57). Els locals van acumular arribades, però els va faltar pegada davant un rival eficaç.

0-1: Gerard Moreno avança al Vila-real davant l’Espanyol abans del descans

El Vila-real es va avançar amb una miqueta de Gerard Moreno en el minut 43. L'Espanyol va acumular arribades però va fallar en la definició i va veure com el guió canviava al final del primer acte.

Griezmann rescata a l’Atlètic amb un doblet davant el Llevant (3-1)

L'Atlètic va véncer 3-1 al Llevant amb dos gols de Griezmann eixint des de la banqueta. Els canvis de Simeone van inclinar un partit que s'havia igualat a pilota parada.

Manu Sánchez: treballant així arribaran resultats segur

El lateral del Llevant va lamentar la falta d'encert en el 3-1 davant l'Atlètic i va defendre que, mantenint el nivell de treball, els resultats arribaran.

Griezmann decidix amb un doblet la victòria 3-1 de l’Atlètic davant el Llevant

El francés va eixir des de la banqueta i, amb dos punts en la segona part, va donar a l'Atlètic un triomf sòlid davant un Llevant castigat pels seus errors.

El vent deixa ratxes de fins a 122 km/h en el nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha superat els 100 km/h en nombrosos municipis de Castelló. El pic ha aconseguit 122 km/h a Vilar de Canes i la Pobla de Benifassà, amb avís taronja a l'interior nord.