Comencen a funcionar els nous abonaments gratuïts de Rodalies i Mitjana distància

Hui entren en vigor els nous abonaments gratuïts de Rodalies i Mitjana distància, vàlids per a desplaçaments fins al 31 de desembre de 2023.

Renfe ha reforçat els sistemes i punts d’informació per a recordar als usuaris que han d’adquirir els abonaments gratuïts per al tercer quadrimestre, ja que els abonaments actuals només es podien utilitzar fins ahir, 31 d’agost.

Fins a aquest moment s’han expedit 240.000 nous abonaments gratuïts (140.000 de Rodalia i 100.000 de Mitjana distància) per als pròxims quatre mesos.

Renfe recorda als usuaris que per a agilitzar la tramitació i evitar esperes innecessàries, l’adquisició dels abonaments és possible a través de l’app de Rodalia Renfe, i en el cas dels abonaments de Mitjana distància a través de la web www.renfe.com i canals de venda habituals (estacions, màquines autovenda, etc.). Per a això, el client ha d’estar registrat prèviament.

Per als serveis ferroviaris Avant es manté el descompte del 50% en els abonaments. Aquest mateix descompte s’aplica a altres trajectes d’alta velocitat que han sigut declarats Obligació de Servei Públic (OSP), que funcionen amb les mateixes condicions que un Abonament Avant.

Obtindre l’abonament gratuït de manera ràpida i senzilla

L’app de Rodalies permet l’adquisició dels abonaments recurrents de Rodalies de manera ràpida, senzilla i àgil, generant un codi QR que es descarrega en el telèfon mòbil i que posteriorment podrà utilitzar-se en el control d’accés de les estacions.
Per a adquirir l’abonament, encara que és gratuït, és necessari depositar una fiança de 10 euros en el cas de Rodalies, i de 20 euros per a cada servei de Mitjana distància convencional.

El pagament amb targeta permetrà la devolució automàtica de la fiança, una vegada es constate que s’ha complit la condició d’haver realitzat 16 desplaçaments durant aquests quatre mesos.

Per als xiquets menors de 14 anys sense DNI, s’ha creat, a més, un abonament recurrent per a serveis de Mitjana distància, que podrà ser adquirit en renfe.com o per l’app de Renfe. El pare, la mare o el tutor podran adquirir, per mitjà del seu NIF, NIE o passaport, un màxim de quatre abonaments de xiquet per a un origen i destinació, durant el període de validesa.

Als viatgers que hagen utilitzat l’abonament gratuït de Rodalia, Rodalies o Mitjana distància en el segon quadrimestre de 2023, se’ls retornarà la fiança, sempre que hagen complit les condicions d’aquest. Als qui pagaren la fiança amb targeta, se’ls retornarà automàticament.

Per a facilitar la comunicació amb els clients, Renfe ha posat en funcionament una línia telefònica específica, 91 919 15 67, per a informar d’aquests abonaments gratuïts.

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.