Comencen a funcionar els nous abonaments gratuïts de Rodalies i Mitjana distància

Hui entren en vigor els nous abonaments gratuïts de Rodalies i Mitjana distància, vàlids per a desplaçaments fins al 31 de desembre de 2023.

Renfe ha reforçat els sistemes i punts d’informació per a recordar als usuaris que han d’adquirir els abonaments gratuïts per al tercer quadrimestre, ja que els abonaments actuals només es podien utilitzar fins ahir, 31 d’agost.

Fins a aquest moment s’han expedit 240.000 nous abonaments gratuïts (140.000 de Rodalia i 100.000 de Mitjana distància) per als pròxims quatre mesos.

Renfe recorda als usuaris que per a agilitzar la tramitació i evitar esperes innecessàries, l’adquisició dels abonaments és possible a través de l’app de Rodalia Renfe, i en el cas dels abonaments de Mitjana distància a través de la web www.renfe.com i canals de venda habituals (estacions, màquines autovenda, etc.). Per a això, el client ha d’estar registrat prèviament.

Per als serveis ferroviaris Avant es manté el descompte del 50% en els abonaments. Aquest mateix descompte s’aplica a altres trajectes d’alta velocitat que han sigut declarats Obligació de Servei Públic (OSP), que funcionen amb les mateixes condicions que un Abonament Avant.

Obtindre l’abonament gratuït de manera ràpida i senzilla

L’app de Rodalies permet l’adquisició dels abonaments recurrents de Rodalies de manera ràpida, senzilla i àgil, generant un codi QR que es descarrega en el telèfon mòbil i que posteriorment podrà utilitzar-se en el control d’accés de les estacions.
Per a adquirir l’abonament, encara que és gratuït, és necessari depositar una fiança de 10 euros en el cas de Rodalies, i de 20 euros per a cada servei de Mitjana distància convencional.

El pagament amb targeta permetrà la devolució automàtica de la fiança, una vegada es constate que s’ha complit la condició d’haver realitzat 16 desplaçaments durant aquests quatre mesos.

Per als xiquets menors de 14 anys sense DNI, s’ha creat, a més, un abonament recurrent per a serveis de Mitjana distància, que podrà ser adquirit en renfe.com o per l’app de Renfe. El pare, la mare o el tutor podran adquirir, per mitjà del seu NIF, NIE o passaport, un màxim de quatre abonaments de xiquet per a un origen i destinació, durant el període de validesa.

Als viatgers que hagen utilitzat l’abonament gratuït de Rodalia, Rodalies o Mitjana distància en el segon quadrimestre de 2023, se’ls retornarà la fiança, sempre que hagen complit les condicions d’aquest. Als qui pagaren la fiança amb targeta, se’ls retornarà automàticament.

Per a facilitar la comunicació amb els clients, Renfe ha posat en funcionament una línia telefònica específica, 91 919 15 67, per a informar d’aquests abonaments gratuïts.

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.