Comencen a funcionar els nous abonaments gratuïts de Rodalies i Mitjana distància

Hui entren en vigor els nous abonaments gratuïts de Rodalies i Mitjana distància, vàlids per a desplaçaments fins al 31 de desembre de 2023.

Renfe ha reforçat els sistemes i punts d’informació per a recordar als usuaris que han d’adquirir els abonaments gratuïts per al tercer quadrimestre, ja que els abonaments actuals només es podien utilitzar fins ahir, 31 d’agost.

Fins a aquest moment s’han expedit 240.000 nous abonaments gratuïts (140.000 de Rodalia i 100.000 de Mitjana distància) per als pròxims quatre mesos.

Renfe recorda als usuaris que per a agilitzar la tramitació i evitar esperes innecessàries, l’adquisició dels abonaments és possible a través de l’app de Rodalia Renfe, i en el cas dels abonaments de Mitjana distància a través de la web www.renfe.com i canals de venda habituals (estacions, màquines autovenda, etc.). Per a això, el client ha d’estar registrat prèviament.

Per als serveis ferroviaris Avant es manté el descompte del 50% en els abonaments. Aquest mateix descompte s’aplica a altres trajectes d’alta velocitat que han sigut declarats Obligació de Servei Públic (OSP), que funcionen amb les mateixes condicions que un Abonament Avant.

Obtindre l’abonament gratuït de manera ràpida i senzilla

L’app de Rodalies permet l’adquisició dels abonaments recurrents de Rodalies de manera ràpida, senzilla i àgil, generant un codi QR que es descarrega en el telèfon mòbil i que posteriorment podrà utilitzar-se en el control d’accés de les estacions.
Per a adquirir l’abonament, encara que és gratuït, és necessari depositar una fiança de 10 euros en el cas de Rodalies, i de 20 euros per a cada servei de Mitjana distància convencional.

El pagament amb targeta permetrà la devolució automàtica de la fiança, una vegada es constate que s’ha complit la condició d’haver realitzat 16 desplaçaments durant aquests quatre mesos.

Per als xiquets menors de 14 anys sense DNI, s’ha creat, a més, un abonament recurrent per a serveis de Mitjana distància, que podrà ser adquirit en renfe.com o per l’app de Renfe. El pare, la mare o el tutor podran adquirir, per mitjà del seu NIF, NIE o passaport, un màxim de quatre abonaments de xiquet per a un origen i destinació, durant el període de validesa.

Als viatgers que hagen utilitzat l’abonament gratuït de Rodalia, Rodalies o Mitjana distància en el segon quadrimestre de 2023, se’ls retornarà la fiança, sempre que hagen complit les condicions d’aquest. Als qui pagaren la fiança amb targeta, se’ls retornarà automàticament.

Per a facilitar la comunicació amb els clients, Renfe ha posat en funcionament una línia telefònica específica, 91 919 15 67, per a informar d’aquests abonaments gratuïts.

Últimes notícies

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana amb fins a 31,1 graus a Aigües

La quarta nit de l’actual ona de calor ha deixat mínimes tòrrides a nombrosos municipis, amb 31,1 graus a Aigües i valors per damunt dels 28 graus en moltes localitats.

Temperatures de fins a 42 graus tornen a colpejar la Comunitat Valenciana este dijous

El dijous arribarà amb cel poc nuvolós però amb avisos per calor extrema al sud de València i litoral d'Alacant, on s'esperen fins a 42 graus. Divendres les temperatures baixaran de manera generalitzada, sobretot al sud i interior de València.

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.