10.6 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Comencen a funcionar els nous abonaments gratuïts de Rodalies i Mitjana distància

Hui entren en vigor els nous abonaments gratuïts de Rodalies i Mitjana distància, vàlids per a desplaçaments fins al 31 de desembre de 2023.

Renfe ha reforçat els sistemes i punts d’informació per a recordar als usuaris que han d’adquirir els abonaments gratuïts per al tercer quadrimestre, ja que els abonaments actuals només es podien utilitzar fins ahir, 31 d’agost.

Fins a aquest moment s’han expedit 240.000 nous abonaments gratuïts (140.000 de Rodalia i 100.000 de Mitjana distància) per als pròxims quatre mesos.

Renfe recorda als usuaris que per a agilitzar la tramitació i evitar esperes innecessàries, l’adquisició dels abonaments és possible a través de l’app de Rodalia Renfe, i en el cas dels abonaments de Mitjana distància a través de la web www.renfe.com i canals de venda habituals (estacions, màquines autovenda, etc.). Per a això, el client ha d’estar registrat prèviament.

Per als serveis ferroviaris Avant es manté el descompte del 50% en els abonaments. Aquest mateix descompte s’aplica a altres trajectes d’alta velocitat que han sigut declarats Obligació de Servei Públic (OSP), que funcionen amb les mateixes condicions que un Abonament Avant.

Obtindre l’abonament gratuït de manera ràpida i senzilla

L’app de Rodalies permet l’adquisició dels abonaments recurrents de Rodalies de manera ràpida, senzilla i àgil, generant un codi QR que es descarrega en el telèfon mòbil i que posteriorment podrà utilitzar-se en el control d’accés de les estacions.
Per a adquirir l’abonament, encara que és gratuït, és necessari depositar una fiança de 10 euros en el cas de Rodalies, i de 20 euros per a cada servei de Mitjana distància convencional.

El pagament amb targeta permetrà la devolució automàtica de la fiança, una vegada es constate que s’ha complit la condició d’haver realitzat 16 desplaçaments durant aquests quatre mesos.

Per als xiquets menors de 14 anys sense DNI, s’ha creat, a més, un abonament recurrent per a serveis de Mitjana distància, que podrà ser adquirit en renfe.com o per l’app de Renfe. El pare, la mare o el tutor podran adquirir, per mitjà del seu NIF, NIE o passaport, un màxim de quatre abonaments de xiquet per a un origen i destinació, durant el període de validesa.

Als viatgers que hagen utilitzat l’abonament gratuït de Rodalia, Rodalies o Mitjana distància en el segon quadrimestre de 2023, se’ls retornarà la fiança, sempre que hagen complit les condicions d’aquest. Als qui pagaren la fiança amb targeta, se’ls retornarà automàticament.

Per a facilitar la comunicació amb els clients, Renfe ha posat en funcionament una línia telefònica específica, 91 919 15 67, per a informar d’aquests abonaments gratuïts.

Últimes notícies

Centenars es manifesten a València pels drets dels migrants

Centenars de persones han recorregut València, des de la plaça de bous fins al CIE de Sapadors, per a denunciar exclusió i reclamar garanties per a la població migrant.

El PSPV presenta la proposta de gestora a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per denúncies d’assetjament sexual

La direcció provincial del PSPV ha proposat una gestora per a l'agrupació d'Almussafes després de la denúncia per assetjament sexual contra l'alcalde, ja expulsat. La llista, amb Jorge Vidal al capdavant, queda a l'espera del vistiplau intern i federal.

Centenars es manifesten a València per a reclamar drets de les persones migrants

Centenars de persones han recorregut València per a exigir garanties efectives de drets per a la població migrant. La marxa va culminar davant el CIE de Sapadors.

Imputat l’alcalde de Jérica per agressió sexual a dos menors; el PP demana suspendre-li de militància

Un jutjat de Segorbe investiga a l'alcalde de Jérica per dos presumptes delictes d'agressió sexual a menors. El PP li cessa com a assessor en la Diputació i demana suspendre la seua militància, mentres el PSPV exigix la seua dimissió.

Broseta deixa la secretaria autonòmica de representació davant la UE amb una dimissió irrevocable

Pablo Broseta ha presentat la seua dimissió irrevocable com a secretari autonòmic de Representació davant la UE i les CCAA. Va anunciar la renúncia en X sense donar motius.

Morant demana als edils d’Almussafes respectar a la denunciant i acatar el decidit pel PSPV

Diana Morant ha reclamat al grup socialista d'Almussafes respecte a la denunciant d'assetjament i obediència a les mesures del partit, que ja ha actuat contra l'alcalde.

El Port d’Alacant rescindix el contracte de l’estructura en la bocana i activa concursos de fred i hidrogen

El consell ha resolt el contracte de l'estructura fixa en la bocana per incompliment del contractista i ha llançat concursos per a una nau frigorífica i una planta d'hidrogen verd.

Creu Roja distribuïx més de 1.800 jocs i joguets a famílies vulnerables d’Alacant

Creu Roja ha iniciat a Alacant el lliurament de més de 1.800 jocs i joguets per a famílies vulnerables per Nadal. Les donacions es classifiquen i arriben directament a les llars.