Comencen a funcionar els nous abonaments gratuïts de Rodalies i Mitjana distància

Hui entren en vigor els nous abonaments gratuïts de Rodalies i Mitjana distància, vàlids per a desplaçaments fins al 31 de desembre de 2023.

Renfe ha reforçat els sistemes i punts d’informació per a recordar als usuaris que han d’adquirir els abonaments gratuïts per al tercer quadrimestre, ja que els abonaments actuals només es podien utilitzar fins ahir, 31 d’agost.

Fins a aquest moment s’han expedit 240.000 nous abonaments gratuïts (140.000 de Rodalia i 100.000 de Mitjana distància) per als pròxims quatre mesos.

Renfe recorda als usuaris que per a agilitzar la tramitació i evitar esperes innecessàries, l’adquisició dels abonaments és possible a través de l’app de Rodalia Renfe, i en el cas dels abonaments de Mitjana distància a través de la web www.renfe.com i canals de venda habituals (estacions, màquines autovenda, etc.). Per a això, el client ha d’estar registrat prèviament.

Per als serveis ferroviaris Avant es manté el descompte del 50% en els abonaments. Aquest mateix descompte s’aplica a altres trajectes d’alta velocitat que han sigut declarats Obligació de Servei Públic (OSP), que funcionen amb les mateixes condicions que un Abonament Avant.

Obtindre l’abonament gratuït de manera ràpida i senzilla

L’app de Rodalies permet l’adquisició dels abonaments recurrents de Rodalies de manera ràpida, senzilla i àgil, generant un codi QR que es descarrega en el telèfon mòbil i que posteriorment podrà utilitzar-se en el control d’accés de les estacions.
Per a adquirir l’abonament, encara que és gratuït, és necessari depositar una fiança de 10 euros en el cas de Rodalies, i de 20 euros per a cada servei de Mitjana distància convencional.

El pagament amb targeta permetrà la devolució automàtica de la fiança, una vegada es constate que s’ha complit la condició d’haver realitzat 16 desplaçaments durant aquests quatre mesos.

Per als xiquets menors de 14 anys sense DNI, s’ha creat, a més, un abonament recurrent per a serveis de Mitjana distància, que podrà ser adquirit en renfe.com o per l’app de Renfe. El pare, la mare o el tutor podran adquirir, per mitjà del seu NIF, NIE o passaport, un màxim de quatre abonaments de xiquet per a un origen i destinació, durant el període de validesa.

Als viatgers que hagen utilitzat l’abonament gratuït de Rodalia, Rodalies o Mitjana distància en el segon quadrimestre de 2023, se’ls retornarà la fiança, sempre que hagen complit les condicions d’aquest. Als qui pagaren la fiança amb targeta, se’ls retornarà automàticament.

Per a facilitar la comunicació amb els clients, Renfe ha posat en funcionament una línia telefònica específica, 91 919 15 67, per a informar d’aquests abonaments gratuïts.

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.