26 C
València
Divendres, 11 juliol, 2025

La companyia americana Johnson&Johnson atura «temporalment» l’assaig de la vacuna contra el Covid-19

 

- Advertisement -Telegram València Diari

L’empresa americana Johnson&Johnson ha aturat «temporalment» l’assaig clínic de la vacuna contra el Covid-19. La companyia ha informat en un comunicat que ha detingut temporalment l’administració de dosis en tots els assaigs clínics candidats a la vacuna, inclòs l’Ensemble que es troba en fase 3, «a causa d’una malaltia inexplicable en un participant». 

 

«Hem detingut temporalment l’administració de noves dosis en els nostres assajos clínics de la vacuna contra el Covid-19, inclòs l’assaig de fase 3, a causa d’una malaltia inexplicable en un participant de l’estudi», assegura l’empresa. Esta malaltia està sent revisada i avaluada per la Junta de Monitoratge de Seguretat de Dades independent d’Ensemble, i per metges interns de la companyia. Johnson&Johnson ha assegurat que els «fets adversos» són «una part esperada de qualsevol estudi clínic», especialment en estudis grans com ho és l’Ensemble.

 

En este sentit, ha defensat que tenen pautades totes les passes a seguir i això garantix que els estudis puguen aturar-se si s’informa d’un «fet advers greu inesperat» i fer una revisió curosa de tota la informació mèdica abans de decidir si reiniciar l’estudi. D’altra banda, ha apuntat que cal respectar la privacitat del pacient afectat, sobre el que s’està recollint tota la informació sobre la malaltia que patix abans de compartir més informació al respecte.

 

Per últim, ha indicat que esta classe d’actes no són infreqüents en els assaigs clínics i es pot esperar «raonablement» que augmente el número d’esta classe fets amb un gran nçumero de participants. A demés, no és evident ràpidament si el participant ha rebut placebo o el tractament de l’estudi.

 

Els assajos de fase 3 van començar en setembre

Este mes de setembre, la companyia americana va començar l’assaig en fase 3 del seu prototip, que es basa en un adenovirus del refredat modificat amb informació genètica del nou coronavirus i, segons el laboratori, només requerix l’administració d’una dosi davant de les dos injeccions que precisen les immunitzacions que preparen els altres laboratoris.

 

Després de ser testades en animals, totes les vacunes experimentals precisen superar tres fases d’assajos en humans. En la primera, s’han de descartar efectes greus. En la segona, confirmar la seguretat d’immunització, estudiar la resposta i ajustar la dosi. I en la tercera demostrar l’eficàcia i seguretat amb proves a desenes de milers de participants.

Últimes notícies

Avís groc a l’interior sud de València per tempestes, graníssol i vent fort

L'Agència Estatal de Meteorologia ha activat un avís groc a l'interior sud de València per fortes tempestes, graníssol i ratxes de vent per a este divendres a la vesprada.

Divendres estable en la Comunitat Valenciana abans de fortes tempestes el dissabte a Castelló

La Comunitat Valenciana viurà un divendres amb temps estable que derivarà en pluges i tempestes en interior de Castelló i València. El dissabte s'espera un increment de la intensitat amb tempestes molt fortes i graníssol a Castelló.

Comunitat Valenciana i Castella-la Manxa lideren la preferència de docents per a trasllats en 2025

La Comunitat Valenciana, Castella-la Manxa i Andalusia són les comunitats més demandades per docents que busquen traslladar-se en 2025, mentres Madrid i Catalunya registren més eixides.

Tempesta intensa deixa 32 litres per metre quadrat en menys d’una hora a Enguera, València

Una tempesta d'alta intensitat descarrega 32 litres per metre quadrat en la zona de La Matea, Enguera, València, amb avís taronja per fortes pluges i graníssol.

El València CF embene a la promesa Yarek Gasiorowski al PSV per deu milions d’euros

El València CF ha concretat la venda de la seua jove defensa central Yarek Gasiorowski al PSV Eindhoven per deu milions d'euros, incloent-hi un percentatge en futures vendes. Gasiorowski, format en la pedrera valencianista, ha disputat 35 partits oficials i és internacional en categories inferiors d'Espanya.

Cinc cossos en descomposició trobats en les costes valencianes en els últims dies

La Guàrdia Civil i Salvament Marítim van trobar cinc cossos en descomposició en aigües valencianes, possiblement víctimes d'un naufragi de pastera.

Cimera Empresarial destaca la importància del turisme i rebutja la imposició de reduir la jornada laboral

La Cimera Empresarial recalca el paper clau del turisme en l'economia espanyola i s'oposa a la reducció obligatòria de la jornada laboral, promovent un enfocament basat a guanyar més i augmentar la productivitat.

Consum impulsa la seua expansió a Catalunya amb 220 milions per a 60 noves botigues i millora logística a Zona Franca de Barcelona

Consum invertirà 220 milions d'euros fins a 2027 per a obrir 60 botigues a Catalunya i modernitzar la seua xarxa logística a la Zona Franca de Barcelona, generant més de 1100 ocupacions.