La Comunitat podrà allotjar fins a 1.400 immigrants il·legals traslladats des de les Canàries

La Comunitat Valenciana podrà ampliar de 350 places actives en estos moments fins a les 1.400 places en pròximes setmanes per allotjar immigrants de piragües traslladades des de les Illes Canàries. Tal com ha confirmat este dilluns, 30 d’octubre, la delegada del Govern Pilar Bernabé, ella personalment està “informant puntualment la vicepresidenta del Consell de la Generalitat Valenciana tant de les persones que ja estan ací com de les que aniran arribant tant esta setmana com la setmana que ve, que serà a altres ciutats de la Comunitat Valenciana”.

Així, ha precisat que “la previsió per a les pròximes setmanes podria arribar fins a 1.400 places que no s’ocuparan probablement de manera immediata ni probablement totes perquè com bé els dic, són places que són canviants, que no tothom ocupa, perquè moltes persones que estan en esta situació decideixen continuar el destí que tenien previst en el moment en què van eixir del seu país d’origen”.

Estes ciutats que encara hui es desconeixen se sumaran a les d’Alacant, on van arribar 40 persones dimecres a la nit 25 d’octubre; Gandia, on es va confirmar divendres un centenar de persones i València, on fonts oficials van informar d’altres 28. Bernabé ha afegit que ahir a la nit va arribar també “al voltant d’un centenar” a Guardamar de la Segura.

Pràcticament, totes estes persones estan allotjades a hotels i hostals que han tancat per fi de temporada, ha aclarit. “La seua atenció està sent total, és una atenció tant d’allotjament com de manutenció com d’acompanyament durant tot este temps per ajudar-los a organitzar també la seua eixida quan hagen d’eixir del sistema d’acollida”, ha manifestat la delegada.

Durant el matí Bernabé n’ha mantingut una reunió amb Fundació Cepaim i Accem, les dos ONGs responsables de l’acollida on han fet un repàs de les places que tenim actives. “Vull recordar que les dos entitats que treballen a la Comunitat Valenciana, tant Cepaim com Accem, tenen una àmplia experiència en esta Comunitat per a especialment el sistema dʻacollida”.

D’altra banda, i després de les crítiques d’alcaldes com el d’Alacant, Luis Barcala, i la valenciana María José Catalá, pel que fa a falta de comunicació, Pilar Bernabé ha reiterat que tant ella està informant la vicepresidenta del consell, Susana Camarero, com els responsables de les Subdelegacions als alcaldes dels municipis “perquè tinguen la informació i que fluïsca una comunicació lleial entre administracions, però vull recordar que qui està assumint de manera integral perquè així ho contempla la llei i és dins de les seues competències és el Govern d’Espanya”. I ha recalcat que la comunicació “està sent puntual cada vegada que hi ha una actualització que és pràcticament diàriament”.

Pel que fa a l’atenció de persones menors d’edat, ha recordat que la competència en estos casos és dels serveis socials de les comunitats autònomes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.