La Comunitat podrà allotjar fins a 1.400 immigrants il·legals traslladats des de les Canàries

La Comunitat Valenciana podrà ampliar de 350 places actives en estos moments fins a les 1.400 places en pròximes setmanes per allotjar immigrants de piragües traslladades des de les Illes Canàries. Tal com ha confirmat este dilluns, 30 d’octubre, la delegada del Govern Pilar Bernabé, ella personalment està “informant puntualment la vicepresidenta del Consell de la Generalitat Valenciana tant de les persones que ja estan ací com de les que aniran arribant tant esta setmana com la setmana que ve, que serà a altres ciutats de la Comunitat Valenciana”.

Així, ha precisat que “la previsió per a les pròximes setmanes podria arribar fins a 1.400 places que no s’ocuparan probablement de manera immediata ni probablement totes perquè com bé els dic, són places que són canviants, que no tothom ocupa, perquè moltes persones que estan en esta situació decideixen continuar el destí que tenien previst en el moment en què van eixir del seu país d’origen”.

Estes ciutats que encara hui es desconeixen se sumaran a les d’Alacant, on van arribar 40 persones dimecres a la nit 25 d’octubre; Gandia, on es va confirmar divendres un centenar de persones i València, on fonts oficials van informar d’altres 28. Bernabé ha afegit que ahir a la nit va arribar també «al voltant d’un centenar» a Guardamar de la Segura.

Pràcticament, totes estes persones estan allotjades a hotels i hostals que han tancat per fi de temporada, ha aclarit. «La seua atenció està sent total, és una atenció tant d’allotjament com de manutenció com d’acompanyament durant tot este temps per ajudar-los a organitzar també la seua eixida quan hagen d’eixir del sistema d’acollida», ha manifestat la delegada.

Durant el matí Bernabé n’ha mantingut una reunió amb Fundació Cepaim i Accem, les dos ONGs responsables de l’acollida on han fet un repàs de les places que tenim actives. «Vull recordar que les dos entitats que treballen a la Comunitat Valenciana, tant Cepaim com Accem, tenen una àmplia experiència en esta Comunitat per a especialment el sistema dʻacollida».

D’altra banda, i després de les crítiques d’alcaldes com el d’Alacant, Luis Barcala, i la valenciana María José Catalá, pel que fa a falta de comunicació, Pilar Bernabé ha reiterat que tant ella està informant la vicepresidenta del consell, Susana Camarero, com els responsables de les Subdelegacions als alcaldes dels municipis «perquè tinguen la informació i que fluïsca una comunicació lleial entre administracions, però vull recordar que qui està assumint de manera integral perquè així ho contempla la llei i és dins de les seues competències és el Govern d’Espanya». I ha recalcat que la comunicació “està sent puntual cada vegada que hi ha una actualització que és pràcticament diàriament”.

Pel que fa a l’atenció de persones menors d’edat, ha recordat que la competència en estos casos és dels serveis socials de les comunitats autònomes.

Últimes notícies

A presó un jove per robatoris violents a dones majors a Sueca

La Guàrdia Civil ha detingut a Sueca un jove de 28 anys, ja en presó provisional, per diversos robatoris violents de joies a dones d’edat avançada. Un altre home, de 44 anys, ha sigut arrestat per receptació i estafa en relació amb la venda de les peces sostretes.

Alerta groga per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València i el litoral sud

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor a l’interior de la província de València i el seu litoral sud, on s’esperen fins a 38 graus abans de dos dies encara més calorosos.

Oratge calorós a València i possibles ruixats a l’interior nord esta vesprada

El dimarts estarà marcat per cels poc ennuvolats, calor significativa a l’interior i litoral de València i alguns ruixats al nord interior. Dimecres la calor s’intensificarà i podria arribar als 41 o 42 graus en punts de València i Alacant.

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.