La Comunitat podrà allotjar fins a 1.400 immigrants il·legals traslladats des de les Canàries

La Comunitat Valenciana podrà ampliar de 350 places actives en estos moments fins a les 1.400 places en pròximes setmanes per allotjar immigrants de piragües traslladades des de les Illes Canàries. Tal com ha confirmat este dilluns, 30 d’octubre, la delegada del Govern Pilar Bernabé, ella personalment està “informant puntualment la vicepresidenta del Consell de la Generalitat Valenciana tant de les persones que ja estan ací com de les que aniran arribant tant esta setmana com la setmana que ve, que serà a altres ciutats de la Comunitat Valenciana”.

Així, ha precisat que “la previsió per a les pròximes setmanes podria arribar fins a 1.400 places que no s’ocuparan probablement de manera immediata ni probablement totes perquè com bé els dic, són places que són canviants, que no tothom ocupa, perquè moltes persones que estan en esta situació decideixen continuar el destí que tenien previst en el moment en què van eixir del seu país d’origen”.

Estes ciutats que encara hui es desconeixen se sumaran a les d’Alacant, on van arribar 40 persones dimecres a la nit 25 d’octubre; Gandia, on es va confirmar divendres un centenar de persones i València, on fonts oficials van informar d’altres 28. Bernabé ha afegit que ahir a la nit va arribar també «al voltant d’un centenar» a Guardamar de la Segura.

Pràcticament, totes estes persones estan allotjades a hotels i hostals que han tancat per fi de temporada, ha aclarit. «La seua atenció està sent total, és una atenció tant d’allotjament com de manutenció com d’acompanyament durant tot este temps per ajudar-los a organitzar també la seua eixida quan hagen d’eixir del sistema d’acollida», ha manifestat la delegada.

Durant el matí Bernabé n’ha mantingut una reunió amb Fundació Cepaim i Accem, les dos ONGs responsables de l’acollida on han fet un repàs de les places que tenim actives. «Vull recordar que les dos entitats que treballen a la Comunitat Valenciana, tant Cepaim com Accem, tenen una àmplia experiència en esta Comunitat per a especialment el sistema dʻacollida».

D’altra banda, i després de les crítiques d’alcaldes com el d’Alacant, Luis Barcala, i la valenciana María José Catalá, pel que fa a falta de comunicació, Pilar Bernabé ha reiterat que tant ella està informant la vicepresidenta del consell, Susana Camarero, com els responsables de les Subdelegacions als alcaldes dels municipis «perquè tinguen la informació i que fluïsca una comunicació lleial entre administracions, però vull recordar que qui està assumint de manera integral perquè així ho contempla la llei i és dins de les seues competències és el Govern d’Espanya». I ha recalcat que la comunicació “està sent puntual cada vegada que hi ha una actualització que és pràcticament diàriament”.

Pel que fa a l’atenció de persones menors d’edat, ha recordat que la competència en estos casos és dels serveis socials de les comunitats autònomes.

Últimes notícies

El professorat valencià encadena 18 dies de vaga i manté l’acampada en el centre de València

El professorat de l'ensenyança pública no universitària en la Comunitat Valenciana suma 18 dies lectius de vaga indefinida mentres continua l'acampada reivindicativa en el centre de València i el conflicte amb Educació seguix bloquejat.

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.