9.4 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

La Comunitat podrà allotjar fins a 1.400 immigrants il·legals traslladats des de les Canàries

La Comunitat Valenciana podrà ampliar de 350 places actives en estos moments fins a les 1.400 places en pròximes setmanes per allotjar immigrants de piragües traslladades des de les Illes Canàries. Tal com ha confirmat este dilluns, 30 d’octubre, la delegada del Govern Pilar Bernabé, ella personalment està “informant puntualment la vicepresidenta del Consell de la Generalitat Valenciana tant de les persones que ja estan ací com de les que aniran arribant tant esta setmana com la setmana que ve, que serà a altres ciutats de la Comunitat Valenciana”.

Així, ha precisat que “la previsió per a les pròximes setmanes podria arribar fins a 1.400 places que no s’ocuparan probablement de manera immediata ni probablement totes perquè com bé els dic, són places que són canviants, que no tothom ocupa, perquè moltes persones que estan en esta situació decideixen continuar el destí que tenien previst en el moment en què van eixir del seu país d’origen”.

Estes ciutats que encara hui es desconeixen se sumaran a les d’Alacant, on van arribar 40 persones dimecres a la nit 25 d’octubre; Gandia, on es va confirmar divendres un centenar de persones i València, on fonts oficials van informar d’altres 28. Bernabé ha afegit que ahir a la nit va arribar també “al voltant d’un centenar” a Guardamar de la Segura.

Pràcticament, totes estes persones estan allotjades a hotels i hostals que han tancat per fi de temporada, ha aclarit. “La seua atenció està sent total, és una atenció tant d’allotjament com de manutenció com d’acompanyament durant tot este temps per ajudar-los a organitzar també la seua eixida quan hagen d’eixir del sistema d’acollida”, ha manifestat la delegada.

Durant el matí Bernabé n’ha mantingut una reunió amb Fundació Cepaim i Accem, les dos ONGs responsables de l’acollida on han fet un repàs de les places que tenim actives. “Vull recordar que les dos entitats que treballen a la Comunitat Valenciana, tant Cepaim com Accem, tenen una àmplia experiència en esta Comunitat per a especialment el sistema dʻacollida”.

D’altra banda, i després de les crítiques d’alcaldes com el d’Alacant, Luis Barcala, i la valenciana María José Catalá, pel que fa a falta de comunicació, Pilar Bernabé ha reiterat que tant ella està informant la vicepresidenta del consell, Susana Camarero, com els responsables de les Subdelegacions als alcaldes dels municipis “perquè tinguen la informació i que fluïsca una comunicació lleial entre administracions, però vull recordar que qui està assumint de manera integral perquè així ho contempla la llei i és dins de les seues competències és el Govern d’Espanya”. I ha recalcat que la comunicació “està sent puntual cada vegada que hi ha una actualització que és pràcticament diàriament”.

Pel que fa a l’atenció de persones menors d’edat, ha recordat que la competència en estos casos és dels serveis socials de les comunitats autònomes.

Últimes notícies

91-81: Costello guia al València Basket en un dol de cames teses davant el Baskonia

València Basket es va imposar 91-81 a Baskonia en un partit marcat pel cansament i liderat per Matt Costello. Els taronja van gestionar millor el tram final.

Costello lidera al València Basket en un exigent 91-81 davant el Baskonia

L'equip taronja es va imposar 91-81 en un partit aspre i de cames pesades gràcies a la lectura de Matt Costello. La victòria va tallar dos derrotes seguides.

Detinguts dos hòmens atrinxerats a Elx després de matar a dos i ferir a un tercer

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de la Marina, a Elx, després de matar a dos i ferir greument a un tercer. El cas està sota secret i es descarta, ara com ara, un ajust de comptes.

Detinguts dos atrinxerats a Elx després de la mort de dos hòmens i un ferit greu

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de La Marina. Abans havien matat a dos hòmens i deixat ferit greu a un tercer.

El València preveu multiplicar per dotze els ingressos amb butaques especials del Nou Mestalla

El club espera multiplicar per dotze els ingressos de les zones amb servicis extra del nou estadi. Presenta un centre d'experiència per a comercialitzar 6.500 seients, una mica més del 9% de l'aforament.

L’assistència al Ciutat de València cau en el primer tram del curs

El Llevant tanca 2025 amb la pitjor entrada del curs en el Ciutat de València. De l'impuls inicial davant Barça i Madrid s'ha passat a 17.346 espectadors.

Marcelino convertix La Ceràmica en un fortí

El Vila-real ha patit només huit derrotes en 41 partits com a local des del retorn de Marcelino. En 2024 i 2025 l'equip només va cedir quatre vegades per any a casa.

La mort del valencianisme en que m’he format

Intentaré seguir treballant com a gramàtic, i mirar, buscar i ajudar a conformar un valencianisme social i polític que no tinga les idees errònies del valencianisme que, este dilluns, vaig vore morir.