Una nova comunitat d’Espanya anuncia que tanca l’interior de bars i restaurants

Cantàbria ha decidit reduir el nombre de participants en les reunions entre persones a quatre, tancar l’interior dels locals d’hostaleria, inclosos els restaurants dels hotels i els albergs, i mantenir les terrasses obertes al 75 per cent del seu aforament, amb grups de sis persones.

 

Així ho ha anunciat este dilluns en roda de premsa el conseller de Sanitat, Miguel Rodríguez, acompanyat pel director general de Salut Pública, Reinhard Wallmann, després que Cantàbria aconseguís el nivell 3 d’alerta per Covid, les mesures del qual s’establiran durant un període de 30 dies revisable.

 

Rodríguez ha assenyalat que la previsió és publicar la resolució este dilluns en el Butlletí Oficial de Cantàbria (BOC) i que entre en vigor a les 00.00 hores d’este dimarts, 13 d’abril, encara que en el cas que no els hi done temps, en tractar-se d’una resolució «complexa», serà publicada demà, entrant en vigor a les 00.00 hores del dimecres, 14 d’abril.

En concret, les noves mesures estableixen el tancament de l’interior dels locals d’hostaleria i restauració, i un aforament a les terrasses del 75 per cent, amb grups màxims de sis persones.

 

Diverses mesures per frenar la pandèmia

Segons ha apuntat el conseller, el document introdueix una novetat respecte al nivell 3 d’alerta que és que els restaurants d’hotels i albergs també han de romandre tancats. En este sentit, ha detallat que sí que podran realitzar-se els serveis a les habitacions i a domicili.

 

El decret també recull que la grandària dels grups de persones es redueixen a quatre —decret que haurà d’aprovar i publicar el president autonòmic—, fomenten «al màxim» el teletreball i els congressos només es poden celebrar de manera telemàtica.

 

Quant als exàmens de les oposicions, s’estableix un aforament d’un terç en els locals on es realitzen i una crida màxima de 100 persones.

 

La resolució també inclou l’acord en el Consell Interterritorial sobre l’ús de la mascareta, que estableix que és obligatori en tots els àmbits, excepte en la pràctica esportiva de tipus individual i a l’aire lliure, i durant l’accés al bany.

 

També es redueix l’aforament del comerç al detall a un terç, igual que en tots els àmbits, inclosos els llocs de culte, excepte de la cultura, que es fixa en el 50 per cent.

 

Respecte als aforaments per a celebracions com a noces o batejos l’aforament s’estableix a 20 persones en espais a l’aire lliure i deu en el cas d’espais tancats.

 

Per a les instal·lacions esportives, com gimnasos, també es redueix a un terç l’aforament, amb una grandària màxima de grups de quatre persones.

 

Així mateix, la pràctica esportiva en l’àmbit autonòmic en espais oberts podrà realitzar-se de manera individual o col·lectiva, amb un màxim de 300 persones de manera simultània sense superar el terç de l’aforament, i en espais tancats no es permetrà cap activitat esportiva.

 

Sobre l’assistència de públic, en espais a l’aire lliure es limita a un terç l’aforament, amb un màxim de 1.000 persones, i queda prohibit en llocs tancats.

 

«El semàfor s’ha posat en vermell finalment»

Qüestionat sobre la recomanació que traslladarà Sanitat al president de l’Executiu, Miguel Ángel Revilla, relacionada amb l’horari del toc de queda, Rodríguez ha avançat que proposaran a Revilla la continuïtat de les mesures més enllà del dia 16 d’abril.

«Estrictament a nivell 3 hem passat ahir», ha aclarit el conseller, que ha afirmat que el pas al nivell 3 «ja és clar» atés que els quatre indicadors d’incidència —a 14 i 7 dies entre la població general i entre els majors de 65 anys a 14 i 7 dies— més l’UCI «estan tots en nivell 3».

«No hi ha cap dubte, ja que tècnicament estem en el nivell 3 i, per tant, els avance que això seguirà així amb previsió durant uns quants dies perquè estem recollint els efectes de la Setmana Santa», ha indicat, avançant que els indicadors es mantindran així o fins i tot ascendiran durant els pròxims dies.

En este sentit, ha assenyalat que per a canviar de nivell es requereix que els indicadors es consoliden durant 14 dies.

I en el cas que decaiga l’estat d’alarma el 9 de maig, Rodríguez s’ha mostrat partidari que es done a les comunitats autònomes la capacitat legal per a prendre les mesures necessàries, com el tancament perimetral de la comunitat.

Per part seua, Wallmann ha dit que «el semàfor s’ha posat en vermell finalment», després d’una setmana «amb els números en el límit», amb quatre indicadors «per sobre del llindar establert de nivell de risc alt».

En concret, s’ha referit a l’ocupació en la Unitat de Vigilància intensiva, que s’ha situat este diumenge en un «nivell alt», amb un 15,9 per cent —0,9 més que un dia abans—.

Així, tots els indicadors tenen una «tendència ascendent», entre els quals «preocupen» la positivitat de les proves realitzades per coronavirus a set dies a la regió, que es troba en el 6,1 per cent —a diferència del 5,7 d’un dia abans—.

Amb estes dades, «és recomanable establir mesures addicionals per a contenir la transmissió dins de la Comunitat», ha assenyalat el director de Salut Pública.

 

No han valorat realitzar un confinament municipal

Segons Wallmann, existeixen unes àrees sanitàries «més afectades que unes altres», que són les de Reinosa i Torrelavega. En concret, els municipis més afectats i amb «límits preocupants», destaquen Reinosa i Cabezón de la Sal, amb una incidència acumulada a 14 dies de 422 i 325 casos per cada 100.000 habitants, respectivament, i tots dos amb una incidència «ascendent» i positivitat per sobre del 10 per cent.

 

En este sentit, Sanitat ha assenyalat que no s’ha valorat realitzar de moment un confinament per municipis.

 

Respecte als casos en les residències i entre el personal sanitari, ha apuntat, la Comunitat segueix amb una «bona tendència» i sense casos nous.

 

Quant a la variant, s’han detectat un total de huit nous casos en l’última setmana de mutacions que no són la variant britànica, sinó que poden ser brasilera o sud-africana (està pendent de confirmar).

 

 

 

Últimes notícies

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.

Mercadona estrena en Guadalajara la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa amb una inversió de 2,9 milions

Mercadona ha reformat un supermercat de Guadalajara amb 2,9 milions d’euros per convertir-lo en la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa, amb més espai per a frescos i estalvi d’energia i aigua. La cadena preveu arribar a 60 establiments d’este nou model a Espanya abans que acabe 2026.

Josep Puerto rebaixa la pressió al València Basket: Les expectatives són cosa dels altres

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha assegurat en l’inici dels entrenaments que l’equip se centra en treballar i competir, i que les expectatives pel triplet de la passada temporada corresponen a l’entorn.

Arcadi España insta el PP a revisar la jurisprudència del Suprem sobre l’expulsió de menors

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el PP a llegir la jurisprudència del Tribunal Suprem sobre expulsions de menors després del recurs presentat pels populars pel plant dels ministres al Senat. Ha defensat que el Govern actuarà dins de l’Estat de dret amb criteris humanitaris davant la crisi migratòria de Ceuta.