13.7 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

La Comunitat Valenciana registra 8.897 aturats menys al març

La Comunitat Valenciana va baixar en el nombre d’aturats registrats en les oficines d’ocupació en 8.897 persones al març, la qual cosa es tradueix en un descens de l’1,95% respecte al mes anterior.
La baixada de l’atur en la Comunitat és una mica superior a la registrada en el conjunt del país, on este va caure un 1,48%.

A més, en la Comunitat va haver-hi 45.434 aturats més, un 11,31%, en relació amb març de 2020, una pujada igual que l’augment mitjà nacional, de l’11,31%.

D’esta manera, la Comunitat compta amb 447.261 aturats en el tercer mes de l’any, segons ha informat este dimarts el Ministeri de Treball i Economia Social.

A Espanya, el nombre d’aturats registrats en les oficines dels serveis públics d’ocupació (antic Inem) va baixar en 59.149 aturats al març (-1,48%) respecte a febrer.

Este descens suposa la tercera major baixada de la sèrie històrica i la millor dada per a un mes de març des de 2015. Es produeix una vegada superat l’impacte de la tercera ona de la pandèmia, que ha permés suavitzar restriccions que incideixen en l’activitat econòmica, segons ha assenyalat el Ministeri.

 

A Espanya

Augmenta la contractació indefinida

El nombre de contractes registrats durant el mes de març ha sigut d’1.404.107.

El total de contractes de caràcter indefinit que s’han signat ascendeix a 207.191, un 14,76% del total que situa este mes com el millor març de la sèrie històrica en registre d’este tipus de contractes gràcies a l’impuls de la labor realitzada per la Inspecció de Treball i Seguretat Social.

Quant a la duració de la seua jornada, en 128.791 a temps complet i 78.400 a temps parcial.

La resta dels contractes, fins a completar el total d’1.404.107, són 6.047 de caràcter formatiu i 1.124.041 un altre tipus de contractes temporals. En este últim apartat, els d’Obra o Servei

Determinat (de jornada a temps complet) suposen el 27,90% del total de tots els contractes, seguit d’Eventuals per Circumstància de la Producció (de jornada a temps complet) amb el 25,48%. Els contractes temporals amb jornada a temps parcial suposen el 26,68%.

 

Atur per sectors econòmics

Per sectors econòmics, l’atur registrat descendeix en Serveis en 53.686 persones (-1,89%); en Construcció baixa en 7.685 persones (-2,46%) i en Indústria es redueix en 3.675 (-1,16%).

L’atur s’incrementa en Agricultura, que suma 2.368 persones (1,24%) i en el col·lectiu Sense Ocupació Anterior que apunta 3.529 persones més (1,00%).

Últimes notícies

El València entrenarà a Mestalla amb portes obertes el 29 de desembre

El club programarà una sessió oberta a Mestalla el 29 de desembre. Les portes s'obriran a les 10.30 i l'accés requerirà una entrada generada en la web.

David Cantero, millor esportista 2025 del Projecte FER després d’un any d’èxits

El triatleta valencià va ser triat millor esportista 2025 del Projecte FER en la gala nadalenca. La decisió va premiar la seua plata a Austràlia i l'or al Brasil.

2025, any ‘horribilis’ per al futbol femení valencià: descens del València i crisi del Llevant

El futbol femení valencià ha tingut en 2025 el seu any més dur: el València va descendir per primera vegada, el Llevant va tancar l'any sense victòries i el Vila-real es va refer després d'una salvació agònica.

L’Elx va sumar el 77,19% dels punts en el Martínez Valero en 2025

L'Elx va tancar 2025 amb un 77,19% de punts sumats en el Martínez Valero en Lliga. La fortalesa com a local va ser clau per a l'ascens i per a mantindre's lluny del descens.

Una detenció a Alacant destapa a un líder de pornografia infantil arrestat a l’Argentina

La detenció d'un home a Alacant per emmagatzemar i compartir material d'abús infantil ha permés arrestar a l'Argentina a un presumpte líder d'una xarxa internacional. La investigació continua oberta.

València rebrà 2026 amb campanades infantils al matí i música, llums i focs a la nit

València acomiadarà 2025 amb campanades infantils de 10.30 a 13.00 amb Gisela i, a la nit, DJs, llums i focs artificials en la plaça de l'Ajuntament, amb controls d'accés i gots reciclats.

La Generalitat construirà 35 vivendes industrialitzades de protecció pública a Utiel per a afectats per la dana

La Generalitat ha posat en marxa la licitació per a alçar 35 vivendes de protecció pública industrialitzades a Utiel sobre un solar municipal. La inversió ascendix a 6,7 milions i s'emmarca en el Pla de Reconstrucció Local-Dana.

Coca-Cola s’unix a més de 50 ONG per a repartir 10.000 menjars per Nadal

La companyia s'ha unit a més de 50 ONG, bancs d'aliments i escoles d'hostaleria per a portar 10.000 menjars a famílies vulnerables del 16 al 24 de desembre en 19 ciutats. La campanya, en el seu quint any, mobilitza voluntariat per a embutxacar i distribuir els lots i ressalta el compromís 'continu' amb les comunitats.