La Comunitat Valenciana registra 8.897 aturats menys al març

La Comunitat Valenciana va baixar en el nombre d’aturats registrats en les oficines d’ocupació en 8.897 persones al març, la qual cosa es tradueix en un descens de l’1,95% respecte al mes anterior.
La baixada de l’atur en la Comunitat és una mica superior a la registrada en el conjunt del país, on este va caure un 1,48%.

A més, en la Comunitat va haver-hi 45.434 aturats més, un 11,31%, en relació amb març de 2020, una pujada igual que l’augment mitjà nacional, de l’11,31%.

D’esta manera, la Comunitat compta amb 447.261 aturats en el tercer mes de l’any, segons ha informat este dimarts el Ministeri de Treball i Economia Social.

A Espanya, el nombre d’aturats registrats en les oficines dels serveis públics d’ocupació (antic Inem) va baixar en 59.149 aturats al març (-1,48%) respecte a febrer.

Este descens suposa la tercera major baixada de la sèrie històrica i la millor dada per a un mes de març des de 2015. Es produeix una vegada superat l’impacte de la tercera ona de la pandèmia, que ha permés suavitzar restriccions que incideixen en l’activitat econòmica, segons ha assenyalat el Ministeri.

 

A Espanya

Augmenta la contractació indefinida

El nombre de contractes registrats durant el mes de març ha sigut d’1.404.107.

El total de contractes de caràcter indefinit que s’han signat ascendeix a 207.191, un 14,76% del total que situa este mes com el millor març de la sèrie històrica en registre d’este tipus de contractes gràcies a l’impuls de la labor realitzada per la Inspecció de Treball i Seguretat Social.

Quant a la duració de la seua jornada, en 128.791 a temps complet i 78.400 a temps parcial.

La resta dels contractes, fins a completar el total d’1.404.107, són 6.047 de caràcter formatiu i 1.124.041 un altre tipus de contractes temporals. En este últim apartat, els d’Obra o Servei

Determinat (de jornada a temps complet) suposen el 27,90% del total de tots els contractes, seguit d’Eventuals per Circumstància de la Producció (de jornada a temps complet) amb el 25,48%. Els contractes temporals amb jornada a temps parcial suposen el 26,68%.

 

Atur per sectors econòmics

Per sectors econòmics, l’atur registrat descendeix en Serveis en 53.686 persones (-1,89%); en Construcció baixa en 7.685 persones (-2,46%) i en Indústria es redueix en 3.675 (-1,16%).

L’atur s’incrementa en Agricultura, que suma 2.368 persones (1,24%) i en el col·lectiu Sense Ocupació Anterior que apunta 3.529 persones més (1,00%).

Últimes notícies

Cauen dues plantacions de marihuana a Sax i Petrer amb dos detinguts

La Guàrdia Civil ha desmantellat dues plantacions de marihuana en vivendes de Sax i Petrer i ha detingut dos hòmens de 34 i 37 anys, investigats també per defraudació de fluït elèctric.

Els bombers apaguen de matinada un incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes

Els bombers del Consorci Provincial de València han apagat de matinada un incendi declarat dimarts en un abocador de Caudete de las Fuentes, després de diverses hores de treball.

Més de cent atesos en la Nit de Sant Joan a les platges de València, amb sis hospitalitzats

Cruz Roja ha atés 114 persones en la Nit de Sant Joan a les platges de València, sobretot per intoxicacions i cremades, i sis han acabat a l’hospital.

Brussel·les injecta 846 milions per a la reconstrucció després de la dana del 2024 a la Comunitat Valenciana

La Comissió Europea ha autoritzat el pagament de 846 milions del Fons de Solidaritat de la UE per a reparar els danys de la dana d’octubre del 2024 a la Comunitat Valenciana, que va causar 230 morts i greus destrosses en infraestructures bàsiques.

La dana de 2024 inspira art i reflexió col·lectiva en un nou projecte de la UPV

La Universitat Politècnica de València presenta el projecte DANAda, amb un vídeo i una exposició que transformen l’impacte de la dana d’octubre de 2024 en una reflexió artística sobre resiliència i adaptació al canvi climàtic, amb connexió al projecte europeu The HuT.

De Larrea acabarà als Mavericks després d’un traspàs múltiple en el draft de l’NBA

Sergio De Larrea, base del Valencia Basket, ha acabat als Dallas Mavericks després de ser triat pels Lakers i traspassat als Knicks; Aday Mara ha sigut número 12 pels Thunder i Karim López ha fet història per a Mèxic com a primer nascut al país escollit en una primera ronda de l’NBA.

Biblioteques i centres culturals: els refugis climàtics que molts valencians ja usen sense saber-ho

Veïns del Cabanyal i d'altres barris de València han convertit biblioteques i centres culturals en refugis climàtics quotidians per a escapar de les onades de calor, tot i que molts encara desconeixen esta etiqueta oficial.

Una pirotècnia de Lleó dispararà per primera vegada la palmera de les Fogueres d’Alacant

La pirotècnia Pibierzo, de Villaverde de la Abadía (El Bierzo, Lleó), dispararà esta mitjanit la palmera de la nit de la cremà, un dels moments més emblemàtics de les Fogueres de Sant Joan, en la primera ocasió que no recau en una empresa vinculada a Alacant o a la Comunitat Valenciana.