La Comunitat Valenciana s’ofereix per a acollir Eurovisió Junior 2024

La Generalitat ha mostrat a Radiotelevisió Espanyola (RTVE) el seu interés que alguna ciutat de la Comunitat Valenciana aculla el Festival d’Eurovisió Junior 2024, que se celebrarà a Espanya a la fi d’any.

Segons ha pogut saber Europa Press, el govern valencià estaria interessat que la Comunitat Valenciana albergue el certamen. La Generalitat ja col·labora amb RTVE en la celebració del Benidorm Fest, mitjançant el qual s’escull la candidatura espanyola per al Festival d’Eurovisió.

Aquest dimecres s’ha anunciat que Espanya acollirà el certamen després de la renúncia de França, el país guanyador el 2023, que ja havia acollit el certamen en dos ocasions en els últims tres anys. La valenciana Sandra Valero va quedar segona en el certamen del passat any, celebrat a Niça, amb el seu tema ‘Loviu’.

És aquest segon posat el que ha portat a la Unió Europea de Radiodifusió –l’ens que organitza el certamen– a oferir-li a Espanya la possibilitat de celebrar l’esdeveniment, que coincidirà amb el vinté aniversari de l’única victòria espanyola, la de María Isabel el 2004. La del 2024 serà la desena participació d’Espanya en el festival infantil, en el qual solament ha quedat fora del top 10 en una ocasió.

Al contrari que a l’Eurovisió adult, en la versió per a xiquets no és necessari que el guanyador de l’any anterior aculla el certamen, encara que se li ofereix la possibilitat. De fet, el festival del 2005 es va celebrar a Hasselt (Bèlgica) i no a Espanya.

La Comunitat Valenciana, en concret, és el lloc d’on provenen tres dels últims representants espanyols en Eurovisió Junior: Melani (2019), Carlos Higes (2022) i Sandra Valero (2023), que van aconseguir el tercer, sisé i segon lloc respectivament en el certamen.

«GRAN IL·LUSIÓ»

La selecció de la ciutat amfitriona d’Eurovisió Junior es realitzarà en els pròxims mesos. En un comunicat, la cap de la delegació espanyola a Eurovisió, Ana María Bordas, ha afirmat que RTVE acull amb «gran il·lusió» la invitació de la UER perquè el festival se celebre a Espanya. «Per a RTVE, ser els amfitrions del pròxim Eurovisió Junior és un pas més en l’esforç que en els últims anys ha realitzat la cadena per a potenciar Eurovisió a Espanya i per a donar major rellevància a la nostra música», ha declarat.

La també vicepresidenta del Comité de Televisió de la UER i membre del Grup de Referència d’Eurovisió, ha dit que l’objectiu és «organitzar el millor festival possible» i para això RTVE «va a treballar des d’aquest moment estretament» amb la UER i el Grup Directiu d’Eurovisió Junior. «Posarem els nostres millors recursos creatius, tècnics i humans per a oferir un festival pensat per als i les joves artistes en un ambient festiu i segur», ha subratllat Bordas.

La cap de la delegació espanyola a Eurovisió s’ha mostrat «convençuda» que el públic espanyol acollirà aquest anunci amb «gran entusiasme» i que rebrà a la «comunitat eurovisiva amb els braços oberts«.

Per la seua banda, el supervisor executiu del Festival d’Eurovisió, Martin Österdahl, ha dit que la UER està «encantada de portar finalment» el Festival a Espanya 20 anys després de la seua victòria i li ha agraït que haja acceptat organitzar el concurs «que ofereix a joves artistes de tota Europa una plataforma increïble per a mostrar el seu talent». «Tenim moltes ganes de la festa que ens espera en Espanya a la fi d’enguany!«, ha emfatitzat.

ELS REQUISITS PER A ORGANITZAR

El Festival d’Eurovisió Junior té un format molt més reduït que el del certamen adult. En aquest cas, participen entre 15 i 20 països i els assajos es redueixen a una setmana, enfront de les dos del certamen adult, en el qual participen unes 40 radiodifusores.

El passat any, la ciutat niçarda va acollir el festival en el Palais Nikaïa, que tenia capacitat per a allotjar fins el 9.000 persones. Fa dos anys, a Erevan (Armènia); el Karen Demirchyan Sports Complex tenia capacitat per a unes 6.000 i el 2021, París va acollir la gala a La Seine Musicale, amb capacitat para fins el 6.800 persones.

Un esdeveniment com a Eurovisió Junior atrau, segons dades de la UER, unes 5.000 pernoctacions a la ciutat que ho organitza i s’acrediten entre 100 i 200 periodistes.

L’audiència aconsegueix els 33 milions de persones en tota Europa, encara que a Espanya amb prou faenes ha superat el milió en les últimes edicions.

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.