La Comunitat Valenciana s’ofereix per a acollir Eurovisió Junior 2024

La Generalitat ha mostrat a Radiotelevisió Espanyola (RTVE) el seu interés que alguna ciutat de la Comunitat Valenciana aculla el Festival d’Eurovisió Junior 2024, que se celebrarà a Espanya a la fi d’any.

Segons ha pogut saber Europa Press, el govern valencià estaria interessat que la Comunitat Valenciana albergue el certamen. La Generalitat ja col·labora amb RTVE en la celebració del Benidorm Fest, mitjançant el qual s’escull la candidatura espanyola per al Festival d’Eurovisió.

Aquest dimecres s’ha anunciat que Espanya acollirà el certamen després de la renúncia de França, el país guanyador el 2023, que ja havia acollit el certamen en dos ocasions en els últims tres anys. La valenciana Sandra Valero va quedar segona en el certamen del passat any, celebrat a Niça, amb el seu tema ‘Loviu’.

És aquest segon posat el que ha portat a la Unió Europea de Radiodifusió –l’ens que organitza el certamen– a oferir-li a Espanya la possibilitat de celebrar l’esdeveniment, que coincidirà amb el vinté aniversari de l’única victòria espanyola, la de María Isabel el 2004. La del 2024 serà la desena participació d’Espanya en el festival infantil, en el qual solament ha quedat fora del top 10 en una ocasió.

Al contrari que a l’Eurovisió adult, en la versió per a xiquets no és necessari que el guanyador de l’any anterior aculla el certamen, encara que se li ofereix la possibilitat. De fet, el festival del 2005 es va celebrar a Hasselt (Bèlgica) i no a Espanya.

La Comunitat Valenciana, en concret, és el lloc d’on provenen tres dels últims representants espanyols en Eurovisió Junior: Melani (2019), Carlos Higes (2022) i Sandra Valero (2023), que van aconseguir el tercer, sisé i segon lloc respectivament en el certamen.

«GRAN IL·LUSIÓ»

La selecció de la ciutat amfitriona d’Eurovisió Junior es realitzarà en els pròxims mesos. En un comunicat, la cap de la delegació espanyola a Eurovisió, Ana María Bordas, ha afirmat que RTVE acull amb «gran il·lusió» la invitació de la UER perquè el festival se celebre a Espanya. «Per a RTVE, ser els amfitrions del pròxim Eurovisió Junior és un pas més en l’esforç que en els últims anys ha realitzat la cadena per a potenciar Eurovisió a Espanya i per a donar major rellevància a la nostra música», ha declarat.

La també vicepresidenta del Comité de Televisió de la UER i membre del Grup de Referència d’Eurovisió, ha dit que l’objectiu és «organitzar el millor festival possible» i para això RTVE «va a treballar des d’aquest moment estretament» amb la UER i el Grup Directiu d’Eurovisió Junior. «Posarem els nostres millors recursos creatius, tècnics i humans per a oferir un festival pensat per als i les joves artistes en un ambient festiu i segur», ha subratllat Bordas.

La cap de la delegació espanyola a Eurovisió s’ha mostrat «convençuda» que el públic espanyol acollirà aquest anunci amb «gran entusiasme» i que rebrà a la «comunitat eurovisiva amb els braços oberts«.

Per la seua banda, el supervisor executiu del Festival d’Eurovisió, Martin Österdahl, ha dit que la UER està «encantada de portar finalment» el Festival a Espanya 20 anys després de la seua victòria i li ha agraït que haja acceptat organitzar el concurs «que ofereix a joves artistes de tota Europa una plataforma increïble per a mostrar el seu talent». «Tenim moltes ganes de la festa que ens espera en Espanya a la fi d’enguany!«, ha emfatitzat.

ELS REQUISITS PER A ORGANITZAR

El Festival d’Eurovisió Junior té un format molt més reduït que el del certamen adult. En aquest cas, participen entre 15 i 20 països i els assajos es redueixen a una setmana, enfront de les dos del certamen adult, en el qual participen unes 40 radiodifusores.

El passat any, la ciutat niçarda va acollir el festival en el Palais Nikaïa, que tenia capacitat per a allotjar fins el 9.000 persones. Fa dos anys, a Erevan (Armènia); el Karen Demirchyan Sports Complex tenia capacitat per a unes 6.000 i el 2021, París va acollir la gala a La Seine Musicale, amb capacitat para fins el 6.800 persones.

Un esdeveniment com a Eurovisió Junior atrau, segons dades de la UER, unes 5.000 pernoctacions a la ciutat que ho organitza i s’acrediten entre 100 i 200 periodistes.

L’audiència aconsegueix els 33 milions de persones en tota Europa, encara que a Espanya amb prou faenes ha superat el milió en les últimes edicions.

Últimes notícies

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.