La Comunitat Valenciana s’ofereix per a acollir Eurovisió Junior 2024

Ejemplo de shortcode con estilo
La valenciana Sandra Valero va quedar segona en el certamen del passat any, celebrat a Niça, amb el seu tema 'Loviu'

La Generalitat ha mostrat a Radiotelevisió Espanyola (RTVE) el seu interés que alguna ciutat de la Comunitat Valenciana aculla el Festival d’Eurovisió Junior 2024, que se celebrarà a Espanya a la fi d’any.

Segons ha pogut saber Europa Press, el govern valencià estaria interessat que la Comunitat Valenciana albergue el certamen. La Generalitat ja col·labora amb RTVE en la celebració del Benidorm Fest, mitjançant el qual s’escull la candidatura espanyola per al Festival d’Eurovisió.

Aquest dimecres s’ha anunciat que Espanya acollirà el certamen després de la renúncia de França, el país guanyador el 2023, que ja havia acollit el certamen en dos ocasions en els últims tres anys. La valenciana Sandra Valero va quedar segona en el certamen del passat any, celebrat a Niça, amb el seu tema ‘Loviu’.

És aquest segon posat el que ha portat a la Unió Europea de Radiodifusió –l’ens que organitza el certamen– a oferir-li a Espanya la possibilitat de celebrar l’esdeveniment, que coincidirà amb el vinté aniversari de l’única victòria espanyola, la de María Isabel el 2004. La del 2024 serà la desena participació d’Espanya en el festival infantil, en el qual solament ha quedat fora del top 10 en una ocasió.

Al contrari que a l’Eurovisió adult, en la versió per a xiquets no és necessari que el guanyador de l’any anterior aculla el certamen, encara que se li ofereix la possibilitat. De fet, el festival del 2005 es va celebrar a Hasselt (Bèlgica) i no a Espanya.

La Comunitat Valenciana, en concret, és el lloc d’on provenen tres dels últims representants espanyols en Eurovisió Junior: Melani (2019), Carlos Higes (2022) i Sandra Valero (2023), que van aconseguir el tercer, sisé i segon lloc respectivament en el certamen.

«GRAN IL·LUSIÓ»

La selecció de la ciutat amfitriona d’Eurovisió Junior es realitzarà en els pròxims mesos. En un comunicat, la cap de la delegació espanyola a Eurovisió, Ana María Bordas, ha afirmat que RTVE acull amb «gran il·lusió» la invitació de la UER perquè el festival se celebre a Espanya. «Per a RTVE, ser els amfitrions del pròxim Eurovisió Junior és un pas més en l’esforç que en els últims anys ha realitzat la cadena per a potenciar Eurovisió a Espanya i per a donar major rellevància a la nostra música», ha declarat.

La també vicepresidenta del Comité de Televisió de la UER i membre del Grup de Referència d’Eurovisió, ha dit que l’objectiu és «organitzar el millor festival possible» i para això RTVE «va a treballar des d’aquest moment estretament» amb la UER i el Grup Directiu d’Eurovisió Junior. «Posarem els nostres millors recursos creatius, tècnics i humans per a oferir un festival pensat per als i les joves artistes en un ambient festiu i segur», ha subratllat Bordas.

La cap de la delegació espanyola a Eurovisió s’ha mostrat «convençuda» que el públic espanyol acollirà aquest anunci amb «gran entusiasme» i que rebrà a la «comunitat eurovisiva amb els braços oberts«.

Per la seua banda, el supervisor executiu del Festival d’Eurovisió, Martin Österdahl, ha dit que la UER està «encantada de portar finalment» el Festival a Espanya 20 anys després de la seua victòria i li ha agraït que haja acceptat organitzar el concurs «que ofereix a joves artistes de tota Europa una plataforma increïble per a mostrar el seu talent». «Tenim moltes ganes de la festa que ens espera en Espanya a la fi d’enguany!«, ha emfatitzat.

ELS REQUISITS PER A ORGANITZAR

El Festival d’Eurovisió Junior té un format molt més reduït que el del certamen adult. En aquest cas, participen entre 15 i 20 països i els assajos es redueixen a una setmana, enfront de les dos del certamen adult, en el qual participen unes 40 radiodifusores.

El passat any, la ciutat niçarda va acollir el festival en el Palais Nikaïa, que tenia capacitat per a allotjar fins el 9.000 persones. Fa dos anys, a Erevan (Armènia); el Karen Demirchyan Sports Complex tenia capacitat per a unes 6.000 i el 2021, París va acollir la gala a La Seine Musicale, amb capacitat para fins el 6.800 persones.

Un esdeveniment com a Eurovisió Junior atrau, segons dades de la UER, unes 5.000 pernoctacions a la ciutat que ho organitza i s’acrediten entre 100 i 200 periodistes.

L’audiència aconsegueix els 33 milions de persones en tota Europa, encara que a Espanya amb prou faenes ha superat el milió en les últimes edicions.

Últimes notícies

Luis Enrique alerta: el PSG haurà d’estar al màxim davant del Villarreal

El tècnic del PSG ha advertit de la dificultat del partit de la Liga de Campeones contra el Villarreal i ha demanat als seus jugadors el màxim nivell.

La Comunitat Valenciana matricula 8.680 vehicles a l’octubre, un 2,6 % més

La Comunitat Valenciana ha registrat 8.680 matriculacions a l’octubre, un 2,6 % més interanual. En els deu primers mesos, el total baixa un 11,5 %.

Cinc membres d’una família detinguts a Alacant per l’apunyalament d’un home després d’una discussió de trànsit

Cinc homes d’una mateixa família han sigut detinguts per l’apunyalament greu d’un home de 50 anys a la zona nord d’Alacant. La discussió hauria començat perquè una moto aparcada bloquejava una furgoneta.

Iñigo Pérez: «No hi ha res millor que jugar contra el millor equip»

Iñigo Pérez afronta amb il·lusió el duel contra el PSG i veu el partit com una ocasió per a refer-se de l’última derrota.

El Villarreal C amplia l’avantatge i la lluita pel play-off s’estreny

El Villarreal C conserva el lideratge amb sis punts d’avantatge sobre el Levante B després de la novena jornada. Del tercer al desé classificat només hi ha dos punts de diferència.

‘La verbena de la Paloma’ arriba a Les Arts després de la cancel·lació per la dana

Les Arts estrena el 4 de novembre ‘La verbena de la Paloma’, la primera incursió del teatre en el gènere menut, després de cancel·lar-la en 2024 per la dana.

El pastisser d’Asp Raúl Asencio rebrà el premi Gastro Cinema 2026

El pastisser d’Asp rebrà el guardó en la clausura del festival, el 19 de novembre, al Teatro Arniches d’Alacant.

Mislata i València acomiaden l’artista Miquel Navarro, mort als 81 anys

Familiars, veïns i representants de la cultura i la política han acomiadat Miquel Navarro a Mislata. L’artista ha mort als 81 anys.