14.2 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

La Comunitat Valenciana s’ofereix per a acollir Eurovisió Junior 2024

La Generalitat ha mostrat a Radiotelevisió Espanyola (RTVE) el seu interés que alguna ciutat de la Comunitat Valenciana aculla el Festival d’Eurovisió Junior 2024, que se celebrarà a Espanya a la fi d’any.

Segons ha pogut saber Europa Press, el govern valencià estaria interessat que la Comunitat Valenciana albergue el certamen. La Generalitat ja col·labora amb RTVE en la celebració del Benidorm Fest, mitjançant el qual s’escull la candidatura espanyola per al Festival d’Eurovisió.

Aquest dimecres s’ha anunciat que Espanya acollirà el certamen després de la renúncia de França, el país guanyador el 2023, que ja havia acollit el certamen en dos ocasions en els últims tres anys. La valenciana Sandra Valero va quedar segona en el certamen del passat any, celebrat a Niça, amb el seu tema ‘Loviu’.

És aquest segon posat el que ha portat a la Unió Europea de Radiodifusió –l’ens que organitza el certamen– a oferir-li a Espanya la possibilitat de celebrar l’esdeveniment, que coincidirà amb el vinté aniversari de l’única victòria espanyola, la de María Isabel el 2004. La del 2024 serà la desena participació d’Espanya en el festival infantil, en el qual solament ha quedat fora del top 10 en una ocasió.

Al contrari que a l’Eurovisió adult, en la versió per a xiquets no és necessari que el guanyador de l’any anterior aculla el certamen, encara que se li ofereix la possibilitat. De fet, el festival del 2005 es va celebrar a Hasselt (Bèlgica) i no a Espanya.

La Comunitat Valenciana, en concret, és el lloc d’on provenen tres dels últims representants espanyols en Eurovisió Junior: Melani (2019), Carlos Higes (2022) i Sandra Valero (2023), que van aconseguir el tercer, sisé i segon lloc respectivament en el certamen.

“GRAN IL·LUSIÓ”

La selecció de la ciutat amfitriona d’Eurovisió Junior es realitzarà en els pròxims mesos. En un comunicat, la cap de la delegació espanyola a Eurovisió, Ana María Bordas, ha afirmat que RTVE acull amb “gran il·lusió” la invitació de la UER perquè el festival se celebre a Espanya. “Per a RTVE, ser els amfitrions del pròxim Eurovisió Junior és un pas més en l’esforç que en els últims anys ha realitzat la cadena per a potenciar Eurovisió a Espanya i per a donar major rellevància a la nostra música”, ha declarat.

La també vicepresidenta del Comité de Televisió de la UER i membre del Grup de Referència d’Eurovisió, ha dit que l’objectiu és “organitzar el millor festival possible” i para això RTVE “va a treballar des d’aquest moment estretament” amb la UER i el Grup Directiu d’Eurovisió Junior. “Posarem els nostres millors recursos creatius, tècnics i humans per a oferir un festival pensat per als i les joves artistes en un ambient festiu i segur”, ha subratllat Bordas.

La cap de la delegació espanyola a Eurovisió s’ha mostrat “convençuda” que el públic espanyol acollirà aquest anunci amb “gran entusiasme” i que rebrà a la “comunitat eurovisiva amb els braços oberts“.

Per la seua banda, el supervisor executiu del Festival d’Eurovisió, Martin Österdahl, ha dit que la UER està “encantada de portar finalment” el Festival a Espanya 20 anys després de la seua victòria i li ha agraït que haja acceptat organitzar el concurs “que ofereix a joves artistes de tota Europa una plataforma increïble per a mostrar el seu talent”. “Tenim moltes ganes de la festa que ens espera en Espanya a la fi d’enguany!“, ha emfatitzat.

ELS REQUISITS PER A ORGANITZAR

El Festival d’Eurovisió Junior té un format molt més reduït que el del certamen adult. En aquest cas, participen entre 15 i 20 països i els assajos es redueixen a una setmana, enfront de les dos del certamen adult, en el qual participen unes 40 radiodifusores.

El passat any, la ciutat niçarda va acollir el festival en el Palais Nikaïa, que tenia capacitat per a allotjar fins el 9.000 persones. Fa dos anys, a Erevan (Armènia); el Karen Demirchyan Sports Complex tenia capacitat per a unes 6.000 i el 2021, París va acollir la gala a La Seine Musicale, amb capacitat para fins el 6.800 persones.

Un esdeveniment com a Eurovisió Junior atrau, segons dades de la UER, unes 5.000 pernoctacions a la ciutat que ho organitza i s’acrediten entre 100 i 200 periodistes.

L’audiència aconsegueix els 33 milions de persones en tota Europa, encara que a Espanya amb prou faenes ha superat el milió en les últimes edicions.

Últimes notícies

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.