12.9 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

La Comunitat Valenciana s’ofereix per a acollir Eurovisió Junior 2024

La Generalitat ha mostrat a Radiotelevisió Espanyola (RTVE) el seu interés que alguna ciutat de la Comunitat Valenciana aculla el Festival d’Eurovisió Junior 2024, que se celebrarà a Espanya a la fi d’any.

Segons ha pogut saber Europa Press, el govern valencià estaria interessat que la Comunitat Valenciana albergue el certamen. La Generalitat ja col·labora amb RTVE en la celebració del Benidorm Fest, mitjançant el qual s’escull la candidatura espanyola per al Festival d’Eurovisió.

Aquest dimecres s’ha anunciat que Espanya acollirà el certamen després de la renúncia de França, el país guanyador el 2023, que ja havia acollit el certamen en dos ocasions en els últims tres anys. La valenciana Sandra Valero va quedar segona en el certamen del passat any, celebrat a Niça, amb el seu tema ‘Loviu’.

És aquest segon posat el que ha portat a la Unió Europea de Radiodifusió –l’ens que organitza el certamen– a oferir-li a Espanya la possibilitat de celebrar l’esdeveniment, que coincidirà amb el vinté aniversari de l’única victòria espanyola, la de María Isabel el 2004. La del 2024 serà la desena participació d’Espanya en el festival infantil, en el qual solament ha quedat fora del top 10 en una ocasió.

Al contrari que a l’Eurovisió adult, en la versió per a xiquets no és necessari que el guanyador de l’any anterior aculla el certamen, encara que se li ofereix la possibilitat. De fet, el festival del 2005 es va celebrar a Hasselt (Bèlgica) i no a Espanya.

La Comunitat Valenciana, en concret, és el lloc d’on provenen tres dels últims representants espanyols en Eurovisió Junior: Melani (2019), Carlos Higes (2022) i Sandra Valero (2023), que van aconseguir el tercer, sisé i segon lloc respectivament en el certamen.

“GRAN IL·LUSIÓ”

La selecció de la ciutat amfitriona d’Eurovisió Junior es realitzarà en els pròxims mesos. En un comunicat, la cap de la delegació espanyola a Eurovisió, Ana María Bordas, ha afirmat que RTVE acull amb “gran il·lusió” la invitació de la UER perquè el festival se celebre a Espanya. “Per a RTVE, ser els amfitrions del pròxim Eurovisió Junior és un pas més en l’esforç que en els últims anys ha realitzat la cadena per a potenciar Eurovisió a Espanya i per a donar major rellevància a la nostra música”, ha declarat.

La també vicepresidenta del Comité de Televisió de la UER i membre del Grup de Referència d’Eurovisió, ha dit que l’objectiu és “organitzar el millor festival possible” i para això RTVE “va a treballar des d’aquest moment estretament” amb la UER i el Grup Directiu d’Eurovisió Junior. “Posarem els nostres millors recursos creatius, tècnics i humans per a oferir un festival pensat per als i les joves artistes en un ambient festiu i segur”, ha subratllat Bordas.

La cap de la delegació espanyola a Eurovisió s’ha mostrat “convençuda” que el públic espanyol acollirà aquest anunci amb “gran entusiasme” i que rebrà a la “comunitat eurovisiva amb els braços oberts“.

Per la seua banda, el supervisor executiu del Festival d’Eurovisió, Martin Österdahl, ha dit que la UER està “encantada de portar finalment” el Festival a Espanya 20 anys després de la seua victòria i li ha agraït que haja acceptat organitzar el concurs “que ofereix a joves artistes de tota Europa una plataforma increïble per a mostrar el seu talent”. “Tenim moltes ganes de la festa que ens espera en Espanya a la fi d’enguany!“, ha emfatitzat.

ELS REQUISITS PER A ORGANITZAR

El Festival d’Eurovisió Junior té un format molt més reduït que el del certamen adult. En aquest cas, participen entre 15 i 20 països i els assajos es redueixen a una setmana, enfront de les dos del certamen adult, en el qual participen unes 40 radiodifusores.

El passat any, la ciutat niçarda va acollir el festival en el Palais Nikaïa, que tenia capacitat per a allotjar fins el 9.000 persones. Fa dos anys, a Erevan (Armènia); el Karen Demirchyan Sports Complex tenia capacitat per a unes 6.000 i el 2021, París va acollir la gala a La Seine Musicale, amb capacitat para fins el 6.800 persones.

Un esdeveniment com a Eurovisió Junior atrau, segons dades de la UER, unes 5.000 pernoctacions a la ciutat que ho organitza i s’acrediten entre 100 i 200 periodistes.

L’audiència aconsegueix els 33 milions de persones en tota Europa, encara que a Espanya amb prou faenes ha superat el milió en les últimes edicions.

Últimes notícies

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.