La Comunitat Valenciana supera a Espanya en 10 indicadors econòmics

La Comunitat Valenciana presenta una millor evolució que la d’Espanya en 10 dels principals indicadors econòmics en termes interanuals. En concret, els relatius a PIB, ocupació, exportacions, producció industrial, comerç minorista, empreses o compravenda d’habitatges.

“L’economia de la Comunitat Valenciana presenta signes clars de recuperació i està tornant a prendre impuls. Tot i la complicada conjuntura internacional, l’alt nivell d’inflació i la pujada dels tipus d’interés, la nostra autonomia resisteix i torna a presentar al tercer trimestre de l’any taxes de creixement superiors, tant a la mitjana nacional com a l’europea”, ha explicat la directora general d’Anàlisi i Polítiques Públiques, Ana Berenguer.

El Producte Interior Brut (PIB) de la Comunitat Valenciana va créixer un 4,6% el tercer trimestre de l’any en termes interanuals, 0,8 punts per sobre del que ho va fer el del conjunt del país, que es va situar al 3,8%, i el doble del registrat a la zona euro (2,3%).

“El teixit empresarial valencià sempre s’ha caracteritzat pel seu caràcter emprenedor i, a més a més en estes últimes crisis, ha demostrat també una gran resiliència i capacitat d’adaptació a les noves circumstàncies. Este esperit, unit a mesures de suport a les empreses i als autònoms que desenvolupa el Consell, com ara el Pla Resistir, el Reactiva o els acords en el marc de l’Acord Alcem-nos, han contribuït a mantindre l’activitat i l’ocupació en els sectors”, ha destacat Ana Berenguer.

Mercat de treball

Pel que fa als indicadors relatius al mercat de treball, cal destacar que l’afiliació a la Seguretat Social va créixer al novembre un 3,1% a la Comunitat Valenciana respecte al mateix mes de l’any anterior, mentre que a Espanya l’increment va ser del 2,7%. En estos moments a la Comunitat Valenciana hi ha afiliades a la Seguretat Social 2.076.704 persones, xifra que suposa un rècord històric.

Pel que fa a la xifra d’atur registrat al novembre, va baixar un 12,9% a la Comunitat Valenciana en termes interanuals davant el 9,5% de descens que va registrar el conjunt del país. És a dir, l’atur es va reduir a la Comunitat Valenciana 3,4 punts més que a Espanya. El novembre passat la Comunitat Valenciana va liderar la baixada de l’atur a Espanya amb 15.330 desocupats menys respecte al mes anterior.

Per part seua, els contractes indefinits es van incrementar un 263,6% a la Comunitat Valenciana, 25 punts més que la mitjana espanyola (238,4%) de gener a novembre respecte al mateix període de l’any anterior.

Si atenem a l’Enquesta de Població Activa (EPA), la Comunitat Valenciana registra una taxa d’atur del 13,5% el tercer trimestre de l’any, davant del 12,7% d’Espanya. Tot i això, el descens d’esta taxa segons l’EPA ha estat més gran a la Comunitat Valenciana (-2,6 punts) que a Espanya (-1,9) en este mateix període. Així mateix, en el tercer trimestre es va registrar a la Comunitat Valenciana la xifra de persones aturades més baixa des del 2008, “una tendència que esperem que continue”, ha apuntat Ana Berenguer, a la següent EPA que es publicarà el 26 de gener.

Exportacions i producció industrial

Pel que fa a les xifres d’exportacions cal assenyalar que a la Comunitat Valenciana van augmentar un 24,6%, un punt més que al conjunt del país (23,6%) de gener a octubre. Durant este període la Comunitat Valenciana va exportar productes per un import global de 32.872 milions.

“Les exportacions van créixer a les tres províncies per sobre del 16%. Per sectors, automòbil  lidera exportació de la Comunitat Valenciana (amb un augment del 34%), seguit dels productes ceràmics (26%) agroalimentació (9%)”, ha assenyalat Berenguer.

Per la seua banda, el creixement de l’Índex de Producció Industrial es va situar en període de gener a octubre al 3,4% davant el 3,3% del conjunt del país. Este índex mesura l’evolució de l’activitat productiva de les branques industrials, exclosa la construcció.

Empreses

Pel que fa a l’activitat empresarial, tant la xifra d’empresa inscrites a la Seguretat social com l’afiliació d’autònoms presenten una evolució millor a la Comunitat Valenciana que al conjunt del país.

Així la Comunitat Valenciana va tancar novembre amb 151.059 empreses inscrites a la Seguretat Social, un 0,9% més que el mateix mes de l’any anterior. En el cas d’Espanya, la xifra es va mantindre invariable.

Per part seua, l’afiliació d’autònoms a la Seguretat Social va créixer al novembre un 0,6% a la Comunitat Valenciana, enfront del 0,1% del conjunt del país, i s’arriba a la xifra de 362.322 afiliats.

Compravenda d’habitatges

I ja, finalment la compravenda d’habitatges va remuntar un 26,5% a la Comunitat Valenciana els deu primers mesos de l’any, en comparació del mateix període de l’any anterior. A Espanya, el creixement va ser del 17,6%, gairebé 9 punts per sota de l’augment experimentat a la Comunitat Valenciana.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mor l’elefanta Miri en el Bioparc de València després d’una ferida causada per un altre elefant

L'elefanta Miri ha mort en el Bioparc de València després que un mascle li perforara una artèria amb els seus ullals, malgrat la ràpida intervenció de l'equip de cuidadors.

Diana Morant alerta que el pacte PP-Vox a Extremadura repetix el model valencià que, afirma, va costar vides

Diana Morant advertix que el pacte de govern entre PP i Vox a Extremadura reproduïx el model aplicat en la Comunitat Valenciana, que, segons denúncia, va costar vides pel negacionismo davant la dana i les emergències.

Mónica Oltra alerta de democràcies indefenses davant el poder econòmic i prepara el seu retorn a l’alcaldia de València

Mónica Oltra denuncia que les democràcies estan cada vegada més indefenses enfront del poder econòmic i defén el seu retorn a la política local malgrat afrontar un juí pendent.

Detingudes 42 persones a València per 46 estafes del fill en dificultats

La Policia Nacional ha arrestat a València a 42 persones acusades de 46 estafes del fill en dificultats en tota Espanya, amb un botí de 221.477 euros i part dels diners ja bloquejats.

Envellir bé: l’experta que reclama prioritzar la qualitat de vida sobre viure més anys

La catedràtica Consuelo Borrás defén que l'objectiu de l'envelliment no és només sumar anys, sinó arribar a la vellesa amb autonomia mitjançant hàbits saludables i exercici físic.

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.