À Punt i Escola Valenciana convoquen un concurs de guió inspirat en Berlanga

 

À Punt i Escola Valenciana organitzen un concurs de guió destinat a l’alumnat de primària i de l’ESO amb la intenció d’apropar la figura i l’obra de Luis García Berlanga als més joves.

El concurs s’emmarca en la commemoració de l’Any Berlanga i l’objectiu és que l’alumnat presente escrits audiovisuals inspirats en la cinematografia berlanguiana. Els guanyadors assistiran a un taller de llenguatge audiovisual per a adequar el curtmetratge i preparar el rodatge, i, en acabar, podran gravar i postproduir el curt que han escrit amb tècnics professionals.

 

Finalment, l’obra s’estrenarà en la Filmoteca de València amb la participació de la classe i es difondrà en À Punt Mèdia.

Tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana es poden presentar al concurs que té dos categories: primària i ESO. El guió ha d’estar inspirat en Berlanga i la seua obra.

Per a ajudar a treballar en les aules la figura de Luis García Berlanga s’han publicat dos guies didàctiques, una per a primària i una altra per a l’ESO, sobre el cineasta Valencià. A més d’un manual sobre el treball del guió a l’aula. Totes les bases i els materials es poden trobar en el web de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació i en el web d’Escola Valenciana

La data límit per a fer la inscripció i enviar el guió és el 30 d’abril.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.

Tres anys de presó per intentar introduir droga en la presó de Fontcalent durant una comunicació

L'Audiència d'Alacant va imposar tres anys de presó i una multa de 600 euros a una dona de 52 anys per intentar entrar cocaïna i haixix en Fontcalent durant una visita. La sentència és ferma.

Dos detinguts a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens espanyols a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra en Instagram. Un té 49 anys i antecedents; l'altre, de 30, no tenia detencions prèvies.