À Punt i Escola Valenciana convoquen un concurs de guió inspirat en Berlanga

 

À Punt i Escola Valenciana organitzen un concurs de guió destinat a l’alumnat de primària i de l’ESO amb la intenció d’apropar la figura i l’obra de Luis García Berlanga als més joves.

El concurs s’emmarca en la commemoració de l’Any Berlanga i l’objectiu és que l’alumnat presente escrits audiovisuals inspirats en la cinematografia berlanguiana. Els guanyadors assistiran a un taller de llenguatge audiovisual per a adequar el curtmetratge i preparar el rodatge, i, en acabar, podran gravar i postproduir el curt que han escrit amb tècnics professionals.

 

Finalment, l’obra s’estrenarà en la Filmoteca de València amb la participació de la classe i es difondrà en À Punt Mèdia.

Tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana es poden presentar al concurs que té dos categories: primària i ESO. El guió ha d’estar inspirat en Berlanga i la seua obra.

Per a ajudar a treballar en les aules la figura de Luis García Berlanga s’han publicat dos guies didàctiques, una per a primària i una altra per a l’ESO, sobre el cineasta Valencià. A més d’un manual sobre el treball del guió a l’aula. Totes les bases i els materials es poden trobar en el web de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació i en el web d’Escola Valenciana

La data límit per a fer la inscripció i enviar el guió és el 30 d’abril.
 

Últimes notícies

Sánchez visita la nova fàbrica centenària de condiments Carmencita a Novelda

Pedro Sánchez ha visitat a Novelda la nova fàbrica de l’empresa centenària de condiments Carmencita, que culmina estos dies el trasllat des de les antigues instal·lacions. El recorregut ha inclòs diverses àrees de producció i laboratori, amb explicacions detallades del procés de les espècies.

PLD Space presenta el coet Miura 9 en el seu 15é aniversari

PLD Space ha anunciat el seu nou coet reutilitzable Miura 9, amb el triple de capacitat de càrrega que el Miura 5, coincidint amb el 15é aniversari de la seua fundació a Elx.

Descobrixen a l’Eliana un refugi de la Guerra Civil durant unes obres al centre

Les obres de reordenació del centre de l’Eliana han tret a la llum un refugi antiaeri de la Guerra Civil, que ara s’estudiarà i es protegirà com a part del patrimoni històric del municipi.

Més de 500.000 alumnes valencians patixen les tempestes del 2025, segons Unicef

Un informe d'Unicef assenyala que més de 500.000 estudiants de la Comunitat Valenciana es van vore afectats per les tempestes del 2025 i que la calor extrema va obligar a parar classes en diferents zones d'Espanya.

Les universitats públiques valencianes rebran 1.097 milions de la Generalitat en 2026

La Generalitat ha previst 1.097 milions d’euros en transferències per a les universitats públiques dins dels pressupostos de 2026, la xifra més alta fins ara, i reforça les beques, la gratuïtat de la primera matrícula i el suport a la investigació.

The Terminal Hub destinarà 3 milions a rehabilitar la base del Victory a la Marina de València

The Terminal Hub ha anunciat una inversió de quasi 3 milions d’euros per a rehabilitar l’antiga base del Victory Challenge a la Marina de València i convertir-la en un nou hub tecnològic internacional.

El PSPV exigirà reprovar Mompó en Les Corts i la Diputació pels seus insults a Diana Morant

El PSPV-PSOE presentarà iniciatives en Les Corts i en la Diputació de València per reprovar el president provincial, Vicent Mompó, després dels que qualifica d'insults masclistes cap a la ministra Diana Morant.

Les intervencions dels bombers de València per risc de suïcidi es tripliquen des de 2020

Les actuacions dels bombers de València davant situacions de risc de suïcidi s’han triplicat des de 2020 i han arribat a 316 serveis en 2025. L’Ajuntament ha reforçat la formació, la mediació i la coordinació amb Policia i sanitaris per a afrontar estos casos.