El Consell avalarà a les empreses ucraïneses que s’instal·len en la Comunitat Valenciana

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que l’Institut Valencià de Finances (IVF) facilitarà avals perquè les plantilles de les empreses ucraïneses que vulguen instal·lar-se en la Comunitat Valenciana puguen accedir a un habitatge en règim de lloguer.

Així ho ha destacat durant el recorregut que ha realitzat en Districte Digital per les instal·lacions de l’empresa Partida.io, fundada a la ciutat ucraïnesa de Khàrkiv i proveïdora de ‘programari’ especialitzat per a indústria de tecnologia financera, els responsables de la qual han traslladat les dificultats que estan trobant els seus treballadors per a signar contractes d’arrendament.

El president ha acompanyat a més al president del Govern, Pedro Sánchez, i al ministre d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, José Luis Escrivá, en la visita al Centre de Recepció, Acolliment i Derivació (CREADE) per a persones refugiades ucraïneses, situat també a la Ciutat de la Llum d’Alacant.

Puig ha destacat allí la coordinació institucional per a fer de la Comunitat Valenciana un lloc d’acolliment per a les persones refugiades de la guerra a Ucraïna i ha subratllat que aquest exercici de solidaritat humanitza a tota la societat i contribueix a enfortir la democràcia i els grans valors que uneixen a la ciutadania europea.

Ximo Puig ha agraït la presència del màxim responsable de l’Executiu central en un centre que, com ha dit, cerca «retornar la confiança en l’ésser humà» a les persones que s’han vist obligades a marxar-se de la seua terra, i ha subratllat també el «treball enorme de cooperació» realitzat pel Ministeri d’Inclusió.

El president de la Generalitat ha ressaltat a més la labor de la Policia Nacional i de Creu Roja, així com de la resta d’institucions que participen en el dispositiu. «Hui és un dia per a l’esperança i per a dir-los a les persones que són ací que els intentem tractar de la millor manera possible«, ha assenyalat.

«Sabem entendre a aquells que pateixen»

Ximo Puig ha recordat en la seua intervenció que, per aquestes mateixes dates, però en 1939, va partir del port d’Alacant el vaixell carboner britànic ‘Stanbrook’, carregat amb persones exiliades «que van haver d’anar-se del seu país perquè els tiraven els qui van provocar un colp d’estat i una guerra«. «Nosaltres hem patit, i hui és un dia per a demostrar que sabem entendre a aquells que pateixen», ha assenyalat.

Així mateix, ha destacat l'»esforç enorme» del president del Govern «en favor d’aqueixa capacitat d’unió d’Europa que faça possible el gran objectiu d’acabar amb la guerra» a Ucraïna.

El CREADE de Ciutat de la Llum compta amb capacitat per a 495 places en una superfície que abasta 7.600 metres quadrats, i en la qual s’ha tractat d’humanitzar els espais, creant zones especials per a jocs infantils.

A més, la Generalitat ha desplegat actuacions en diferents àmbits per a atendre la població ucraïnesa. En aquest sentit, la Comunitat Valenciana és la que més alumnat procedent d’Ucraïna ha escolaritzat, amb el 40% del total. Es tracta de 2.151 xiquets i xiquetes, dels quals 1.140 estan a Alacant; 806, a València, i 205, a Castelló.

D’altra banda, quant a l’atenció sanitària, s’han atorgat 13.805 targetes SIP (9.993 a Alacant, 4.750 a València i 1.062 a Castelló).

Igualment, la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha habilitat com a centres d’emergència els albergs de la xarxa de l’Institut Valencià de la Joventut (902 places distribuïdes per tota la Comunitat Valenciana). Així mateix, a l’hospital de campanya de l’Hospital General d’Alacant s’han disposat 200 llits.

D’altra banda, la zona de jocs infantils del CREADE ha comptat amb l’ajuda desinteressada de l’empresa Ikea, de l’Associacions Espanyola de Fabricants de Joguets i de l’Associació de Planteristes d’Elx.

Últimes notícies

Crema de dues vivendes de familiars dels detinguts pel tiroteig mortal d’Alzira

Dues vivendes on viuen familiars dels quatre detinguts pel tiroteig mortal entre dos clans a Alzira han sigut incendiades, sense causar ferits, encara que ha mort un cavall.

Les màximes pugen quasi 4 graus a Castelló i arriben als 34 a l’Alt Maestrat

Les temperatures màximes d’este dilluns han pujat fins a 4 graus en punts de l’interior de Castelló i han assolit els 34 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, segons Aemet i Avamet.

Quatre anys de presó per enganyar un octogenari i traure-li quasi 400.000 euros

Una dona ha sigut condemnada a quatre anys de presó per estafar prop de 400.000 euros a un home octogenari, viudo i amb trastorn afectiu, fent-li creure que eren parella i aprofitant-se de la seua soledat.

El IVC oferix 31 propostes de teatre, dansa i circ a València este primer trimestre

L’Institut Valencià de Cultura ha presentat 31 propostes de teatre, dansa i circ per al primer trimestre de la temporada 2026-2027, repartides entre el Teatre Principal, el Teatre Rialto i l’Espai La Granja, amb protagonisme per a produccions pròpies i companyies valencianes.

Emilio Argüeso s’acull al seu dret a no contestar en la comissió de la DANA al Congrés

L’exdirector de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, Emilio Argüeso, s’ha negat a respondre davant la comissió de la DANA al Congrés per a evitar interferències amb la causa penal oberta contra ell i protegir el seu dret de defensa.

La inversió estrangera directa es dispara en la Comunitat i ja supera els 1.800 milions

La inversió estrangera directa en la Comunitat Valenciana ha augmentat més d’un 400 % fins juliol i ha arribat als 1.846 milions, fet que situa el territori com el tercer que més capital exterior capta a Espanya. València concentra el 80 % del flux i França es consolida com el principal país inversor.

Baldoví veu en la compareixença de Mazón al Congrés un nou insult a les víctimes de la DANA

Joan Baldoví ha qualificat de nou insult a les víctimes de la DANA la compareixença de Carlos Mazón al Congrés, i l ha acusat de no respondre les preguntes sobre la gestió de la catàstrofe.

La defensa de Pradas recorre a l’Audiència per obtindre els missatges de Bernabé sobre la DANA

La defensa de Salomé Pradas ha recorregut davant l’Audiència la decisió de la jutgessa que investiga la DANA de no reclamar a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, els missatges que va intercanviar durant l’emergència del 29 d’octubre de 2024. L’equip legal invoca la igualtat de tracte amb altres responsables i considera “imprescindible” aclarir quina informació va arribar al Cecopi.