El Consell avalarà a les empreses ucraïneses que s’instal·len en la Comunitat Valenciana

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que l’Institut Valencià de Finances (IVF) facilitarà avals perquè les plantilles de les empreses ucraïneses que vulguen instal·lar-se en la Comunitat Valenciana puguen accedir a un habitatge en règim de lloguer.

Així ho ha destacat durant el recorregut que ha realitzat en Districte Digital per les instal·lacions de l’empresa Partida.io, fundada a la ciutat ucraïnesa de Khàrkiv i proveïdora de ‘programari’ especialitzat per a indústria de tecnologia financera, els responsables de la qual han traslladat les dificultats que estan trobant els seus treballadors per a signar contractes d’arrendament.

El president ha acompanyat a més al president del Govern, Pedro Sánchez, i al ministre d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, José Luis Escrivá, en la visita al Centre de Recepció, Acolliment i Derivació (CREADE) per a persones refugiades ucraïneses, situat també a la Ciutat de la Llum d’Alacant.

Puig ha destacat allí la coordinació institucional per a fer de la Comunitat Valenciana un lloc d’acolliment per a les persones refugiades de la guerra a Ucraïna i ha subratllat que aquest exercici de solidaritat humanitza a tota la societat i contribueix a enfortir la democràcia i els grans valors que uneixen a la ciutadania europea.

Ximo Puig ha agraït la presència del màxim responsable de l’Executiu central en un centre que, com ha dit, cerca «retornar la confiança en l’ésser humà» a les persones que s’han vist obligades a marxar-se de la seua terra, i ha subratllat també el «treball enorme de cooperació» realitzat pel Ministeri d’Inclusió.

El president de la Generalitat ha ressaltat a més la labor de la Policia Nacional i de Creu Roja, així com de la resta d’institucions que participen en el dispositiu. «Hui és un dia per a l’esperança i per a dir-los a les persones que són ací que els intentem tractar de la millor manera possible«, ha assenyalat.

«Sabem entendre a aquells que pateixen»

Ximo Puig ha recordat en la seua intervenció que, per aquestes mateixes dates, però en 1939, va partir del port d’Alacant el vaixell carboner britànic ‘Stanbrook’, carregat amb persones exiliades «que van haver d’anar-se del seu país perquè els tiraven els qui van provocar un colp d’estat i una guerra«. «Nosaltres hem patit, i hui és un dia per a demostrar que sabem entendre a aquells que pateixen», ha assenyalat.

Així mateix, ha destacat l'»esforç enorme» del president del Govern «en favor d’aqueixa capacitat d’unió d’Europa que faça possible el gran objectiu d’acabar amb la guerra» a Ucraïna.

El CREADE de Ciutat de la Llum compta amb capacitat per a 495 places en una superfície que abasta 7.600 metres quadrats, i en la qual s’ha tractat d’humanitzar els espais, creant zones especials per a jocs infantils.

A més, la Generalitat ha desplegat actuacions en diferents àmbits per a atendre la població ucraïnesa. En aquest sentit, la Comunitat Valenciana és la que més alumnat procedent d’Ucraïna ha escolaritzat, amb el 40% del total. Es tracta de 2.151 xiquets i xiquetes, dels quals 1.140 estan a Alacant; 806, a València, i 205, a Castelló.

D’altra banda, quant a l’atenció sanitària, s’han atorgat 13.805 targetes SIP (9.993 a Alacant, 4.750 a València i 1.062 a Castelló).

Igualment, la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha habilitat com a centres d’emergència els albergs de la xarxa de l’Institut Valencià de la Joventut (902 places distribuïdes per tota la Comunitat Valenciana). Així mateix, a l’hospital de campanya de l’Hospital General d’Alacant s’han disposat 200 llits.

D’altra banda, la zona de jocs infantils del CREADE ha comptat amb l’ajuda desinteressada de l’empresa Ikea, de l’Associacions Espanyola de Fabricants de Joguets i de l’Associació de Planteristes d’Elx.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.