El Consell avalarà a les empreses ucraïneses que s’instal·len en la Comunitat Valenciana

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que l’Institut Valencià de Finances (IVF) facilitarà avals perquè les plantilles de les empreses ucraïneses que vulguen instal·lar-se en la Comunitat Valenciana puguen accedir a un habitatge en règim de lloguer.

Així ho ha destacat durant el recorregut que ha realitzat en Districte Digital per les instal·lacions de l’empresa Partida.io, fundada a la ciutat ucraïnesa de Khàrkiv i proveïdora de ‘programari’ especialitzat per a indústria de tecnologia financera, els responsables de la qual han traslladat les dificultats que estan trobant els seus treballadors per a signar contractes d’arrendament.

El president ha acompanyat a més al president del Govern, Pedro Sánchez, i al ministre d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, José Luis Escrivá, en la visita al Centre de Recepció, Acolliment i Derivació (CREADE) per a persones refugiades ucraïneses, situat també a la Ciutat de la Llum d’Alacant.

Puig ha destacat allí la coordinació institucional per a fer de la Comunitat Valenciana un lloc d’acolliment per a les persones refugiades de la guerra a Ucraïna i ha subratllat que aquest exercici de solidaritat humanitza a tota la societat i contribueix a enfortir la democràcia i els grans valors que uneixen a la ciutadania europea.

Ximo Puig ha agraït la presència del màxim responsable de l’Executiu central en un centre que, com ha dit, cerca «retornar la confiança en l’ésser humà» a les persones que s’han vist obligades a marxar-se de la seua terra, i ha subratllat també el «treball enorme de cooperació» realitzat pel Ministeri d’Inclusió.

El president de la Generalitat ha ressaltat a més la labor de la Policia Nacional i de Creu Roja, així com de la resta d’institucions que participen en el dispositiu. «Hui és un dia per a l’esperança i per a dir-los a les persones que són ací que els intentem tractar de la millor manera possible«, ha assenyalat.

«Sabem entendre a aquells que pateixen»

Ximo Puig ha recordat en la seua intervenció que, per aquestes mateixes dates, però en 1939, va partir del port d’Alacant el vaixell carboner britànic ‘Stanbrook’, carregat amb persones exiliades «que van haver d’anar-se del seu país perquè els tiraven els qui van provocar un colp d’estat i una guerra«. «Nosaltres hem patit, i hui és un dia per a demostrar que sabem entendre a aquells que pateixen», ha assenyalat.

Així mateix, ha destacat l'»esforç enorme» del president del Govern «en favor d’aqueixa capacitat d’unió d’Europa que faça possible el gran objectiu d’acabar amb la guerra» a Ucraïna.

El CREADE de Ciutat de la Llum compta amb capacitat per a 495 places en una superfície que abasta 7.600 metres quadrats, i en la qual s’ha tractat d’humanitzar els espais, creant zones especials per a jocs infantils.

A més, la Generalitat ha desplegat actuacions en diferents àmbits per a atendre la població ucraïnesa. En aquest sentit, la Comunitat Valenciana és la que més alumnat procedent d’Ucraïna ha escolaritzat, amb el 40% del total. Es tracta de 2.151 xiquets i xiquetes, dels quals 1.140 estan a Alacant; 806, a València, i 205, a Castelló.

D’altra banda, quant a l’atenció sanitària, s’han atorgat 13.805 targetes SIP (9.993 a Alacant, 4.750 a València i 1.062 a Castelló).

Igualment, la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha habilitat com a centres d’emergència els albergs de la xarxa de l’Institut Valencià de la Joventut (902 places distribuïdes per tota la Comunitat Valenciana). Així mateix, a l’hospital de campanya de l’Hospital General d’Alacant s’han disposat 200 llits.

D’altra banda, la zona de jocs infantils del CREADE ha comptat amb l’ajuda desinteressada de l’empresa Ikea, de l’Associacions Espanyola de Fabricants de Joguets i de l’Associació de Planteristes d’Elx.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.