Consells per a usar la mascareta baix la pluja i què passa si es banya

 

Durant els últims mesos, la mascareta s’ha convertit en un complement imprescindible en el nostre dia a dia i pareix que ho seguirà sent durant un llarg període de temps. És obligatori usar-la si ixes al carrer i és sancionable si no la portes.

 

No obstant això, no totes les classes de de mascareta són vàlides i fins i tot hi ha algunes que poden suposar-te una sanció econòmica. Per este motiu, cal tindre molta cura a l’hora de comprar-les, ja que no totes estan homologades i tampoc tenen el mateix efecte protector que les que sí que ho estan.

 

Ara bé, una de les grans preocupacions dels ciutadans és l’ús de les mascaretes baix la pluja. Tal com ha explicat Maria Cruz Minguillón, de l’Institut Diagnòstic Ambiental i Estudis de l’Aigua (IDAEA-CSIC) en ‘Maldita Ciencia’, «el material de les mascaretes canvia les seves propietats quan es banya i la seua capacitat de filtració es pot vore afectada. Per això és important que no es banyen».

 

«Els fabricants diuen que tires la mascareta quan estiga bruta o banyada, ja que no asseguren que els materials mantinguen l’eficàcia de filtració quan es banyen. La tendència esta tardor serà mascareta i paraigües», afegix, d’altra banda, Víctor Jiménez Cid, catedràtic del departament de Microbiologia i Parasitologia a la Universitat Complutense de Madrid i membre de la Societat Espanyola de Microbiologia.

 

Què hem de fer si es banya la mascareta?

Pepe Alcamí, viròleg de l’Institut de Salut Carlos III, també ha afirmat que eixos equips no protegixen si es mullen i que fins i tot podrien incrementar el risc d’infecció d’altres malalties. «Si una mascareta es banya per la nostra suor, respiració o saliva s’ha de tirar perquè es poden reproduir molts bacteris, i no és gens higiènic».

 

«En canvi, si es mulla per la pluja, la podem assecar i reutilitzar-la. Si una mascareta es mulla, deixa de filtrar adequadament, tant les quirúrgiques com les de tela». Per tant, si l’equip de protecció es mulla, caldrà canviar-lo com més prompte millor.

 

«Hauria de tirar-se, o rentar-se en cas que siga apta. De fet, els fabricants et diuen que quan una mascareta es mulla, o simplement s’humiteja, ha de canviar-se immediatament, encara que no hagen complert les hores d’ús, perquè la capacitat de filtració es veu deteriorada», ha explicat Carlota Martín Maestro, farmacèutica de la Farmàcia Alameda, a ‘Uppers’.

 

Com evitar que es banye?

A demés, ha advertit que «no servix qualsevol tècnica» per a evitar que la pluja filtre fins a la mascareta. «El més lògic és portar un paraigua, però mai hem de tapar-la amb les nostres mans». Segons Pepe Alcamí, per a protegir-nos del virus en un dia de plujós, «una alternativa és portar, a demés de la mascareta, un protector de classe pantalla de plàstic dels que et poses com un barret: seria el ‘paraigües’ de la mascareta».

 

Si no es disposa d’este equip de protecció, en el cas d’usar mascaretes reutilitzables en dies de pluja, caldrà portar recanvis guardats en fundes protectores, rentar la que s’ha mullat i deixar-la assecar adequadament abans de tornar a usar-la. Si es fan servir les d’un sol ús, caldrà canviar la humida o mullada per una de nova.

Últimes notícies

La unitat en patinet de la Policia de València suma quasi 300 multes en un mes de patrulla

La nova unitat de la Policia Local de València que patrulla en patinet pels carrils bici ha imposat prop de 300 denúncies en el seu primer mes, amb l'objectiu de reduir la sinistralitat lligada a patinets i bicicletes.

Les Corts avalen el canvi legal que buida l’arribada de 220 quadres de Sorolla a València

Les Corts Valencianes convalidaran el decret llei que adapta la llei de Patrimoni per a acollir una seu de The Hispanic Society of America a València i exhibir 220 obres de Sorolla, en un ple que abordarà a més la renda valenciana d'inclusió, Cofrentes i el control al president Pérez Llorca.

Més de 70.000 persones omplin Elx en la Processó de les Palmes del Diumenge de Rams

Elx viu un multitudinari Diumenge de Rams amb més de 70.000 participants en la Processó de les Palmes, Festa d'Interés Turístic Internacional des de 1997.

El Llevant es juga la permanència en un mes d’abril decisiu

El Llevant encara un mes d'abril amb quatre partits directes per a continuar viu en la lluita per la permanència en LaLiga, a només tres punts de la salvació.

Elx afronta un abril decisiu amb Raig, València, Atlètic i Oviedo en el calendari

L'Elx es juga bona part de les seues opcions de permanència en un mes d'abril marcat per dols directes davant Rayo Vallecano i Real Oviedo, a més d'un derbi amb el València i la visita de l'Atlètic de Madrid.

Abril sotmet al Vila-real a tres visites clau per a afermar la seua plaça europea

El Vila-real afronta a l'abril tres partits seguits a domicili i només un en La Ceràmica en un tram decisiu per a protegir la seua posició en places europees.

El València afronta un mes d’abril clau entre la permanència i Europa

El València encara abril amb quatre partits decisius que poden assegurar la permanència en LaLiga EA Sports o rellançar les seues opcions de classificar-se per a competicions europees.

El PSPV exigix a Pérez Llorca un pla urgent davant l’impacte de la guerra a l’Iran

El PSPV reclama al president de la Generalitat un Pla Valencià de Resposta davant les conseqüències econòmiques i socials de la guerra a l'Iran i acusa el Consell d'inacció.